2025 Q3-rapport
40 dagar sedan1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,73 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
900
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 6 | - | - | ||
| 36 | - | - | ||
| 35 | - | - | ||
| 157 | - | - | ||
| 161 | - | - |
Högst
96,7VWAP
Lägst
94,95OmsättningAntal
28,9 302 149
VWAP
Högst
96,7Lägst
94,95OmsättningAntal
28,9 302 149
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 5 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 30 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 22 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 2 tim sedan · ÄndradVad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
- ·för 10 tim sedanDet finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
- ·för 1 dag sedanÄnnu ett bevis på att det lönar sig att sitta still i båten och tänka långsiktigt. Ledningen i Høegh är skicklig och fattade rätt beslut med avseende på bl.a. utdelningen vid förra Q. Spännande att se hur mycket det faktiskt lönade sig framöver. Då blev det ett bra nyårsfirande i år också😁·för 6 tim sedanSå länge hamnutgifter sköts upp 1 år nu i första hand, så är det inte säkert Q4 blir så långt ifrån Q3. Och med en ny begynnande utdelningsmodell som i princip ska motsvara andel likt tidigare, så tror jag kanske utdelningen kan överraska på den positiva sidan.
- ·för 1 dag sedanNästan 5% uppgång på WAWI bara idag efter kontraktsförlängning. Det kommer nog att droppa positiva nyhetsuppdateringar på HAUT också före nyår.för 1 dag sedanför 1 dag sedanKommentaren har tagits bort.·för 1 dag sedanDå får du hellre googla detta eller använda chat GPT.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
40 dagar sedan1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,73 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 2 tim sedan · ÄndradVad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
- ·för 10 tim sedanDet finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
- ·för 1 dag sedanÄnnu ett bevis på att det lönar sig att sitta still i båten och tänka långsiktigt. Ledningen i Høegh är skicklig och fattade rätt beslut med avseende på bl.a. utdelningen vid förra Q. Spännande att se hur mycket det faktiskt lönade sig framöver. Då blev det ett bra nyårsfirande i år också😁·för 6 tim sedanSå länge hamnutgifter sköts upp 1 år nu i första hand, så är det inte säkert Q4 blir så långt ifrån Q3. Och med en ny begynnande utdelningsmodell som i princip ska motsvara andel likt tidigare, så tror jag kanske utdelningen kan överraska på den positiva sidan.
- ·för 1 dag sedanNästan 5% uppgång på WAWI bara idag efter kontraktsförlängning. Det kommer nog att droppa positiva nyhetsuppdateringar på HAUT också före nyår.för 1 dag sedanför 1 dag sedanKommentaren har tagits bort.·för 1 dag sedanDå får du hellre googla detta eller använda chat GPT.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
900
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 6 | - | - | ||
| 36 | - | - | ||
| 35 | - | - | ||
| 157 | - | - | ||
| 161 | - | - |
Högst
96,7VWAP
Lägst
94,95OmsättningAntal
28,9 302 149
VWAP
Högst
96,7Lägst
94,95OmsättningAntal
28,9 302 149
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 5 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 30 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 22 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
40 dagar sedanNyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 5 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 30 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 22 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
1,5729 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,73 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 2 tim sedan · ÄndradVad sa Enger om framtidens fartyg? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet för Aurora-fartygen gör det möjligt att frakta bilar på globala rutter utan CO2-utsläpp. – Våra kunder inom bilindustrin är några av de mest koldioxidmedvetna. Biltillverkare är bland världens största köpare av grönt stål och aluminium. Ro-ro-fartygen är nästa stora utsläpp på deras lista, säger Enger om varför rederiet ser fördelen med att vara först ute med koldioxidfri frakt." DVS. ett fartyg är inte bara ett fartyg, beskaffenhet, miljövänlighet och fraktvolym är också viktigare faktorer på denna marknad. Hautos nya fartyg har en kapacitet på 9100 enheter. De flesta äldre fartyg på marknaden är betydligt mindre (och går på diesel).
- ·för 10 tim sedanDet finns ett behov av att skrota biltransportfartyg för att säkerställa en lönsam marknad – detta är analysen från chefen för Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som också planerar att göra sig av med några av sina egna fartyg. ”De nuvarande utsikterna på biltransportfartygsmarknaden tyder på att skrotning av äldre fartyg kan bli nödvändigt inom en snar framtid. Detta skulle bidra till att förhindra både överkapacitet och fortsatt drift av mindre effektiva enheter,” säger Grimald i en intervju med ShippingWatch, där han talar både som redare och som ordförande för International Shipping Council (ICS). Clarksons uppskattar den globala biltransportfartygsflottan till cirka 770 fartyg. Under de kommande åren förväntar sig denna marknad cirka 150 nybyggen med 50 fartyg som kommer in på marknaden 2026 och ytterligare 50 under 2027. Andrea De Luca, analytiker på Veson Nautical, har tidigare berättat för ShippingWatch att biltransportfartyg kan möta en recession på grund av överutbudet av fordon under de kommande åren.
- ·för 1 dag sedanÄnnu ett bevis på att det lönar sig att sitta still i båten och tänka långsiktigt. Ledningen i Høegh är skicklig och fattade rätt beslut med avseende på bl.a. utdelningen vid förra Q. Spännande att se hur mycket det faktiskt lönade sig framöver. Då blev det ett bra nyårsfirande i år också😁·för 6 tim sedanSå länge hamnutgifter sköts upp 1 år nu i första hand, så är det inte säkert Q4 blir så långt ifrån Q3. Och med en ny begynnande utdelningsmodell som i princip ska motsvara andel likt tidigare, så tror jag kanske utdelningen kan överraska på den positiva sidan.
- ·för 1 dag sedanNästan 5% uppgång på WAWI bara idag efter kontraktsförlängning. Det kommer nog att droppa positiva nyhetsuppdateringar på HAUT också före nyår.för 1 dag sedanför 1 dag sedanKommentaren har tagits bort.·för 1 dag sedanDå får du hellre googla detta eller använda chat GPT.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
900
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 6 | - | - | ||
| 36 | - | - | ||
| 35 | - | - | ||
| 157 | - | - | ||
| 161 | - | - |
Högst
96,7VWAP
Lägst
94,95OmsättningAntal
28,9 302 149
VWAP
Högst
96,7Lägst
94,95OmsättningAntal
28,9 302 149
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






