Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Embracer Group B

Embracer Group B

2026 Q4-rapport
37 dagar sedan
26,62 SEK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q1-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q4-rapport
20 maj
2026 Q3-rapport
12 feb.
2026 Q2-rapport
13 nov. 2025
Årsstämma 2025
18 sep. 2025
2026 Q1-rapport
14 aug. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    Blankarna härjar rejält. Blanknings diagrammet blir som ett sågblad med mellan 225 och 450k aktier som säljs och köps tillbaka var och varannan dag. Ett system för att utnyttja de PPM fonder som varit tvungna att reducera sina positioner. Fonder brukar handla i aktionen vid stängning som normalt sett inte påverkar kursen nämnvärt. Pressas priset under dagen kan man köpa tillbaka aktierna innan stängning och upprepa dagen efter. Helt galet att de får hålla på utan att någon reagerar.
    för 7 tim sedan
    Det är inte en normal kursrörelse utan följer algoritmen i en linjär rörelse i 2min upplösning
  • för 2 dagar sedan
    Till de dysterkvistar som hejar på blankarna och tror att dessa vinner det långa loppet, säger jag att de med största sannolikhet har fel. Innan Asmodee-spinoffen i jan 2025 stod EMBR-aktien i 155kr (ca 25-26kr innan 1x6-splitten). Efter stod EMBR+ASMD i ca 185kr. Efter CSG-spinoffen i dec 2025 stod EMBR+ASMD+CSG i ca 186kr gemensamt och under 2026 som lägst 157kr (i mars 2026) och som högst 243kr (i maj 2026) vilket är +57% sedan spinofferna. Nu står EMBR+ASMD+CSG i ca 208kr vilket bör/kan jämföras med 155kr (+34%) i januari 2025. Jag tror på en liknande positiv utveckling när nästa uppdelning sker och en ännu bättre kursutveckling för framförallt CSG och Fellowship. Antalet aktieägare har planat ut och slutat att minska och nu när bolagen börjar visa tillväxt kommer investerare och marknad att skifta från sina väldigt defensiva bedömningar till mer sunda "follow the money". Lycka till allihopa!!
  • för 2 dagar sedan
    Ångrar att man inte sålde när aktien låg på drygt 72 kr den 25 maj - nu bär det av ned mot 50 kr, tyvärr. Blankningen är brutal.
  • 17 juni
    Blankarna må härja med börskursen men CrazyLabs har fått till en rejäl succé med Sled Surfers som fortsätter att skala helt galet bra. #1 eller #2 i sin kategori i 25 länder.
    för 3 dagar sedan
    Hur stor andel av användare är betalande kunder tro?
  • 16 juni
    Om det är manipulation i denna kursen och Embracer har återköpsperiod ett tag framöver borde det innebära att de får sitt eget bolag till rabatt, eller tänker jag fel?
    16 juni
    Jag tycker att det är lite trist att skylla alla nedgångar på kursmanipulation. Ja både uppgångar har en viss krydda av kursmanipulation eftersom blankare/traders vill se en snabbare uppgång/nedgång. Men idag så går spelsektorn svagt överlag och jag tror det har mer med de stora studio nedläggningarna hos xbox att göra. Det är jue många köp av studios som gjorts i miljardklassen som nu är värdelösa. Embracer har redan gjort en liknande resa med nedläggningar så jag tror inte att de är lika mycket i farozonen men det är nyheter som påverkar hela branchen i stort.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q4-rapport
37 dagar sedan
26,62 SEK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    Blankarna härjar rejält. Blanknings diagrammet blir som ett sågblad med mellan 225 och 450k aktier som säljs och köps tillbaka var och varannan dag. Ett system för att utnyttja de PPM fonder som varit tvungna att reducera sina positioner. Fonder brukar handla i aktionen vid stängning som normalt sett inte påverkar kursen nämnvärt. Pressas priset under dagen kan man köpa tillbaka aktierna innan stängning och upprepa dagen efter. Helt galet att de får hålla på utan att någon reagerar.
    för 7 tim sedan
    Det är inte en normal kursrörelse utan följer algoritmen i en linjär rörelse i 2min upplösning
  • för 2 dagar sedan
    Till de dysterkvistar som hejar på blankarna och tror att dessa vinner det långa loppet, säger jag att de med största sannolikhet har fel. Innan Asmodee-spinoffen i jan 2025 stod EMBR-aktien i 155kr (ca 25-26kr innan 1x6-splitten). Efter stod EMBR+ASMD i ca 185kr. Efter CSG-spinoffen i dec 2025 stod EMBR+ASMD+CSG i ca 186kr gemensamt och under 2026 som lägst 157kr (i mars 2026) och som högst 243kr (i maj 2026) vilket är +57% sedan spinofferna. Nu står EMBR+ASMD+CSG i ca 208kr vilket bör/kan jämföras med 155kr (+34%) i januari 2025. Jag tror på en liknande positiv utveckling när nästa uppdelning sker och en ännu bättre kursutveckling för framförallt CSG och Fellowship. Antalet aktieägare har planat ut och slutat att minska och nu när bolagen börjar visa tillväxt kommer investerare och marknad att skifta från sina väldigt defensiva bedömningar till mer sunda "follow the money". Lycka till allihopa!!
  • för 2 dagar sedan
    Ångrar att man inte sålde när aktien låg på drygt 72 kr den 25 maj - nu bär det av ned mot 50 kr, tyvärr. Blankningen är brutal.
  • 17 juni
    Blankarna må härja med börskursen men CrazyLabs har fått till en rejäl succé med Sled Surfers som fortsätter att skala helt galet bra. #1 eller #2 i sin kategori i 25 länder.
    för 3 dagar sedan
    Hur stor andel av användare är betalande kunder tro?
  • 16 juni
    Om det är manipulation i denna kursen och Embracer har återköpsperiod ett tag framöver borde det innebära att de får sitt eget bolag till rabatt, eller tänker jag fel?
    16 juni
    Jag tycker att det är lite trist att skylla alla nedgångar på kursmanipulation. Ja både uppgångar har en viss krydda av kursmanipulation eftersom blankare/traders vill se en snabbare uppgång/nedgång. Men idag så går spelsektorn svagt överlag och jag tror det har mer med de stora studio nedläggningarna hos xbox att göra. Det är jue många köp av studios som gjorts i miljardklassen som nu är värdelösa. Embracer har redan gjort en liknande resa med nedläggningar så jag tror inte att de är lika mycket i farozonen men det är nyheter som påverkar hela branchen i stort.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q1-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q4-rapport
20 maj
2026 Q3-rapport
12 feb.
2026 Q2-rapport
13 nov. 2025
Årsstämma 2025
18 sep. 2025
2026 Q1-rapport
14 aug. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q4-rapport
37 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q1-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q4-rapport
20 maj
2026 Q3-rapport
12 feb.
2026 Q2-rapport
13 nov. 2025
Årsstämma 2025
18 sep. 2025
2026 Q1-rapport
14 aug. 2025

Relaterade värdepapper

26,62 SEK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    Blankarna härjar rejält. Blanknings diagrammet blir som ett sågblad med mellan 225 och 450k aktier som säljs och köps tillbaka var och varannan dag. Ett system för att utnyttja de PPM fonder som varit tvungna att reducera sina positioner. Fonder brukar handla i aktionen vid stängning som normalt sett inte påverkar kursen nämnvärt. Pressas priset under dagen kan man köpa tillbaka aktierna innan stängning och upprepa dagen efter. Helt galet att de får hålla på utan att någon reagerar.
    för 7 tim sedan
    Det är inte en normal kursrörelse utan följer algoritmen i en linjär rörelse i 2min upplösning
  • för 2 dagar sedan
    Till de dysterkvistar som hejar på blankarna och tror att dessa vinner det långa loppet, säger jag att de med största sannolikhet har fel. Innan Asmodee-spinoffen i jan 2025 stod EMBR-aktien i 155kr (ca 25-26kr innan 1x6-splitten). Efter stod EMBR+ASMD i ca 185kr. Efter CSG-spinoffen i dec 2025 stod EMBR+ASMD+CSG i ca 186kr gemensamt och under 2026 som lägst 157kr (i mars 2026) och som högst 243kr (i maj 2026) vilket är +57% sedan spinofferna. Nu står EMBR+ASMD+CSG i ca 208kr vilket bör/kan jämföras med 155kr (+34%) i januari 2025. Jag tror på en liknande positiv utveckling när nästa uppdelning sker och en ännu bättre kursutveckling för framförallt CSG och Fellowship. Antalet aktieägare har planat ut och slutat att minska och nu när bolagen börjar visa tillväxt kommer investerare och marknad att skifta från sina väldigt defensiva bedömningar till mer sunda "follow the money". Lycka till allihopa!!
  • för 2 dagar sedan
    Ångrar att man inte sålde när aktien låg på drygt 72 kr den 25 maj - nu bär det av ned mot 50 kr, tyvärr. Blankningen är brutal.
  • 17 juni
    Blankarna må härja med börskursen men CrazyLabs har fått till en rejäl succé med Sled Surfers som fortsätter att skala helt galet bra. #1 eller #2 i sin kategori i 25 länder.
    för 3 dagar sedan
    Hur stor andel av användare är betalande kunder tro?
  • 16 juni
    Om det är manipulation i denna kursen och Embracer har återköpsperiod ett tag framöver borde det innebära att de får sitt eget bolag till rabatt, eller tänker jag fel?
    16 juni
    Jag tycker att det är lite trist att skylla alla nedgångar på kursmanipulation. Ja både uppgångar har en viss krydda av kursmanipulation eftersom blankare/traders vill se en snabbare uppgång/nedgång. Men idag så går spelsektorn svagt överlag och jag tror det har mer med de stora studio nedläggningarna hos xbox att göra. Det är jue många köp av studios som gjorts i miljardklassen som nu är värdelösa. Embracer har redan gjort en liknande resa med nedläggningar så jag tror inte att de är lika mycket i farozonen men det är nyheter som påverkar hela branchen i stort.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm