Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Frontline

Frontline

241,30NOK
+3,25% (+7,60)
Idag
Högst241,90
Lägst236,00
Omsättning
94,5 MNOK
241,30NOK
+3,25% (+7,60)
Idag
Högst241,90
Lägst236,00
Omsättning
94,5 MNOK

Frontline

Frontline

241,30NOK
+3,25% (+7,60)
Idag
Högst241,90
Lägst236,00
Omsättning
94,5 MNOK
241,30NOK
+3,25% (+7,60)
Idag
Högst241,90
Lägst236,00
Omsättning
94,5 MNOK

Frontline

Frontline

241,30NOK
+3,25% (+7,60)
Idag
Högst241,90
Lägst236,00
Omsättning
94,5 MNOK
241,30NOK
+3,25% (+7,60)
Idag
Högst241,90
Lägst236,00
Omsättning
94,5 MNOK
2025 Q3-rapport
12 dagar sedan50min
0,19 USD/aktie
X-dag 12 dec.
4,64 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
986
Sälj
Antal
701

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
100--
861--
33--
9--
201--
Högst
241,9
VWAP
-
Lägst
236
OmsättningAntal
94,5 393 668
VWAP
-
Högst
241,9
Lägst
236
OmsättningAntal
94,5 393 668

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport21 nov.
2025 Q2-rapport29 aug.
2025 Q1-rapport23 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
2024 Q3-rapport27 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 41 min sen
    ·
    för 41 min sen
    ·
    Antalet VLCC-fartyg fördubblas i kinesiska hamnar när ägare möter trängselproblem Sentosa Ship Brokers förklarar hur höga volymer och sanktionspress binder upp tankfartyg. VLCC-köerna har ökat kraftigt i kinesiska hamnar på grund av tung trafik och sanktionspress. Signal Ocean-data visade att antalet fartyg i kinesiska hamnar hade stigit från strax under 30 i början av september till nästan 60 i slutet av november. Singapore-baserade Sentosa Ship Brokers sade att detta är en hög nivå av störningar för de stora tankfartygen. Forskningsanalytiker Becky Smart sade att det hade varit en "exceptionellt hög volym" av VLCC-seglingar i september och oktober. "Dessa resor når nu Kina i stora kluster, vilket skapar ett flaskhalsproblem då många tankfartyg försöker lossa samtidigt", förklarade hon. Sanktionsrestriktioner gör det allt svårare för vissa fartyg att lägga till kaj och lossa lasten, noterade Smart. Detta kan bero på att fartyget är sanktionerat och har svårt att hitta en hamn som vill ta emot det, att lasten i sig är sanktionerad och inte kan hitta en köpare, eller att den planerade hamnen för lossning är föremål för restriktioner, vilket tvingar fram omdirigeringar, tillade analytikern. Detta återspeglas i rekordvolymer av sanktionerad olja som för närvarande ligger som last till havs. Den 28 november visade Windward-data att 25 % av fartygen som satt fast i kinesiska hamnar klassificerades som högrisk eller sanktionerade. "Trots ökande trafikstockningar är effekten på mainstream VLCC-utbud och fraktrater sannolikt begränsad. Stora delar av eftersläpningen består av sanktionerade eller högriskfartyg som inte deltar meningsfullt i huvudmarknaden för tankfartyg", sade Smart. Som ett resultat förväntas trafikstockningarna inte skapa betydande knapphet i flottan eller ge ett märkbart lyft i konventionella VLCC-fraktrater, hävdade hon. Den brittiska skeppsmäklaren Gibson sade att stämningen och fraktnivåerna förblev fasta. Aktiviteten ökade något förra veckan då befraktare tyst och lugnt arbetade med tonnage för att undvika att tillföra marknaden ytterligare press. Föfrågningstakten lugnade sig då, och tonnagelistan öppnade sig för de återstående 10 dagarna i december, tillade företaget. Detta har gett befraktare mer flexibilitet och dämpat den allmänna framdriften. Ett antal fartyg plockades upp genom privata avtal, men den synliga efterfrågan avtog, förklarade Gibson. Rederierna söker nu en ökning i verksamheten för att återuppbygga momentum, tillade Londonkontoret.
  • för 42 min sen · Ändrad
    ·
    för 42 min sen · Ändrad
    ·
    Det som verkar vara en inte oväntad kollaps i fredsförhandlingarna rör inte kursen mycket. Rally i shipping är +5% intra.. Dagen är visserligen inte över. Kanske marknaden kommer att se 100k längre än de första veckorna av Q1 ? Historiskt sett är dessa nivåer över flera kvartal inte vanliga.
    för 55 min sen
    ·
    för 55 min sen
    ·
    Det har varit lite haussande från Bull "sellside" profilerna på shiptweet de senaste dagarna så jag antar att det är lite "slappt" för tillfället.
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Kommande utdelning har försvunnit från min app, är det bara jag som har det här problemet?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Lite strul med appen, ser att det saknas olika saker.
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    https://www.youtube.com/watch?v=LTDvLNDRBx4 Lång färsk intervju med Barstad för morgonkaffet. Han förklarar något om underprestationen i förhållande till peers från ca. 37 min. Kort sagt, Lite trög marknad bear fro, bra marknad bull fro. Så får vi se under vintern då..
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Ett knep är också att upprätta flera ASK-konton, särskilt om du vill ta risker. Då kan du avsluta ett om du har mycket förlust på det ena och få fördel av skatten. Om du har plus så låt det stå.
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    Då bör Fro idag gå 245-250 idag, Raterna håller sig väl över 100 000 USD vilket ger megavinst till Frontline. För de som hoppas och tror på fred - Fråga Putin så vet du svaret. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/02/8311547/frontline-aksjen-ned-atte-dager-pa-rad-blir-beste-kvartal-noensinne?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
12 dagar sedan50min
0,19 USD/aktie
X-dag 12 dec.
4,64 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 41 min sen
    ·
    för 41 min sen
    ·
    Antalet VLCC-fartyg fördubblas i kinesiska hamnar när ägare möter trängselproblem Sentosa Ship Brokers förklarar hur höga volymer och sanktionspress binder upp tankfartyg. VLCC-köerna har ökat kraftigt i kinesiska hamnar på grund av tung trafik och sanktionspress. Signal Ocean-data visade att antalet fartyg i kinesiska hamnar hade stigit från strax under 30 i början av september till nästan 60 i slutet av november. Singapore-baserade Sentosa Ship Brokers sade att detta är en hög nivå av störningar för de stora tankfartygen. Forskningsanalytiker Becky Smart sade att det hade varit en "exceptionellt hög volym" av VLCC-seglingar i september och oktober. "Dessa resor når nu Kina i stora kluster, vilket skapar ett flaskhalsproblem då många tankfartyg försöker lossa samtidigt", förklarade hon. Sanktionsrestriktioner gör det allt svårare för vissa fartyg att lägga till kaj och lossa lasten, noterade Smart. Detta kan bero på att fartyget är sanktionerat och har svårt att hitta en hamn som vill ta emot det, att lasten i sig är sanktionerad och inte kan hitta en köpare, eller att den planerade hamnen för lossning är föremål för restriktioner, vilket tvingar fram omdirigeringar, tillade analytikern. Detta återspeglas i rekordvolymer av sanktionerad olja som för närvarande ligger som last till havs. Den 28 november visade Windward-data att 25 % av fartygen som satt fast i kinesiska hamnar klassificerades som högrisk eller sanktionerade. "Trots ökande trafikstockningar är effekten på mainstream VLCC-utbud och fraktrater sannolikt begränsad. Stora delar av eftersläpningen består av sanktionerade eller högriskfartyg som inte deltar meningsfullt i huvudmarknaden för tankfartyg", sade Smart. Som ett resultat förväntas trafikstockningarna inte skapa betydande knapphet i flottan eller ge ett märkbart lyft i konventionella VLCC-fraktrater, hävdade hon. Den brittiska skeppsmäklaren Gibson sade att stämningen och fraktnivåerna förblev fasta. Aktiviteten ökade något förra veckan då befraktare tyst och lugnt arbetade med tonnage för att undvika att tillföra marknaden ytterligare press. Föfrågningstakten lugnade sig då, och tonnagelistan öppnade sig för de återstående 10 dagarna i december, tillade företaget. Detta har gett befraktare mer flexibilitet och dämpat den allmänna framdriften. Ett antal fartyg plockades upp genom privata avtal, men den synliga efterfrågan avtog, förklarade Gibson. Rederierna söker nu en ökning i verksamheten för att återuppbygga momentum, tillade Londonkontoret.
  • för 42 min sen · Ändrad
    ·
    för 42 min sen · Ändrad
    ·
    Det som verkar vara en inte oväntad kollaps i fredsförhandlingarna rör inte kursen mycket. Rally i shipping är +5% intra.. Dagen är visserligen inte över. Kanske marknaden kommer att se 100k längre än de första veckorna av Q1 ? Historiskt sett är dessa nivåer över flera kvartal inte vanliga.
    för 55 min sen
    ·
    för 55 min sen
    ·
    Det har varit lite haussande från Bull "sellside" profilerna på shiptweet de senaste dagarna så jag antar att det är lite "slappt" för tillfället.
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Kommande utdelning har försvunnit från min app, är det bara jag som har det här problemet?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Lite strul med appen, ser att det saknas olika saker.
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    https://www.youtube.com/watch?v=LTDvLNDRBx4 Lång färsk intervju med Barstad för morgonkaffet. Han förklarar något om underprestationen i förhållande till peers från ca. 37 min. Kort sagt, Lite trög marknad bear fro, bra marknad bull fro. Så får vi se under vintern då..
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Ett knep är också att upprätta flera ASK-konton, särskilt om du vill ta risker. Då kan du avsluta ett om du har mycket förlust på det ena och få fördel av skatten. Om du har plus så låt det stå.
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    Då bör Fro idag gå 245-250 idag, Raterna håller sig väl över 100 000 USD vilket ger megavinst till Frontline. För de som hoppas och tror på fred - Fråga Putin så vet du svaret. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/02/8311547/frontline-aksjen-ned-atte-dager-pa-rad-blir-beste-kvartal-noensinne?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
986
Sälj
Antal
701

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
100--
861--
33--
9--
201--
Högst
241,9
VWAP
-
Lägst
236
OmsättningAntal
94,5 393 668
VWAP
-
Högst
241,9
Lägst
236
OmsättningAntal
94,5 393 668

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport21 nov.
2025 Q2-rapport29 aug.
2025 Q1-rapport23 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
2024 Q3-rapport27 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
12 dagar sedan50min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport21 nov.
2025 Q2-rapport29 aug.
2025 Q1-rapport23 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
2024 Q3-rapport27 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

0,19 USD/aktie
X-dag 12 dec.
4,64 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 41 min sen
    ·
    för 41 min sen
    ·
    Antalet VLCC-fartyg fördubblas i kinesiska hamnar när ägare möter trängselproblem Sentosa Ship Brokers förklarar hur höga volymer och sanktionspress binder upp tankfartyg. VLCC-köerna har ökat kraftigt i kinesiska hamnar på grund av tung trafik och sanktionspress. Signal Ocean-data visade att antalet fartyg i kinesiska hamnar hade stigit från strax under 30 i början av september till nästan 60 i slutet av november. Singapore-baserade Sentosa Ship Brokers sade att detta är en hög nivå av störningar för de stora tankfartygen. Forskningsanalytiker Becky Smart sade att det hade varit en "exceptionellt hög volym" av VLCC-seglingar i september och oktober. "Dessa resor når nu Kina i stora kluster, vilket skapar ett flaskhalsproblem då många tankfartyg försöker lossa samtidigt", förklarade hon. Sanktionsrestriktioner gör det allt svårare för vissa fartyg att lägga till kaj och lossa lasten, noterade Smart. Detta kan bero på att fartyget är sanktionerat och har svårt att hitta en hamn som vill ta emot det, att lasten i sig är sanktionerad och inte kan hitta en köpare, eller att den planerade hamnen för lossning är föremål för restriktioner, vilket tvingar fram omdirigeringar, tillade analytikern. Detta återspeglas i rekordvolymer av sanktionerad olja som för närvarande ligger som last till havs. Den 28 november visade Windward-data att 25 % av fartygen som satt fast i kinesiska hamnar klassificerades som högrisk eller sanktionerade. "Trots ökande trafikstockningar är effekten på mainstream VLCC-utbud och fraktrater sannolikt begränsad. Stora delar av eftersläpningen består av sanktionerade eller högriskfartyg som inte deltar meningsfullt i huvudmarknaden för tankfartyg", sade Smart. Som ett resultat förväntas trafikstockningarna inte skapa betydande knapphet i flottan eller ge ett märkbart lyft i konventionella VLCC-fraktrater, hävdade hon. Den brittiska skeppsmäklaren Gibson sade att stämningen och fraktnivåerna förblev fasta. Aktiviteten ökade något förra veckan då befraktare tyst och lugnt arbetade med tonnage för att undvika att tillföra marknaden ytterligare press. Föfrågningstakten lugnade sig då, och tonnagelistan öppnade sig för de återstående 10 dagarna i december, tillade företaget. Detta har gett befraktare mer flexibilitet och dämpat den allmänna framdriften. Ett antal fartyg plockades upp genom privata avtal, men den synliga efterfrågan avtog, förklarade Gibson. Rederierna söker nu en ökning i verksamheten för att återuppbygga momentum, tillade Londonkontoret.
  • för 42 min sen · Ändrad
    ·
    för 42 min sen · Ändrad
    ·
    Det som verkar vara en inte oväntad kollaps i fredsförhandlingarna rör inte kursen mycket. Rally i shipping är +5% intra.. Dagen är visserligen inte över. Kanske marknaden kommer att se 100k längre än de första veckorna av Q1 ? Historiskt sett är dessa nivåer över flera kvartal inte vanliga.
    för 55 min sen
    ·
    för 55 min sen
    ·
    Det har varit lite haussande från Bull "sellside" profilerna på shiptweet de senaste dagarna så jag antar att det är lite "slappt" för tillfället.
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Kommande utdelning har försvunnit från min app, är det bara jag som har det här problemet?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Lite strul med appen, ser att det saknas olika saker.
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    https://www.youtube.com/watch?v=LTDvLNDRBx4 Lång färsk intervju med Barstad för morgonkaffet. Han förklarar något om underprestationen i förhållande till peers från ca. 37 min. Kort sagt, Lite trög marknad bear fro, bra marknad bull fro. Så får vi se under vintern då..
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Ett knep är också att upprätta flera ASK-konton, särskilt om du vill ta risker. Då kan du avsluta ett om du har mycket förlust på det ena och få fördel av skatten. Om du har plus så låt det stå.
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    Då bör Fro idag gå 245-250 idag, Raterna håller sig väl över 100 000 USD vilket ger megavinst till Frontline. För de som hoppas och tror på fred - Fråga Putin så vet du svaret. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/02/8311547/frontline-aksjen-ned-atte-dager-pa-rad-blir-beste-kvartal-noensinne?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
986
Sälj
Antal
701

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
100--
861--
33--
9--
201--
Högst
241,9
VWAP
-
Lägst
236
OmsättningAntal
94,5 393 668
VWAP
-
Högst
241,9
Lägst
236
OmsättningAntal
94,5 393 668

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades