WALLENIUS WILHELMSEN(WAWI)
(WAWI)
Q4-rapport
72 dagar sedan‧49min
7,1206 NOK/aktie
X-dag 22 maj
10,75 %
Direktavk.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
310
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
20 | - | - | ||
1 419 | - | - | ||
81 | - | - | ||
209 | - | - | ||
250 | - | - |
Omsättning (NOK)
78 027 289Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2023 Årsstämma | 30 apr. 4 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 14 feb. | |
2023 Q3-rapport | 1 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 15 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 4 maj 2023 | |
2022 Årsstämma | 26 apr. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q4-rapport
72 dagar sedan‧49min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2023 Årsstämma | 30 apr. 4 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 14 feb. | |
2023 Q3-rapport | 1 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 15 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 4 maj 2023 | |
2022 Årsstämma | 26 apr. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanHva mener folk her inne? Vente med å handle, eller handle?
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanIkke rart at monsterbudet på Gram Car Carriers smitter litt over til Hauto og WAWI, og skaper enda litt mer oppgang i disse også. Kjøperen må jo mene at tollspøkelset (nærmest) er dødt og begravet. Ellers hadde han ikke ha budt en så høy overpris nå. Og det var jo nettopp dette spøkelset som senket bilfraktaksjene så voldsomt den 6. mars. Når dette ''loddet'' nå er ''fjernet'', så skulle vegen mot videre oppgang ligge åpen. I hvert fall til den tidligere toppen på 115-116, tenker jeg. For kursmålene ligger jo lang over dette også. Alt tyder på at vi bør sitte en god stund til i denne, ja.för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanSitter long i WAWI. Når MSC ser stor oppside og velger å kjøpe hele GCC, ser vel mega selskapet MSC ikkje for seg at markedet vil svekkes nevneverdig i årene som kommer. Bull!för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMSC hadde i 2023 63 milliarder EUR i cash (740 milliarder NOK), bokførte verdier på 91 millarder EUR (1069 milliarder NOK), og medium/long term gjeld på 26 milliarder EUR (305 milliarder NOK) MSC opererer nærmere 800 containerskip (siste tall jeg fant 790, som vil variere med T/C in). Nå kjøper de 18 bilskip ved å ta over Gram (+4 under management som evt følger med). Mitt poeng er: MSC er en av verdens største containerlinje-operatører (om ikke den største). Jeg tror ikke de går inn i PCC kun for å ta 18 eide skip av Gram. De har systemtankegang, og tenker stort. Om MSC skal drive skipene kommersielt selv, vil de ikke kunne nøye seg med bare Gram sin flåte. Med mindre dette er ren finansiell plassering. Det tviler jeg på. Og om MSC skal drive det selv, må de kjøpe mer, eller bygge. Spørsmålet blir, hvem vil være neste aktør MSC ser på. Tror jeg.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanHalvårlige utbytter i -24. Forventes det utbytte nå i Mai?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q4-rapport
72 dagar sedan‧49min
7,1206 NOK/aktie
X-dag 22 maj
10,75 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
7,1206 NOK/aktie
X-dag 22 maj
10,75 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanHva mener folk her inne? Vente med å handle, eller handle?
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanIkke rart at monsterbudet på Gram Car Carriers smitter litt over til Hauto og WAWI, og skaper enda litt mer oppgang i disse også. Kjøperen må jo mene at tollspøkelset (nærmest) er dødt og begravet. Ellers hadde han ikke ha budt en så høy overpris nå. Og det var jo nettopp dette spøkelset som senket bilfraktaksjene så voldsomt den 6. mars. Når dette ''loddet'' nå er ''fjernet'', så skulle vegen mot videre oppgang ligge åpen. I hvert fall til den tidligere toppen på 115-116, tenker jeg. For kursmålene ligger jo lang over dette også. Alt tyder på at vi bør sitte en god stund til i denne, ja.för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanSitter long i WAWI. Når MSC ser stor oppside og velger å kjøpe hele GCC, ser vel mega selskapet MSC ikkje for seg at markedet vil svekkes nevneverdig i årene som kommer. Bull!för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMSC hadde i 2023 63 milliarder EUR i cash (740 milliarder NOK), bokførte verdier på 91 millarder EUR (1069 milliarder NOK), og medium/long term gjeld på 26 milliarder EUR (305 milliarder NOK) MSC opererer nærmere 800 containerskip (siste tall jeg fant 790, som vil variere med T/C in). Nå kjøper de 18 bilskip ved å ta over Gram (+4 under management som evt følger med). Mitt poeng er: MSC er en av verdens største containerlinje-operatører (om ikke den største). Jeg tror ikke de går inn i PCC kun for å ta 18 eide skip av Gram. De har systemtankegang, og tenker stort. Om MSC skal drive skipene kommersielt selv, vil de ikke kunne nøye seg med bare Gram sin flåte. Med mindre dette er ren finansiell plassering. Det tviler jeg på. Og om MSC skal drive det selv, må de kjøpe mer, eller bygge. Spørsmålet blir, hvem vil være neste aktør MSC ser på. Tror jeg.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanHalvårlige utbytter i -24. Forventes det utbytte nå i Mai?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
310
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
20 | - | - | ||
1 419 | - | - | ||
81 | - | - | ||
209 | - | - | ||
250 | - | - |
Omsättning (NOK)
78 027 289Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2023 Årsstämma | 30 apr. 4 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 14 feb. | |
2023 Q3-rapport | 1 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 15 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 4 maj 2023 | |
2022 Årsstämma | 26 apr. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr