Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
First North Sweden
MAGI

MAG Interactive

MAG Interactive

10,50SEK
−0,47% (−0,05)
Vid stängning
Högst10,85
Lägst10,30
Omsättning
0,9 MSEK
10,50SEK
−0,47% (−0,05)
Vid stängning
Högst10,85
Lägst10,30
Omsättning
0,9 MSEK
Aktie
First North Sweden
MAGI

MAG Interactive

MAG Interactive

10,50SEK
−0,47% (−0,05)
Vid stängning
Högst10,85
Lägst10,30
Omsättning
0,9 MSEK
10,50SEK
−0,47% (−0,05)
Vid stängning
Högst10,85
Lägst10,30
Omsättning
0,9 MSEK
Aktie
First North Sweden
MAGI

MAG Interactive

MAG Interactive

10,50SEK
−0,47% (−0,05)
Vid stängning
Högst10,85
Lägst10,30
Omsättning
0,9 MSEK
10,50SEK
−0,47% (−0,05)
Vid stängning
Högst10,85
Lägst10,30
Omsättning
0,9 MSEK
Q3-rapport
99 dagar sedan18min
1,00 SEK/aktie
Senaste utdelning
9,52 %
Direktavk.

Orderdjup

SwedenFirst North Sweden
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
289

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
3 000--
8 867--
12 290--
4 481--
100--
Högst
10,85
VWAP
10,6
Lägst
10,3
OmsättningAntal
0,9 89 463
VWAP
10,6
Högst
10,85
Lägst
10,3
OmsättningAntal
0,9 89 463

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
22 okt.
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport25 juni
2025 Q2-rapport2 apr.
2025 Q1-rapport22 jan.
2024 Årsstämma22 jan.
2024 Q4-rapport23 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 23 sep.
    Minskat UA – bygger MAG kassa för utdelning? Jag har funderat på varför MAG dragit ner så tydligt på UA den senaste tiden. Inte bara på Crozzle – utan även på Wordzee, där UA minskats markant sista kvartalet trots att spelet fortsätter leverera stabila intäkter. Förklaringen kan förstås vara ren optimering, men det börjar mer och mer se ut som en strategi att bygga kassa inför årsrapporten den 22 oktober. Förra året kom besked om utdelning för första gången (1 kr/aktie) bara en vecka efter rapporten. Samtidigt ser vi att: • Crozzle ligger på runt 250 KUSD/månad i intäkter (fyra gånger mer på iOS än Android). • Wordzee fortsätter ge stabila inkomster trots lägre UA. • UA generellt bromsas in, vilket är en tydlig kontrast mot MAG:s vanliga strategi att prioritera tillväxt. 👉 Helhetsbilden: MAG vill visa att man kan kombinera plusresultat med fortsatt satsning på Crozzle – och samtidigt skapa utrymme för en ny utdelning. Lyckas man med det konststycket den 22 oktober kan kursen ta rejäl fart. Vad tror ni – bunkrar MAG kassa för utdelning, eller sparar de krutet till en ny lansering?
  • 5 sep.
    Crozzle tar nästa steg 🚀 För några dagar sedan skrev jag om Crozzles intäktsresa – där spelet på en månad dubblat i Apple App Store från ca 100 KUSD till 200 KUSD. Nu har det dykt upp något nytt och oväntat: 👉 Crozzle listas även i Arcade Games i Kanada, där det nu syns på Top Grossing #75 (källa: AppBrain, se bild). Det här är spännande eftersom det breddar exponeringen utanför ordspelskategorin. Fler spelare = större synlighet = högre intäktspotential för MAG. Det är 47 dagar kvar till Q4-rapporten. Momentum finns där – frågan är hur långt Crozzle kan bära när lanseringen expanderar utanför den engelskspråkiga marknaden. (Källa: AppBrain, Sensor Tower) Jag fortsätter följa utvecklingen noga 👀
  • 2 sep.
    Avstämning Crozzle – augusti Det är dags att kika på hur Crozzle utvecklats under de senaste 30 dagarna. 👉 Intäkterna i Apple App Store har stigit från ca 100 KUSD i juli till 200 KUSD i augusti. 👉 Nedladdningarna ligger på ungefär samma nivå som Quizduell, men det riktigt glädjande är att Crozzle nu omsätter dubbelt så mycket som WordZee och är hack i häl på Quizduell. Bilden nedan (källa: Sensor Tower) visar tydligt hur Crozzle på kort tid tagit sig upp på intäktssidan inom MAGs portfölj. Värt att notera är att Apple App Store-marknaden tenderar att generera fler in-app-köp jämfört med Google Play – vilket gör utvecklingen ännu mer intressant. Och detta är fortfarande på enbart den engelskspråkiga marknaden. Frågan man ställer sig är: hur kommer det se ut när Crozzle är färdigöversatt och fullt lanserad på fler marknader världen över? Det är 50 dagar kvar till MAGs Q4-rapport (22 oktober). Det ser onekligen lovande ut. Spännande tider – vad tror ni andra om utvecklingen framåt?
  • 20 juli
    🧩 Från tre till två tillväxttitlar – och ett starkt Live Ops-ben I MAGs Q3-rapport ser vi att tillväxten idag bärs av tre titlar: QuizDuel, Wordzee och nykomlingen Crozzle. De står tillsammans för 46 MSEK – men styrkeförhållandena är nu snabbt på väg att förändras. Sensor Tower och AppMagic visar att Crozzle har tagit klivet förbi Wordzee i samtliga engelskspråkiga länder (både Apple och Google Play), förutom Kanada där det väntas ske inom tre veckor. Det bekräftar vad VD uttryckte i Q3-rapporten: “Om momentum håller i sig kommer Crozzle vara vår näst största titel före kvartalets slut.” Eftersom Crozzles användarförvärv drog igång i april, var Q3 bara början – men Q4 blir det första kvartalet där Crozzle verkligen får fäste i intäkterna. Därifrån väntas en stadig tillväxt de kommande kvartalen: • MAG utökar nu Crozzle till fler språk och marknader. • UA-satsningar sker i takt med översättningar. • Spelet vidareutvecklas parallellt för att hålla engagemanget högt – med nytt innehåll och förbättringar. Vi ser alltså konturerna av ett större och mer långlivat evergreen-spel, byggt för global räckvidd. Samtidigt sker en tydlig förändring i MAGs övergripande strategi: • QuizDuel och Crozzle blir de två tillväxtmotorerna framåt. • Wordzee har vuxit in i rollen som ett starkt Live Ops-spel – och det märks i siffrorna. Med cirka 15 MSEK i intäkt under Q3, utgör Wordzee nu en mycket större och viktigare del av MAGs Live Ops-benet än tidigare. • Även flera av de äldre titlarna får nytt liv – i takt med att MAGs nya plattform införs även där. Det ger bättre upplevelse, fler funktioner och ökade intäktsmöjligheter utan större utvecklingskostnad. Och medan denna portfölj vässas, pågår något nytt i bakgrunden: Fem nya spel är under test, och vi kan mycket väl få se namnen på en eller flera av dem i softlaunch redan under Q4. Kanske är nästa tillväxtresa redan på väg att ta form. 🔍 Vad tror du om Q4-rapporten – låter det rimligt med min reflektion? 📸 (Se bifogade bilder: MAGs Q3-produktmix + Sensor Tower-data – en från Apple App Store och en från Google Play)
  • 19 juli
    MAG Interactive – tio år av lärdomar och nästa stora steg? Jag snubblade nyligen över en artikel som MAG Interactives VD Daniel Hasselberg skrev för fem år sedan, då bolaget firade sina första tio år. Den är både personlig och inspirerande – en berättelse om framgångar, motgångar och lärdomar från att bygga ett företag från grunden till börsen. 🔗 Learnings from a decade of company building (MAG Interactive, Medium) https://medium.com/mag-interactive/learnings-from-a-decade-of-company-building-4b69c9ffbeef Det som är extra intressant med artikeln just nu är att Daniel redan då blickade framåt mot vad de kommande tio åren skulle kunna innebära: skalbar tillväxt, starkare produktplattformar och ännu effektivare användarförvärv (UA). När jag ser dagens utveckling, framför allt med Crozzles senaste framgångar och tydliga positiva signaler kring just UA och ARPDAU, känns det som om MAG äntligen befinner sig exakt där man hoppades vara fem år senare. Läs gärna artikeln för att få en känsla för teamet, framgångsfaktorerna och för att skapa en trygghet kring varför MAG är ett bolag värt att tro på – oavsett den dagliga aktiekursens volatilitet och den kortsiktiga börspsykologin.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
99 dagar sedan18min
1,00 SEK/aktie
Senaste utdelning
9,52 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 23 sep.
    Minskat UA – bygger MAG kassa för utdelning? Jag har funderat på varför MAG dragit ner så tydligt på UA den senaste tiden. Inte bara på Crozzle – utan även på Wordzee, där UA minskats markant sista kvartalet trots att spelet fortsätter leverera stabila intäkter. Förklaringen kan förstås vara ren optimering, men det börjar mer och mer se ut som en strategi att bygga kassa inför årsrapporten den 22 oktober. Förra året kom besked om utdelning för första gången (1 kr/aktie) bara en vecka efter rapporten. Samtidigt ser vi att: • Crozzle ligger på runt 250 KUSD/månad i intäkter (fyra gånger mer på iOS än Android). • Wordzee fortsätter ge stabila inkomster trots lägre UA. • UA generellt bromsas in, vilket är en tydlig kontrast mot MAG:s vanliga strategi att prioritera tillväxt. 👉 Helhetsbilden: MAG vill visa att man kan kombinera plusresultat med fortsatt satsning på Crozzle – och samtidigt skapa utrymme för en ny utdelning. Lyckas man med det konststycket den 22 oktober kan kursen ta rejäl fart. Vad tror ni – bunkrar MAG kassa för utdelning, eller sparar de krutet till en ny lansering?
  • 5 sep.
    Crozzle tar nästa steg 🚀 För några dagar sedan skrev jag om Crozzles intäktsresa – där spelet på en månad dubblat i Apple App Store från ca 100 KUSD till 200 KUSD. Nu har det dykt upp något nytt och oväntat: 👉 Crozzle listas även i Arcade Games i Kanada, där det nu syns på Top Grossing #75 (källa: AppBrain, se bild). Det här är spännande eftersom det breddar exponeringen utanför ordspelskategorin. Fler spelare = större synlighet = högre intäktspotential för MAG. Det är 47 dagar kvar till Q4-rapporten. Momentum finns där – frågan är hur långt Crozzle kan bära när lanseringen expanderar utanför den engelskspråkiga marknaden. (Källa: AppBrain, Sensor Tower) Jag fortsätter följa utvecklingen noga 👀
  • 2 sep.
    Avstämning Crozzle – augusti Det är dags att kika på hur Crozzle utvecklats under de senaste 30 dagarna. 👉 Intäkterna i Apple App Store har stigit från ca 100 KUSD i juli till 200 KUSD i augusti. 👉 Nedladdningarna ligger på ungefär samma nivå som Quizduell, men det riktigt glädjande är att Crozzle nu omsätter dubbelt så mycket som WordZee och är hack i häl på Quizduell. Bilden nedan (källa: Sensor Tower) visar tydligt hur Crozzle på kort tid tagit sig upp på intäktssidan inom MAGs portfölj. Värt att notera är att Apple App Store-marknaden tenderar att generera fler in-app-köp jämfört med Google Play – vilket gör utvecklingen ännu mer intressant. Och detta är fortfarande på enbart den engelskspråkiga marknaden. Frågan man ställer sig är: hur kommer det se ut när Crozzle är färdigöversatt och fullt lanserad på fler marknader världen över? Det är 50 dagar kvar till MAGs Q4-rapport (22 oktober). Det ser onekligen lovande ut. Spännande tider – vad tror ni andra om utvecklingen framåt?
  • 20 juli
    🧩 Från tre till två tillväxttitlar – och ett starkt Live Ops-ben I MAGs Q3-rapport ser vi att tillväxten idag bärs av tre titlar: QuizDuel, Wordzee och nykomlingen Crozzle. De står tillsammans för 46 MSEK – men styrkeförhållandena är nu snabbt på väg att förändras. Sensor Tower och AppMagic visar att Crozzle har tagit klivet förbi Wordzee i samtliga engelskspråkiga länder (både Apple och Google Play), förutom Kanada där det väntas ske inom tre veckor. Det bekräftar vad VD uttryckte i Q3-rapporten: “Om momentum håller i sig kommer Crozzle vara vår näst största titel före kvartalets slut.” Eftersom Crozzles användarförvärv drog igång i april, var Q3 bara början – men Q4 blir det första kvartalet där Crozzle verkligen får fäste i intäkterna. Därifrån väntas en stadig tillväxt de kommande kvartalen: • MAG utökar nu Crozzle till fler språk och marknader. • UA-satsningar sker i takt med översättningar. • Spelet vidareutvecklas parallellt för att hålla engagemanget högt – med nytt innehåll och förbättringar. Vi ser alltså konturerna av ett större och mer långlivat evergreen-spel, byggt för global räckvidd. Samtidigt sker en tydlig förändring i MAGs övergripande strategi: • QuizDuel och Crozzle blir de två tillväxtmotorerna framåt. • Wordzee har vuxit in i rollen som ett starkt Live Ops-spel – och det märks i siffrorna. Med cirka 15 MSEK i intäkt under Q3, utgör Wordzee nu en mycket större och viktigare del av MAGs Live Ops-benet än tidigare. • Även flera av de äldre titlarna får nytt liv – i takt med att MAGs nya plattform införs även där. Det ger bättre upplevelse, fler funktioner och ökade intäktsmöjligheter utan större utvecklingskostnad. Och medan denna portfölj vässas, pågår något nytt i bakgrunden: Fem nya spel är under test, och vi kan mycket väl få se namnen på en eller flera av dem i softlaunch redan under Q4. Kanske är nästa tillväxtresa redan på väg att ta form. 🔍 Vad tror du om Q4-rapporten – låter det rimligt med min reflektion? 📸 (Se bifogade bilder: MAGs Q3-produktmix + Sensor Tower-data – en från Apple App Store och en från Google Play)
  • 19 juli
    MAG Interactive – tio år av lärdomar och nästa stora steg? Jag snubblade nyligen över en artikel som MAG Interactives VD Daniel Hasselberg skrev för fem år sedan, då bolaget firade sina första tio år. Den är både personlig och inspirerande – en berättelse om framgångar, motgångar och lärdomar från att bygga ett företag från grunden till börsen. 🔗 Learnings from a decade of company building (MAG Interactive, Medium) https://medium.com/mag-interactive/learnings-from-a-decade-of-company-building-4b69c9ffbeef Det som är extra intressant med artikeln just nu är att Daniel redan då blickade framåt mot vad de kommande tio åren skulle kunna innebära: skalbar tillväxt, starkare produktplattformar och ännu effektivare användarförvärv (UA). När jag ser dagens utveckling, framför allt med Crozzles senaste framgångar och tydliga positiva signaler kring just UA och ARPDAU, känns det som om MAG äntligen befinner sig exakt där man hoppades vara fem år senare. Läs gärna artikeln för att få en känsla för teamet, framgångsfaktorerna och för att skapa en trygghet kring varför MAG är ett bolag värt att tro på – oavsett den dagliga aktiekursens volatilitet och den kortsiktiga börspsykologin.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

SwedenFirst North Sweden
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
289

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
3 000--
8 867--
12 290--
4 481--
100--
Högst
10,85
VWAP
10,6
Lägst
10,3
OmsättningAntal
0,9 89 463
VWAP
10,6
Högst
10,85
Lägst
10,3
OmsättningAntal
0,9 89 463

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
22 okt.
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport25 juni
2025 Q2-rapport2 apr.
2025 Q1-rapport22 jan.
2024 Årsstämma22 jan.
2024 Q4-rapport23 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
99 dagar sedan18min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
22 okt.
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport25 juni
2025 Q2-rapport2 apr.
2025 Q1-rapport22 jan.
2024 Årsstämma22 jan.
2024 Q4-rapport23 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

1,00 SEK/aktie
Senaste utdelning
9,52 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 23 sep.
    Minskat UA – bygger MAG kassa för utdelning? Jag har funderat på varför MAG dragit ner så tydligt på UA den senaste tiden. Inte bara på Crozzle – utan även på Wordzee, där UA minskats markant sista kvartalet trots att spelet fortsätter leverera stabila intäkter. Förklaringen kan förstås vara ren optimering, men det börjar mer och mer se ut som en strategi att bygga kassa inför årsrapporten den 22 oktober. Förra året kom besked om utdelning för första gången (1 kr/aktie) bara en vecka efter rapporten. Samtidigt ser vi att: • Crozzle ligger på runt 250 KUSD/månad i intäkter (fyra gånger mer på iOS än Android). • Wordzee fortsätter ge stabila inkomster trots lägre UA. • UA generellt bromsas in, vilket är en tydlig kontrast mot MAG:s vanliga strategi att prioritera tillväxt. 👉 Helhetsbilden: MAG vill visa att man kan kombinera plusresultat med fortsatt satsning på Crozzle – och samtidigt skapa utrymme för en ny utdelning. Lyckas man med det konststycket den 22 oktober kan kursen ta rejäl fart. Vad tror ni – bunkrar MAG kassa för utdelning, eller sparar de krutet till en ny lansering?
  • 5 sep.
    Crozzle tar nästa steg 🚀 För några dagar sedan skrev jag om Crozzles intäktsresa – där spelet på en månad dubblat i Apple App Store från ca 100 KUSD till 200 KUSD. Nu har det dykt upp något nytt och oväntat: 👉 Crozzle listas även i Arcade Games i Kanada, där det nu syns på Top Grossing #75 (källa: AppBrain, se bild). Det här är spännande eftersom det breddar exponeringen utanför ordspelskategorin. Fler spelare = större synlighet = högre intäktspotential för MAG. Det är 47 dagar kvar till Q4-rapporten. Momentum finns där – frågan är hur långt Crozzle kan bära när lanseringen expanderar utanför den engelskspråkiga marknaden. (Källa: AppBrain, Sensor Tower) Jag fortsätter följa utvecklingen noga 👀
  • 2 sep.
    Avstämning Crozzle – augusti Det är dags att kika på hur Crozzle utvecklats under de senaste 30 dagarna. 👉 Intäkterna i Apple App Store har stigit från ca 100 KUSD i juli till 200 KUSD i augusti. 👉 Nedladdningarna ligger på ungefär samma nivå som Quizduell, men det riktigt glädjande är att Crozzle nu omsätter dubbelt så mycket som WordZee och är hack i häl på Quizduell. Bilden nedan (källa: Sensor Tower) visar tydligt hur Crozzle på kort tid tagit sig upp på intäktssidan inom MAGs portfölj. Värt att notera är att Apple App Store-marknaden tenderar att generera fler in-app-köp jämfört med Google Play – vilket gör utvecklingen ännu mer intressant. Och detta är fortfarande på enbart den engelskspråkiga marknaden. Frågan man ställer sig är: hur kommer det se ut när Crozzle är färdigöversatt och fullt lanserad på fler marknader världen över? Det är 50 dagar kvar till MAGs Q4-rapport (22 oktober). Det ser onekligen lovande ut. Spännande tider – vad tror ni andra om utvecklingen framåt?
  • 20 juli
    🧩 Från tre till två tillväxttitlar – och ett starkt Live Ops-ben I MAGs Q3-rapport ser vi att tillväxten idag bärs av tre titlar: QuizDuel, Wordzee och nykomlingen Crozzle. De står tillsammans för 46 MSEK – men styrkeförhållandena är nu snabbt på väg att förändras. Sensor Tower och AppMagic visar att Crozzle har tagit klivet förbi Wordzee i samtliga engelskspråkiga länder (både Apple och Google Play), förutom Kanada där det väntas ske inom tre veckor. Det bekräftar vad VD uttryckte i Q3-rapporten: “Om momentum håller i sig kommer Crozzle vara vår näst största titel före kvartalets slut.” Eftersom Crozzles användarförvärv drog igång i april, var Q3 bara början – men Q4 blir det första kvartalet där Crozzle verkligen får fäste i intäkterna. Därifrån väntas en stadig tillväxt de kommande kvartalen: • MAG utökar nu Crozzle till fler språk och marknader. • UA-satsningar sker i takt med översättningar. • Spelet vidareutvecklas parallellt för att hålla engagemanget högt – med nytt innehåll och förbättringar. Vi ser alltså konturerna av ett större och mer långlivat evergreen-spel, byggt för global räckvidd. Samtidigt sker en tydlig förändring i MAGs övergripande strategi: • QuizDuel och Crozzle blir de två tillväxtmotorerna framåt. • Wordzee har vuxit in i rollen som ett starkt Live Ops-spel – och det märks i siffrorna. Med cirka 15 MSEK i intäkt under Q3, utgör Wordzee nu en mycket större och viktigare del av MAGs Live Ops-benet än tidigare. • Även flera av de äldre titlarna får nytt liv – i takt med att MAGs nya plattform införs även där. Det ger bättre upplevelse, fler funktioner och ökade intäktsmöjligheter utan större utvecklingskostnad. Och medan denna portfölj vässas, pågår något nytt i bakgrunden: Fem nya spel är under test, och vi kan mycket väl få se namnen på en eller flera av dem i softlaunch redan under Q4. Kanske är nästa tillväxtresa redan på väg att ta form. 🔍 Vad tror du om Q4-rapporten – låter det rimligt med min reflektion? 📸 (Se bifogade bilder: MAGs Q3-produktmix + Sensor Tower-data – en från Apple App Store och en från Google Play)
  • 19 juli
    MAG Interactive – tio år av lärdomar och nästa stora steg? Jag snubblade nyligen över en artikel som MAG Interactives VD Daniel Hasselberg skrev för fem år sedan, då bolaget firade sina första tio år. Den är både personlig och inspirerande – en berättelse om framgångar, motgångar och lärdomar från att bygga ett företag från grunden till börsen. 🔗 Learnings from a decade of company building (MAG Interactive, Medium) https://medium.com/mag-interactive/learnings-from-a-decade-of-company-building-4b69c9ffbeef Det som är extra intressant med artikeln just nu är att Daniel redan då blickade framåt mot vad de kommande tio åren skulle kunna innebära: skalbar tillväxt, starkare produktplattformar och ännu effektivare användarförvärv (UA). När jag ser dagens utveckling, framför allt med Crozzles senaste framgångar och tydliga positiva signaler kring just UA och ARPDAU, känns det som om MAG äntligen befinner sig exakt där man hoppades vara fem år senare. Läs gärna artikeln för att få en känsla för teamet, framgångsfaktorerna och för att skapa en trygghet kring varför MAG är ett bolag värt att tro på – oavsett den dagliga aktiekursens volatilitet och den kortsiktiga börspsykologin.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

SwedenFirst North Sweden
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
289

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
3 000--
8 867--
12 290--
4 481--
100--
Högst
10,85
VWAP
10,6
Lägst
10,3
OmsättningAntal
0,9 89 463
VWAP
10,6
Högst
10,85
Lägst
10,3
OmsättningAntal
0,9 89 463

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades