2025 Q3-rapport
13 dagar sedan0,19 USD/aktie
X-dag 12 dec.
4,58 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
245
Sälj
Antal
200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 500 | - | - | ||
| 475 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 3 000 | - | - | ||
| 200 | - | - |
Högst
240,4VWAP
Lägst
235,5OmsättningAntal
162,6 686 271
VWAP
Högst
240,4Lägst
235,5OmsättningAntal
162,6 686 271
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 27 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 21 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 23 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 43 min sen · Ändradhttps://x.com/PotenTankers/status/1996638886756278458 Afra/LR2, som många är så ivriga att sälja vid en ogynnsam tidpunkt så att 30kr dras från aktien på ex-dagen och en utdelning betalas ut som de måste skatta 37,8% av, bidrar väl till intjäningen just nu...
- ·för 8 tim sedanVLCC VLCC-marknaden har haft en nedåtgående rätjustering den senaste veckan – från höga W130-nivåer till låg-mitten W120-nivåer för MEG/Öst-rutterna (Mellanösternbukten till Asien), eftersom mycket av aktiviteten har skett "under radarn". Men trots all "rök och speglar" har redarna visat stoisk återhållsamhet, kämpat mot "tyngdkraften" (marknadstrycket) och hållit ratterna på senast betalda nivåer – och försöker till och med få lite mer när tillfället ges. Tonnasjesituationen är fortfarande balanserad, och tonnaget kontrolleras av ett fåtal aktörer. Baltic (Baltic Exchange) sina estimat kom in igår kväll med mycket små förändringar från dagen innan, vilket antyder att mäklarmiljön ser marknaden ungefär likadant – även om vissa kanske uttrycker motsatsen. En ny Brasilien-exportlast nämndes i morse och snabbt slutades på W107.5 (2,5 poäng lägre än förra motsvarande slut). Bortsett från detta är det inte mycket nytt att rapportera i Atlanten, och Suezmax-marknaden är också på defensiven, vilket ger befraktare (charterers) mer flexibilitet/förhandlingsutrymme.
- ·för 8 tim sedanBlir snabbt 30kr utdelning nästa 6 mån. Med en aktiekurs på 300kr, får man fortfarande 10% direktavkastning på 6 mån. Spot ligger fortfarande på 120.000$. Vid något tillfälle kommer denna att rycka till.·för 4 tim sedanOch när spot är i 35-40k/dag i juli, (vilket är gott över långtidssnittet för sommaren som är närmare cash B/E) var ligger kursen då?·för 3 tim sedan · ÄndradQ3 har empiriskt varit ett soft kvartal, och det är mest sannolikt inprisat. Om du tittar på estimaten från de flesta mäklarhus, så är dessa optimistiska för 2026. Sett i backspegeln de senaste 3-4 mnd - så är det helt berättigat att vara positiv till nästa år. Var kursen ligger - har ingen aning. Nästa 6 mnd med tanke på utdelning börjar bli låst på en ganska trevlig yield. Det försvarar fint en högre kurs.
- ·för 11 tim sedanFörvänta FRO att fortsätta starkt uppåt framöver, allt ligger tillrätta för detta.
- ·för 11 tim sedanhttps://www.tradewindsnews.com/tankers/-path-of-least-resistance-for-crude-prices-is-likely-down-says-trafigura-chief-economist/2-1-1911234 "Den lättaste vägen för råoljepriser är sannolikt nedåt," säger Trafiguras chefsekonom. Avtagande efterfrågan från Kina kommer att leda till att Indien och tillväxtmarknader absorberar de extra faten, säger Saad Rahim. Trafigura ser framför sig att råoljepriserna kommer att sjunka mot 2026 på grund av det nuvarande överutbudet. "In i första halvåret nästa år spelar det också in med vad vi ser på utbuds- och efterfrågegrunden, att det minsta motståndet för (råolja)priserna sannolikt är nedåt," sade Trafiguras chefsekonom Saad Rahim. För närvarande ligger Brent-råolja över 60 dollar per fat, medan prisnivåerna vid samma tid förra året låg över 70 dollar per fat. Lägre råoljepriser kommer i sin tur att stimulera en ökning av efterfrågan på råolja från tillväxtmarknader, menade Rahim. "Under andra halvåret ser vi en viss respons på utbudssidan, men också potentiellt en respons på efterfrågan, (eftersom) om vi får lägre räntor, lägre dollar, lägre oljepriser, är detta alla stora medvindar för tillväxtmarknader," tillade Rahim. Branschobservatörer berättade för TradeWinds att implikationerna för sjöfarten skulle vara en ihållande efterfrågan på oljetankers, eftersom efterfrågan mätt i tonmil sannolikt kommer att få ett uppsving. Under talet på Financial Times Commodities Asia Summit 2025 igår, sade Rahim att även om dagens oljepriser pressas ner av att OPEC+ lättade på produktionsnedskärningarna tidigare än förväntat, har oljans överskott inte märkts fullt ut under 2025. "Jag tycker att i år har varit som 'Waiting for Godot' när det gäller överskott... Kommer det, kommer det, kommer det? Det kom bara aldrig," sade Rahim. "Och jag tror att den främsta anledningen många har pekat på har varit Kinas strategiska köp för deras reserver," förklarade han. Rahim menar att när Kina känner att de har byggt upp reserver till en tillfredsställande nivå, kan de börja minska inköpen av råolja under 2026. Och även om Kina för närvarande är den största köparen av råolja, kan en minskning av importen leda till att de förlorar sin ledande position till Indien. "För nästa år kommer, för första gången verkligen, Indiens underliggande efterfrågan att vara större än Kinas," sade Rahim. Han tillskrev Kinas avtagande efterfrågan på råolja huvudsakligen elektrifieringen av de flesta transportfordon, inklusive tunga lastbilar, vilket i sin tur pressar ner efterfrågan på diesel och bensin. "Kina kommer fortfarande att upprätthålla 500 000 fat per dag i strategiska köp, och även om det är en stor tilläggsmängd (utöver 200 kbd), är det fortfarande inte tillräckligt för att absorbera den tillväxt i oljeutbudet vi ser," menade Rahim. Förutom Indien såg Rahim att tillväxtländer kommer att absorbera en del av råoljeöverskottet under 2026. "När priserna blir för låga, kommer du att börja se att efterfrågefickor dyker upp." Detta kommer att vara fördelaktigt för råoljetankers eftersom nya handelsrutter dyker upp, vilket potentiellt kan resultera i ökad efterfrågan på tonmil. TradeWinds rapporterade nyligen att Trafigura har varit optimistisk gällande tankfartyg, vilket syns i deras stora aptit på nya VLCC-byggen. Handelsföretaget och rederiet ingick nyligen kontrakt med det kinesiska varvet Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry om att bygga två nya råoljetankers på 319 000 dwt, vilket bringar deras beställningsantal där upp till 10. Trafigura menar att sektorn växer och att det finns ett behov av "att ersätta en åldrande flotta med nya fartyg". Clarksons’ databas visar att Trafigura för närvarande har en flotta på 20 fartyg i drift, inklusive en VLCC – 297 700 dwt Vesuvio (byggd 2017) — och två suezmax-tankers. När det gäller nybyggnation har de också fyra 45 000 kubikkmeter medelstora gasfartyg på beställning hos HD Hyundai Mipo och ett 17 500 dwt asfaltfraktfartyg hos Chengxi Shipyard. Företaget är också en stor hyrestagare av tankfartygstonnage.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
13 dagar sedan0,19 USD/aktie
X-dag 12 dec.
4,58 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 43 min sen · Ändradhttps://x.com/PotenTankers/status/1996638886756278458 Afra/LR2, som många är så ivriga att sälja vid en ogynnsam tidpunkt så att 30kr dras från aktien på ex-dagen och en utdelning betalas ut som de måste skatta 37,8% av, bidrar väl till intjäningen just nu...
- ·för 8 tim sedanVLCC VLCC-marknaden har haft en nedåtgående rätjustering den senaste veckan – från höga W130-nivåer till låg-mitten W120-nivåer för MEG/Öst-rutterna (Mellanösternbukten till Asien), eftersom mycket av aktiviteten har skett "under radarn". Men trots all "rök och speglar" har redarna visat stoisk återhållsamhet, kämpat mot "tyngdkraften" (marknadstrycket) och hållit ratterna på senast betalda nivåer – och försöker till och med få lite mer när tillfället ges. Tonnasjesituationen är fortfarande balanserad, och tonnaget kontrolleras av ett fåtal aktörer. Baltic (Baltic Exchange) sina estimat kom in igår kväll med mycket små förändringar från dagen innan, vilket antyder att mäklarmiljön ser marknaden ungefär likadant – även om vissa kanske uttrycker motsatsen. En ny Brasilien-exportlast nämndes i morse och snabbt slutades på W107.5 (2,5 poäng lägre än förra motsvarande slut). Bortsett från detta är det inte mycket nytt att rapportera i Atlanten, och Suezmax-marknaden är också på defensiven, vilket ger befraktare (charterers) mer flexibilitet/förhandlingsutrymme.
- ·för 8 tim sedanBlir snabbt 30kr utdelning nästa 6 mån. Med en aktiekurs på 300kr, får man fortfarande 10% direktavkastning på 6 mån. Spot ligger fortfarande på 120.000$. Vid något tillfälle kommer denna att rycka till.·för 4 tim sedanOch när spot är i 35-40k/dag i juli, (vilket är gott över långtidssnittet för sommaren som är närmare cash B/E) var ligger kursen då?·för 3 tim sedan · ÄndradQ3 har empiriskt varit ett soft kvartal, och det är mest sannolikt inprisat. Om du tittar på estimaten från de flesta mäklarhus, så är dessa optimistiska för 2026. Sett i backspegeln de senaste 3-4 mnd - så är det helt berättigat att vara positiv till nästa år. Var kursen ligger - har ingen aning. Nästa 6 mnd med tanke på utdelning börjar bli låst på en ganska trevlig yield. Det försvarar fint en högre kurs.
- ·för 11 tim sedanFörvänta FRO att fortsätta starkt uppåt framöver, allt ligger tillrätta för detta.
- ·för 11 tim sedanhttps://www.tradewindsnews.com/tankers/-path-of-least-resistance-for-crude-prices-is-likely-down-says-trafigura-chief-economist/2-1-1911234 "Den lättaste vägen för råoljepriser är sannolikt nedåt," säger Trafiguras chefsekonom. Avtagande efterfrågan från Kina kommer att leda till att Indien och tillväxtmarknader absorberar de extra faten, säger Saad Rahim. Trafigura ser framför sig att råoljepriserna kommer att sjunka mot 2026 på grund av det nuvarande överutbudet. "In i första halvåret nästa år spelar det också in med vad vi ser på utbuds- och efterfrågegrunden, att det minsta motståndet för (råolja)priserna sannolikt är nedåt," sade Trafiguras chefsekonom Saad Rahim. För närvarande ligger Brent-råolja över 60 dollar per fat, medan prisnivåerna vid samma tid förra året låg över 70 dollar per fat. Lägre råoljepriser kommer i sin tur att stimulera en ökning av efterfrågan på råolja från tillväxtmarknader, menade Rahim. "Under andra halvåret ser vi en viss respons på utbudssidan, men också potentiellt en respons på efterfrågan, (eftersom) om vi får lägre räntor, lägre dollar, lägre oljepriser, är detta alla stora medvindar för tillväxtmarknader," tillade Rahim. Branschobservatörer berättade för TradeWinds att implikationerna för sjöfarten skulle vara en ihållande efterfrågan på oljetankers, eftersom efterfrågan mätt i tonmil sannolikt kommer att få ett uppsving. Under talet på Financial Times Commodities Asia Summit 2025 igår, sade Rahim att även om dagens oljepriser pressas ner av att OPEC+ lättade på produktionsnedskärningarna tidigare än förväntat, har oljans överskott inte märkts fullt ut under 2025. "Jag tycker att i år har varit som 'Waiting for Godot' när det gäller överskott... Kommer det, kommer det, kommer det? Det kom bara aldrig," sade Rahim. "Och jag tror att den främsta anledningen många har pekat på har varit Kinas strategiska köp för deras reserver," förklarade han. Rahim menar att när Kina känner att de har byggt upp reserver till en tillfredsställande nivå, kan de börja minska inköpen av råolja under 2026. Och även om Kina för närvarande är den största köparen av råolja, kan en minskning av importen leda till att de förlorar sin ledande position till Indien. "För nästa år kommer, för första gången verkligen, Indiens underliggande efterfrågan att vara större än Kinas," sade Rahim. Han tillskrev Kinas avtagande efterfrågan på råolja huvudsakligen elektrifieringen av de flesta transportfordon, inklusive tunga lastbilar, vilket i sin tur pressar ner efterfrågan på diesel och bensin. "Kina kommer fortfarande att upprätthålla 500 000 fat per dag i strategiska köp, och även om det är en stor tilläggsmängd (utöver 200 kbd), är det fortfarande inte tillräckligt för att absorbera den tillväxt i oljeutbudet vi ser," menade Rahim. Förutom Indien såg Rahim att tillväxtländer kommer att absorbera en del av råoljeöverskottet under 2026. "När priserna blir för låga, kommer du att börja se att efterfrågefickor dyker upp." Detta kommer att vara fördelaktigt för råoljetankers eftersom nya handelsrutter dyker upp, vilket potentiellt kan resultera i ökad efterfrågan på tonmil. TradeWinds rapporterade nyligen att Trafigura har varit optimistisk gällande tankfartyg, vilket syns i deras stora aptit på nya VLCC-byggen. Handelsföretaget och rederiet ingick nyligen kontrakt med det kinesiska varvet Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry om att bygga två nya råoljetankers på 319 000 dwt, vilket bringar deras beställningsantal där upp till 10. Trafigura menar att sektorn växer och att det finns ett behov av "att ersätta en åldrande flotta med nya fartyg". Clarksons’ databas visar att Trafigura för närvarande har en flotta på 20 fartyg i drift, inklusive en VLCC – 297 700 dwt Vesuvio (byggd 2017) — och två suezmax-tankers. När det gäller nybyggnation har de också fyra 45 000 kubikkmeter medelstora gasfartyg på beställning hos HD Hyundai Mipo och ett 17 500 dwt asfaltfraktfartyg hos Chengxi Shipyard. Företaget är också en stor hyrestagare av tankfartygstonnage.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
245
Sälj
Antal
200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 500 | - | - | ||
| 475 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 3 000 | - | - | ||
| 200 | - | - |
Högst
240,4VWAP
Lägst
235,5OmsättningAntal
162,6 686 271
VWAP
Högst
240,4Lägst
235,5OmsättningAntal
162,6 686 271
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 27 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 21 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 23 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
13 dagar sedanNyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 27 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 21 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 23 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
0,19 USD/aktie
X-dag 12 dec.
4,58 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 43 min sen · Ändradhttps://x.com/PotenTankers/status/1996638886756278458 Afra/LR2, som många är så ivriga att sälja vid en ogynnsam tidpunkt så att 30kr dras från aktien på ex-dagen och en utdelning betalas ut som de måste skatta 37,8% av, bidrar väl till intjäningen just nu...
- ·för 8 tim sedanVLCC VLCC-marknaden har haft en nedåtgående rätjustering den senaste veckan – från höga W130-nivåer till låg-mitten W120-nivåer för MEG/Öst-rutterna (Mellanösternbukten till Asien), eftersom mycket av aktiviteten har skett "under radarn". Men trots all "rök och speglar" har redarna visat stoisk återhållsamhet, kämpat mot "tyngdkraften" (marknadstrycket) och hållit ratterna på senast betalda nivåer – och försöker till och med få lite mer när tillfället ges. Tonnasjesituationen är fortfarande balanserad, och tonnaget kontrolleras av ett fåtal aktörer. Baltic (Baltic Exchange) sina estimat kom in igår kväll med mycket små förändringar från dagen innan, vilket antyder att mäklarmiljön ser marknaden ungefär likadant – även om vissa kanske uttrycker motsatsen. En ny Brasilien-exportlast nämndes i morse och snabbt slutades på W107.5 (2,5 poäng lägre än förra motsvarande slut). Bortsett från detta är det inte mycket nytt att rapportera i Atlanten, och Suezmax-marknaden är också på defensiven, vilket ger befraktare (charterers) mer flexibilitet/förhandlingsutrymme.
- ·för 8 tim sedanBlir snabbt 30kr utdelning nästa 6 mån. Med en aktiekurs på 300kr, får man fortfarande 10% direktavkastning på 6 mån. Spot ligger fortfarande på 120.000$. Vid något tillfälle kommer denna att rycka till.·för 4 tim sedanOch när spot är i 35-40k/dag i juli, (vilket är gott över långtidssnittet för sommaren som är närmare cash B/E) var ligger kursen då?·för 3 tim sedan · ÄndradQ3 har empiriskt varit ett soft kvartal, och det är mest sannolikt inprisat. Om du tittar på estimaten från de flesta mäklarhus, så är dessa optimistiska för 2026. Sett i backspegeln de senaste 3-4 mnd - så är det helt berättigat att vara positiv till nästa år. Var kursen ligger - har ingen aning. Nästa 6 mnd med tanke på utdelning börjar bli låst på en ganska trevlig yield. Det försvarar fint en högre kurs.
- ·för 11 tim sedanFörvänta FRO att fortsätta starkt uppåt framöver, allt ligger tillrätta för detta.
- ·för 11 tim sedanhttps://www.tradewindsnews.com/tankers/-path-of-least-resistance-for-crude-prices-is-likely-down-says-trafigura-chief-economist/2-1-1911234 "Den lättaste vägen för råoljepriser är sannolikt nedåt," säger Trafiguras chefsekonom. Avtagande efterfrågan från Kina kommer att leda till att Indien och tillväxtmarknader absorberar de extra faten, säger Saad Rahim. Trafigura ser framför sig att råoljepriserna kommer att sjunka mot 2026 på grund av det nuvarande överutbudet. "In i första halvåret nästa år spelar det också in med vad vi ser på utbuds- och efterfrågegrunden, att det minsta motståndet för (råolja)priserna sannolikt är nedåt," sade Trafiguras chefsekonom Saad Rahim. För närvarande ligger Brent-råolja över 60 dollar per fat, medan prisnivåerna vid samma tid förra året låg över 70 dollar per fat. Lägre råoljepriser kommer i sin tur att stimulera en ökning av efterfrågan på råolja från tillväxtmarknader, menade Rahim. "Under andra halvåret ser vi en viss respons på utbudssidan, men också potentiellt en respons på efterfrågan, (eftersom) om vi får lägre räntor, lägre dollar, lägre oljepriser, är detta alla stora medvindar för tillväxtmarknader," tillade Rahim. Branschobservatörer berättade för TradeWinds att implikationerna för sjöfarten skulle vara en ihållande efterfrågan på oljetankers, eftersom efterfrågan mätt i tonmil sannolikt kommer att få ett uppsving. Under talet på Financial Times Commodities Asia Summit 2025 igår, sade Rahim att även om dagens oljepriser pressas ner av att OPEC+ lättade på produktionsnedskärningarna tidigare än förväntat, har oljans överskott inte märkts fullt ut under 2025. "Jag tycker att i år har varit som 'Waiting for Godot' när det gäller överskott... Kommer det, kommer det, kommer det? Det kom bara aldrig," sade Rahim. "Och jag tror att den främsta anledningen många har pekat på har varit Kinas strategiska köp för deras reserver," förklarade han. Rahim menar att när Kina känner att de har byggt upp reserver till en tillfredsställande nivå, kan de börja minska inköpen av råolja under 2026. Och även om Kina för närvarande är den största köparen av råolja, kan en minskning av importen leda till att de förlorar sin ledande position till Indien. "För nästa år kommer, för första gången verkligen, Indiens underliggande efterfrågan att vara större än Kinas," sade Rahim. Han tillskrev Kinas avtagande efterfrågan på råolja huvudsakligen elektrifieringen av de flesta transportfordon, inklusive tunga lastbilar, vilket i sin tur pressar ner efterfrågan på diesel och bensin. "Kina kommer fortfarande att upprätthålla 500 000 fat per dag i strategiska köp, och även om det är en stor tilläggsmängd (utöver 200 kbd), är det fortfarande inte tillräckligt för att absorbera den tillväxt i oljeutbudet vi ser," menade Rahim. Förutom Indien såg Rahim att tillväxtländer kommer att absorbera en del av råoljeöverskottet under 2026. "När priserna blir för låga, kommer du att börja se att efterfrågefickor dyker upp." Detta kommer att vara fördelaktigt för råoljetankers eftersom nya handelsrutter dyker upp, vilket potentiellt kan resultera i ökad efterfrågan på tonmil. TradeWinds rapporterade nyligen att Trafigura har varit optimistisk gällande tankfartyg, vilket syns i deras stora aptit på nya VLCC-byggen. Handelsföretaget och rederiet ingick nyligen kontrakt med det kinesiska varvet Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry om att bygga två nya råoljetankers på 319 000 dwt, vilket bringar deras beställningsantal där upp till 10. Trafigura menar att sektorn växer och att det finns ett behov av "att ersätta en åldrande flotta med nya fartyg". Clarksons’ databas visar att Trafigura för närvarande har en flotta på 20 fartyg i drift, inklusive en VLCC – 297 700 dwt Vesuvio (byggd 2017) — och två suezmax-tankers. När det gäller nybyggnation har de också fyra 45 000 kubikkmeter medelstora gasfartyg på beställning hos HD Hyundai Mipo och ett 17 500 dwt asfaltfraktfartyg hos Chengxi Shipyard. Företaget är också en stor hyrestagare av tankfartygstonnage.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
245
Sälj
Antal
200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 500 | - | - | ||
| 475 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 3 000 | - | - | ||
| 200 | - | - |
Högst
240,4VWAP
Lägst
235,5OmsättningAntal
162,6 686 271
VWAP
Högst
240,4Lägst
235,5OmsättningAntal
162,6 686 271
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





