Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Nordic Financials

Nordic Financials

Nordic Financials

2026 Q1-rapport

Endast PDF

14 dagar sedan
0,5155 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
50--
5 000--
11 433--
10 000--
338--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
28 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
28 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
28 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    -44% i år hittills, blir det -50% till snart? Aktiegrafen ser ut som en skidbacke neråt. Undvik!
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Senaste informationen jag har är att Gold Road börsnoteras på Euronext Growth onsdag 1. juli. Det har tagit lite extra tid med det regulatoriska i och med att företaget har huvudkontor i USA. Jag tror att meddelande om notering kommer snart, och att kursen då får ett kraftigt ryck uppåt.
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Orealistiskt med 2kr på måndag?
    7 juni
    ·
    7 juni
    ·
    Nej. Men varför ska den stiga till 2 kr i morgon? Jag antar att du frågar för att du köpte när kursen var över 2 kr nyligen och hoppas att du kommer ut igen utan förlust. Eller?
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Om inte bolaget får en högre värdering sätter de knappast någon emission. KOtrad menar att bara Guldinvesteringen kan försvara dagens Nofin aktiekurs ensam, jag tror det är för optimistiskt, är mer moderat, men även att Nofins Guldinvestering är djupt i pengarna är det knappast något tvivel om. Bankinvesteringen är nog också grundligt utvärderad före köp och kommer in på bottennivå och de har warranter för ytterligare köp till låg kurs. Summerar man detta med den cash de har är aktien alldeles för billig. Köper man aktier nu har man billigare ingång än de som startade bolaget. Det i sig själv är inte nödvändigtvis en parameter, men alltid ok med ATL ingång. Svend har också handlat en del aktier sedan September 2025. Man får bedöma själv, detta är en gedigen chans att entra pappret på ATL innan stigningen startar tror jag. Största problemet med Nofin är att det sitter flera 1000 små aktieägare med gedigna förluster med miniputt poster - Nofin bör främja ett återköpsprogram för att rensa ut alla de små posterna.
  • 2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Men herregud, vad händer?
    2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Var ska Gold-Road noteras egentligen? Jag måste erkänna att jag trodde det var i USA, men all info jag hittar om det, bland annat i Finansavisen (och med hjälp av AI), säger att de ska noteras i Oslo. Vad har jag missat?
    4 juni · Ändrad
    ·
    4 juni · Ändrad
    ·
    Här kan du se intervju angående börsnotering av Gold Road i Norge https://youtu.be/UDtSrvjFEeU?is=htz4fFgeTcSff4xj
  • 1 juni
    ·
    1 juni
    ·
    Om ni går in på youtube-videon i länken nedan, vid min 12:33, säger han att Gold Road IPO sannolikt kommer ut på 8x i mitten av juni. https://youtu.be/MKMfZsNQmX0?is=xx4wUtUIX610l4Pv Det finns viss osäkerhet kring kostnader och produktion. Gold Road producerade 17,3 kg guld i april 2026. Det har pratats om AISC på ca $1250. Jag har använt $1.500 i kalkylen. Som jag förstår det, går produktionskostnaden ner när produktionen ökar. Uppskattat värde Gold Road med produktion 17 kg guld per mån (546 oz per månad) = 6.560 oz per år. Intäkter (guldpris $4.538/oz) 6.560 oz ca usd 29,76 mill. (Usd 9,25) AISC ca $1.500/oz, 6559 oz ca usd 9,84 mill. Marginal ca usd 19,92 mill (ca kr 184 mill) Värdering (8x från youtube-video) 8x EBITDA USD 159 mill (ca kr 1,47 miljarder) Nofin äger 3% av Gold Road, dvs ca kr 44 MNOK. Det motsvarar NOFIN kurs runt kr 3,70 Dagens kurs kr 1,70
    1 juni · Ändrad
    ·
    1 juni · Ändrad
    ·
    Om vi ser på instrumenten Nofin fick via GF 28.5.2026, och målsättningen de har 2027 om marknadsvärde på kr 100 milj, måste Gold Road upp till ca kr 1 miljard i marknadsvärde. Då behöver Nofin få sin aktiekurs upp till ca kr 3,40 innan de genomför en kapitalanskaffning. Om de då använder hela emissionsbemyndigandet, kan de nå ca marknadsvärde kr 100 milj. Får de vinster i andra investeringar, behöver de motsvarande mindre avkastning i Gold Road Så som jag förstår det, har Nofin inga planer på att genomföra en kapitalanskaffning till dagens kurser. Då skulle de ha fått in väldigt lite kapital kontra stor utspädning av dagens aktieägare. Vad skulle poängen med det vara, precis innan Gold Road ska börsnoteras?
    1 juni · Ändrad
    ·
    1 juni · Ändrad
    ·
    «Guld och olja - De ultimata valutorna i en alltmer tirbulent värld» https://youtu.be/FFyQOt5fyTE?is=ZX_rrQsN12U_qvUG
  • 29 maj · Ändrad
    ·
    29 maj · Ändrad
    ·
    Gold Road börsnoteras i mitten/slutet av juni där andelen till NOFIN prissätts till NOK 36 miljoner (USD 3,9 miljoner) om tidigare VD i Gold Road får rätt om att IPO-kursen blir USD 4. NOFIN var med i emissionen i Gold Road till en prissättning på USD 18 miljoner i fjol. De fick köpa 3% av företaget mycket billigt. I börsnoteringen kan företaget prissättas till USD 131 miljoner. Är detta realistiskt? I april producerade Gold Road 17,2 kg guld som gav USD 2,5 miljoner i intäkter och USD 1,7 miljoner på sista raden före skatt. Annualiserat är detta USD 30 miljoner i intäkter och USD 20 miljoner på sista raden. Produktionen ökar varje månad så de faktiska siffrorna kommer att vara en hel del högre. Men det ger oss god information om potentialen. Gold Road har som mål att producera 100 oz guld och 50 oz silver per dag. I april producerade de 18,43 oz guld per dag. Jag budgeterar med att målet nås i juli 2028. Då kommer intäkterna från guld under 2027 att uppgå till USD 47 miljoner och under 2028 till USD 114 miljoner. Guldpris på resp. USD 4.600 och USD 5.000. Det är sannolikt att produktionsmålen nås under 2027 och/eller att guldpriset stiger mer än vad jag har antagit. Jag ser Gold Road som en dold diamant som mycket få förstår värdet av. Mest sannolikt för att det finns lite offentlig information och att NOFIN är hatat av småaktieägarna och de är inte coola nog för de smarta pengarna. Dagens prissättning på NOFIN är mycket attraktiv och den aviserade emissionen välkomnar jag med öppna armar. Det är möjligt att den inte kommer förrän Gold Road är på börsen i juni. Det är ingen poäng med att starta en emission på dagens låga kursnivå. Pengarna från emissionerna ska användas till flera investeringar.
    29 maj · Ändrad
    ·
    29 maj · Ändrad
    ·
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

14 dagar sedan
0,5155 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    -44% i år hittills, blir det -50% till snart? Aktiegrafen ser ut som en skidbacke neråt. Undvik!
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Senaste informationen jag har är att Gold Road börsnoteras på Euronext Growth onsdag 1. juli. Det har tagit lite extra tid med det regulatoriska i och med att företaget har huvudkontor i USA. Jag tror att meddelande om notering kommer snart, och att kursen då får ett kraftigt ryck uppåt.
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Orealistiskt med 2kr på måndag?
    7 juni
    ·
    7 juni
    ·
    Nej. Men varför ska den stiga till 2 kr i morgon? Jag antar att du frågar för att du köpte när kursen var över 2 kr nyligen och hoppas att du kommer ut igen utan förlust. Eller?
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Om inte bolaget får en högre värdering sätter de knappast någon emission. KOtrad menar att bara Guldinvesteringen kan försvara dagens Nofin aktiekurs ensam, jag tror det är för optimistiskt, är mer moderat, men även att Nofins Guldinvestering är djupt i pengarna är det knappast något tvivel om. Bankinvesteringen är nog också grundligt utvärderad före köp och kommer in på bottennivå och de har warranter för ytterligare köp till låg kurs. Summerar man detta med den cash de har är aktien alldeles för billig. Köper man aktier nu har man billigare ingång än de som startade bolaget. Det i sig själv är inte nödvändigtvis en parameter, men alltid ok med ATL ingång. Svend har också handlat en del aktier sedan September 2025. Man får bedöma själv, detta är en gedigen chans att entra pappret på ATL innan stigningen startar tror jag. Största problemet med Nofin är att det sitter flera 1000 små aktieägare med gedigna förluster med miniputt poster - Nofin bör främja ett återköpsprogram för att rensa ut alla de små posterna.
  • 2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Men herregud, vad händer?
    2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Var ska Gold-Road noteras egentligen? Jag måste erkänna att jag trodde det var i USA, men all info jag hittar om det, bland annat i Finansavisen (och med hjälp av AI), säger att de ska noteras i Oslo. Vad har jag missat?
    4 juni · Ändrad
    ·
    4 juni · Ändrad
    ·
    Här kan du se intervju angående börsnotering av Gold Road i Norge https://youtu.be/UDtSrvjFEeU?is=htz4fFgeTcSff4xj
  • 1 juni
    ·
    1 juni
    ·
    Om ni går in på youtube-videon i länken nedan, vid min 12:33, säger han att Gold Road IPO sannolikt kommer ut på 8x i mitten av juni. https://youtu.be/MKMfZsNQmX0?is=xx4wUtUIX610l4Pv Det finns viss osäkerhet kring kostnader och produktion. Gold Road producerade 17,3 kg guld i april 2026. Det har pratats om AISC på ca $1250. Jag har använt $1.500 i kalkylen. Som jag förstår det, går produktionskostnaden ner när produktionen ökar. Uppskattat värde Gold Road med produktion 17 kg guld per mån (546 oz per månad) = 6.560 oz per år. Intäkter (guldpris $4.538/oz) 6.560 oz ca usd 29,76 mill. (Usd 9,25) AISC ca $1.500/oz, 6559 oz ca usd 9,84 mill. Marginal ca usd 19,92 mill (ca kr 184 mill) Värdering (8x från youtube-video) 8x EBITDA USD 159 mill (ca kr 1,47 miljarder) Nofin äger 3% av Gold Road, dvs ca kr 44 MNOK. Det motsvarar NOFIN kurs runt kr 3,70 Dagens kurs kr 1,70
    1 juni · Ändrad
    ·
    1 juni · Ändrad
    ·
    Om vi ser på instrumenten Nofin fick via GF 28.5.2026, och målsättningen de har 2027 om marknadsvärde på kr 100 milj, måste Gold Road upp till ca kr 1 miljard i marknadsvärde. Då behöver Nofin få sin aktiekurs upp till ca kr 3,40 innan de genomför en kapitalanskaffning. Om de då använder hela emissionsbemyndigandet, kan de nå ca marknadsvärde kr 100 milj. Får de vinster i andra investeringar, behöver de motsvarande mindre avkastning i Gold Road Så som jag förstår det, har Nofin inga planer på att genomföra en kapitalanskaffning till dagens kurser. Då skulle de ha fått in väldigt lite kapital kontra stor utspädning av dagens aktieägare. Vad skulle poängen med det vara, precis innan Gold Road ska börsnoteras?
    1 juni · Ändrad
    ·
    1 juni · Ändrad
    ·
    «Guld och olja - De ultimata valutorna i en alltmer tirbulent värld» https://youtu.be/FFyQOt5fyTE?is=ZX_rrQsN12U_qvUG
  • 29 maj · Ändrad
    ·
    29 maj · Ändrad
    ·
    Gold Road börsnoteras i mitten/slutet av juni där andelen till NOFIN prissätts till NOK 36 miljoner (USD 3,9 miljoner) om tidigare VD i Gold Road får rätt om att IPO-kursen blir USD 4. NOFIN var med i emissionen i Gold Road till en prissättning på USD 18 miljoner i fjol. De fick köpa 3% av företaget mycket billigt. I börsnoteringen kan företaget prissättas till USD 131 miljoner. Är detta realistiskt? I april producerade Gold Road 17,2 kg guld som gav USD 2,5 miljoner i intäkter och USD 1,7 miljoner på sista raden före skatt. Annualiserat är detta USD 30 miljoner i intäkter och USD 20 miljoner på sista raden. Produktionen ökar varje månad så de faktiska siffrorna kommer att vara en hel del högre. Men det ger oss god information om potentialen. Gold Road har som mål att producera 100 oz guld och 50 oz silver per dag. I april producerade de 18,43 oz guld per dag. Jag budgeterar med att målet nås i juli 2028. Då kommer intäkterna från guld under 2027 att uppgå till USD 47 miljoner och under 2028 till USD 114 miljoner. Guldpris på resp. USD 4.600 och USD 5.000. Det är sannolikt att produktionsmålen nås under 2027 och/eller att guldpriset stiger mer än vad jag har antagit. Jag ser Gold Road som en dold diamant som mycket få förstår värdet av. Mest sannolikt för att det finns lite offentlig information och att NOFIN är hatat av småaktieägarna och de är inte coola nog för de smarta pengarna. Dagens prissättning på NOFIN är mycket attraktiv och den aviserade emissionen välkomnar jag med öppna armar. Det är möjligt att den inte kommer förrän Gold Road är på börsen i juni. Det är ingen poäng med att starta en emission på dagens låga kursnivå. Pengarna från emissionerna ska användas till flera investeringar.
    29 maj · Ändrad
    ·
    29 maj · Ändrad
    ·
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
50--
5 000--
11 433--
10 000--
338--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
28 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
28 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
28 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

14 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
28 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
28 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 aug. 2025
2025 Q1-rapport
28 maj 2025

Relaterade värdepapper

0,5155 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    -44% i år hittills, blir det -50% till snart? Aktiegrafen ser ut som en skidbacke neråt. Undvik!
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Senaste informationen jag har är att Gold Road börsnoteras på Euronext Growth onsdag 1. juli. Det har tagit lite extra tid med det regulatoriska i och med att företaget har huvudkontor i USA. Jag tror att meddelande om notering kommer snart, och att kursen då får ett kraftigt ryck uppåt.
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Orealistiskt med 2kr på måndag?
    7 juni
    ·
    7 juni
    ·
    Nej. Men varför ska den stiga till 2 kr i morgon? Jag antar att du frågar för att du köpte när kursen var över 2 kr nyligen och hoppas att du kommer ut igen utan förlust. Eller?
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Om inte bolaget får en högre värdering sätter de knappast någon emission. KOtrad menar att bara Guldinvesteringen kan försvara dagens Nofin aktiekurs ensam, jag tror det är för optimistiskt, är mer moderat, men även att Nofins Guldinvestering är djupt i pengarna är det knappast något tvivel om. Bankinvesteringen är nog också grundligt utvärderad före köp och kommer in på bottennivå och de har warranter för ytterligare köp till låg kurs. Summerar man detta med den cash de har är aktien alldeles för billig. Köper man aktier nu har man billigare ingång än de som startade bolaget. Det i sig själv är inte nödvändigtvis en parameter, men alltid ok med ATL ingång. Svend har också handlat en del aktier sedan September 2025. Man får bedöma själv, detta är en gedigen chans att entra pappret på ATL innan stigningen startar tror jag. Största problemet med Nofin är att det sitter flera 1000 små aktieägare med gedigna förluster med miniputt poster - Nofin bör främja ett återköpsprogram för att rensa ut alla de små posterna.
  • 2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Men herregud, vad händer?
    2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Var ska Gold-Road noteras egentligen? Jag måste erkänna att jag trodde det var i USA, men all info jag hittar om det, bland annat i Finansavisen (och med hjälp av AI), säger att de ska noteras i Oslo. Vad har jag missat?
    4 juni · Ändrad
    ·
    4 juni · Ändrad
    ·
    Här kan du se intervju angående börsnotering av Gold Road i Norge https://youtu.be/UDtSrvjFEeU?is=htz4fFgeTcSff4xj
  • 1 juni
    ·
    1 juni
    ·
    Om ni går in på youtube-videon i länken nedan, vid min 12:33, säger han att Gold Road IPO sannolikt kommer ut på 8x i mitten av juni. https://youtu.be/MKMfZsNQmX0?is=xx4wUtUIX610l4Pv Det finns viss osäkerhet kring kostnader och produktion. Gold Road producerade 17,3 kg guld i april 2026. Det har pratats om AISC på ca $1250. Jag har använt $1.500 i kalkylen. Som jag förstår det, går produktionskostnaden ner när produktionen ökar. Uppskattat värde Gold Road med produktion 17 kg guld per mån (546 oz per månad) = 6.560 oz per år. Intäkter (guldpris $4.538/oz) 6.560 oz ca usd 29,76 mill. (Usd 9,25) AISC ca $1.500/oz, 6559 oz ca usd 9,84 mill. Marginal ca usd 19,92 mill (ca kr 184 mill) Värdering (8x från youtube-video) 8x EBITDA USD 159 mill (ca kr 1,47 miljarder) Nofin äger 3% av Gold Road, dvs ca kr 44 MNOK. Det motsvarar NOFIN kurs runt kr 3,70 Dagens kurs kr 1,70
    1 juni · Ändrad
    ·
    1 juni · Ändrad
    ·
    Om vi ser på instrumenten Nofin fick via GF 28.5.2026, och målsättningen de har 2027 om marknadsvärde på kr 100 milj, måste Gold Road upp till ca kr 1 miljard i marknadsvärde. Då behöver Nofin få sin aktiekurs upp till ca kr 3,40 innan de genomför en kapitalanskaffning. Om de då använder hela emissionsbemyndigandet, kan de nå ca marknadsvärde kr 100 milj. Får de vinster i andra investeringar, behöver de motsvarande mindre avkastning i Gold Road Så som jag förstår det, har Nofin inga planer på att genomföra en kapitalanskaffning till dagens kurser. Då skulle de ha fått in väldigt lite kapital kontra stor utspädning av dagens aktieägare. Vad skulle poängen med det vara, precis innan Gold Road ska börsnoteras?
    1 juni · Ändrad
    ·
    1 juni · Ändrad
    ·
    «Guld och olja - De ultimata valutorna i en alltmer tirbulent värld» https://youtu.be/FFyQOt5fyTE?is=ZX_rrQsN12U_qvUG
  • 29 maj · Ändrad
    ·
    29 maj · Ändrad
    ·
    Gold Road börsnoteras i mitten/slutet av juni där andelen till NOFIN prissätts till NOK 36 miljoner (USD 3,9 miljoner) om tidigare VD i Gold Road får rätt om att IPO-kursen blir USD 4. NOFIN var med i emissionen i Gold Road till en prissättning på USD 18 miljoner i fjol. De fick köpa 3% av företaget mycket billigt. I börsnoteringen kan företaget prissättas till USD 131 miljoner. Är detta realistiskt? I april producerade Gold Road 17,2 kg guld som gav USD 2,5 miljoner i intäkter och USD 1,7 miljoner på sista raden före skatt. Annualiserat är detta USD 30 miljoner i intäkter och USD 20 miljoner på sista raden. Produktionen ökar varje månad så de faktiska siffrorna kommer att vara en hel del högre. Men det ger oss god information om potentialen. Gold Road har som mål att producera 100 oz guld och 50 oz silver per dag. I april producerade de 18,43 oz guld per dag. Jag budgeterar med att målet nås i juli 2028. Då kommer intäkterna från guld under 2027 att uppgå till USD 47 miljoner och under 2028 till USD 114 miljoner. Guldpris på resp. USD 4.600 och USD 5.000. Det är sannolikt att produktionsmålen nås under 2027 och/eller att guldpriset stiger mer än vad jag har antagit. Jag ser Gold Road som en dold diamant som mycket få förstår värdet av. Mest sannolikt för att det finns lite offentlig information och att NOFIN är hatat av småaktieägarna och de är inte coola nog för de smarta pengarna. Dagens prissättning på NOFIN är mycket attraktiv och den aviserade emissionen välkomnar jag med öppna armar. Det är möjligt att den inte kommer förrän Gold Road är på börsen i juni. Det är ingen poäng med att starta en emission på dagens låga kursnivå. Pengarna från emissionerna ska användas till flera investeringar.
    29 maj · Ändrad
    ·
    29 maj · Ändrad
    ·
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
50--
5 000--
11 433--
10 000--
338--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm