Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Frontline

2026 Q1-rapport
31 dagar sedan
1,55 USD/aktie
Senaste utdelning
4,30%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
259--
150--
31--
20--
88--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
31 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
21 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 24 min sen
    ·
    Får vi snittpriser ut året på 150.000 + så är NOK 400 per aktie rimligt. Med förbehåll för att kriget inte blossar upp för fullt igen ser det ut som om vi kommer att hamna väl över 150.000. Det kommer att förbli en stram marknad, Iran kommer kanske att börja använda icke-sanktionerad flotta. Eftersläpningen på oljeleveranser och behovet av att bygga upp reservlager är enormt. Här är en sammanfattning efter sparring med AI; Det mest intressanta för mig är faktiskt något Lars Barstad sade på Q1-presentationen: vid de då gällande priserna estimerade Frontline en årlig kontantgenerering på ungefär 7 USD per aktie, och vid 30 % högre priser ungefär 9,5 USD per aktie. Om dagens geopolitik och tonmilstillväxt gör att priserna håller sig i närheten av nivåerna vi har sett i juni, är det inte svårt att argumentera för att marknaden prissätter Frontline som om denna intjäning är mycket kortvarig. Mitt grova kalkylblad indikerar att om Q2 landar runt 3 USD och H2 blir så starkt som du antyder (150k+), kan Frontline faktiskt närma sig 13–15 USD EPS för 2026, vilket skulle motsvara bara 2,7–3,1 gånger intjäningen vid NOK 400-kursen. Det är extremt lågt, även för en cyklisk tankaktie.
    för 16 min sen
    ·
    En annan sak. Vid öppning av Hormuz kommer oljepriset att fortsätta sjunka och kronkursen detsamma. Det är US som är drivkraften, och vi kan lätt få dollarn väl över 10kr. Så att denna passerar 450kr och kanske upp mot 500kr före Q3 är inte otänkbart.
  • för 37 min sen
    ·
    Tankers International @TankersInt Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Petrobras Stasco [Oil Company or Trader Relet] (TCE: RV USD 196K @ 84 days / Actual USD 189K @ 86 days) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/126345 4:39 PM · Jun 22, 2026 Sydamerika - Öst. Med fördröjningen innan avslutningen är fixad och raterna löper täcker denna seglats hela Q3. Historiskt årets sämsta kvartal..
  • för 1 tim sedan
    ·
    Skulle någon köpa nu?
    för 20 min sen
    ·
    Handlade 630 st idag, så jag tror på fortsatt uppgång + megautdelningar. Men jag kan också bli besviken. Tiden får utvisa!
  • för 1 tim sedan
    ·
    Då tog jag vinsthemtagning på NOK 394,- Som småaktieägare är jag väldigt nöjd med 2026 och FRO. Kr 168 000 är mycket pengar för mig och en fin vinst på 6 mån. ( plus nästan Kr 30 000 i utdelning imorgon). Jag har sålt och köpt många gånger under Iran-kriget, lyssnat på vad Trump säger och stort sett varit happy med timingen på både försäljning och köp. Nu tar jag paus en månads tid, så får jag se om det var smart eller inte. kanske är FRO i NOK 450,- efter sommaren ? Det ser ju väldigt bra ut för tank de närmaste åren. Glad Sommar allihopa.
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag har gjort detsamma 😊
  • för 1 tim sedan
    ·
    Ser fram emot nästa utdelning! Tror det blir mycket trevligt med den utveckling Frontline har presterat.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
31 dagar sedan
1,55 USD/aktie
Senaste utdelning
4,30%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 24 min sen
    ·
    Får vi snittpriser ut året på 150.000 + så är NOK 400 per aktie rimligt. Med förbehåll för att kriget inte blossar upp för fullt igen ser det ut som om vi kommer att hamna väl över 150.000. Det kommer att förbli en stram marknad, Iran kommer kanske att börja använda icke-sanktionerad flotta. Eftersläpningen på oljeleveranser och behovet av att bygga upp reservlager är enormt. Här är en sammanfattning efter sparring med AI; Det mest intressanta för mig är faktiskt något Lars Barstad sade på Q1-presentationen: vid de då gällande priserna estimerade Frontline en årlig kontantgenerering på ungefär 7 USD per aktie, och vid 30 % högre priser ungefär 9,5 USD per aktie. Om dagens geopolitik och tonmilstillväxt gör att priserna håller sig i närheten av nivåerna vi har sett i juni, är det inte svårt att argumentera för att marknaden prissätter Frontline som om denna intjäning är mycket kortvarig. Mitt grova kalkylblad indikerar att om Q2 landar runt 3 USD och H2 blir så starkt som du antyder (150k+), kan Frontline faktiskt närma sig 13–15 USD EPS för 2026, vilket skulle motsvara bara 2,7–3,1 gånger intjäningen vid NOK 400-kursen. Det är extremt lågt, även för en cyklisk tankaktie.
    för 16 min sen
    ·
    En annan sak. Vid öppning av Hormuz kommer oljepriset att fortsätta sjunka och kronkursen detsamma. Det är US som är drivkraften, och vi kan lätt få dollarn väl över 10kr. Så att denna passerar 450kr och kanske upp mot 500kr före Q3 är inte otänkbart.
  • för 37 min sen
    ·
    Tankers International @TankersInt Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Petrobras Stasco [Oil Company or Trader Relet] (TCE: RV USD 196K @ 84 days / Actual USD 189K @ 86 days) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/126345 4:39 PM · Jun 22, 2026 Sydamerika - Öst. Med fördröjningen innan avslutningen är fixad och raterna löper täcker denna seglats hela Q3. Historiskt årets sämsta kvartal..
  • för 1 tim sedan
    ·
    Skulle någon köpa nu?
    för 20 min sen
    ·
    Handlade 630 st idag, så jag tror på fortsatt uppgång + megautdelningar. Men jag kan också bli besviken. Tiden får utvisa!
  • för 1 tim sedan
    ·
    Då tog jag vinsthemtagning på NOK 394,- Som småaktieägare är jag väldigt nöjd med 2026 och FRO. Kr 168 000 är mycket pengar för mig och en fin vinst på 6 mån. ( plus nästan Kr 30 000 i utdelning imorgon). Jag har sålt och köpt många gånger under Iran-kriget, lyssnat på vad Trump säger och stort sett varit happy med timingen på både försäljning och köp. Nu tar jag paus en månads tid, så får jag se om det var smart eller inte. kanske är FRO i NOK 450,- efter sommaren ? Det ser ju väldigt bra ut för tank de närmaste åren. Glad Sommar allihopa.
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag har gjort detsamma 😊
  • för 1 tim sedan
    ·
    Ser fram emot nästa utdelning! Tror det blir mycket trevligt med den utveckling Frontline har presterat.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
259--
150--
31--
20--
88--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
31 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
21 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
31 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
31 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
21 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Relaterade värdepapper

1,55 USD/aktie
Senaste utdelning
4,30%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 24 min sen
    ·
    Får vi snittpriser ut året på 150.000 + så är NOK 400 per aktie rimligt. Med förbehåll för att kriget inte blossar upp för fullt igen ser det ut som om vi kommer att hamna väl över 150.000. Det kommer att förbli en stram marknad, Iran kommer kanske att börja använda icke-sanktionerad flotta. Eftersläpningen på oljeleveranser och behovet av att bygga upp reservlager är enormt. Här är en sammanfattning efter sparring med AI; Det mest intressanta för mig är faktiskt något Lars Barstad sade på Q1-presentationen: vid de då gällande priserna estimerade Frontline en årlig kontantgenerering på ungefär 7 USD per aktie, och vid 30 % högre priser ungefär 9,5 USD per aktie. Om dagens geopolitik och tonmilstillväxt gör att priserna håller sig i närheten av nivåerna vi har sett i juni, är det inte svårt att argumentera för att marknaden prissätter Frontline som om denna intjäning är mycket kortvarig. Mitt grova kalkylblad indikerar att om Q2 landar runt 3 USD och H2 blir så starkt som du antyder (150k+), kan Frontline faktiskt närma sig 13–15 USD EPS för 2026, vilket skulle motsvara bara 2,7–3,1 gånger intjäningen vid NOK 400-kursen. Det är extremt lågt, även för en cyklisk tankaktie.
    för 16 min sen
    ·
    En annan sak. Vid öppning av Hormuz kommer oljepriset att fortsätta sjunka och kronkursen detsamma. Det är US som är drivkraften, och vi kan lätt få dollarn väl över 10kr. Så att denna passerar 450kr och kanske upp mot 500kr före Q3 är inte otänkbart.
  • för 37 min sen
    ·
    Tankers International @TankersInt Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Petrobras Stasco [Oil Company or Trader Relet] (TCE: RV USD 196K @ 84 days / Actual USD 189K @ 86 days) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/126345 4:39 PM · Jun 22, 2026 Sydamerika - Öst. Med fördröjningen innan avslutningen är fixad och raterna löper täcker denna seglats hela Q3. Historiskt årets sämsta kvartal..
  • för 1 tim sedan
    ·
    Skulle någon köpa nu?
    för 20 min sen
    ·
    Handlade 630 st idag, så jag tror på fortsatt uppgång + megautdelningar. Men jag kan också bli besviken. Tiden får utvisa!
  • för 1 tim sedan
    ·
    Då tog jag vinsthemtagning på NOK 394,- Som småaktieägare är jag väldigt nöjd med 2026 och FRO. Kr 168 000 är mycket pengar för mig och en fin vinst på 6 mån. ( plus nästan Kr 30 000 i utdelning imorgon). Jag har sålt och köpt många gånger under Iran-kriget, lyssnat på vad Trump säger och stort sett varit happy med timingen på både försäljning och köp. Nu tar jag paus en månads tid, så får jag se om det var smart eller inte. kanske är FRO i NOK 450,- efter sommaren ? Det ser ju väldigt bra ut för tank de närmaste åren. Glad Sommar allihopa.
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag har gjort detsamma 😊
  • för 1 tim sedan
    ·
    Ser fram emot nästa utdelning! Tror det blir mycket trevligt med den utveckling Frontline har presterat.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
259--
150--
31--
20--
88--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm