Q1-rapport
81 dagar sedan‧31min
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
51,60 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
50
Sälj
Antal
65
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
22 | - | - | ||
10 | - | - | ||
25 | - | - | ||
122 | - | - | ||
90 | - | - |
Högst
98,1VWAP
Lägst
96,3OmsättningAntal
35,7 368 554
VWAP
Högst
98,1Lägst
96,3OmsättningAntal
35,7 368 554
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 27 maj | |
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
2024 Extra bolagsstämma | 20 nov. 2024 | |
2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 11 tim sedan·Kombinationen av AI och algoritmer är det som styr dagens spel. De som använder datagurun kan fråga den vad den tror kommer att hända efter 79-årige Trump.
- för 2 dagar sedan·Är det här en bra aktie? Bör jag köpa, vad tycker du? Försök bara att lära dig lite 😁för 12 tim sedan·10,19 % av din portfölj finns i denna Hoegh GLC, men du skulle inte rekommendera den eller några aktier alls. Varför kommenterar du då här överhuvudtaget?
- för 2 dagar sedan·Kanske har detta postats förut, utan att jag märkt det? Var definitivt värt att lyssna på https://reber9.podbean.com/e/ceo-i-hoegh-autoliners-andreas-enger-om-avkarbonisering-av-deep-sea-shipping/för 1 dag sedan·Mycket informativ intervju med Enger. Särskilt intressant var hans bedömning att kineserna kämpar för att hitta tillräckligt med fraktalternativ för att exportera sina bilar till andra marknader än EU och USA (för lite ro-ro-kapacitet tillgänglig), och att Kina skulle se det som en fördel om restriktioner i EU och USA skulle frigöra kapacitet som kineserna sedan skulle kunna använda för att transportera bilar till andra marknader. Det verkar således inte som att det kommer att finnas överkapacitet på bilfraktmarknaden under 2025 och 2026 samt första delen av 2027. Vi får sedan se när det är dags om den obligatoriska skrotningen av gamla fartyg också kommer att innebära att det blir balans på marknaden under perioden därefter. Ingen brådska att bli av med HAUTO-aktier.
- för 2 dagar sedan·Enligt gårdagens ekonomiska sidor i Bangkok Post exporterade Kina 2,1 miljoner bilar i juni. Detta är en ökning med 7 % från det tidigare rekordet som sattes i juni 2022. Den sjuprocentiga ökningen, plus alla bilar som för närvarande skeppas med (dyrare) containrar (cirka 1,5 miljoner per år) på grund av otillräcklig roro-kapacitet, skulle kunna täcka merparten av den kapacitet som tillhandahålls av nyförvärvade fartyg. Elbilar kräver transport med specialdesignade fartyg på grund av ökad brandrisk och (batteri)vikt. All denna information verkar ha ignorerats av norska analytiker. Därför har de länge haft en negativ inställning till bilrederier. Detta har skapat en våg av rädsla bland många investerare som har trott mer på analytikerna (och teknisk analys) än på annan tillgänglig information (inklusive från företaget självt). Jag tror fortfarande på HAUTO.
- för 2 dagar sedan·Jag har funderat på den här tekniska analysen ett tag, om den har något värde. Jag ser att många är intresserade av detta, medan andra anser att det är i nivå med spådom i kaffesump. Kanske är det användbart inom vissa sektorer, men inom sjöfarten tycker jag att det finns för många rörliga delar för att TA ska kunna användas. https://e24.no/boers-og-finans/i/MnyLQK/investtech-analyse-kjoep-disse-aksjene-foer-tallslipp?utm_source=kopierlink&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn Denna artikel publicerades den 9.7 och Investtech diskuterar tre företag som de tror kommer att gynnas av resultatpresentationen dagen efter. Dnb och Akso, som båda föll rejält, och Gjensidige som steg rejält. Så om man hade investerat i linje med råden från Investtech hade det varit väldigt dumt när det gäller banker och Akso, men smart för försäkringar i allmänhet. Vad är din erfarenhet när det gäller TA? Allt nonsens, eller ligger det något i det?för 1 dag sedan·Jag tycker att det är väldigt viktigt att kunna läsa diagram, särskilt i tider som vi befinner oss i nu. Det är viktigt att kunna se historiken för till exempel den 10-åriga avkastningskurvan i USA, guldpriset, silverpriset, oljepriset och hur dessa rör sig mot varandra, dvs. relativ prissättning. Detta får man bara om man tittar på diagram. Det ger värdefull insikt, särskilt nu när råvaruaktier är spännande igen. Om du tycker att det är värdelöst, så kanske det inte är för dig, men för många andra ger det värdefull insikt som kan användas i varierande grad :)för 1 dag sedan·Eftersom Investtech har rekommenderat försäljning i över 2 månader från 57 NOK intradag 5,4 och upp till 98 NOK, verkar det värdelöst och ett dåligt verktyg. Jag förlitar mig på fundamental analys, men jag kan följa handelsmönster och hitta bra ingångar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
81 dagar sedan‧31min
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
51,60 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 11 tim sedan·Kombinationen av AI och algoritmer är det som styr dagens spel. De som använder datagurun kan fråga den vad den tror kommer att hända efter 79-årige Trump.
- för 2 dagar sedan·Är det här en bra aktie? Bör jag köpa, vad tycker du? Försök bara att lära dig lite 😁för 12 tim sedan·10,19 % av din portfölj finns i denna Hoegh GLC, men du skulle inte rekommendera den eller några aktier alls. Varför kommenterar du då här överhuvudtaget?
- för 2 dagar sedan·Kanske har detta postats förut, utan att jag märkt det? Var definitivt värt att lyssna på https://reber9.podbean.com/e/ceo-i-hoegh-autoliners-andreas-enger-om-avkarbonisering-av-deep-sea-shipping/för 1 dag sedan·Mycket informativ intervju med Enger. Särskilt intressant var hans bedömning att kineserna kämpar för att hitta tillräckligt med fraktalternativ för att exportera sina bilar till andra marknader än EU och USA (för lite ro-ro-kapacitet tillgänglig), och att Kina skulle se det som en fördel om restriktioner i EU och USA skulle frigöra kapacitet som kineserna sedan skulle kunna använda för att transportera bilar till andra marknader. Det verkar således inte som att det kommer att finnas överkapacitet på bilfraktmarknaden under 2025 och 2026 samt första delen av 2027. Vi får sedan se när det är dags om den obligatoriska skrotningen av gamla fartyg också kommer att innebära att det blir balans på marknaden under perioden därefter. Ingen brådska att bli av med HAUTO-aktier.
- för 2 dagar sedan·Enligt gårdagens ekonomiska sidor i Bangkok Post exporterade Kina 2,1 miljoner bilar i juni. Detta är en ökning med 7 % från det tidigare rekordet som sattes i juni 2022. Den sjuprocentiga ökningen, plus alla bilar som för närvarande skeppas med (dyrare) containrar (cirka 1,5 miljoner per år) på grund av otillräcklig roro-kapacitet, skulle kunna täcka merparten av den kapacitet som tillhandahålls av nyförvärvade fartyg. Elbilar kräver transport med specialdesignade fartyg på grund av ökad brandrisk och (batteri)vikt. All denna information verkar ha ignorerats av norska analytiker. Därför har de länge haft en negativ inställning till bilrederier. Detta har skapat en våg av rädsla bland många investerare som har trott mer på analytikerna (och teknisk analys) än på annan tillgänglig information (inklusive från företaget självt). Jag tror fortfarande på HAUTO.
- för 2 dagar sedan·Jag har funderat på den här tekniska analysen ett tag, om den har något värde. Jag ser att många är intresserade av detta, medan andra anser att det är i nivå med spådom i kaffesump. Kanske är det användbart inom vissa sektorer, men inom sjöfarten tycker jag att det finns för många rörliga delar för att TA ska kunna användas. https://e24.no/boers-og-finans/i/MnyLQK/investtech-analyse-kjoep-disse-aksjene-foer-tallslipp?utm_source=kopierlink&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn Denna artikel publicerades den 9.7 och Investtech diskuterar tre företag som de tror kommer att gynnas av resultatpresentationen dagen efter. Dnb och Akso, som båda föll rejält, och Gjensidige som steg rejält. Så om man hade investerat i linje med råden från Investtech hade det varit väldigt dumt när det gäller banker och Akso, men smart för försäkringar i allmänhet. Vad är din erfarenhet när det gäller TA? Allt nonsens, eller ligger det något i det?för 1 dag sedan·Jag tycker att det är väldigt viktigt att kunna läsa diagram, särskilt i tider som vi befinner oss i nu. Det är viktigt att kunna se historiken för till exempel den 10-åriga avkastningskurvan i USA, guldpriset, silverpriset, oljepriset och hur dessa rör sig mot varandra, dvs. relativ prissättning. Detta får man bara om man tittar på diagram. Det ger värdefull insikt, särskilt nu när råvaruaktier är spännande igen. Om du tycker att det är värdelöst, så kanske det inte är för dig, men för många andra ger det värdefull insikt som kan användas i varierande grad :)för 1 dag sedan·Eftersom Investtech har rekommenderat försäljning i över 2 månader från 57 NOK intradag 5,4 och upp till 98 NOK, verkar det värdelöst och ett dåligt verktyg. Jag förlitar mig på fundamental analys, men jag kan följa handelsmönster och hitta bra ingångar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
50
Sälj
Antal
65
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
22 | - | - | ||
10 | - | - | ||
25 | - | - | ||
122 | - | - | ||
90 | - | - |
Högst
98,1VWAP
Lägst
96,3OmsättningAntal
35,7 368 554
VWAP
Högst
98,1Lägst
96,3OmsättningAntal
35,7 368 554
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 27 maj | |
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
2024 Extra bolagsstämma | 20 nov. 2024 | |
2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
81 dagar sedan‧31min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 27 maj | |
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
2024 Extra bolagsstämma | 20 nov. 2024 | |
2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
51,60 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 11 tim sedan·Kombinationen av AI och algoritmer är det som styr dagens spel. De som använder datagurun kan fråga den vad den tror kommer att hända efter 79-årige Trump.
- för 2 dagar sedan·Är det här en bra aktie? Bör jag köpa, vad tycker du? Försök bara att lära dig lite 😁för 12 tim sedan·10,19 % av din portfölj finns i denna Hoegh GLC, men du skulle inte rekommendera den eller några aktier alls. Varför kommenterar du då här överhuvudtaget?
- för 2 dagar sedan·Kanske har detta postats förut, utan att jag märkt det? Var definitivt värt att lyssna på https://reber9.podbean.com/e/ceo-i-hoegh-autoliners-andreas-enger-om-avkarbonisering-av-deep-sea-shipping/för 1 dag sedan·Mycket informativ intervju med Enger. Särskilt intressant var hans bedömning att kineserna kämpar för att hitta tillräckligt med fraktalternativ för att exportera sina bilar till andra marknader än EU och USA (för lite ro-ro-kapacitet tillgänglig), och att Kina skulle se det som en fördel om restriktioner i EU och USA skulle frigöra kapacitet som kineserna sedan skulle kunna använda för att transportera bilar till andra marknader. Det verkar således inte som att det kommer att finnas överkapacitet på bilfraktmarknaden under 2025 och 2026 samt första delen av 2027. Vi får sedan se när det är dags om den obligatoriska skrotningen av gamla fartyg också kommer att innebära att det blir balans på marknaden under perioden därefter. Ingen brådska att bli av med HAUTO-aktier.
- för 2 dagar sedan·Enligt gårdagens ekonomiska sidor i Bangkok Post exporterade Kina 2,1 miljoner bilar i juni. Detta är en ökning med 7 % från det tidigare rekordet som sattes i juni 2022. Den sjuprocentiga ökningen, plus alla bilar som för närvarande skeppas med (dyrare) containrar (cirka 1,5 miljoner per år) på grund av otillräcklig roro-kapacitet, skulle kunna täcka merparten av den kapacitet som tillhandahålls av nyförvärvade fartyg. Elbilar kräver transport med specialdesignade fartyg på grund av ökad brandrisk och (batteri)vikt. All denna information verkar ha ignorerats av norska analytiker. Därför har de länge haft en negativ inställning till bilrederier. Detta har skapat en våg av rädsla bland många investerare som har trott mer på analytikerna (och teknisk analys) än på annan tillgänglig information (inklusive från företaget självt). Jag tror fortfarande på HAUTO.
- för 2 dagar sedan·Jag har funderat på den här tekniska analysen ett tag, om den har något värde. Jag ser att många är intresserade av detta, medan andra anser att det är i nivå med spådom i kaffesump. Kanske är det användbart inom vissa sektorer, men inom sjöfarten tycker jag att det finns för många rörliga delar för att TA ska kunna användas. https://e24.no/boers-og-finans/i/MnyLQK/investtech-analyse-kjoep-disse-aksjene-foer-tallslipp?utm_source=kopierlink&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn Denna artikel publicerades den 9.7 och Investtech diskuterar tre företag som de tror kommer att gynnas av resultatpresentationen dagen efter. Dnb och Akso, som båda föll rejält, och Gjensidige som steg rejält. Så om man hade investerat i linje med råden från Investtech hade det varit väldigt dumt när det gäller banker och Akso, men smart för försäkringar i allmänhet. Vad är din erfarenhet när det gäller TA? Allt nonsens, eller ligger det något i det?för 1 dag sedan·Jag tycker att det är väldigt viktigt att kunna läsa diagram, särskilt i tider som vi befinner oss i nu. Det är viktigt att kunna se historiken för till exempel den 10-åriga avkastningskurvan i USA, guldpriset, silverpriset, oljepriset och hur dessa rör sig mot varandra, dvs. relativ prissättning. Detta får man bara om man tittar på diagram. Det ger värdefull insikt, särskilt nu när råvaruaktier är spännande igen. Om du tycker att det är värdelöst, så kanske det inte är för dig, men för många andra ger det värdefull insikt som kan användas i varierande grad :)för 1 dag sedan·Eftersom Investtech har rekommenderat försäljning i över 2 månader från 57 NOK intradag 5,4 och upp till 98 NOK, verkar det värdelöst och ett dåligt verktyg. Jag förlitar mig på fundamental analys, men jag kan följa handelsmönster och hitta bra ingångar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
50
Sälj
Antal
65
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
22 | - | - | ||
10 | - | - | ||
25 | - | - | ||
122 | - | - | ||
90 | - | - |
Högst
98,1VWAP
Lägst
96,3OmsättningAntal
35,7 368 554
VWAP
Högst
98,1Lägst
96,3OmsättningAntal
35,7 368 554
Mäklarstatistik
Ingen data hittades