Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Norse Atlantic

Norse Atlantic

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
35 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
21 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 5 min sen
    ·
    rallyt har startat,
  • för 6 min sen
    ·
    Vad tycker ni om ett möjligt bud/resultat av den strategiska genomgången?
    För mindre än 1 minut sedan
    2.5—3.5 kr per aksje om budgiver verdsetter Norse opp til 1 milliard euro
  • för 56 min sen
    ·
    Kommer att stiga mycket framöver nu när emissionen är i hamn, och nya rutter. Flygbränslet faller i kostnad vilket är pengar in för bolaget. Jag tippar vi står i 1-2kr inom kort tid.
    för 16 min sen
    ·
    Och vad tippar du blir resultatet av Frankrike-Norge?
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag tror många här underskattar vad som faktiskt händer när dessa emissionsaktier kommer in, och blandar ihop hopp med matematik. Per nu ligger Norse och vacklar runt 60-68 öre, samtidigt som den dagliga omsättningen i aktien i praktiken bara är runt 1-3 miljoner aktier. Det är en väldigt underskattad datapunkt. Det betyder inte bara att aktien är "lugn". Det betyder också att det per dags dato inte står en enorm köparsida redo att absorbera stora mängder aktier till dagens kurs. Marknaden klarar i praktiken bara av att ta undan några få miljoner aktier om dagen på dessa nivåer. Samtidigt vet vi vad som kommer. Före denna kapitalrunda hade Norse runt 162,6 miljoner aktier. Nu kommer det in 2 039 664 000 nya aktier från företrättsemissionen, 545 932 674 aktier från bond conversion, 203 966 389 aktier i underwriting commission shares, och dessutom upp till 6 miljoner aktier till CEO. Totalt talar vi alltså om runt 2,8 miljarder nya aktier som blir levererbara, och totalt runt 2,96 miljarder aktier efteråt. Det är inte en åsikt, det är bara siffror. Och här kommer poängen som många verkar förbise: det är inte nödvändigt att alla dessa aktier säljs för att kursen ska få problem. Tvärtom. När aktien idag bara omsätter 1-3 miljoner aktier dagligen, så räcker det att en ganska liten andel av de nya aktierna faktiskt vill ut på marknaden innan utbudet blir många gånger större än vad marknaden normalt absorberar. Om bara 1 % av de nya aktierna kommer ut till försäljning relativt snabbt, så talar vi om ungefär 28 miljoner aktier. Det är i storleksordningen 10-30 gånger dagens normala dagsomsättning. Om 2 % kommer ut, är vi uppe på runt 56 miljoner aktier. Vid 5 % talar vi om runt 140 miljoner aktier. Då är vi långt förbi vad marknaden per nu visar att den klarar av att ta undan till dagens kurs. Och då hjälper det lite att folk sitter och tittar på skärmen och tänker att "kursen håller sig ju runt 63 öre nu, så då är det säkert okej". Nej, det är inte så här det fungerar. Dagens kurs berättar vad marknaden är villig att betala för en aktie som tills vidare handlas med låg omsättning och innan hela den nya aktiemassan faktiskt är på konto och kan omsättas. Det säger inte att marknaden utan vidare är villig att absorbera tiotals eller hundratals miljoner nya aktier på samma nivå. Och ja, det finns industriella och tunga namn på ägarsidan, och det är relevant. Men det upphäver inte mekaniken. Bond conversion ensamt är på runt 546 miljoner aktier. Underwriting-fee-aktierna är runt 204 miljoner aktier. Emissionsaktierna är över 2 miljarder aktier till 50 öre. Då bör folk åtminstone vara ärliga mot sig själva om vad risken faktiskt är. När emissionskurs, bond conversion och underwriting shares alla i praktiken är på 50 öre, och dagens kurs ligger gott över det samtidigt som omsättningen är tunn, så är det i mina ögon märkligt att så många låtsas som om detta är ett icke-tema. Jag säger inte att allt ska kastas ut första dagen, och jag säger heller inte att aktien nödvändigtvis ska rakt ner på 50 öre eller under. Men jag säger att det är helt fel att se på dagens kurs isolerat och tro att den i sig själv är ett bevis på styrka. Det är först när de nya aktierna faktiskt är inne och marknaden måste absorbera reellt säljtryck som vi får se vad köparsidan faktiskt är värd. För min del är konklusionen ganska enkel: om man först ska äga Norse genom detta, så vill jag mycket hellre sitta med aktier tecknade på 50 öre än att jaga aktien på 60-67 öre nu, knappt en vecka innan marknaden ska ta emot en aktiemassa som är många, många gånger större än vad aktien till daglig omsätter. Det betyder inte att man garanterat förlorar på att köpa nu. Det betyder bara att risk/reward ser skev ut, och att folk bör förstå hur lite som faktiskt ska till av försäljning innan kursen måste betydligt ner för att hitta tillräckligt med köpare. Tyvärr är det nog många, som inte är på forum, som köper denna idag utan att veta att det överhuvudtaget har varit en emission - jag är ledsen för att det alltid är småspararna som väljer fel tidpunkt.
    för 57 min sen
    ·
    Kom ihåg att eliten lastar, inte säljer, de väntar på bud på företaget. Jag antar att de kommer att driva upp kursen mycket nu för att få ut rätt värde.
  • för 2 tim sedan
    ·
    🚀🚀🚀🚀🚀👍👍
    för 1 tim sedan
    ·
    Köp dig något lugnande till lunch
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
35 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 5 min sen
    ·
    rallyt har startat,
  • för 6 min sen
    ·
    Vad tycker ni om ett möjligt bud/resultat av den strategiska genomgången?
    För mindre än 1 minut sedan
    2.5—3.5 kr per aksje om budgiver verdsetter Norse opp til 1 milliard euro
  • för 56 min sen
    ·
    Kommer att stiga mycket framöver nu när emissionen är i hamn, och nya rutter. Flygbränslet faller i kostnad vilket är pengar in för bolaget. Jag tippar vi står i 1-2kr inom kort tid.
    för 16 min sen
    ·
    Och vad tippar du blir resultatet av Frankrike-Norge?
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag tror många här underskattar vad som faktiskt händer när dessa emissionsaktier kommer in, och blandar ihop hopp med matematik. Per nu ligger Norse och vacklar runt 60-68 öre, samtidigt som den dagliga omsättningen i aktien i praktiken bara är runt 1-3 miljoner aktier. Det är en väldigt underskattad datapunkt. Det betyder inte bara att aktien är "lugn". Det betyder också att det per dags dato inte står en enorm köparsida redo att absorbera stora mängder aktier till dagens kurs. Marknaden klarar i praktiken bara av att ta undan några få miljoner aktier om dagen på dessa nivåer. Samtidigt vet vi vad som kommer. Före denna kapitalrunda hade Norse runt 162,6 miljoner aktier. Nu kommer det in 2 039 664 000 nya aktier från företrättsemissionen, 545 932 674 aktier från bond conversion, 203 966 389 aktier i underwriting commission shares, och dessutom upp till 6 miljoner aktier till CEO. Totalt talar vi alltså om runt 2,8 miljarder nya aktier som blir levererbara, och totalt runt 2,96 miljarder aktier efteråt. Det är inte en åsikt, det är bara siffror. Och här kommer poängen som många verkar förbise: det är inte nödvändigt att alla dessa aktier säljs för att kursen ska få problem. Tvärtom. När aktien idag bara omsätter 1-3 miljoner aktier dagligen, så räcker det att en ganska liten andel av de nya aktierna faktiskt vill ut på marknaden innan utbudet blir många gånger större än vad marknaden normalt absorberar. Om bara 1 % av de nya aktierna kommer ut till försäljning relativt snabbt, så talar vi om ungefär 28 miljoner aktier. Det är i storleksordningen 10-30 gånger dagens normala dagsomsättning. Om 2 % kommer ut, är vi uppe på runt 56 miljoner aktier. Vid 5 % talar vi om runt 140 miljoner aktier. Då är vi långt förbi vad marknaden per nu visar att den klarar av att ta undan till dagens kurs. Och då hjälper det lite att folk sitter och tittar på skärmen och tänker att "kursen håller sig ju runt 63 öre nu, så då är det säkert okej". Nej, det är inte så här det fungerar. Dagens kurs berättar vad marknaden är villig att betala för en aktie som tills vidare handlas med låg omsättning och innan hela den nya aktiemassan faktiskt är på konto och kan omsättas. Det säger inte att marknaden utan vidare är villig att absorbera tiotals eller hundratals miljoner nya aktier på samma nivå. Och ja, det finns industriella och tunga namn på ägarsidan, och det är relevant. Men det upphäver inte mekaniken. Bond conversion ensamt är på runt 546 miljoner aktier. Underwriting-fee-aktierna är runt 204 miljoner aktier. Emissionsaktierna är över 2 miljarder aktier till 50 öre. Då bör folk åtminstone vara ärliga mot sig själva om vad risken faktiskt är. När emissionskurs, bond conversion och underwriting shares alla i praktiken är på 50 öre, och dagens kurs ligger gott över det samtidigt som omsättningen är tunn, så är det i mina ögon märkligt att så många låtsas som om detta är ett icke-tema. Jag säger inte att allt ska kastas ut första dagen, och jag säger heller inte att aktien nödvändigtvis ska rakt ner på 50 öre eller under. Men jag säger att det är helt fel att se på dagens kurs isolerat och tro att den i sig själv är ett bevis på styrka. Det är först när de nya aktierna faktiskt är inne och marknaden måste absorbera reellt säljtryck som vi får se vad köparsidan faktiskt är värd. För min del är konklusionen ganska enkel: om man först ska äga Norse genom detta, så vill jag mycket hellre sitta med aktier tecknade på 50 öre än att jaga aktien på 60-67 öre nu, knappt en vecka innan marknaden ska ta emot en aktiemassa som är många, många gånger större än vad aktien till daglig omsätter. Det betyder inte att man garanterat förlorar på att köpa nu. Det betyder bara att risk/reward ser skev ut, och att folk bör förstå hur lite som faktiskt ska till av försäljning innan kursen måste betydligt ner för att hitta tillräckligt med köpare. Tyvärr är det nog många, som inte är på forum, som köper denna idag utan att veta att det överhuvudtaget har varit en emission - jag är ledsen för att det alltid är småspararna som väljer fel tidpunkt.
    för 57 min sen
    ·
    Kom ihåg att eliten lastar, inte säljer, de väntar på bud på företaget. Jag antar att de kommer att driva upp kursen mycket nu för att få ut rätt värde.
  • för 2 tim sedan
    ·
    🚀🚀🚀🚀🚀👍👍
    för 1 tim sedan
    ·
    Köp dig något lugnande till lunch
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
21 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
35 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
21 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 5 min sen
    ·
    rallyt har startat,
  • för 6 min sen
    ·
    Vad tycker ni om ett möjligt bud/resultat av den strategiska genomgången?
    För mindre än 1 minut sedan
    2.5—3.5 kr per aksje om budgiver verdsetter Norse opp til 1 milliard euro
  • för 56 min sen
    ·
    Kommer att stiga mycket framöver nu när emissionen är i hamn, och nya rutter. Flygbränslet faller i kostnad vilket är pengar in för bolaget. Jag tippar vi står i 1-2kr inom kort tid.
    för 16 min sen
    ·
    Och vad tippar du blir resultatet av Frankrike-Norge?
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag tror många här underskattar vad som faktiskt händer när dessa emissionsaktier kommer in, och blandar ihop hopp med matematik. Per nu ligger Norse och vacklar runt 60-68 öre, samtidigt som den dagliga omsättningen i aktien i praktiken bara är runt 1-3 miljoner aktier. Det är en väldigt underskattad datapunkt. Det betyder inte bara att aktien är "lugn". Det betyder också att det per dags dato inte står en enorm köparsida redo att absorbera stora mängder aktier till dagens kurs. Marknaden klarar i praktiken bara av att ta undan några få miljoner aktier om dagen på dessa nivåer. Samtidigt vet vi vad som kommer. Före denna kapitalrunda hade Norse runt 162,6 miljoner aktier. Nu kommer det in 2 039 664 000 nya aktier från företrättsemissionen, 545 932 674 aktier från bond conversion, 203 966 389 aktier i underwriting commission shares, och dessutom upp till 6 miljoner aktier till CEO. Totalt talar vi alltså om runt 2,8 miljarder nya aktier som blir levererbara, och totalt runt 2,96 miljarder aktier efteråt. Det är inte en åsikt, det är bara siffror. Och här kommer poängen som många verkar förbise: det är inte nödvändigt att alla dessa aktier säljs för att kursen ska få problem. Tvärtom. När aktien idag bara omsätter 1-3 miljoner aktier dagligen, så räcker det att en ganska liten andel av de nya aktierna faktiskt vill ut på marknaden innan utbudet blir många gånger större än vad marknaden normalt absorberar. Om bara 1 % av de nya aktierna kommer ut till försäljning relativt snabbt, så talar vi om ungefär 28 miljoner aktier. Det är i storleksordningen 10-30 gånger dagens normala dagsomsättning. Om 2 % kommer ut, är vi uppe på runt 56 miljoner aktier. Vid 5 % talar vi om runt 140 miljoner aktier. Då är vi långt förbi vad marknaden per nu visar att den klarar av att ta undan till dagens kurs. Och då hjälper det lite att folk sitter och tittar på skärmen och tänker att "kursen håller sig ju runt 63 öre nu, så då är det säkert okej". Nej, det är inte så här det fungerar. Dagens kurs berättar vad marknaden är villig att betala för en aktie som tills vidare handlas med låg omsättning och innan hela den nya aktiemassan faktiskt är på konto och kan omsättas. Det säger inte att marknaden utan vidare är villig att absorbera tiotals eller hundratals miljoner nya aktier på samma nivå. Och ja, det finns industriella och tunga namn på ägarsidan, och det är relevant. Men det upphäver inte mekaniken. Bond conversion ensamt är på runt 546 miljoner aktier. Underwriting-fee-aktierna är runt 204 miljoner aktier. Emissionsaktierna är över 2 miljarder aktier till 50 öre. Då bör folk åtminstone vara ärliga mot sig själva om vad risken faktiskt är. När emissionskurs, bond conversion och underwriting shares alla i praktiken är på 50 öre, och dagens kurs ligger gott över det samtidigt som omsättningen är tunn, så är det i mina ögon märkligt att så många låtsas som om detta är ett icke-tema. Jag säger inte att allt ska kastas ut första dagen, och jag säger heller inte att aktien nödvändigtvis ska rakt ner på 50 öre eller under. Men jag säger att det är helt fel att se på dagens kurs isolerat och tro att den i sig själv är ett bevis på styrka. Det är först när de nya aktierna faktiskt är inne och marknaden måste absorbera reellt säljtryck som vi får se vad köparsidan faktiskt är värd. För min del är konklusionen ganska enkel: om man först ska äga Norse genom detta, så vill jag mycket hellre sitta med aktier tecknade på 50 öre än att jaga aktien på 60-67 öre nu, knappt en vecka innan marknaden ska ta emot en aktiemassa som är många, många gånger större än vad aktien till daglig omsätter. Det betyder inte att man garanterat förlorar på att köpa nu. Det betyder bara att risk/reward ser skev ut, och att folk bör förstå hur lite som faktiskt ska till av försäljning innan kursen måste betydligt ner för att hitta tillräckligt med köpare. Tyvärr är det nog många, som inte är på forum, som köper denna idag utan att veta att det överhuvudtaget har varit en emission - jag är ledsen för att det alltid är småspararna som väljer fel tidpunkt.
    för 57 min sen
    ·
    Kom ihåg att eliten lastar, inte säljer, de väntar på bud på företaget. Jag antar att de kommer att driva upp kursen mycket nu för att få ut rätt värde.
  • för 2 tim sedan
    ·
    🚀🚀🚀🚀🚀👍👍
    för 1 tim sedan
    ·
    Köp dig något lugnande till lunch
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm