Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Germany
Xetra
22:00:09
Risk
av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

6

Amundi Prime Global ETF Acc

38,200 EUR+1,7%(+0,6400)
Köp38,050
Sälj38,220
Spread %0,44%
Omsättning (EUR)1 783 211
Årlig avgift0,05%
ETFGermanyXetra
Risk
av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

6

22:00:09

Amundi Prime Global ETF Acc

Senast38,200 EUR
Idag %+1,70%
Idag +/-+0,6400
Köp38,050
Sälj38,220
Spread %0,44%
Omsättning (EUR)1 783 211
Årlig avgift0,05%

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Allmän information

Risk
?
: 0 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,05%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, mix bolag
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment Objective is to track the performance of the Index.

Exponering

Uppdaterad 2026-06-09

Fördelning

  • Aktier100%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 6 juni · Ändrad
    ·
    6 juni · Ändrad
    ·
    Denna ETF är på månadssparandet på Saxo Bank. Det är, såvitt jag vet, den billigaste ETF:en som är exponerad mot developed markets. - Förvaltningsavgifter och andra administrations- eller driftskostnader: 0,05% - Transaktionskostnader: 0,01% - ÅOP inklusive transaktionskostnader: 0,06% - Lägre ÅOP inkl. trans.omk än S&P 500 både från iShares och Xtrackers... - Jag köper den månatligen på Saxobank för att diversifiera plattform, index och utgivare av ETF. Jag har tidigare investerat i Xtrackers MSCI World och iShares S&P 500 samt tickersymbol IXUA och IS3N. --> Jag vet att det är lite för mycket av det goda gällande diversifiering, men det har efterhand blivit en hobby att optimera avkastning, kostnader och risk ;) Let me know om det finns något jag kan göra på ett mer optimalt sätt! Jag har en kanske teoretiskt suboptimal fördelning på 80% i US, 7,5% i EM och 12,5% i DM ex. US som jag nog inte ändrar, men är intresserad av optimeringsidéer gällande avkastning, kostnader och risk. Jag är självklart maxad på ASK och använder diverse månadssparanden på Saxo Bank, Nordnet och Endavu. Jag använder Endavu för att auto-investera (DCA) fractional shares i Berkshire Hathaway som är min enda enskilda aktie. (ser till att aldrig komma över 150.000 kr på Endavu enl. täckning av Garantiformuen, då plattformen är för ny jämfört med vad jag är trygg med).
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för tipset. Vad är fördelen med att investera i ETF kontra fond? Kostnader?
  • 22 apr.
    ·
    22 apr.
    ·
    Äntligen norsk KIID för denna, men jag undrar om jag ska välja WEBN istället för att minska USA-koncentrationen.
  • 1 nov. 2025
    ·
    1 nov. 2025
    ·
    Kommer denna till Månedsopsparing??
    5 jan.
    ·
    5 jan.
    ·
    Det skulle vara trevligt, men du kommer nog att behöva fråga Nordnet om det.
  • 14 aug. 2025
    ·
    14 aug. 2025
    ·
    Skulle detta vara bra att ha på mina Aks?
    15 sep. 2025
    ·
    15 sep. 2025
    ·
    Absolut. Passar bra i en lagerbeskattad miljö som ASK. Ultrabilligt och exponering mot utvecklade länder👍
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Vilken depå har du EUNA på? :)
  • 6 juni 2025
    6 juni 2025
    Inlägget har tagits bort.
    3 juni 2025
    ·
    3 juni 2025
    ·
    ja, det kan du göra
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
: 0 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,05%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, mix bolag
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment Objective is to track the performance of the Index.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-06-09

Fördelning

  • Aktier100%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 6 juni · Ändrad
    ·
    6 juni · Ändrad
    ·
    Denna ETF är på månadssparandet på Saxo Bank. Det är, såvitt jag vet, den billigaste ETF:en som är exponerad mot developed markets. - Förvaltningsavgifter och andra administrations- eller driftskostnader: 0,05% - Transaktionskostnader: 0,01% - ÅOP inklusive transaktionskostnader: 0,06% - Lägre ÅOP inkl. trans.omk än S&P 500 både från iShares och Xtrackers... - Jag köper den månatligen på Saxobank för att diversifiera plattform, index och utgivare av ETF. Jag har tidigare investerat i Xtrackers MSCI World och iShares S&P 500 samt tickersymbol IXUA och IS3N. --> Jag vet att det är lite för mycket av det goda gällande diversifiering, men det har efterhand blivit en hobby att optimera avkastning, kostnader och risk ;) Let me know om det finns något jag kan göra på ett mer optimalt sätt! Jag har en kanske teoretiskt suboptimal fördelning på 80% i US, 7,5% i EM och 12,5% i DM ex. US som jag nog inte ändrar, men är intresserad av optimeringsidéer gällande avkastning, kostnader och risk. Jag är självklart maxad på ASK och använder diverse månadssparanden på Saxo Bank, Nordnet och Endavu. Jag använder Endavu för att auto-investera (DCA) fractional shares i Berkshire Hathaway som är min enda enskilda aktie. (ser till att aldrig komma över 150.000 kr på Endavu enl. täckning av Garantiformuen, då plattformen är för ny jämfört med vad jag är trygg med).
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för tipset. Vad är fördelen med att investera i ETF kontra fond? Kostnader?
  • 22 apr.
    ·
    22 apr.
    ·
    Äntligen norsk KIID för denna, men jag undrar om jag ska välja WEBN istället för att minska USA-koncentrationen.
  • 1 nov. 2025
    ·
    1 nov. 2025
    ·
    Kommer denna till Månedsopsparing??
    5 jan.
    ·
    5 jan.
    ·
    Det skulle vara trevligt, men du kommer nog att behöva fråga Nordnet om det.
  • 14 aug. 2025
    ·
    14 aug. 2025
    ·
    Skulle detta vara bra att ha på mina Aks?
    15 sep. 2025
    ·
    15 sep. 2025
    ·
    Absolut. Passar bra i en lagerbeskattad miljö som ASK. Ultrabilligt och exponering mot utvecklade länder👍
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Vilken depå har du EUNA på? :)
  • 6 juni 2025
    6 juni 2025
    Inlägget har tagits bort.
    3 juni 2025
    ·
    3 juni 2025
    ·
    ja, det kan du göra
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
: 0 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,05%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, mix bolag
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment Objective is to track the performance of the Index.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 6 juni · Ändrad
    ·
    6 juni · Ändrad
    ·
    Denna ETF är på månadssparandet på Saxo Bank. Det är, såvitt jag vet, den billigaste ETF:en som är exponerad mot developed markets. - Förvaltningsavgifter och andra administrations- eller driftskostnader: 0,05% - Transaktionskostnader: 0,01% - ÅOP inklusive transaktionskostnader: 0,06% - Lägre ÅOP inkl. trans.omk än S&P 500 både från iShares och Xtrackers... - Jag köper den månatligen på Saxobank för att diversifiera plattform, index och utgivare av ETF. Jag har tidigare investerat i Xtrackers MSCI World och iShares S&P 500 samt tickersymbol IXUA och IS3N. --> Jag vet att det är lite för mycket av det goda gällande diversifiering, men det har efterhand blivit en hobby att optimera avkastning, kostnader och risk ;) Let me know om det finns något jag kan göra på ett mer optimalt sätt! Jag har en kanske teoretiskt suboptimal fördelning på 80% i US, 7,5% i EM och 12,5% i DM ex. US som jag nog inte ändrar, men är intresserad av optimeringsidéer gällande avkastning, kostnader och risk. Jag är självklart maxad på ASK och använder diverse månadssparanden på Saxo Bank, Nordnet och Endavu. Jag använder Endavu för att auto-investera (DCA) fractional shares i Berkshire Hathaway som är min enda enskilda aktie. (ser till att aldrig komma över 150.000 kr på Endavu enl. täckning av Garantiformuen, då plattformen är för ny jämfört med vad jag är trygg med).
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för tipset. Vad är fördelen med att investera i ETF kontra fond? Kostnader?
  • 22 apr.
    ·
    22 apr.
    ·
    Äntligen norsk KIID för denna, men jag undrar om jag ska välja WEBN istället för att minska USA-koncentrationen.
  • 1 nov. 2025
    ·
    1 nov. 2025
    ·
    Kommer denna till Månedsopsparing??
    5 jan.
    ·
    5 jan.
    ·
    Det skulle vara trevligt, men du kommer nog att behöva fråga Nordnet om det.
  • 14 aug. 2025
    ·
    14 aug. 2025
    ·
    Skulle detta vara bra att ha på mina Aks?
    15 sep. 2025
    ·
    15 sep. 2025
    ·
    Absolut. Passar bra i en lagerbeskattad miljö som ASK. Ultrabilligt och exponering mot utvecklade länder👍
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Vilken depå har du EUNA på? :)
  • 6 juni 2025
    6 juni 2025
    Inlägget har tagits bort.
    3 juni 2025
    ·
    3 juni 2025
    ·
    ja, det kan du göra
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-06-09

Fördelning

  • Aktier100%
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm