Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Frontline

2026 Q1-rapport
36 dagar sedan
1,55 USD/aktie
Senaste utdelning
4,95%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
31 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
21 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Jag kände att jag bommade lite när jag sålde 50% på 400, för kursen steg ju som en raket. Nu är frågan, borde jag köpa in mig igen? (ca 50000kr) Måndags morgon? Nybörjare här…
    För mindre än 1 minut sedan
    ·
    Du får åtminstone köpa tillbaka billigare! Shipping är volatilt och kurserna är historiskt höga, så man behöver inte vara 100% i fro eller shipping heller.
  • för 3 tim sedan
    ·
    Stora båtar ned. Små båtar upp.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Nya attacker på fartyg och militära installationer. runt Hormuz. - Det ser ut som att vapenvilan hänger på en skör tråd, tyvärr.
  • för 13 tim sedan
    ·
    https://x.com/i/status/2070596787853770915 Helges hälsning och guidning från VD OET.
    för 8 tim sedan · Ändrad
    ·
    https://www.tipranks.com/news/catalyst/frontline-stock-sinks-as-rate-fears-hit-tankers detta är vad TipRanks (via AI) matar amerikanska investerare med.. detta med "nybyggsförpliktelser" är väl en växande global orderbok för tankfartyg (?) Frontline faller – räntor, bränsle och räntefarhågor pressar tanksektorn 🔹 Varför aktien faller Frontline-aktien är under press eftersom flera negativa faktorer slår samtidigt: USA:s centralbank signalerar högre räntor längre, vilket skapar risk-off på marknaden. Investerare drar ut pengar ur cykliska sektorer som tank. Bunkerpriser (bränsle) stiger, vilket ökar kostnaderna för rederier. Marknaden fruktar att tankrater kan falla om ett möjligt avtal om att återöppna Hormuzsundet håller. En nylig attack på ett tankfartyg skapar osäkerhet, men marknaden fokuserar mer på utsikterna till lugnare vatten → lägre rater. 🔹 Vad detta betyder för Frontline Aktien faller trots att Frontline nyligen har levererat rekordhöga resultat. Företaget har visat att det kan generera starkt kassaflöde på strama marknader. Men: Frontline är starkt exponerat mot spotmarknaden, och har stora nybyggsförpliktelser. → Om raten faller, kan kassaflödet snabbt försvagas. → Detta gör investerare mer nervösa. 🔹 Marknadsstämning Volatiliteten på aktiemarknaden ökar. Investerare tar hem vinster efter en stark uppgång (FRO är upp nästan 90 % YTD). Bekymringarna handlar mer om makro än om Frontlines drift. 🔹 Kort sammanfattat Frontline faller eftersom marknaden fruktar: högre räntor, lägre rater, högre bränslekostnader, geopolitisk osäkerhet – även om företaget fortfarande tjänar mycket bra på dagens marknad.
  • för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    rakt upp på måndag? Försök att trada mitt i kaoset....lol
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
36 dagar sedan
1,55 USD/aktie
Senaste utdelning
4,95%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Jag kände att jag bommade lite när jag sålde 50% på 400, för kursen steg ju som en raket. Nu är frågan, borde jag köpa in mig igen? (ca 50000kr) Måndags morgon? Nybörjare här…
    För mindre än 1 minut sedan
    ·
    Du får åtminstone köpa tillbaka billigare! Shipping är volatilt och kurserna är historiskt höga, så man behöver inte vara 100% i fro eller shipping heller.
  • för 3 tim sedan
    ·
    Stora båtar ned. Små båtar upp.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Nya attacker på fartyg och militära installationer. runt Hormuz. - Det ser ut som att vapenvilan hänger på en skör tråd, tyvärr.
  • för 13 tim sedan
    ·
    https://x.com/i/status/2070596787853770915 Helges hälsning och guidning från VD OET.
    för 8 tim sedan · Ändrad
    ·
    https://www.tipranks.com/news/catalyst/frontline-stock-sinks-as-rate-fears-hit-tankers detta är vad TipRanks (via AI) matar amerikanska investerare med.. detta med "nybyggsförpliktelser" är väl en växande global orderbok för tankfartyg (?) Frontline faller – räntor, bränsle och räntefarhågor pressar tanksektorn 🔹 Varför aktien faller Frontline-aktien är under press eftersom flera negativa faktorer slår samtidigt: USA:s centralbank signalerar högre räntor längre, vilket skapar risk-off på marknaden. Investerare drar ut pengar ur cykliska sektorer som tank. Bunkerpriser (bränsle) stiger, vilket ökar kostnaderna för rederier. Marknaden fruktar att tankrater kan falla om ett möjligt avtal om att återöppna Hormuzsundet håller. En nylig attack på ett tankfartyg skapar osäkerhet, men marknaden fokuserar mer på utsikterna till lugnare vatten → lägre rater. 🔹 Vad detta betyder för Frontline Aktien faller trots att Frontline nyligen har levererat rekordhöga resultat. Företaget har visat att det kan generera starkt kassaflöde på strama marknader. Men: Frontline är starkt exponerat mot spotmarknaden, och har stora nybyggsförpliktelser. → Om raten faller, kan kassaflödet snabbt försvagas. → Detta gör investerare mer nervösa. 🔹 Marknadsstämning Volatiliteten på aktiemarknaden ökar. Investerare tar hem vinster efter en stark uppgång (FRO är upp nästan 90 % YTD). Bekymringarna handlar mer om makro än om Frontlines drift. 🔹 Kort sammanfattat Frontline faller eftersom marknaden fruktar: högre räntor, lägre rater, högre bränslekostnader, geopolitisk osäkerhet – även om företaget fortfarande tjänar mycket bra på dagens marknad.
  • för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    rakt upp på måndag? Försök att trada mitt i kaoset....lol
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
31 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
21 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
36 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
31 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
21 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Relaterade värdepapper

1,55 USD/aktie
Senaste utdelning
4,95%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Jag kände att jag bommade lite när jag sålde 50% på 400, för kursen steg ju som en raket. Nu är frågan, borde jag köpa in mig igen? (ca 50000kr) Måndags morgon? Nybörjare här…
    För mindre än 1 minut sedan
    ·
    Du får åtminstone köpa tillbaka billigare! Shipping är volatilt och kurserna är historiskt höga, så man behöver inte vara 100% i fro eller shipping heller.
  • för 3 tim sedan
    ·
    Stora båtar ned. Små båtar upp.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Nya attacker på fartyg och militära installationer. runt Hormuz. - Det ser ut som att vapenvilan hänger på en skör tråd, tyvärr.
  • för 13 tim sedan
    ·
    https://x.com/i/status/2070596787853770915 Helges hälsning och guidning från VD OET.
    för 8 tim sedan · Ändrad
    ·
    https://www.tipranks.com/news/catalyst/frontline-stock-sinks-as-rate-fears-hit-tankers detta är vad TipRanks (via AI) matar amerikanska investerare med.. detta med "nybyggsförpliktelser" är väl en växande global orderbok för tankfartyg (?) Frontline faller – räntor, bränsle och räntefarhågor pressar tanksektorn 🔹 Varför aktien faller Frontline-aktien är under press eftersom flera negativa faktorer slår samtidigt: USA:s centralbank signalerar högre räntor längre, vilket skapar risk-off på marknaden. Investerare drar ut pengar ur cykliska sektorer som tank. Bunkerpriser (bränsle) stiger, vilket ökar kostnaderna för rederier. Marknaden fruktar att tankrater kan falla om ett möjligt avtal om att återöppna Hormuzsundet håller. En nylig attack på ett tankfartyg skapar osäkerhet, men marknaden fokuserar mer på utsikterna till lugnare vatten → lägre rater. 🔹 Vad detta betyder för Frontline Aktien faller trots att Frontline nyligen har levererat rekordhöga resultat. Företaget har visat att det kan generera starkt kassaflöde på strama marknader. Men: Frontline är starkt exponerat mot spotmarknaden, och har stora nybyggsförpliktelser. → Om raten faller, kan kassaflödet snabbt försvagas. → Detta gör investerare mer nervösa. 🔹 Marknadsstämning Volatiliteten på aktiemarknaden ökar. Investerare tar hem vinster efter en stark uppgång (FRO är upp nästan 90 % YTD). Bekymringarna handlar mer om makro än om Frontlines drift. 🔹 Kort sammanfattat Frontline faller eftersom marknaden fruktar: högre räntor, lägre rater, högre bränslekostnader, geopolitisk osäkerhet – även om företaget fortfarande tjänar mycket bra på dagens marknad.
  • för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    rakt upp på måndag? Försök att trada mitt i kaoset....lol
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm