Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

94,45NOK
−0,84% (−0,80)
Vid stängning
Högst96,50
Lägst93,95
Omsättning
36,4 MNOK
94,45NOK
−0,84% (−0,80)
Vid stängning
Högst96,50
Lägst93,95
Omsättning
36,4 MNOK

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

94,45NOK
−0,84% (−0,80)
Vid stängning
Högst96,50
Lägst93,95
Omsättning
36,4 MNOK
94,45NOK
−0,84% (−0,80)
Vid stängning
Högst96,50
Lägst93,95
Omsättning
36,4 MNOK

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

94,45NOK
−0,84% (−0,80)
Vid stängning
Högst96,50
Lägst93,95
Omsättning
36,4 MNOK
94,45NOK
−0,84% (−0,80)
Vid stängning
Högst96,50
Lägst93,95
Omsättning
36,4 MNOK
2025 Q3-rapport
41 dagar sedan36min
1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,95 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
2
Sälj
Antal
100

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
636--
1 064--
700--
176--
170--
Högst
96,5
VWAP
-
Lägst
93,95
OmsättningAntal
36,4 382 817
VWAP
-
Högst
96,5
Lägst
93,95
OmsättningAntal
36,4 382 817

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
5 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport22 aug.
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Hej. Bara en fråga? Är det klokt att äga bara en aktie eller flera?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag köper minst för 10000 danska kronor och max 35000 i ett företag. Har 10-14 företag åt gången. Eftersom det är det jag kan överblicka att följa med i. Dock har jag investerat mer i biotek. Men det är för att mindre att investera för mig, inte ger så mycket mening. För 10000 och den stiger 1,5%. Då är kostnaderna täckta. Men köp för 1000 måste den stiga >10% för att täcka courtage osv.
  • för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Jag testade AI med följande fråga: Vilka utsikter finns det för utbetalningar från HAUTO under 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) förväntas fortsätta kvartalsvisa utbetalningar under 2026, med positiva utsikter baserade på starka kontrakt och historisk utdelningspolicy. Bolaget har fasta kontrakt som täcker 80% av volymen för både 2025 och 2026, vilket säkerställer stabil intäkt och stöder höga utdelningar. Analytiker och investerardiskussioner pekar på ihållande höga yields runt 24-25% för 2025, med liknande förväntningar in i 2026 givet fullbokade fartyg och stark EBITDA. Den senaste utbetalningen var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), och prognoser visar kvartalsutdelningar som USD 0.50 eller mer per aktie tidigt under 2026.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Kan vi alla enas om att sluta fråga den prediktiva textalgoritmen om faktiska råd och information?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    De flesta förstår inte vad en LLM är och hur man använder dem. Väldigt mycket "Jag kopierade från chatGPT" på Shareville nu. Inlägg som har noll värde och sänker kvaliteten (som är löjligt låg från början)
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    De nya PCTC-fartygen i Aurora-klassen är väl i utgångsläget inte utsläppsfria då de drivs med LNG eller olja med låg svavelhalt. Fartygen är dock förberedda för att kunna konverteras till ammoniakdrift någon gång i framtiden (saknar väl väsentlig global infrastruktur för detta i nuläget).
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Detta är i linje med föreliggande analyser och förväntningar. Räntorna är på väg ner på grund av uppseglande överkapacitet på marknaden.....
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ännu ett bevis på att det lönar sig att sitta still i båten och tänka långsiktigt. Ledningen i Høegh är skicklig och fattade rätt beslut med avseende på bl.a. utdelningen vid förra Q. Spännande att se hur mycket det faktiskt lönade sig framöver. Då blev det ett bra nyårsfirande i år också😁
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Så länge hamnutgifter sköts upp 1 år nu i första hand, så är det inte säkert Q4 blir så långt ifrån Q3. Och med en ny begynnande utdelningsmodell som i princip ska motsvara andel likt tidigare, så tror jag kanske utdelningen kan överraska på den positiva sidan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
41 dagar sedan36min
1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,95 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Hej. Bara en fråga? Är det klokt att äga bara en aktie eller flera?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag köper minst för 10000 danska kronor och max 35000 i ett företag. Har 10-14 företag åt gången. Eftersom det är det jag kan överblicka att följa med i. Dock har jag investerat mer i biotek. Men det är för att mindre att investera för mig, inte ger så mycket mening. För 10000 och den stiger 1,5%. Då är kostnaderna täckta. Men köp för 1000 måste den stiga >10% för att täcka courtage osv.
  • för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Jag testade AI med följande fråga: Vilka utsikter finns det för utbetalningar från HAUTO under 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) förväntas fortsätta kvartalsvisa utbetalningar under 2026, med positiva utsikter baserade på starka kontrakt och historisk utdelningspolicy. Bolaget har fasta kontrakt som täcker 80% av volymen för både 2025 och 2026, vilket säkerställer stabil intäkt och stöder höga utdelningar. Analytiker och investerardiskussioner pekar på ihållande höga yields runt 24-25% för 2025, med liknande förväntningar in i 2026 givet fullbokade fartyg och stark EBITDA. Den senaste utbetalningen var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), och prognoser visar kvartalsutdelningar som USD 0.50 eller mer per aktie tidigt under 2026.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Kan vi alla enas om att sluta fråga den prediktiva textalgoritmen om faktiska råd och information?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    De flesta förstår inte vad en LLM är och hur man använder dem. Väldigt mycket "Jag kopierade från chatGPT" på Shareville nu. Inlägg som har noll värde och sänker kvaliteten (som är löjligt låg från början)
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    De nya PCTC-fartygen i Aurora-klassen är väl i utgångsläget inte utsläppsfria då de drivs med LNG eller olja med låg svavelhalt. Fartygen är dock förberedda för att kunna konverteras till ammoniakdrift någon gång i framtiden (saknar väl väsentlig global infrastruktur för detta i nuläget).
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Detta är i linje med föreliggande analyser och förväntningar. Räntorna är på väg ner på grund av uppseglande överkapacitet på marknaden.....
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ännu ett bevis på att det lönar sig att sitta still i båten och tänka långsiktigt. Ledningen i Høegh är skicklig och fattade rätt beslut med avseende på bl.a. utdelningen vid förra Q. Spännande att se hur mycket det faktiskt lönade sig framöver. Då blev det ett bra nyårsfirande i år också😁
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Så länge hamnutgifter sköts upp 1 år nu i första hand, så är det inte säkert Q4 blir så långt ifrån Q3. Och med en ny begynnande utdelningsmodell som i princip ska motsvara andel likt tidigare, så tror jag kanske utdelningen kan överraska på den positiva sidan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
2
Sälj
Antal
100

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
636--
1 064--
700--
176--
170--
Högst
96,5
VWAP
-
Lägst
93,95
OmsättningAntal
36,4 382 817
VWAP
-
Högst
96,5
Lägst
93,95
OmsättningAntal
36,4 382 817

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
5 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport22 aug.
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
41 dagar sedan36min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
5 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport22 aug.
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,95 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Hej. Bara en fråga? Är det klokt att äga bara en aktie eller flera?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag köper minst för 10000 danska kronor och max 35000 i ett företag. Har 10-14 företag åt gången. Eftersom det är det jag kan överblicka att följa med i. Dock har jag investerat mer i biotek. Men det är för att mindre att investera för mig, inte ger så mycket mening. För 10000 och den stiger 1,5%. Då är kostnaderna täckta. Men köp för 1000 måste den stiga >10% för att täcka courtage osv.
  • för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Jag testade AI med följande fråga: Vilka utsikter finns det för utbetalningar från HAUTO under 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) förväntas fortsätta kvartalsvisa utbetalningar under 2026, med positiva utsikter baserade på starka kontrakt och historisk utdelningspolicy. Bolaget har fasta kontrakt som täcker 80% av volymen för både 2025 och 2026, vilket säkerställer stabil intäkt och stöder höga utdelningar. Analytiker och investerardiskussioner pekar på ihållande höga yields runt 24-25% för 2025, med liknande förväntningar in i 2026 givet fullbokade fartyg och stark EBITDA. Den senaste utbetalningen var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), och prognoser visar kvartalsutdelningar som USD 0.50 eller mer per aktie tidigt under 2026.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Kan vi alla enas om att sluta fråga den prediktiva textalgoritmen om faktiska råd och information?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    De flesta förstår inte vad en LLM är och hur man använder dem. Väldigt mycket "Jag kopierade från chatGPT" på Shareville nu. Inlägg som har noll värde och sänker kvaliteten (som är löjligt låg från början)
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    De nya PCTC-fartygen i Aurora-klassen är väl i utgångsläget inte utsläppsfria då de drivs med LNG eller olja med låg svavelhalt. Fartygen är dock förberedda för att kunna konverteras till ammoniakdrift någon gång i framtiden (saknar väl väsentlig global infrastruktur för detta i nuläget).
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Detta är i linje med föreliggande analyser och förväntningar. Räntorna är på väg ner på grund av uppseglande överkapacitet på marknaden.....
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ännu ett bevis på att det lönar sig att sitta still i båten och tänka långsiktigt. Ledningen i Høegh är skicklig och fattade rätt beslut med avseende på bl.a. utdelningen vid förra Q. Spännande att se hur mycket det faktiskt lönade sig framöver. Då blev det ett bra nyårsfirande i år också😁
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Så länge hamnutgifter sköts upp 1 år nu i första hand, så är det inte säkert Q4 blir så långt ifrån Q3. Och med en ny begynnande utdelningsmodell som i princip ska motsvara andel likt tidigare, så tror jag kanske utdelningen kan överraska på den positiva sidan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
2
Sälj
Antal
100

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
636--
1 064--
700--
176--
170--
Högst
96,5
VWAP
-
Lägst
93,95
OmsättningAntal
36,4 382 817
VWAP
-
Högst
96,5
Lägst
93,95
OmsättningAntal
36,4 382 817

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades