Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

New Wave B

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
64 dagar sedan
1,50 SEK/aktie
X-dag 3 dec.
3,51%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
23 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
14 aug. 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    Det är verkligen en innovativ tanke att kriminalisera avsikten när man säljer en aktie! Om man säljer för att man tror att kursen ska gå ner är det OK, men om man säljer för att kursen SKA gå ner så är det en manipulation som EBM skall ingripa mot? Här måste nog EBM ha hjälp av tankepolisen för att kunna utreda det förmenta brottet.😂 Analogt måste ju samma avsikt gälla när man köper en aktie, eller? Om den flitige skribenten på detta forum har köpt aktier i NW för att han tror att kursen ska gå upp är det OK, men om han köpt för att kursen SKA gå upp så är det kursmanipulation som EBM /FI skall beivra, eller?
    för 16 tim sedan
    EBM har precis åtalat en VD för ett börsbolag för att han sålde aktier till en privatperson där affären fick kursen att gå upp 5% och EBM menar på att detta var kursmanipulation. Att några aktivt säljer 130k aktier de lånat för att pressa kursen med förhoppningen om att de ska kunna köpa tillbaka de miljoner aktier de tidigare blankat av de som tror det var marknaden som ändrade uppfattning och säljer är ett brott. Att du inte anser det brottsligt är upp till dig jag bara försöker förklara för de som inte följer deras handel varför kursen beter sig som den gör. Antingen fattar du inte vad blankning är då dessa hedgefonder inte äger några aktier utan lånar någon annans aktier och säljer dem vilket per automatik gör att kursen faller då det tillkommer ytterligare aktier som måste hitta sin andra ägare då någon redan köpt dessa sedan tidigare.
  • för 2 dagar sedan
    Precis som jag skrev igår så är det kursmanipulation deluxe som får kursen att gå ner. Blankarna registrerade försäljning av 264k aktier men omsättningen var bara 193k så det överskjutande är aktier som pressar kursen idag. Helt galet att de får hålla på.
  • för 3 dagar sedan
    Idag kom den 5:e tryckaren från algoritmerna på en månad. Följer man blankarnas handel så blir det rätt uppenbart att öka blankning genom att sälja stegvis över en månads tid inte är för att man tror kursen ska gå ner utan för att kursen ska gå ner.
  • 18 juni
    Om bolaget levererar förlorar blankarna pengar. Om inte så tjänar blankarna pengar. Blankning är en del av verkligheten och det är inte olagligt. Att  gnälla på blankning är helt meningslöst. Du kan inte förbjuda blankning, krig eller förkylningar.
    för 3 dagar sedan
    Det är dock stor skillnad på att blanka aktier och hoppas kursen går ner än att blanka aktier för att kursen ska gå ner. När det är så uppenbart att de som nu blankar gör det för att manipulera kursen och därmed marknaden borde FI och EBM ta tag i problemet. Men för de som följer deras handel och därmed vet varför kursen går ner skapar de en otrolig riskjusterad avkastning. Man får bara leva med kursen inte beter sig normalt.
  • 16 juni
    En annan filial på JP Morgan fortsätter med kursmanipulationen. Klarade sänka kursen från 100kr till 94kr genom att låta algoritmen trycka ut minst 130k aktier motsvarande drygt hälften av de aktier som omsatts.
    18 juni
    Bolaget är billig nu med lågt RSI och 5 köprekomendationer
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
64 dagar sedan
1,50 SEK/aktie
X-dag 3 dec.
3,51%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    Det är verkligen en innovativ tanke att kriminalisera avsikten när man säljer en aktie! Om man säljer för att man tror att kursen ska gå ner är det OK, men om man säljer för att kursen SKA gå ner så är det en manipulation som EBM skall ingripa mot? Här måste nog EBM ha hjälp av tankepolisen för att kunna utreda det förmenta brottet.😂 Analogt måste ju samma avsikt gälla när man köper en aktie, eller? Om den flitige skribenten på detta forum har köpt aktier i NW för att han tror att kursen ska gå upp är det OK, men om han köpt för att kursen SKA gå upp så är det kursmanipulation som EBM /FI skall beivra, eller?
    för 16 tim sedan
    EBM har precis åtalat en VD för ett börsbolag för att han sålde aktier till en privatperson där affären fick kursen att gå upp 5% och EBM menar på att detta var kursmanipulation. Att några aktivt säljer 130k aktier de lånat för att pressa kursen med förhoppningen om att de ska kunna köpa tillbaka de miljoner aktier de tidigare blankat av de som tror det var marknaden som ändrade uppfattning och säljer är ett brott. Att du inte anser det brottsligt är upp till dig jag bara försöker förklara för de som inte följer deras handel varför kursen beter sig som den gör. Antingen fattar du inte vad blankning är då dessa hedgefonder inte äger några aktier utan lånar någon annans aktier och säljer dem vilket per automatik gör att kursen faller då det tillkommer ytterligare aktier som måste hitta sin andra ägare då någon redan köpt dessa sedan tidigare.
  • för 2 dagar sedan
    Precis som jag skrev igår så är det kursmanipulation deluxe som får kursen att gå ner. Blankarna registrerade försäljning av 264k aktier men omsättningen var bara 193k så det överskjutande är aktier som pressar kursen idag. Helt galet att de får hålla på.
  • för 3 dagar sedan
    Idag kom den 5:e tryckaren från algoritmerna på en månad. Följer man blankarnas handel så blir det rätt uppenbart att öka blankning genom att sälja stegvis över en månads tid inte är för att man tror kursen ska gå ner utan för att kursen ska gå ner.
  • 18 juni
    Om bolaget levererar förlorar blankarna pengar. Om inte så tjänar blankarna pengar. Blankning är en del av verkligheten och det är inte olagligt. Att  gnälla på blankning är helt meningslöst. Du kan inte förbjuda blankning, krig eller förkylningar.
    för 3 dagar sedan
    Det är dock stor skillnad på att blanka aktier och hoppas kursen går ner än att blanka aktier för att kursen ska gå ner. När det är så uppenbart att de som nu blankar gör det för att manipulera kursen och därmed marknaden borde FI och EBM ta tag i problemet. Men för de som följer deras handel och därmed vet varför kursen går ner skapar de en otrolig riskjusterad avkastning. Man får bara leva med kursen inte beter sig normalt.
  • 16 juni
    En annan filial på JP Morgan fortsätter med kursmanipulationen. Klarade sänka kursen från 100kr till 94kr genom att låta algoritmen trycka ut minst 130k aktier motsvarande drygt hälften av de aktier som omsatts.
    18 juni
    Bolaget är billig nu med lågt RSI och 5 köprekomendationer
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
23 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
14 aug. 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
64 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
23 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
14 aug. 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Relaterade värdepapper

1,50 SEK/aktie
X-dag 3 dec.
3,51%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    Det är verkligen en innovativ tanke att kriminalisera avsikten när man säljer en aktie! Om man säljer för att man tror att kursen ska gå ner är det OK, men om man säljer för att kursen SKA gå ner så är det en manipulation som EBM skall ingripa mot? Här måste nog EBM ha hjälp av tankepolisen för att kunna utreda det förmenta brottet.😂 Analogt måste ju samma avsikt gälla när man köper en aktie, eller? Om den flitige skribenten på detta forum har köpt aktier i NW för att han tror att kursen ska gå upp är det OK, men om han köpt för att kursen SKA gå upp så är det kursmanipulation som EBM /FI skall beivra, eller?
    för 16 tim sedan
    EBM har precis åtalat en VD för ett börsbolag för att han sålde aktier till en privatperson där affären fick kursen att gå upp 5% och EBM menar på att detta var kursmanipulation. Att några aktivt säljer 130k aktier de lånat för att pressa kursen med förhoppningen om att de ska kunna köpa tillbaka de miljoner aktier de tidigare blankat av de som tror det var marknaden som ändrade uppfattning och säljer är ett brott. Att du inte anser det brottsligt är upp till dig jag bara försöker förklara för de som inte följer deras handel varför kursen beter sig som den gör. Antingen fattar du inte vad blankning är då dessa hedgefonder inte äger några aktier utan lånar någon annans aktier och säljer dem vilket per automatik gör att kursen faller då det tillkommer ytterligare aktier som måste hitta sin andra ägare då någon redan köpt dessa sedan tidigare.
  • för 2 dagar sedan
    Precis som jag skrev igår så är det kursmanipulation deluxe som får kursen att gå ner. Blankarna registrerade försäljning av 264k aktier men omsättningen var bara 193k så det överskjutande är aktier som pressar kursen idag. Helt galet att de får hålla på.
  • för 3 dagar sedan
    Idag kom den 5:e tryckaren från algoritmerna på en månad. Följer man blankarnas handel så blir det rätt uppenbart att öka blankning genom att sälja stegvis över en månads tid inte är för att man tror kursen ska gå ner utan för att kursen ska gå ner.
  • 18 juni
    Om bolaget levererar förlorar blankarna pengar. Om inte så tjänar blankarna pengar. Blankning är en del av verkligheten och det är inte olagligt. Att  gnälla på blankning är helt meningslöst. Du kan inte förbjuda blankning, krig eller förkylningar.
    för 3 dagar sedan
    Det är dock stor skillnad på att blanka aktier och hoppas kursen går ner än att blanka aktier för att kursen ska gå ner. När det är så uppenbart att de som nu blankar gör det för att manipulera kursen och därmed marknaden borde FI och EBM ta tag i problemet. Men för de som följer deras handel och därmed vet varför kursen går ner skapar de en otrolig riskjusterad avkastning. Man får bara leva med kursen inte beter sig normalt.
  • 16 juni
    En annan filial på JP Morgan fortsätter med kursmanipulationen. Klarade sänka kursen från 100kr till 94kr genom att låta algoritmen trycka ut minst 130k aktier motsvarande drygt hälften av de aktier som omsatts.
    18 juni
    Bolaget är billig nu med lågt RSI och 5 köprekomendationer
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm