Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Vow

2026 Q1-rapport
37 dagar sedan
0,071 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
20 maj
2025 H2-rapport
25 feb.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 H1-rapport
28 aug. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    4 månader sedan senaste kontraktet. När kommer nästa? Någon som vågar gissa?
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Inte nödvändigtvis. Kom ihåg att ledningen sade på q1 att det inte fanns något behov av pengar som situationen såg ut då. De hade ordnat en tillfällig lösning gällande tillfälligt högt rörelsekapitalbehov. Och situationen skulle också normaliseras under juli. Nu är situationen alltså otroligt mycket bättre givet en betydligt högre euro/dollar kurs. Att man inte får någon obehaglig överraskning i samband med q2 är därför nu helt klart. Allt eftersom fler och fler blir medvetna om det kommer nog de som har minskat tidigare att börja öka igen. Och då kan plötsligt trycket på Short öka...
  • för 9 tim sedan
    ·
    Euro och USD är på väg vidare upp. Är nu respektive ca 5 och 8% upp från botten. Med en omsättning på 80 mill euro och 25 mill USD (väldigt ungefärligt) så ger det, allt annat lika, en extra intäkt på ca 60-70 mill NOK per år. Låt oss säga att utgifterna ökar med 30-40 mill NOK. Det ger 20-30 mill extra, rakt in på sista raden. Låter inte som särskilt mycket, men, tro mig, det är mer positivt än du tror. Speciellt om short trodde dollar och euro skulle fortsätta ner...
    för 7 tim sedan
    ·
    Valutaeffekten är faktiskt mer relevant än många tror. När både euro och dollar har stärkts jämnt den senaste månaden, samtidigt som Vow har betydande intäkter i båda valutorna, får du en direkt positiv effekt på rapporterad omsättning och marginaler i NOK. När resultatraden ligger nära noll kan 20–30 MNOK i valutamedvind vara tillräckligt för att tippa resultatet i rätt riktning. Det intressanta är att denna rörelse startade ungefär samtidigt som aktien började falla. Inga nya negativa nyheter har kommit under perioden, och förseningar i Viken Park och Murfitts har varit kända länge. Därför är det svårt att förklara det kontinuerliga kursfallet med fundamentala förhållanden enbart. När företaget har en begränsad kassa och marginalerna är tunna, blir sådana makrorörelser viktigare än man intuitivt tänker. Det är just i sådana situationer som valuta kan ha större effekt än vad som reflekteras i kursen. Att aktien faller medan valutan går i företagets favör, hänger därför inte helt ihop med det som faktiskt påverkar resultatet på kort sikt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Några tankar?
    för 1 dag sedan
    ·
    Fortsatt låg omsättning. Thé waiting game goes on…
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Ser ut som vi rundar 2.20 och stannar väl då före 2.30?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Inte än, men nu tror jag vi kommer att få ett bra börsmeddelande runt hörnet.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ser stora block som ligger och blockerar för uppgång. Några idéer om motivet för detta?
    för 1 dag sedan
    ·
    Tiden får visa, men jag tvivlar starkt. Jag kunde inte vänta längre med att köpa. Folk börjar förstå vilka värden vi har en del av, och KOsvadaen verkar starkt reducerad i år.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
37 dagar sedan
0,071 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    4 månader sedan senaste kontraktet. När kommer nästa? Någon som vågar gissa?
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Inte nödvändigtvis. Kom ihåg att ledningen sade på q1 att det inte fanns något behov av pengar som situationen såg ut då. De hade ordnat en tillfällig lösning gällande tillfälligt högt rörelsekapitalbehov. Och situationen skulle också normaliseras under juli. Nu är situationen alltså otroligt mycket bättre givet en betydligt högre euro/dollar kurs. Att man inte får någon obehaglig överraskning i samband med q2 är därför nu helt klart. Allt eftersom fler och fler blir medvetna om det kommer nog de som har minskat tidigare att börja öka igen. Och då kan plötsligt trycket på Short öka...
  • för 9 tim sedan
    ·
    Euro och USD är på väg vidare upp. Är nu respektive ca 5 och 8% upp från botten. Med en omsättning på 80 mill euro och 25 mill USD (väldigt ungefärligt) så ger det, allt annat lika, en extra intäkt på ca 60-70 mill NOK per år. Låt oss säga att utgifterna ökar med 30-40 mill NOK. Det ger 20-30 mill extra, rakt in på sista raden. Låter inte som särskilt mycket, men, tro mig, det är mer positivt än du tror. Speciellt om short trodde dollar och euro skulle fortsätta ner...
    för 7 tim sedan
    ·
    Valutaeffekten är faktiskt mer relevant än många tror. När både euro och dollar har stärkts jämnt den senaste månaden, samtidigt som Vow har betydande intäkter i båda valutorna, får du en direkt positiv effekt på rapporterad omsättning och marginaler i NOK. När resultatraden ligger nära noll kan 20–30 MNOK i valutamedvind vara tillräckligt för att tippa resultatet i rätt riktning. Det intressanta är att denna rörelse startade ungefär samtidigt som aktien började falla. Inga nya negativa nyheter har kommit under perioden, och förseningar i Viken Park och Murfitts har varit kända länge. Därför är det svårt att förklara det kontinuerliga kursfallet med fundamentala förhållanden enbart. När företaget har en begränsad kassa och marginalerna är tunna, blir sådana makrorörelser viktigare än man intuitivt tänker. Det är just i sådana situationer som valuta kan ha större effekt än vad som reflekteras i kursen. Att aktien faller medan valutan går i företagets favör, hänger därför inte helt ihop med det som faktiskt påverkar resultatet på kort sikt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Några tankar?
    för 1 dag sedan
    ·
    Fortsatt låg omsättning. Thé waiting game goes on…
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Ser ut som vi rundar 2.20 och stannar väl då före 2.30?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Inte än, men nu tror jag vi kommer att få ett bra börsmeddelande runt hörnet.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ser stora block som ligger och blockerar för uppgång. Några idéer om motivet för detta?
    för 1 dag sedan
    ·
    Tiden får visa, men jag tvivlar starkt. Jag kunde inte vänta längre med att köpa. Folk börjar förstå vilka värden vi har en del av, och KOsvadaen verkar starkt reducerad i år.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
20 maj
2025 H2-rapport
25 feb.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 H1-rapport
28 aug. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
37 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
20 maj
2025 H2-rapport
25 feb.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 H1-rapport
28 aug. 2025

Relaterade värdepapper

0,071 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    4 månader sedan senaste kontraktet. När kommer nästa? Någon som vågar gissa?
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Inte nödvändigtvis. Kom ihåg att ledningen sade på q1 att det inte fanns något behov av pengar som situationen såg ut då. De hade ordnat en tillfällig lösning gällande tillfälligt högt rörelsekapitalbehov. Och situationen skulle också normaliseras under juli. Nu är situationen alltså otroligt mycket bättre givet en betydligt högre euro/dollar kurs. Att man inte får någon obehaglig överraskning i samband med q2 är därför nu helt klart. Allt eftersom fler och fler blir medvetna om det kommer nog de som har minskat tidigare att börja öka igen. Och då kan plötsligt trycket på Short öka...
  • för 9 tim sedan
    ·
    Euro och USD är på väg vidare upp. Är nu respektive ca 5 och 8% upp från botten. Med en omsättning på 80 mill euro och 25 mill USD (väldigt ungefärligt) så ger det, allt annat lika, en extra intäkt på ca 60-70 mill NOK per år. Låt oss säga att utgifterna ökar med 30-40 mill NOK. Det ger 20-30 mill extra, rakt in på sista raden. Låter inte som särskilt mycket, men, tro mig, det är mer positivt än du tror. Speciellt om short trodde dollar och euro skulle fortsätta ner...
    för 7 tim sedan
    ·
    Valutaeffekten är faktiskt mer relevant än många tror. När både euro och dollar har stärkts jämnt den senaste månaden, samtidigt som Vow har betydande intäkter i båda valutorna, får du en direkt positiv effekt på rapporterad omsättning och marginaler i NOK. När resultatraden ligger nära noll kan 20–30 MNOK i valutamedvind vara tillräckligt för att tippa resultatet i rätt riktning. Det intressanta är att denna rörelse startade ungefär samtidigt som aktien började falla. Inga nya negativa nyheter har kommit under perioden, och förseningar i Viken Park och Murfitts har varit kända länge. Därför är det svårt att förklara det kontinuerliga kursfallet med fundamentala förhållanden enbart. När företaget har en begränsad kassa och marginalerna är tunna, blir sådana makrorörelser viktigare än man intuitivt tänker. Det är just i sådana situationer som valuta kan ha större effekt än vad som reflekteras i kursen. Att aktien faller medan valutan går i företagets favör, hänger därför inte helt ihop med det som faktiskt påverkar resultatet på kort sikt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Några tankar?
    för 1 dag sedan
    ·
    Fortsatt låg omsättning. Thé waiting game goes on…
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Ser ut som vi rundar 2.20 och stannar väl då före 2.30?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Inte än, men nu tror jag vi kommer att få ett bra börsmeddelande runt hörnet.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ser stora block som ligger och blockerar för uppgång. Några idéer om motivet för detta?
    för 1 dag sedan
    ·
    Tiden får visa, men jag tvivlar starkt. Jag kunde inte vänta längre med att köpa. Folk börjar förstå vilka värden vi har en del av, och KOsvadaen verkar starkt reducerad i år.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm