Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

MPC Container Ships

MPC Container Ships

17,460NOK
−1,02% (−0,180)
Idag
Högst17,500
Lägst17,245
Omsättning
7,6 MNOK
17,460NOK
−1,02% (−0,180)
Idag
Högst17,500
Lägst17,245
Omsättning
7,6 MNOK

MPC Container Ships

MPC Container Ships

17,460NOK
−1,02% (−0,180)
Idag
Högst17,500
Lägst17,245
Omsättning
7,6 MNOK
17,460NOK
−1,02% (−0,180)
Idag
Högst17,500
Lägst17,245
Omsättning
7,6 MNOK

MPC Container Ships

MPC Container Ships

17,460NOK
−1,02% (−0,180)
Idag
Högst17,500
Lägst17,245
Omsättning
7,6 MNOK
17,460NOK
−1,02% (−0,180)
Idag
Högst17,500
Lägst17,245
Omsättning
7,6 MNOK
Q2-rapport
70 dagar sedan50min
0,5048 NOK/aktie
Senaste utdelning
27,26 %
Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
3 300
Sälj
Antal
447

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
41--
97--
183--
110--
298--
Högst
17,5
VWAP
-
Lägst
17,245
OmsättningAntal
7,6 440 158
VWAP
-
Högst
17,5
Lägst
17,245
OmsättningAntal
7,6 440 158

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
27 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma8 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja allihopa. Idag måste jag säga att jag är imponerad av alla aktieägare i MPCC. Idag är "roboten" verkligen på jobbet. Men det går inte hans väg. Den dumpar ner priset, men ett problem uppstår. Det finns nästan inga säljare på dessa nivåer. Och säljpoeterna är robotens egna. 90 000 aktier handlades och det har gått 27 minuter. Ett skämt för oss aktieägare, en stor besvikelse för "roboten". Jag kommer att skriva ett inlägg om robotens "mönster" någon gång men det blir inte idag. Nyckelorden är storleken på sälj/köp-positionerna. Spridning mellan köp/sälj-sidan. Tidsintervall mellan varje handel. Omsatt volym. Det är otroligt hur mycket det går att utläsa från de mönster som finns kvar efter robotens handlingar. Men det viktigaste är att hålla fast vid aktierna, ju färre aktier i fri omlopp, desto sämre blir robotens jobb. Ta ett andetag och tro att roboten fungerar. Det verkar faktiskt som att fler och fler följer den uppsatta planen. (ironi.) Ha en fantastisk dag allihopa.
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Jag förstod inte riktigt detta. Om försäljningen intensifieras, vem är då säljaren?
    för 2 min sen
    ·
    för 2 min sen
    ·
    Ja, det är precis vad jag menar. Roboten leker bara med sig själv upp till en viss punkt.
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, då får vi se vad det kortare gänget gjorde på fredagen. Och totalt hände lite, men det berodde på att 2 kortare gjorde olika val. Totalen ökade med bara 0,01 %. Upp till 4,77 % eller 21,19 miljoner aktier. Detta är en ökning med cirka 44 000 aktier. Men vi kommer att hålla ett öga på den här gruppen. Så vi bryter ner det lite. Kan inte få mina siffror att stämma överens med gamla anteckningar. Men vi ignorerar det. Voleon minskade sin position från 0,79 % ner till 0,69 % eller till 3,07 miljoner aktier. Nykomlingen ACTUS var i aktion för första gången sedan de kom in på listan. Kanske ändrar de bara den första och sista dagen i månaden (ironi). Men de ökade från 0,50 % upp till 0,61 %. Eller upp till 2,71 miljoner aktier.. Då blir den nya statusen så här. Marshall W. 1,69 % 7,50 miljoner Citadel A. 0,89 % 3,95 miljoner NUMERISK. 0,89 % 3,95 miljoner Voleon. 0,69 % 3,07 miljoner AKTUELL. 0,61 % 2,71 miljoner. Totalt. 4,77 % 21,19 miljoner. Sedan kommer jag att komma med min egen syn. Det är vackert att se hur "roboten" kämpar under dagen. Vem än ska övertyga mig om att det finns många "gratis aktier" på marknaden nuförtiden, den personen borde vara bra på att argumentera om jag ska ändra mig. Endast cirka 850 000 aktier handlades före den slutliga auktionen. Och 1 072 000 aktier efter. Det vill säga, cirka 220 000 aktier handlades i auktionen. De borde ha haft problem med att få tag på de cirka 30 000 000 aktier som nu har blankats. Det råder ingen tvekan om. Ha en fantastisk kväll allihopa.
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Ja gott folk. På en röd dag där omsättningen är ca 400 000 aktier på 1 timme och 45 minuter och vi förväntar oss att den dagliga omsättningen når +- miljonen innan den slutliga auktionen. Då är det "robotens" dag. Det är inte farligt, med så små omsättningsnivåer. Så jag förväntar mig att man behöver både positiva och negativa nyheter. Jag anser mig vara en positiv realist. Så vi kommer att inkludera det negativa också. Vädret var dåligt i helgen, så det blev mycket grävande om "matarmaterial". Vi kan prata lite om ORDERBOKEN för nybyggnationer och varvens kapacitet att bygga nya fartyg. I år har 157 kontrakt tecknats för nybyggnationer av "matarfartyg". Detta motsvarar ca 3,5 fartyg per vecka. Stora siffror.... Detta har höjt orderboken från rekordlåga 4,6% till 7,5% ..Motsvarande 293 fartyg. Medelåldern på feederflottan är 15,4 år. Och 26 % av feederfartygen är över 20 år gamla. Och i helgen har jag grävt/letat lite i företagens fartygsregister. Jag tror att du skulle bli förvånad över hur många fartyg som är över 25 år gamla också och jag har hittat ett överraskande antal över 30 år gamla.. Som att segla mot "spik" .... Dessa siffror kräver mycket grävning/arbete för att få / över 30 år gamla. Kanske kommer de någon dag, kanske inte. Så till det negativa är att det är otroligt lite skrotning av feederfartyg just nu i år. Det är rekordlåga 14 båtar. (Mina siffror.). Detta är tydligt kopplat till de goda rater som för närvarande är på spotmarknaden idag. Ref New Contex index... En mycket negativ sak har också hänt. "Orangemannen" använde maffiametoder mot andra länder, så att sjöfartens mål om avkarbonisering nedgraderades. Detta bådar inte gott mot vår önskan om ökad skrotning av gamla fartyg. Så jag avslutar med något positivt. Som jag sa tidigare har jag grävt mycket för att försöka ta reda på varvens kapacitet att bygga nya båtar. Det är ett stort jobb. Men trenden är att den minskar vid leveransdatumet 2027. Och ökar under 2028 och framåt. Så jag tror att vi kan säga att det snart är omöjligt att beställa en matarbåt idag och få den levererad 2027. Jag kommer att inkludera det senaste exemplet jag hittade. Transocean Maritime Agency. Beställde 2 fartyg som kommer att döpas till Apollo C och Ajax C. Det här är 2 fartyg på 1900 TEU. När tror du att fartygen kommer att levereras enligt plan?? Rätt svar är 2028... Kontrakten har skrivits. Det är 2 månader kvar av 2025, så 2026 och 2027 följer. Och det är tveksamt att fartygen kommer att levereras den 1 januari 2028. Så att vi pratar om ett intervall på 28 till 30 månader innan båda fartygen levereras är förmodligen inte långt ifrån sanningen. Ha en fantastisk dag allihopa. Och bara så att det är klart, jag har lite ledigt från jobbet idag för att ta hand om något personligt... Ni får leva med skrivschemat, det finns inte tillräckligt med tid.
    för 21 tim sedan
    ·
    för 21 tim sedan
    ·
    Tack.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack igen för den nya 1k och mer som kommer. Tyvärr är det kort men det finns inga aktier till salu här, försök nästa gång😆
    för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Det är inte börsen eller MPCC som är dåliga, det är förmodligen du som har gjort några dåliga val och misstag.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    dessa låga vinstestimat framgent; anser forumet att dessa kan komma på skam? finns det något realistisk bullcase som ni ser det?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Så... de hade TCE USD/DAG på 26247 under andra kvartalet. I samma finansiella rapporter på sidan 17 i bilderna har de terminskontrakterat TCE USD/DAG på 25801, för 2026 vilket är 89 % täckt till 23852. Under 2027 är det uppe i 26455, men nya kontrakt kan sänka priset (indexet har dock sett rekord i år) eller upp. Sidorna 29-31 ser du fartygen som har kontrakt och du får en uppfattning om deras längd. Det har pratats mycket här på sidan om att charterpriserna har ökat mycket i år. Det finns dock bara 13 (inklusive två som säljs under tredje/fjärde kvartalet) fartyg av hela flottan som ska förnya kontraktet från den 26 maj och ungefär den 26 september. 42 fartyg har en minimiperiod till och med 26 september, ytterligare information om dem kommer under tredje kvartalet där ni kan se lite längre fram. Så jag undrar om vi kommer att vara på andra sidan 2026 innan det går bra? Jag tittar på om det skulle finnas mer vinst att göra i Höegh. Båda företagen är välskötta. Höga marginaler och kassaflöde. Men med MPC:s nya utdelningspolicy är Höegh förmodligen mer lockande. Ja, MPC kommer att skapa tillväxt över tid och mer utdelning under åren. Men Höegh har en stor utdelning nu, tillräckligt bra från nästa kvartal eftersom de precis har gjort en omstrukturering under tredje kvartalet + USA:s nya avtal med Kina att hamnavgifterna är avstängda ett år framåt. MPC gav 49% av OFC i utdelning under första halvåret. Höegh gav 90%. Det är lätt att vara bakåtsträvande. Man måste också se framåt i investeringar. Men om jag hade investerat det jag har i Mpc och flyttat till Höegh för ett år sedan, hade jag fått 63% mer i utdelning. Just nu har jag båda. Men utdelningen jag får för båda går till höger för tillfället. God kväll.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för sammanfattningen!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
70 dagar sedan50min
0,5048 NOK/aktie
Senaste utdelning
27,26 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja allihopa. Idag måste jag säga att jag är imponerad av alla aktieägare i MPCC. Idag är "roboten" verkligen på jobbet. Men det går inte hans väg. Den dumpar ner priset, men ett problem uppstår. Det finns nästan inga säljare på dessa nivåer. Och säljpoeterna är robotens egna. 90 000 aktier handlades och det har gått 27 minuter. Ett skämt för oss aktieägare, en stor besvikelse för "roboten". Jag kommer att skriva ett inlägg om robotens "mönster" någon gång men det blir inte idag. Nyckelorden är storleken på sälj/köp-positionerna. Spridning mellan köp/sälj-sidan. Tidsintervall mellan varje handel. Omsatt volym. Det är otroligt hur mycket det går att utläsa från de mönster som finns kvar efter robotens handlingar. Men det viktigaste är att hålla fast vid aktierna, ju färre aktier i fri omlopp, desto sämre blir robotens jobb. Ta ett andetag och tro att roboten fungerar. Det verkar faktiskt som att fler och fler följer den uppsatta planen. (ironi.) Ha en fantastisk dag allihopa.
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Jag förstod inte riktigt detta. Om försäljningen intensifieras, vem är då säljaren?
    för 2 min sen
    ·
    för 2 min sen
    ·
    Ja, det är precis vad jag menar. Roboten leker bara med sig själv upp till en viss punkt.
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, då får vi se vad det kortare gänget gjorde på fredagen. Och totalt hände lite, men det berodde på att 2 kortare gjorde olika val. Totalen ökade med bara 0,01 %. Upp till 4,77 % eller 21,19 miljoner aktier. Detta är en ökning med cirka 44 000 aktier. Men vi kommer att hålla ett öga på den här gruppen. Så vi bryter ner det lite. Kan inte få mina siffror att stämma överens med gamla anteckningar. Men vi ignorerar det. Voleon minskade sin position från 0,79 % ner till 0,69 % eller till 3,07 miljoner aktier. Nykomlingen ACTUS var i aktion för första gången sedan de kom in på listan. Kanske ändrar de bara den första och sista dagen i månaden (ironi). Men de ökade från 0,50 % upp till 0,61 %. Eller upp till 2,71 miljoner aktier.. Då blir den nya statusen så här. Marshall W. 1,69 % 7,50 miljoner Citadel A. 0,89 % 3,95 miljoner NUMERISK. 0,89 % 3,95 miljoner Voleon. 0,69 % 3,07 miljoner AKTUELL. 0,61 % 2,71 miljoner. Totalt. 4,77 % 21,19 miljoner. Sedan kommer jag att komma med min egen syn. Det är vackert att se hur "roboten" kämpar under dagen. Vem än ska övertyga mig om att det finns många "gratis aktier" på marknaden nuförtiden, den personen borde vara bra på att argumentera om jag ska ändra mig. Endast cirka 850 000 aktier handlades före den slutliga auktionen. Och 1 072 000 aktier efter. Det vill säga, cirka 220 000 aktier handlades i auktionen. De borde ha haft problem med att få tag på de cirka 30 000 000 aktier som nu har blankats. Det råder ingen tvekan om. Ha en fantastisk kväll allihopa.
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Ja gott folk. På en röd dag där omsättningen är ca 400 000 aktier på 1 timme och 45 minuter och vi förväntar oss att den dagliga omsättningen når +- miljonen innan den slutliga auktionen. Då är det "robotens" dag. Det är inte farligt, med så små omsättningsnivåer. Så jag förväntar mig att man behöver både positiva och negativa nyheter. Jag anser mig vara en positiv realist. Så vi kommer att inkludera det negativa också. Vädret var dåligt i helgen, så det blev mycket grävande om "matarmaterial". Vi kan prata lite om ORDERBOKEN för nybyggnationer och varvens kapacitet att bygga nya fartyg. I år har 157 kontrakt tecknats för nybyggnationer av "matarfartyg". Detta motsvarar ca 3,5 fartyg per vecka. Stora siffror.... Detta har höjt orderboken från rekordlåga 4,6% till 7,5% ..Motsvarande 293 fartyg. Medelåldern på feederflottan är 15,4 år. Och 26 % av feederfartygen är över 20 år gamla. Och i helgen har jag grävt/letat lite i företagens fartygsregister. Jag tror att du skulle bli förvånad över hur många fartyg som är över 25 år gamla också och jag har hittat ett överraskande antal över 30 år gamla.. Som att segla mot "spik" .... Dessa siffror kräver mycket grävning/arbete för att få / över 30 år gamla. Kanske kommer de någon dag, kanske inte. Så till det negativa är att det är otroligt lite skrotning av feederfartyg just nu i år. Det är rekordlåga 14 båtar. (Mina siffror.). Detta är tydligt kopplat till de goda rater som för närvarande är på spotmarknaden idag. Ref New Contex index... En mycket negativ sak har också hänt. "Orangemannen" använde maffiametoder mot andra länder, så att sjöfartens mål om avkarbonisering nedgraderades. Detta bådar inte gott mot vår önskan om ökad skrotning av gamla fartyg. Så jag avslutar med något positivt. Som jag sa tidigare har jag grävt mycket för att försöka ta reda på varvens kapacitet att bygga nya båtar. Det är ett stort jobb. Men trenden är att den minskar vid leveransdatumet 2027. Och ökar under 2028 och framåt. Så jag tror att vi kan säga att det snart är omöjligt att beställa en matarbåt idag och få den levererad 2027. Jag kommer att inkludera det senaste exemplet jag hittade. Transocean Maritime Agency. Beställde 2 fartyg som kommer att döpas till Apollo C och Ajax C. Det här är 2 fartyg på 1900 TEU. När tror du att fartygen kommer att levereras enligt plan?? Rätt svar är 2028... Kontrakten har skrivits. Det är 2 månader kvar av 2025, så 2026 och 2027 följer. Och det är tveksamt att fartygen kommer att levereras den 1 januari 2028. Så att vi pratar om ett intervall på 28 till 30 månader innan båda fartygen levereras är förmodligen inte långt ifrån sanningen. Ha en fantastisk dag allihopa. Och bara så att det är klart, jag har lite ledigt från jobbet idag för att ta hand om något personligt... Ni får leva med skrivschemat, det finns inte tillräckligt med tid.
    för 21 tim sedan
    ·
    för 21 tim sedan
    ·
    Tack.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack igen för den nya 1k och mer som kommer. Tyvärr är det kort men det finns inga aktier till salu här, försök nästa gång😆
    för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Det är inte börsen eller MPCC som är dåliga, det är förmodligen du som har gjort några dåliga val och misstag.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    dessa låga vinstestimat framgent; anser forumet att dessa kan komma på skam? finns det något realistisk bullcase som ni ser det?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Så... de hade TCE USD/DAG på 26247 under andra kvartalet. I samma finansiella rapporter på sidan 17 i bilderna har de terminskontrakterat TCE USD/DAG på 25801, för 2026 vilket är 89 % täckt till 23852. Under 2027 är det uppe i 26455, men nya kontrakt kan sänka priset (indexet har dock sett rekord i år) eller upp. Sidorna 29-31 ser du fartygen som har kontrakt och du får en uppfattning om deras längd. Det har pratats mycket här på sidan om att charterpriserna har ökat mycket i år. Det finns dock bara 13 (inklusive två som säljs under tredje/fjärde kvartalet) fartyg av hela flottan som ska förnya kontraktet från den 26 maj och ungefär den 26 september. 42 fartyg har en minimiperiod till och med 26 september, ytterligare information om dem kommer under tredje kvartalet där ni kan se lite längre fram. Så jag undrar om vi kommer att vara på andra sidan 2026 innan det går bra? Jag tittar på om det skulle finnas mer vinst att göra i Höegh. Båda företagen är välskötta. Höga marginaler och kassaflöde. Men med MPC:s nya utdelningspolicy är Höegh förmodligen mer lockande. Ja, MPC kommer att skapa tillväxt över tid och mer utdelning under åren. Men Höegh har en stor utdelning nu, tillräckligt bra från nästa kvartal eftersom de precis har gjort en omstrukturering under tredje kvartalet + USA:s nya avtal med Kina att hamnavgifterna är avstängda ett år framåt. MPC gav 49% av OFC i utdelning under första halvåret. Höegh gav 90%. Det är lätt att vara bakåtsträvande. Man måste också se framåt i investeringar. Men om jag hade investerat det jag har i Mpc och flyttat till Höegh för ett år sedan, hade jag fått 63% mer i utdelning. Just nu har jag båda. Men utdelningen jag får för båda går till höger för tillfället. God kväll.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för sammanfattningen!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
3 300
Sälj
Antal
447

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
41--
97--
183--
110--
298--
Högst
17,5
VWAP
-
Lägst
17,245
OmsättningAntal
7,6 440 158
VWAP
-
Högst
17,5
Lägst
17,245
OmsättningAntal
7,6 440 158

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
27 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma8 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
70 dagar sedan50min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
27 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma8 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

0,5048 NOK/aktie
Senaste utdelning
27,26 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja allihopa. Idag måste jag säga att jag är imponerad av alla aktieägare i MPCC. Idag är "roboten" verkligen på jobbet. Men det går inte hans väg. Den dumpar ner priset, men ett problem uppstår. Det finns nästan inga säljare på dessa nivåer. Och säljpoeterna är robotens egna. 90 000 aktier handlades och det har gått 27 minuter. Ett skämt för oss aktieägare, en stor besvikelse för "roboten". Jag kommer att skriva ett inlägg om robotens "mönster" någon gång men det blir inte idag. Nyckelorden är storleken på sälj/köp-positionerna. Spridning mellan köp/sälj-sidan. Tidsintervall mellan varje handel. Omsatt volym. Det är otroligt hur mycket det går att utläsa från de mönster som finns kvar efter robotens handlingar. Men det viktigaste är att hålla fast vid aktierna, ju färre aktier i fri omlopp, desto sämre blir robotens jobb. Ta ett andetag och tro att roboten fungerar. Det verkar faktiskt som att fler och fler följer den uppsatta planen. (ironi.) Ha en fantastisk dag allihopa.
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Jag förstod inte riktigt detta. Om försäljningen intensifieras, vem är då säljaren?
    för 2 min sen
    ·
    för 2 min sen
    ·
    Ja, det är precis vad jag menar. Roboten leker bara med sig själv upp till en viss punkt.
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, då får vi se vad det kortare gänget gjorde på fredagen. Och totalt hände lite, men det berodde på att 2 kortare gjorde olika val. Totalen ökade med bara 0,01 %. Upp till 4,77 % eller 21,19 miljoner aktier. Detta är en ökning med cirka 44 000 aktier. Men vi kommer att hålla ett öga på den här gruppen. Så vi bryter ner det lite. Kan inte få mina siffror att stämma överens med gamla anteckningar. Men vi ignorerar det. Voleon minskade sin position från 0,79 % ner till 0,69 % eller till 3,07 miljoner aktier. Nykomlingen ACTUS var i aktion för första gången sedan de kom in på listan. Kanske ändrar de bara den första och sista dagen i månaden (ironi). Men de ökade från 0,50 % upp till 0,61 %. Eller upp till 2,71 miljoner aktier.. Då blir den nya statusen så här. Marshall W. 1,69 % 7,50 miljoner Citadel A. 0,89 % 3,95 miljoner NUMERISK. 0,89 % 3,95 miljoner Voleon. 0,69 % 3,07 miljoner AKTUELL. 0,61 % 2,71 miljoner. Totalt. 4,77 % 21,19 miljoner. Sedan kommer jag att komma med min egen syn. Det är vackert att se hur "roboten" kämpar under dagen. Vem än ska övertyga mig om att det finns många "gratis aktier" på marknaden nuförtiden, den personen borde vara bra på att argumentera om jag ska ändra mig. Endast cirka 850 000 aktier handlades före den slutliga auktionen. Och 1 072 000 aktier efter. Det vill säga, cirka 220 000 aktier handlades i auktionen. De borde ha haft problem med att få tag på de cirka 30 000 000 aktier som nu har blankats. Det råder ingen tvekan om. Ha en fantastisk kväll allihopa.
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Ja gott folk. På en röd dag där omsättningen är ca 400 000 aktier på 1 timme och 45 minuter och vi förväntar oss att den dagliga omsättningen når +- miljonen innan den slutliga auktionen. Då är det "robotens" dag. Det är inte farligt, med så små omsättningsnivåer. Så jag förväntar mig att man behöver både positiva och negativa nyheter. Jag anser mig vara en positiv realist. Så vi kommer att inkludera det negativa också. Vädret var dåligt i helgen, så det blev mycket grävande om "matarmaterial". Vi kan prata lite om ORDERBOKEN för nybyggnationer och varvens kapacitet att bygga nya fartyg. I år har 157 kontrakt tecknats för nybyggnationer av "matarfartyg". Detta motsvarar ca 3,5 fartyg per vecka. Stora siffror.... Detta har höjt orderboken från rekordlåga 4,6% till 7,5% ..Motsvarande 293 fartyg. Medelåldern på feederflottan är 15,4 år. Och 26 % av feederfartygen är över 20 år gamla. Och i helgen har jag grävt/letat lite i företagens fartygsregister. Jag tror att du skulle bli förvånad över hur många fartyg som är över 25 år gamla också och jag har hittat ett överraskande antal över 30 år gamla.. Som att segla mot "spik" .... Dessa siffror kräver mycket grävning/arbete för att få / över 30 år gamla. Kanske kommer de någon dag, kanske inte. Så till det negativa är att det är otroligt lite skrotning av feederfartyg just nu i år. Det är rekordlåga 14 båtar. (Mina siffror.). Detta är tydligt kopplat till de goda rater som för närvarande är på spotmarknaden idag. Ref New Contex index... En mycket negativ sak har också hänt. "Orangemannen" använde maffiametoder mot andra länder, så att sjöfartens mål om avkarbonisering nedgraderades. Detta bådar inte gott mot vår önskan om ökad skrotning av gamla fartyg. Så jag avslutar med något positivt. Som jag sa tidigare har jag grävt mycket för att försöka ta reda på varvens kapacitet att bygga nya båtar. Det är ett stort jobb. Men trenden är att den minskar vid leveransdatumet 2027. Och ökar under 2028 och framåt. Så jag tror att vi kan säga att det snart är omöjligt att beställa en matarbåt idag och få den levererad 2027. Jag kommer att inkludera det senaste exemplet jag hittade. Transocean Maritime Agency. Beställde 2 fartyg som kommer att döpas till Apollo C och Ajax C. Det här är 2 fartyg på 1900 TEU. När tror du att fartygen kommer att levereras enligt plan?? Rätt svar är 2028... Kontrakten har skrivits. Det är 2 månader kvar av 2025, så 2026 och 2027 följer. Och det är tveksamt att fartygen kommer att levereras den 1 januari 2028. Så att vi pratar om ett intervall på 28 till 30 månader innan båda fartygen levereras är förmodligen inte långt ifrån sanningen. Ha en fantastisk dag allihopa. Och bara så att det är klart, jag har lite ledigt från jobbet idag för att ta hand om något personligt... Ni får leva med skrivschemat, det finns inte tillräckligt med tid.
    för 21 tim sedan
    ·
    för 21 tim sedan
    ·
    Tack.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack igen för den nya 1k och mer som kommer. Tyvärr är det kort men det finns inga aktier till salu här, försök nästa gång😆
    för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Det är inte börsen eller MPCC som är dåliga, det är förmodligen du som har gjort några dåliga val och misstag.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    dessa låga vinstestimat framgent; anser forumet att dessa kan komma på skam? finns det något realistisk bullcase som ni ser det?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Så... de hade TCE USD/DAG på 26247 under andra kvartalet. I samma finansiella rapporter på sidan 17 i bilderna har de terminskontrakterat TCE USD/DAG på 25801, för 2026 vilket är 89 % täckt till 23852. Under 2027 är det uppe i 26455, men nya kontrakt kan sänka priset (indexet har dock sett rekord i år) eller upp. Sidorna 29-31 ser du fartygen som har kontrakt och du får en uppfattning om deras längd. Det har pratats mycket här på sidan om att charterpriserna har ökat mycket i år. Det finns dock bara 13 (inklusive två som säljs under tredje/fjärde kvartalet) fartyg av hela flottan som ska förnya kontraktet från den 26 maj och ungefär den 26 september. 42 fartyg har en minimiperiod till och med 26 september, ytterligare information om dem kommer under tredje kvartalet där ni kan se lite längre fram. Så jag undrar om vi kommer att vara på andra sidan 2026 innan det går bra? Jag tittar på om det skulle finnas mer vinst att göra i Höegh. Båda företagen är välskötta. Höga marginaler och kassaflöde. Men med MPC:s nya utdelningspolicy är Höegh förmodligen mer lockande. Ja, MPC kommer att skapa tillväxt över tid och mer utdelning under åren. Men Höegh har en stor utdelning nu, tillräckligt bra från nästa kvartal eftersom de precis har gjort en omstrukturering under tredje kvartalet + USA:s nya avtal med Kina att hamnavgifterna är avstängda ett år framåt. MPC gav 49% av OFC i utdelning under första halvåret. Höegh gav 90%. Det är lätt att vara bakåtsträvande. Man måste också se framåt i investeringar. Men om jag hade investerat det jag har i Mpc och flyttat till Höegh för ett år sedan, hade jag fått 63% mer i utdelning. Just nu har jag båda. Men utdelningen jag får för båda går till höger för tillfället. God kväll.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för sammanfattningen!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
3 300
Sälj
Antal
447

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
41--
97--
183--
110--
298--
Högst
17,5
VWAP
-
Lägst
17,245
OmsättningAntal
7,6 440 158
VWAP
-
Högst
17,5
Lägst
17,245
OmsättningAntal
7,6 440 158

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades