Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Equinor

2026 Q1-rapport
50 dagar sedan
0,39 USD/aktie
X-dag 13 aug.
4,59%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
22 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
29 okt. 2025
2025 Q2-rapport
23 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    EQNR kom från 228 ish, så långt ner fortfarande......!
  • för 14 tim sedan
    ·
    Kursen låg strax under 280 sist oljepriset var på denna nivå. Gaspriset håller sig högt, det bidrar till att luften inte är helt ute ur ballongen ännu. Men du förstår vinken. Den som ångrar att han inte sålde tidigare, kommer att ångra sig ännu mer senare, tror jag. Perioden med sagolik uppgång före påsk var ett historiskt undantag som knappast kommer igen i vår livstid. Då måste något extraordinärt hända. Glöm oljeaktierna och se dig om efter möjligheter på andra ställen. Medan folk har sett pengarna rinna ut här, har Frontline stigit 30 procent de senaste 2-3 veckorna.
    för 11 tim sedan
    ·
    Två gånger har EQNR passerat 400 de senaste åren. Och två gånger sedan 2008 har den gått under 100 intradag. Senast när landet stängde ner, då kom den ner från 180-200 tillsammans med DNB, och båda dök ner till 97 intradag. Innan det gick det ganska snabbt upp igen.
  • för 19 tim sedan
    ·
    240 i November 2026
    för 10 tim sedan
    ·
    Hehe, jag tror det här kommer att gå bra 😆 Bolaget meddelar bland annat att det kommer att dubbla återköpen av aktier till 3 miljarder dollar under 2026. Tidigare i år meddelade Equinor ett återköpsprogram för 2026 på totalt 1,5 miljarder dollar. Vi vassar i pengar och mer ska det bli 😍
  • för 22 tim sedan
    ·
    Vad är folks målsättningar för resten av året. Ångrar lite att jag inte sålde vid 400,-
    för 16 tim sedan
    ·
    Gick ut med 3/4 på ca 400NOK-nivån. Tänker personligen att vi ska ner mot 260-280-nivån på denna. Jag har så lite kvar av exponeringen att jag egentligen inte bryr mig om posten. EQN blir nog inte min vidare viktning för exponering mot Olja. Det blir att vikta mot andra bolag. Utdelning väger upp mot exponeringsrisk i denna. Min åsikt är att EQN egentligen borde ligga 10-15 lägre än dagens kurs med oljenivån som är. Men på grund av kommande ökad utdelning och återköp så har den egentligen hållit sig mycket högre än vad jag har kommit fram till. På övergripande nivå, så är det lite för mycket inblandning av "RENenergi" i EQN för att den är värd att hålla. USA kommer nog att bjuda på mer turbulenta kurser under hösten enligt min uppfattning av situationen med "RENenergi".
  • för 22 tim sedan
    ·
    Vad tror ni idag? Rött eller grönt? Handlar bear/bull för tillfället och sitter tryggt här.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
50 dagar sedan
0,39 USD/aktie
X-dag 13 aug.
4,59%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    EQNR kom från 228 ish, så långt ner fortfarande......!
  • för 14 tim sedan
    ·
    Kursen låg strax under 280 sist oljepriset var på denna nivå. Gaspriset håller sig högt, det bidrar till att luften inte är helt ute ur ballongen ännu. Men du förstår vinken. Den som ångrar att han inte sålde tidigare, kommer att ångra sig ännu mer senare, tror jag. Perioden med sagolik uppgång före påsk var ett historiskt undantag som knappast kommer igen i vår livstid. Då måste något extraordinärt hända. Glöm oljeaktierna och se dig om efter möjligheter på andra ställen. Medan folk har sett pengarna rinna ut här, har Frontline stigit 30 procent de senaste 2-3 veckorna.
    för 11 tim sedan
    ·
    Två gånger har EQNR passerat 400 de senaste åren. Och två gånger sedan 2008 har den gått under 100 intradag. Senast när landet stängde ner, då kom den ner från 180-200 tillsammans med DNB, och båda dök ner till 97 intradag. Innan det gick det ganska snabbt upp igen.
  • för 19 tim sedan
    ·
    240 i November 2026
    för 10 tim sedan
    ·
    Hehe, jag tror det här kommer att gå bra 😆 Bolaget meddelar bland annat att det kommer att dubbla återköpen av aktier till 3 miljarder dollar under 2026. Tidigare i år meddelade Equinor ett återköpsprogram för 2026 på totalt 1,5 miljarder dollar. Vi vassar i pengar och mer ska det bli 😍
  • för 22 tim sedan
    ·
    Vad är folks målsättningar för resten av året. Ångrar lite att jag inte sålde vid 400,-
    för 16 tim sedan
    ·
    Gick ut med 3/4 på ca 400NOK-nivån. Tänker personligen att vi ska ner mot 260-280-nivån på denna. Jag har så lite kvar av exponeringen att jag egentligen inte bryr mig om posten. EQN blir nog inte min vidare viktning för exponering mot Olja. Det blir att vikta mot andra bolag. Utdelning väger upp mot exponeringsrisk i denna. Min åsikt är att EQN egentligen borde ligga 10-15 lägre än dagens kurs med oljenivån som är. Men på grund av kommande ökad utdelning och återköp så har den egentligen hållit sig mycket högre än vad jag har kommit fram till. På övergripande nivå, så är det lite för mycket inblandning av "RENenergi" i EQN för att den är värd att hålla. USA kommer nog att bjuda på mer turbulenta kurser under hösten enligt min uppfattning av situationen med "RENenergi".
  • för 22 tim sedan
    ·
    Vad tror ni idag? Rött eller grönt? Handlar bear/bull för tillfället och sitter tryggt här.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
22 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
29 okt. 2025
2025 Q2-rapport
23 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
50 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
22 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
29 okt. 2025
2025 Q2-rapport
23 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

0,39 USD/aktie
X-dag 13 aug.
4,59%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    EQNR kom från 228 ish, så långt ner fortfarande......!
  • för 14 tim sedan
    ·
    Kursen låg strax under 280 sist oljepriset var på denna nivå. Gaspriset håller sig högt, det bidrar till att luften inte är helt ute ur ballongen ännu. Men du förstår vinken. Den som ångrar att han inte sålde tidigare, kommer att ångra sig ännu mer senare, tror jag. Perioden med sagolik uppgång före påsk var ett historiskt undantag som knappast kommer igen i vår livstid. Då måste något extraordinärt hända. Glöm oljeaktierna och se dig om efter möjligheter på andra ställen. Medan folk har sett pengarna rinna ut här, har Frontline stigit 30 procent de senaste 2-3 veckorna.
    för 11 tim sedan
    ·
    Två gånger har EQNR passerat 400 de senaste åren. Och två gånger sedan 2008 har den gått under 100 intradag. Senast när landet stängde ner, då kom den ner från 180-200 tillsammans med DNB, och båda dök ner till 97 intradag. Innan det gick det ganska snabbt upp igen.
  • för 19 tim sedan
    ·
    240 i November 2026
    för 10 tim sedan
    ·
    Hehe, jag tror det här kommer att gå bra 😆 Bolaget meddelar bland annat att det kommer att dubbla återköpen av aktier till 3 miljarder dollar under 2026. Tidigare i år meddelade Equinor ett återköpsprogram för 2026 på totalt 1,5 miljarder dollar. Vi vassar i pengar och mer ska det bli 😍
  • för 22 tim sedan
    ·
    Vad är folks målsättningar för resten av året. Ångrar lite att jag inte sålde vid 400,-
    för 16 tim sedan
    ·
    Gick ut med 3/4 på ca 400NOK-nivån. Tänker personligen att vi ska ner mot 260-280-nivån på denna. Jag har så lite kvar av exponeringen att jag egentligen inte bryr mig om posten. EQN blir nog inte min vidare viktning för exponering mot Olja. Det blir att vikta mot andra bolag. Utdelning väger upp mot exponeringsrisk i denna. Min åsikt är att EQN egentligen borde ligga 10-15 lägre än dagens kurs med oljenivån som är. Men på grund av kommande ökad utdelning och återköp så har den egentligen hållit sig mycket högre än vad jag har kommit fram till. På övergripande nivå, så är det lite för mycket inblandning av "RENenergi" i EQN för att den är värd att hålla. USA kommer nog att bjuda på mer turbulenta kurser under hösten enligt min uppfattning av situationen med "RENenergi".
  • för 22 tim sedan
    ·
    Vad tror ni idag? Rött eller grönt? Handlar bear/bull för tillfället och sitter tryggt här.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm