Med snabba steg förstärker vi erbjudandet för våra mer aktiva kunder. Det var bara ett par veckor sedan vi aviserade valutakonto på kapitalförsäkring och idag presenterar vi en helt ny tjänst: Analytikers riktkurser och rekommendationer, direkt till våra kunder i appen och snart också på nordnet.se.
Från och med idag kommer våra kunder att kunna ta del av riktkurser och sammanställningar av rekommendationer för de aktier på vår plattform som har bevakning av investmentbanker eller analyshus. De bolag som täcks är de som är noterade på marknader där vi erbjuder handel – Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien, USA och Kanada.
Tjänsten möjliggörs genom ett samarbete med amerikanska Factset, ett ledande bolag inom aggregering och distribution av finansiell data. Den finns tillgänglig för alla kunder, kostnadsfritt.

Första leveransen av flera
Demokratisera sparande och investeringar är det vi gör och genom samarbetet med Factset tillgängliggör vi information på ett nytt sätt, för vanliga sparare. Dagens lansering med analytikerrekommendationer och riktkurser ser jag som den första, men inte enda, leveransen som vi kommer att göra tillsammans med Factset. Börsen är för alla och vårt uppdrag är att hjälpa sparare att fatta välgrundade beslut. Där kan vår nya lansering vara en pusselbit.
Resan har bara börjat.
/Gabrielle, Sverigechef på Nordnet
Kom ihåg att investeringar alltid innebär en risk. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat. Se till att göra din egen bedömning och förlita dig inte enbart på analytikers bedömning.
Hej har provat logga in flera gånger ser ingen ny flik Analys? Var uppdaterar man appen någonstans?
Hej!
Du behöver först uppdatera appen till den senaste versionen. När du sedan söker upp ett värdepapper ska du ha en ny flik som heter “Analytiker”.
Bästa häls,
Lina, Nordnet
VAR (eller hur) uppdaterar man appen?? Jag har försökt ladda ner ny app i Appstore men kommer bara till min befintliga app och tänker då att den redan är uppdaterad, men ser fortfarande inte ”Analytiker”….
Hej igen! Kunde nu uppdatera appen genom att hålla fingret på NN-appen (loggan) i Apostore. Då aktiveras möjlighet att uppdatera😃
Är det bara jag, eller finns det fler som är trötta på logga in i appen 10 gånger per dag?
Flyttar nog snart om det inte blir någon fix för detta…
Var hittar man nyheten fact i appen?
Hej Jan!
Tack för din fråga. Du behöver uppdatera appen till senaste versionen. Sedan hittar du en ny flik (Analytiker) på värdepparet i fråga.
Bästa häls,
Lina, Nordnet