Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Germany
Xetra
22:00:17
Risk
4 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Hållbarhet

8

VanEck Morningstar Developed Markets Dividend Leaders UCITS ETF

52,44 EUR+0,77%(+0,4000)
Köp52,24
Sälj52,56
Spread %0,61%
Omsättning (EUR)8 131 654
Årlig avgift0,38%
ETFGermanyXetra
Risk
4 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Hållbarhet

8

22:00:17

VanEck Morningstar Developed Markets Dividend Leaders UCITS ETF

Senast52,44 EUR
Idag %+0,77%
Idag +/-+0,4000
Köp52,24
Sälj52,56
Spread %0,61%
Omsättning (EUR)8 131 654
Årlig avgift0,38%

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Allmän information

Risk
?
Medel: 4 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,38%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, stor utdelning
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Utdelande
  • Faktablad
Sammanfattning
The aim of the VanEck Vectors™ Morningstar Developed Markets Dividend Leaders Screened Select UCITS ETF is to follow the Morningstar® Developed Markets Large Cap Dividend Leaders IndexSM as closely as possible.
0,21 EUR/andel
X-dag 4 mars
3,30 %Direktavk.

Relaterade ETF:er

Det finns inga relaterade fonder.

Exponering

Uppdaterad 2026-05-22

Fördelning

  • Aktier98,7%
  • Kort ränta1,3%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    ÅOP: 0,47%
  • 22 apr.
    22 apr.
    Ni som investerar mycket i utdelande etf:er. Använder ni er av valutakonto? Som jag har förstått det så åker man på valutaväxlingspåslag sammanlagt 3 ggr när man investerar i en etf. Först när man köper den, sedan när man får utdelningen och en gång till när man återinvesterar utdelningen. Det känns ju lite sisådär. Någon som har tankar kring det? Hade gärna öppnat ett valutakonto men jag tror man ska ha minst 2,5 mille sammanlagt på Nordnet då. Det har INTE jag, jobbar dock på det ;)
    4 maj · Ändrad
    ·
    4 maj · Ändrad
    ·
    Jag har valutakonton, krävde bara några kontrakt med Nordnet. Danmark har fast kurs DKK<->EUR, så det är bra att ha Euro stående, ingen väsentlig kursrisk för danskar. Men med aktiesparkonto kostar det att få växlat utdelningen från euro till dkk. Så den är bäst med valutakonto.
  • 11 mars
    ·
    11 mars
    ·
    Är det andra som inte har mottagit utdelning ännu? X-dag var den 4. Mars.
    15 mars
    ·
    15 mars
    ·
    Jag ser att denna är registrerad i Nederländerna. Betyder det att 15% i källskatt dras på utdelning för dem som bor i Norge?
    18 mars
    ·
    18 mars
    ·
    Ja
  • 7 mars
    ·
    7 mars
    ·
    Utdelningen avskiljdes 4.3.2026, när betalas detta ut till kontot?
    11 mars
    ·
    11 mars
    ·
    I dag
  • 3 mars
    ·
    3 mars
    ·
    När brukar utdelningen på denna komma?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
Medel: 4 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,38%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, stor utdelning
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Utdelande
  • Faktablad
Sammanfattning
The aim of the VanEck Vectors™ Morningstar Developed Markets Dividend Leaders Screened Select UCITS ETF is to follow the Morningstar® Developed Markets Large Cap Dividend Leaders IndexSM as closely as possible.
0,21 EUR/andel
X-dag 4 mars
3,30 %Direktavk.

Relaterade ETF:er

Det finns inga relaterade fonder.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-05-22

Fördelning

  • Aktier98,7%
  • Kort ränta1,3%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    ÅOP: 0,47%
  • 22 apr.
    22 apr.
    Ni som investerar mycket i utdelande etf:er. Använder ni er av valutakonto? Som jag har förstått det så åker man på valutaväxlingspåslag sammanlagt 3 ggr när man investerar i en etf. Först när man köper den, sedan när man får utdelningen och en gång till när man återinvesterar utdelningen. Det känns ju lite sisådär. Någon som har tankar kring det? Hade gärna öppnat ett valutakonto men jag tror man ska ha minst 2,5 mille sammanlagt på Nordnet då. Det har INTE jag, jobbar dock på det ;)
    4 maj · Ändrad
    ·
    4 maj · Ändrad
    ·
    Jag har valutakonton, krävde bara några kontrakt med Nordnet. Danmark har fast kurs DKK<->EUR, så det är bra att ha Euro stående, ingen väsentlig kursrisk för danskar. Men med aktiesparkonto kostar det att få växlat utdelningen från euro till dkk. Så den är bäst med valutakonto.
  • 11 mars
    ·
    11 mars
    ·
    Är det andra som inte har mottagit utdelning ännu? X-dag var den 4. Mars.
    15 mars
    ·
    15 mars
    ·
    Jag ser att denna är registrerad i Nederländerna. Betyder det att 15% i källskatt dras på utdelning för dem som bor i Norge?
    18 mars
    ·
    18 mars
    ·
    Ja
  • 7 mars
    ·
    7 mars
    ·
    Utdelningen avskiljdes 4.3.2026, när betalas detta ut till kontot?
    11 mars
    ·
    11 mars
    ·
    I dag
  • 3 mars
    ·
    3 mars
    ·
    När brukar utdelningen på denna komma?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
Medel: 4 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,38%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, stor utdelning
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Utdelande
  • Faktablad
Sammanfattning
The aim of the VanEck Vectors™ Morningstar Developed Markets Dividend Leaders Screened Select UCITS ETF is to follow the Morningstar® Developed Markets Large Cap Dividend Leaders IndexSM as closely as possible.
0,21 EUR/andel
X-dag 4 mars
3,30 %Direktavk.

Relaterade ETF:er

Det finns inga relaterade fonder.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    ÅOP: 0,47%
  • 22 apr.
    22 apr.
    Ni som investerar mycket i utdelande etf:er. Använder ni er av valutakonto? Som jag har förstått det så åker man på valutaväxlingspåslag sammanlagt 3 ggr när man investerar i en etf. Först när man köper den, sedan när man får utdelningen och en gång till när man återinvesterar utdelningen. Det känns ju lite sisådär. Någon som har tankar kring det? Hade gärna öppnat ett valutakonto men jag tror man ska ha minst 2,5 mille sammanlagt på Nordnet då. Det har INTE jag, jobbar dock på det ;)
    4 maj · Ändrad
    ·
    4 maj · Ändrad
    ·
    Jag har valutakonton, krävde bara några kontrakt med Nordnet. Danmark har fast kurs DKK<->EUR, så det är bra att ha Euro stående, ingen väsentlig kursrisk för danskar. Men med aktiesparkonto kostar det att få växlat utdelningen från euro till dkk. Så den är bäst med valutakonto.
  • 11 mars
    ·
    11 mars
    ·
    Är det andra som inte har mottagit utdelning ännu? X-dag var den 4. Mars.
    15 mars
    ·
    15 mars
    ·
    Jag ser att denna är registrerad i Nederländerna. Betyder det att 15% i källskatt dras på utdelning för dem som bor i Norge?
    18 mars
    ·
    18 mars
    ·
    Ja
  • 7 mars
    ·
    7 mars
    ·
    Utdelningen avskiljdes 4.3.2026, när betalas detta ut till kontot?
    11 mars
    ·
    11 mars
    ·
    I dag
  • 3 mars
    ·
    3 mars
    ·
    När brukar utdelningen på denna komma?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-05-22

Fördelning

  • Aktier98,7%
  • Kort ränta1,3%
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm