Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

96,45NOK
+2,12% (+2,00)
Vid stängning
Högst96,80
Lägst93,95
Omsättning
30,1 MNOK
96,45NOK
+2,12% (+2,00)
Vid stängning
Högst96,80
Lägst93,95
Omsättning
30,1 MNOK

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

96,45NOK
+2,12% (+2,00)
Vid stängning
Högst96,80
Lägst93,95
Omsättning
30,1 MNOK
96,45NOK
+2,12% (+2,00)
Vid stängning
Högst96,80
Lägst93,95
Omsättning
30,1 MNOK

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

96,45NOK
+2,12% (+2,00)
Vid stängning
Högst96,80
Lägst93,95
Omsättning
30,1 MNOK
96,45NOK
+2,12% (+2,00)
Vid stängning
Högst96,80
Lägst93,95
Omsättning
30,1 MNOK
2025 Q3-rapport
42 dagar sedan36min
1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
24,16 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
100
Sälj
Antal
290

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
122--
309--
170--
1 407--
107--
Högst
96,8
VWAP
-
Lägst
93,95
OmsättningAntal
30,1 313 260
VWAP
-
Högst
96,8
Lägst
93,95
OmsättningAntal
30,1 313 260

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
5 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport22 aug.
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    🇳🇴 Splitter nytt bilfartyg 🇳🇴 Vi gratulerar Höegh Autoliners till leveransen av ännu ett Aurora-klass-fartyg från China Merchants Heavy Industry (Jiangsu) Co. Ltd – «Höegh Starlight»💫 Med sina solida 84 135 bruttoton och nästan 200 meters längd är hon ett imponerande tillskott till den norska flottan. Kul att både Oslo och norsk flagga pryder aktern – och tack för fortsatt stöd till flaggan 🙏 📸 Höegh Autoliners
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Ja, det var det jag frågade om för inte så länge sedan. ökad kapacitet + fallande priser = samma profit. De borde klara 4 ish kr per kvartal.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Hej. Bara en fråga? Är det klokt att äga bara en aktie eller flera?
    för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan
    ·
    Alla börjar någonstans. Gå in och få mini courtage. Själv investerar jag 2500kr i månaden och satsar på att utdelningar så småningom kommer att få snöbollseffekt och minimera förluster mot courtage. Kom ihåg att tid i marknaden ger erfarenhet. Skulle ha hittat 2/3 aktier och köpt de som är bäst prissatta hela tiden. Själv ska jag upp till 20000kr per position innan jag investerar i 4 bolag.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Ja alternativet var att köpa kvartalsvis 7500kr +utdelningen. Men courtaget äts upp av goda ingångar och utdelningen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag testade AI med följande fråga: Vilka utsikter finns det för utbetalningar från HAUTO under 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) förväntas fortsätta kvartalsvisa utbetalningar under 2026, med positiva utsikter baserade på starka kontrakt och historisk utdelningspolicy. Bolaget har fasta kontrakt som täcker 80% av volymen för både 2025 och 2026, vilket säkerställer stabil intäkt och stöder höga utdelningar. Analytiker och investerardiskussioner pekar på ihållande höga yields runt 24-25% för 2025, med liknande förväntningar in i 2026 givet fullbokade fartyg och stark EBITDA. Den senaste utbetalningen var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), och prognoser visar kvartalsutdelningar som USD 0.50 eller mer per aktie tidigt under 2026.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Kan vi alla enas om att sluta fråga den prediktiva textalgoritmen om faktiska råd och information?
    för 10 tim sedan
    ·
    för 10 tim sedan
    ·
    Jupp
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    De nya PCTC-fartygen i Aurora-klassen är väl i utgångsläget inte utsläppsfria då de drivs med LNG eller olja med låg svavelhalt. Fartygen är dock förberedda för att kunna konverteras till ammoniakdrift någon gång i framtiden (saknar väl väsentlig global infrastruktur för detta i nuläget).
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Detta är i linje med föreliggande analyser och förväntningar. Räntorna är på väg ner på grund av uppseglande överkapacitet på marknaden.....
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
42 dagar sedan36min
1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
24,16 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    🇳🇴 Splitter nytt bilfartyg 🇳🇴 Vi gratulerar Höegh Autoliners till leveransen av ännu ett Aurora-klass-fartyg från China Merchants Heavy Industry (Jiangsu) Co. Ltd – «Höegh Starlight»💫 Med sina solida 84 135 bruttoton och nästan 200 meters längd är hon ett imponerande tillskott till den norska flottan. Kul att både Oslo och norsk flagga pryder aktern – och tack för fortsatt stöd till flaggan 🙏 📸 Höegh Autoliners
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Ja, det var det jag frågade om för inte så länge sedan. ökad kapacitet + fallande priser = samma profit. De borde klara 4 ish kr per kvartal.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Hej. Bara en fråga? Är det klokt att äga bara en aktie eller flera?
    för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan
    ·
    Alla börjar någonstans. Gå in och få mini courtage. Själv investerar jag 2500kr i månaden och satsar på att utdelningar så småningom kommer att få snöbollseffekt och minimera förluster mot courtage. Kom ihåg att tid i marknaden ger erfarenhet. Skulle ha hittat 2/3 aktier och köpt de som är bäst prissatta hela tiden. Själv ska jag upp till 20000kr per position innan jag investerar i 4 bolag.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Ja alternativet var att köpa kvartalsvis 7500kr +utdelningen. Men courtaget äts upp av goda ingångar och utdelningen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag testade AI med följande fråga: Vilka utsikter finns det för utbetalningar från HAUTO under 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) förväntas fortsätta kvartalsvisa utbetalningar under 2026, med positiva utsikter baserade på starka kontrakt och historisk utdelningspolicy. Bolaget har fasta kontrakt som täcker 80% av volymen för både 2025 och 2026, vilket säkerställer stabil intäkt och stöder höga utdelningar. Analytiker och investerardiskussioner pekar på ihållande höga yields runt 24-25% för 2025, med liknande förväntningar in i 2026 givet fullbokade fartyg och stark EBITDA. Den senaste utbetalningen var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), och prognoser visar kvartalsutdelningar som USD 0.50 eller mer per aktie tidigt under 2026.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Kan vi alla enas om att sluta fråga den prediktiva textalgoritmen om faktiska råd och information?
    för 10 tim sedan
    ·
    för 10 tim sedan
    ·
    Jupp
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    De nya PCTC-fartygen i Aurora-klassen är väl i utgångsläget inte utsläppsfria då de drivs med LNG eller olja med låg svavelhalt. Fartygen är dock förberedda för att kunna konverteras till ammoniakdrift någon gång i framtiden (saknar väl väsentlig global infrastruktur för detta i nuläget).
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Detta är i linje med föreliggande analyser och förväntningar. Räntorna är på väg ner på grund av uppseglande överkapacitet på marknaden.....
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
100
Sälj
Antal
290

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
122--
309--
170--
1 407--
107--
Högst
96,8
VWAP
-
Lägst
93,95
OmsättningAntal
30,1 313 260
VWAP
-
Högst
96,8
Lägst
93,95
OmsättningAntal
30,1 313 260

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
5 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport22 aug.
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
42 dagar sedan36min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
5 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport22 aug.
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
24,16 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    🇳🇴 Splitter nytt bilfartyg 🇳🇴 Vi gratulerar Höegh Autoliners till leveransen av ännu ett Aurora-klass-fartyg från China Merchants Heavy Industry (Jiangsu) Co. Ltd – «Höegh Starlight»💫 Med sina solida 84 135 bruttoton och nästan 200 meters längd är hon ett imponerande tillskott till den norska flottan. Kul att både Oslo och norsk flagga pryder aktern – och tack för fortsatt stöd till flaggan 🙏 📸 Höegh Autoliners
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Ja, det var det jag frågade om för inte så länge sedan. ökad kapacitet + fallande priser = samma profit. De borde klara 4 ish kr per kvartal.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Hej. Bara en fråga? Är det klokt att äga bara en aktie eller flera?
    för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan
    ·
    Alla börjar någonstans. Gå in och få mini courtage. Själv investerar jag 2500kr i månaden och satsar på att utdelningar så småningom kommer att få snöbollseffekt och minimera förluster mot courtage. Kom ihåg att tid i marknaden ger erfarenhet. Skulle ha hittat 2/3 aktier och köpt de som är bäst prissatta hela tiden. Själv ska jag upp till 20000kr per position innan jag investerar i 4 bolag.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Ja alternativet var att köpa kvartalsvis 7500kr +utdelningen. Men courtaget äts upp av goda ingångar och utdelningen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag testade AI med följande fråga: Vilka utsikter finns det för utbetalningar från HAUTO under 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) förväntas fortsätta kvartalsvisa utbetalningar under 2026, med positiva utsikter baserade på starka kontrakt och historisk utdelningspolicy. Bolaget har fasta kontrakt som täcker 80% av volymen för både 2025 och 2026, vilket säkerställer stabil intäkt och stöder höga utdelningar. Analytiker och investerardiskussioner pekar på ihållande höga yields runt 24-25% för 2025, med liknande förväntningar in i 2026 givet fullbokade fartyg och stark EBITDA. Den senaste utbetalningen var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), och prognoser visar kvartalsutdelningar som USD 0.50 eller mer per aktie tidigt under 2026.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Kan vi alla enas om att sluta fråga den prediktiva textalgoritmen om faktiska råd och information?
    för 10 tim sedan
    ·
    för 10 tim sedan
    ·
    Jupp
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    De nya PCTC-fartygen i Aurora-klassen är väl i utgångsläget inte utsläppsfria då de drivs med LNG eller olja med låg svavelhalt. Fartygen är dock förberedda för att kunna konverteras till ammoniakdrift någon gång i framtiden (saknar väl väsentlig global infrastruktur för detta i nuläget).
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Detta är i linje med föreliggande analyser och förväntningar. Räntorna är på väg ner på grund av uppseglande överkapacitet på marknaden.....
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
100
Sälj
Antal
290

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
122--
309--
170--
1 407--
107--
Högst
96,8
VWAP
-
Lägst
93,95
OmsättningAntal
30,1 313 260
VWAP
-
Högst
96,8
Lägst
93,95
OmsättningAntal
30,1 313 260

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades