Q3-rapport
NY
1 dag sedan‧50min
0,36 USD/aktie
Senaste utdelning
4,32 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
235
Sälj
Antal
200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 867 | - | - | ||
| 1 000 | - | - | ||
| 400 | - | - | ||
| 450 | - | - | ||
| 99 | - | - |
Högst
264,8VWAP
Lägst
248,7OmsättningAntal
559,7 2 170 016
VWAP
Högst
264,8Lägst
248,7OmsättningAntal
559,7 2 170 016
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2024 Årsstämma | 12 dec. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 21 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 23 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 19 tim sedanhttps://www.finansavisen.no/shipping/2025/11/21/8308991/frontline-sjefen-verdiene-kan-fa-et-voldsomt-loft Frontline-chefen: – Värdena kan få ett våldsamt lyft Med dagens tankerrater anser VD Lars Barstad på Frontline att uttrycket för VLCC, "Very Large Cash Cow", är relevant för fartyg som är i drift. – Detta kan ge värdena ett våldsamt lyft, säger han. Tankmarknaden har varit knallstark den senaste månaden med höga intäkter både på VLCC- och suezmaxmarknaden. Frontline har 41 VLCC:er, 23 suezmaxar och 18 aframaxar i flottan. Räntorna för de tre olika fartygstyperna ligger enligt Clarksons på 128.500, 81.100 och 54.000 dollar per dag, medan Frontline har en cash break-even-rate för sin flotta på 25.900 dollar per dag. – Det scenario som nu utspelar sig är vad Frontline har positionerat sig för de senaste fyra åren. Det var tidigt klart att med den allmänna åldersprofilen på flottan var orderboken för liten för att hantera oljeefterfrågetillväxt. Kom ihåg att många menade att världen hade nått toppen av oljekonsumtionen år tvåtusen och nitton; detta framstod för oss som något naivt och har visat sig vara fel, säger Frontline-chef Lars Barstad Tankflottan krymper Tankflottan har på grund av åldrande samt avgång till sanktionerad oljetransport blivit mindre de senaste tre åren, och med beteendeförändringarna, särskilt för Indien, kring rysk olja, samt ökad produktion i Latinamerika och från Opec, har det gett en exponentiell effekt för tank. Detta tror Frontline-chefen kan fortsätta. RÄNTEUPPGÅNG: Räntorna på VLCC-marknaden är nu uppe i över 120.000 dollar per dag. Foto: Hyundai Heavy Industries – Det verkar optimistiskt att föreställa sig en varaktig VLCC-marknad med rater på över 100.000 dollar per dag, men vi jämför perioden vi nu går in i med samma period från 2002 till 2008, och om vi justerar för inflation finns det gott om uppsida i förhållande till de siffrorna, säger Barstad.·för 1 tim sedan · ÄndradHur länge? Ingen vet det = sektorns natur. Orderbok visar 15% (407 tankfartyg) - endast 11% (99) VLCC, 38% (176) LR, endast 5% (33) Aframax och 16% (99) Suezmax. Det är bättre att ha en åsikt om det. Vad tycker folk?
- ·för 21 tim sedanFrån presentation: Hög utnyttjandegrad mitt i stark oljeexport och positiv förändring i handelsrutter. • Begränsad tillväxt i den kompatibla tankfartygsflottan, då sanktionerad handel kräver mer tonnage. • Den övergripande åldersprofilen är nyckeln, trots fyllda orderböcker, förblir den effektiva flottatillväxten dämpad. • Fasta raffineringsmarginaler stöder hela råoljekomplexet, då vintermarknaden är över oss. • Potentiellt överutbud av olja kan ge intressanta handelsutvecklingar för olja och sjöfart. • **Frontline är beredd att erbjuda exceptionell aktieägaravkastning med vår effektiva spotexponerade flotta.**
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q3-rapport
NY
1 dag sedan‧50min
0,36 USD/aktie
Senaste utdelning
4,32 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 19 tim sedanhttps://www.finansavisen.no/shipping/2025/11/21/8308991/frontline-sjefen-verdiene-kan-fa-et-voldsomt-loft Frontline-chefen: – Värdena kan få ett våldsamt lyft Med dagens tankerrater anser VD Lars Barstad på Frontline att uttrycket för VLCC, "Very Large Cash Cow", är relevant för fartyg som är i drift. – Detta kan ge värdena ett våldsamt lyft, säger han. Tankmarknaden har varit knallstark den senaste månaden med höga intäkter både på VLCC- och suezmaxmarknaden. Frontline har 41 VLCC:er, 23 suezmaxar och 18 aframaxar i flottan. Räntorna för de tre olika fartygstyperna ligger enligt Clarksons på 128.500, 81.100 och 54.000 dollar per dag, medan Frontline har en cash break-even-rate för sin flotta på 25.900 dollar per dag. – Det scenario som nu utspelar sig är vad Frontline har positionerat sig för de senaste fyra åren. Det var tidigt klart att med den allmänna åldersprofilen på flottan var orderboken för liten för att hantera oljeefterfrågetillväxt. Kom ihåg att många menade att världen hade nått toppen av oljekonsumtionen år tvåtusen och nitton; detta framstod för oss som något naivt och har visat sig vara fel, säger Frontline-chef Lars Barstad Tankflottan krymper Tankflottan har på grund av åldrande samt avgång till sanktionerad oljetransport blivit mindre de senaste tre åren, och med beteendeförändringarna, särskilt för Indien, kring rysk olja, samt ökad produktion i Latinamerika och från Opec, har det gett en exponentiell effekt för tank. Detta tror Frontline-chefen kan fortsätta. RÄNTEUPPGÅNG: Räntorna på VLCC-marknaden är nu uppe i över 120.000 dollar per dag. Foto: Hyundai Heavy Industries – Det verkar optimistiskt att föreställa sig en varaktig VLCC-marknad med rater på över 100.000 dollar per dag, men vi jämför perioden vi nu går in i med samma period från 2002 till 2008, och om vi justerar för inflation finns det gott om uppsida i förhållande till de siffrorna, säger Barstad.·för 1 tim sedan · ÄndradHur länge? Ingen vet det = sektorns natur. Orderbok visar 15% (407 tankfartyg) - endast 11% (99) VLCC, 38% (176) LR, endast 5% (33) Aframax och 16% (99) Suezmax. Det är bättre att ha en åsikt om det. Vad tycker folk?
- ·för 21 tim sedanFrån presentation: Hög utnyttjandegrad mitt i stark oljeexport och positiv förändring i handelsrutter. • Begränsad tillväxt i den kompatibla tankfartygsflottan, då sanktionerad handel kräver mer tonnage. • Den övergripande åldersprofilen är nyckeln, trots fyllda orderböcker, förblir den effektiva flottatillväxten dämpad. • Fasta raffineringsmarginaler stöder hela råoljekomplexet, då vintermarknaden är över oss. • Potentiellt överutbud av olja kan ge intressanta handelsutvecklingar för olja och sjöfart. • **Frontline är beredd att erbjuda exceptionell aktieägaravkastning med vår effektiva spotexponerade flotta.**
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
235
Sälj
Antal
200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 867 | - | - | ||
| 1 000 | - | - | ||
| 400 | - | - | ||
| 450 | - | - | ||
| 99 | - | - |
Högst
264,8VWAP
Lägst
248,7OmsättningAntal
559,7 2 170 016
VWAP
Högst
264,8Lägst
248,7OmsättningAntal
559,7 2 170 016
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2024 Årsstämma | 12 dec. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 21 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 23 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q3-rapport
NY
1 dag sedan‧50min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2024 Årsstämma | 12 dec. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 21 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 23 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,36 USD/aktie
Senaste utdelning
4,32 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 19 tim sedanhttps://www.finansavisen.no/shipping/2025/11/21/8308991/frontline-sjefen-verdiene-kan-fa-et-voldsomt-loft Frontline-chefen: – Värdena kan få ett våldsamt lyft Med dagens tankerrater anser VD Lars Barstad på Frontline att uttrycket för VLCC, "Very Large Cash Cow", är relevant för fartyg som är i drift. – Detta kan ge värdena ett våldsamt lyft, säger han. Tankmarknaden har varit knallstark den senaste månaden med höga intäkter både på VLCC- och suezmaxmarknaden. Frontline har 41 VLCC:er, 23 suezmaxar och 18 aframaxar i flottan. Räntorna för de tre olika fartygstyperna ligger enligt Clarksons på 128.500, 81.100 och 54.000 dollar per dag, medan Frontline har en cash break-even-rate för sin flotta på 25.900 dollar per dag. – Det scenario som nu utspelar sig är vad Frontline har positionerat sig för de senaste fyra åren. Det var tidigt klart att med den allmänna åldersprofilen på flottan var orderboken för liten för att hantera oljeefterfrågetillväxt. Kom ihåg att många menade att världen hade nått toppen av oljekonsumtionen år tvåtusen och nitton; detta framstod för oss som något naivt och har visat sig vara fel, säger Frontline-chef Lars Barstad Tankflottan krymper Tankflottan har på grund av åldrande samt avgång till sanktionerad oljetransport blivit mindre de senaste tre åren, och med beteendeförändringarna, särskilt för Indien, kring rysk olja, samt ökad produktion i Latinamerika och från Opec, har det gett en exponentiell effekt för tank. Detta tror Frontline-chefen kan fortsätta. RÄNTEUPPGÅNG: Räntorna på VLCC-marknaden är nu uppe i över 120.000 dollar per dag. Foto: Hyundai Heavy Industries – Det verkar optimistiskt att föreställa sig en varaktig VLCC-marknad med rater på över 100.000 dollar per dag, men vi jämför perioden vi nu går in i med samma period från 2002 till 2008, och om vi justerar för inflation finns det gott om uppsida i förhållande till de siffrorna, säger Barstad.·för 1 tim sedan · ÄndradHur länge? Ingen vet det = sektorns natur. Orderbok visar 15% (407 tankfartyg) - endast 11% (99) VLCC, 38% (176) LR, endast 5% (33) Aframax och 16% (99) Suezmax. Det är bättre att ha en åsikt om det. Vad tycker folk?
- ·för 21 tim sedanFrån presentation: Hög utnyttjandegrad mitt i stark oljeexport och positiv förändring i handelsrutter. • Begränsad tillväxt i den kompatibla tankfartygsflottan, då sanktionerad handel kräver mer tonnage. • Den övergripande åldersprofilen är nyckeln, trots fyllda orderböcker, förblir den effektiva flottatillväxten dämpad. • Fasta raffineringsmarginaler stöder hela råoljekomplexet, då vintermarknaden är över oss. • Potentiellt överutbud av olja kan ge intressanta handelsutvecklingar för olja och sjöfart. • **Frontline är beredd att erbjuda exceptionell aktieägaravkastning med vår effektiva spotexponerade flotta.**
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
235
Sälj
Antal
200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 867 | - | - | ||
| 1 000 | - | - | ||
| 400 | - | - | ||
| 450 | - | - | ||
| 99 | - | - |
Högst
264,8VWAP
Lägst
248,7OmsättningAntal
559,7 2 170 016
VWAP
Högst
264,8Lägst
248,7OmsättningAntal
559,7 2 170 016
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





