Q2-rapport
63 dagar sedan‧41min
7,1736 NOK/aktie
Senaste utdelning
13,04 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
400
Sälj
Antal
92
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
1 | - | - | ||
2 | - | - | ||
2 | - | - | ||
18 | - | - |
Högst
300,5VWAP
Lägst
290,5OmsättningAntal
7,5 25 417
VWAP
Högst
300,5Lägst
290,5OmsättningAntal
7,5 25 417
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 12 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 13 aug. | |
2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedan·Är det någon här som vet hur de nya hamnavgifterna som Kina inför kommer att påverka Okeanis? Kan detta visa sig vara en fördel för Okeanis? Har hört något om att avgifterna även påverkar koreansk- och japanskbyggda fartyg, och inte bara det grundläggande amerikanska ägandet på 25 %….?för 1 dag sedan·Det stämmer inte, kinesiskbyggda fartyg får rabatt om fartyget drabbas av 25%-regeln.
- 1 okt.·För er som inte har uppdaterat sig om rateutvecklingen under de senaste 3 månaderna. Okeanis har 14 moderna fartyg, 8 VLCC och 6 Suezmax. https://www.okeanisecotankers.com/fleet/ Data hämtas och sammanställs för närvarande med Google Gemini, all information med reservation för fel och felaktigheter. VLCC: VLCC-tankerpriserna har upplevt en betydande utveckling under de senaste 3 månaderna (ungefär från juli till oktober 2025, baserat på tidsramen för sökresultaten). Här är en sammanfattning av trenderna: • Generell ökning och volatilitet: Marknaden har generellt sett stramare, och raterna har ökat avsevärt under perioden. VLCC-segmentet är känt för att vara volatilt, vilket innebär att raterna kan uppleva både kraftiga ökningar och tillfälliga minskningar. • Stort hopp i september: Det har skett ett särskilt stort hopp i raterna under september, där intäkterna för VLCC ökade avsevärt. Vissa analytiker beskrev det som ett "regimskifte" i prissättningen. • Toppar: De globala genomsnittliga VLCC-priserna har nått nivåer som inte setts sedan april 2020 (med undantag för veckan omedelbart före de rapporterade nedgångarna i september). • Tillfälliga nedgångar efter toppen: Efter att ha nått toppen i mitten av september har priserna lättat något (t.ex. TD3 MEG-Kina-indexet föll med 7 % från toppen den 16 september och det globala genomsnittet föll med 5 % från toppen den 17 september). • Fortsatt positiva utsikter: Trots de tillfälliga nedgångarna är den övergripande stämningen för VLCC-priserna under fjärde kvartalet fortfarande mycket positiv bland analytiker och mäklare. Detta beror på förväntningar om en stark marknad under resten av året, särskilt eftersom OPEC+ potentiellt kan lägga till fler fat olja till marknaden. • Specifika rutter: Rutten Mellanöstern till Kina (TD3C) ökade i augusti och en betydande ökning i september. Kort sagt: VLCC-priserna har ökat avsevärt under de senaste 3 månaderna och nådde mycket höga nivåer i september och förväntas förbli starka. Suezmax: Raterna för Suezmax-tankfartyg har ökat mycket starkt under de senaste 3 månaderna (ungefär från juli till oktober 2025, baserat på tidsramen för sökresultaten). Här är en sammanfattning av utvecklingen: • Massiv ökning: Suezmax-ägarnas vinster har ökat med över 350 % i genomsnitt världen över sedan början av september. Detta indikerar en extremt stark och snabb ökning av raterna under den senare delen av perioden. • Över genomsnittet: Tankfartygsraterna inom alla sektorer ligger för närvarande "långt över långsiktiga genomsnitt", men ökningen av Suezmax-raterna har varit särskilt imponerande. • Marknadsdrivkrafter: o Stark efterfrågan: En kraftig ökning av transporten av råolja från Kazakstan via Svarta havet har varit en viktig drivkraft. o Längre resor: Fler fat olja skeppas till Asien, vilket ökar transportavstånden (tonmilsefterfrågan) och minskar fartygstillgängligheten i regionen. o Generellt stark tankfartygsmarknad: Suezmax-raterna har följt en generellt positiv trend på marknaden för råolja, med ökande både VLCC- och Suezmax-raterna. • Höga nivåer: Medelhavspriserna nådde 63 000 dollar per dag tidigare under 2025 (i mars), den högsta nivån på över 12 månader, och den senaste tidens ökning indikerar att raterna sannolikt har nått eller överstigit dessa nivåer. • Utsikter: Analytiker förutspår en generellt stark trend med ytterligare räntehöjningar under fjärde kvartalet. Sammanfattningsvis har Suezmax-marknaden sett en massiv uppgång, upp över 350 % sedan september, drivet av ökad efterfrågan och längre resor. Jag har en lång position i aktien.3 okt.·Coolt handskrivet; Välskrivet. Jag skulle tro att texten också är bra läsning för ägare i Frontline, så det vore bra om du publicerade den där också om du har tid.
- 25 sep.25 sep.Är det någon som vet om det dras källskatt på utdelningen. Ser att deras säte är i Grekland25 sep.·Detta är ett företag från Marshallöarna. Ingen källskatt där.
- 24 sep.·Vad tror du om framtiden för den här? Längre upp? Utjämning? Fall?25 sep.·Håller med. Sakta uppåt under hösten. Kommer att bli några mycket starka avkastningar framöver 👍
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
63 dagar sedan‧41min
7,1736 NOK/aktie
Senaste utdelning
13,04 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedan·Är det någon här som vet hur de nya hamnavgifterna som Kina inför kommer att påverka Okeanis? Kan detta visa sig vara en fördel för Okeanis? Har hört något om att avgifterna även påverkar koreansk- och japanskbyggda fartyg, och inte bara det grundläggande amerikanska ägandet på 25 %….?för 1 dag sedan·Det stämmer inte, kinesiskbyggda fartyg får rabatt om fartyget drabbas av 25%-regeln.
- 1 okt.·För er som inte har uppdaterat sig om rateutvecklingen under de senaste 3 månaderna. Okeanis har 14 moderna fartyg, 8 VLCC och 6 Suezmax. https://www.okeanisecotankers.com/fleet/ Data hämtas och sammanställs för närvarande med Google Gemini, all information med reservation för fel och felaktigheter. VLCC: VLCC-tankerpriserna har upplevt en betydande utveckling under de senaste 3 månaderna (ungefär från juli till oktober 2025, baserat på tidsramen för sökresultaten). Här är en sammanfattning av trenderna: • Generell ökning och volatilitet: Marknaden har generellt sett stramare, och raterna har ökat avsevärt under perioden. VLCC-segmentet är känt för att vara volatilt, vilket innebär att raterna kan uppleva både kraftiga ökningar och tillfälliga minskningar. • Stort hopp i september: Det har skett ett särskilt stort hopp i raterna under september, där intäkterna för VLCC ökade avsevärt. Vissa analytiker beskrev det som ett "regimskifte" i prissättningen. • Toppar: De globala genomsnittliga VLCC-priserna har nått nivåer som inte setts sedan april 2020 (med undantag för veckan omedelbart före de rapporterade nedgångarna i september). • Tillfälliga nedgångar efter toppen: Efter att ha nått toppen i mitten av september har priserna lättat något (t.ex. TD3 MEG-Kina-indexet föll med 7 % från toppen den 16 september och det globala genomsnittet föll med 5 % från toppen den 17 september). • Fortsatt positiva utsikter: Trots de tillfälliga nedgångarna är den övergripande stämningen för VLCC-priserna under fjärde kvartalet fortfarande mycket positiv bland analytiker och mäklare. Detta beror på förväntningar om en stark marknad under resten av året, särskilt eftersom OPEC+ potentiellt kan lägga till fler fat olja till marknaden. • Specifika rutter: Rutten Mellanöstern till Kina (TD3C) ökade i augusti och en betydande ökning i september. Kort sagt: VLCC-priserna har ökat avsevärt under de senaste 3 månaderna och nådde mycket höga nivåer i september och förväntas förbli starka. Suezmax: Raterna för Suezmax-tankfartyg har ökat mycket starkt under de senaste 3 månaderna (ungefär från juli till oktober 2025, baserat på tidsramen för sökresultaten). Här är en sammanfattning av utvecklingen: • Massiv ökning: Suezmax-ägarnas vinster har ökat med över 350 % i genomsnitt världen över sedan början av september. Detta indikerar en extremt stark och snabb ökning av raterna under den senare delen av perioden. • Över genomsnittet: Tankfartygsraterna inom alla sektorer ligger för närvarande "långt över långsiktiga genomsnitt", men ökningen av Suezmax-raterna har varit särskilt imponerande. • Marknadsdrivkrafter: o Stark efterfrågan: En kraftig ökning av transporten av råolja från Kazakstan via Svarta havet har varit en viktig drivkraft. o Längre resor: Fler fat olja skeppas till Asien, vilket ökar transportavstånden (tonmilsefterfrågan) och minskar fartygstillgängligheten i regionen. o Generellt stark tankfartygsmarknad: Suezmax-raterna har följt en generellt positiv trend på marknaden för råolja, med ökande både VLCC- och Suezmax-raterna. • Höga nivåer: Medelhavspriserna nådde 63 000 dollar per dag tidigare under 2025 (i mars), den högsta nivån på över 12 månader, och den senaste tidens ökning indikerar att raterna sannolikt har nått eller överstigit dessa nivåer. • Utsikter: Analytiker förutspår en generellt stark trend med ytterligare räntehöjningar under fjärde kvartalet. Sammanfattningsvis har Suezmax-marknaden sett en massiv uppgång, upp över 350 % sedan september, drivet av ökad efterfrågan och längre resor. Jag har en lång position i aktien.3 okt.·Coolt handskrivet; Välskrivet. Jag skulle tro att texten också är bra läsning för ägare i Frontline, så det vore bra om du publicerade den där också om du har tid.
- 25 sep.25 sep.Är det någon som vet om det dras källskatt på utdelningen. Ser att deras säte är i Grekland25 sep.·Detta är ett företag från Marshallöarna. Ingen källskatt där.
- 24 sep.·Vad tror du om framtiden för den här? Längre upp? Utjämning? Fall?25 sep.·Håller med. Sakta uppåt under hösten. Kommer att bli några mycket starka avkastningar framöver 👍
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
400
Sälj
Antal
92
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
1 | - | - | ||
2 | - | - | ||
2 | - | - | ||
18 | - | - |
Högst
300,5VWAP
Lägst
290,5OmsättningAntal
7,5 25 417
VWAP
Högst
300,5Lägst
290,5OmsättningAntal
7,5 25 417
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 12 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 13 aug. | |
2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
63 dagar sedan‧41min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 12 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 13 aug. | |
2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj |
Data hämtas från Millistream, Quartr
7,1736 NOK/aktie
Senaste utdelning
13,04 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedan·Är det någon här som vet hur de nya hamnavgifterna som Kina inför kommer att påverka Okeanis? Kan detta visa sig vara en fördel för Okeanis? Har hört något om att avgifterna även påverkar koreansk- och japanskbyggda fartyg, och inte bara det grundläggande amerikanska ägandet på 25 %….?för 1 dag sedan·Det stämmer inte, kinesiskbyggda fartyg får rabatt om fartyget drabbas av 25%-regeln.
- 1 okt.·För er som inte har uppdaterat sig om rateutvecklingen under de senaste 3 månaderna. Okeanis har 14 moderna fartyg, 8 VLCC och 6 Suezmax. https://www.okeanisecotankers.com/fleet/ Data hämtas och sammanställs för närvarande med Google Gemini, all information med reservation för fel och felaktigheter. VLCC: VLCC-tankerpriserna har upplevt en betydande utveckling under de senaste 3 månaderna (ungefär från juli till oktober 2025, baserat på tidsramen för sökresultaten). Här är en sammanfattning av trenderna: • Generell ökning och volatilitet: Marknaden har generellt sett stramare, och raterna har ökat avsevärt under perioden. VLCC-segmentet är känt för att vara volatilt, vilket innebär att raterna kan uppleva både kraftiga ökningar och tillfälliga minskningar. • Stort hopp i september: Det har skett ett särskilt stort hopp i raterna under september, där intäkterna för VLCC ökade avsevärt. Vissa analytiker beskrev det som ett "regimskifte" i prissättningen. • Toppar: De globala genomsnittliga VLCC-priserna har nått nivåer som inte setts sedan april 2020 (med undantag för veckan omedelbart före de rapporterade nedgångarna i september). • Tillfälliga nedgångar efter toppen: Efter att ha nått toppen i mitten av september har priserna lättat något (t.ex. TD3 MEG-Kina-indexet föll med 7 % från toppen den 16 september och det globala genomsnittet föll med 5 % från toppen den 17 september). • Fortsatt positiva utsikter: Trots de tillfälliga nedgångarna är den övergripande stämningen för VLCC-priserna under fjärde kvartalet fortfarande mycket positiv bland analytiker och mäklare. Detta beror på förväntningar om en stark marknad under resten av året, särskilt eftersom OPEC+ potentiellt kan lägga till fler fat olja till marknaden. • Specifika rutter: Rutten Mellanöstern till Kina (TD3C) ökade i augusti och en betydande ökning i september. Kort sagt: VLCC-priserna har ökat avsevärt under de senaste 3 månaderna och nådde mycket höga nivåer i september och förväntas förbli starka. Suezmax: Raterna för Suezmax-tankfartyg har ökat mycket starkt under de senaste 3 månaderna (ungefär från juli till oktober 2025, baserat på tidsramen för sökresultaten). Här är en sammanfattning av utvecklingen: • Massiv ökning: Suezmax-ägarnas vinster har ökat med över 350 % i genomsnitt världen över sedan början av september. Detta indikerar en extremt stark och snabb ökning av raterna under den senare delen av perioden. • Över genomsnittet: Tankfartygsraterna inom alla sektorer ligger för närvarande "långt över långsiktiga genomsnitt", men ökningen av Suezmax-raterna har varit särskilt imponerande. • Marknadsdrivkrafter: o Stark efterfrågan: En kraftig ökning av transporten av råolja från Kazakstan via Svarta havet har varit en viktig drivkraft. o Längre resor: Fler fat olja skeppas till Asien, vilket ökar transportavstånden (tonmilsefterfrågan) och minskar fartygstillgängligheten i regionen. o Generellt stark tankfartygsmarknad: Suezmax-raterna har följt en generellt positiv trend på marknaden för råolja, med ökande både VLCC- och Suezmax-raterna. • Höga nivåer: Medelhavspriserna nådde 63 000 dollar per dag tidigare under 2025 (i mars), den högsta nivån på över 12 månader, och den senaste tidens ökning indikerar att raterna sannolikt har nått eller överstigit dessa nivåer. • Utsikter: Analytiker förutspår en generellt stark trend med ytterligare räntehöjningar under fjärde kvartalet. Sammanfattningsvis har Suezmax-marknaden sett en massiv uppgång, upp över 350 % sedan september, drivet av ökad efterfrågan och längre resor. Jag har en lång position i aktien.3 okt.·Coolt handskrivet; Välskrivet. Jag skulle tro att texten också är bra läsning för ägare i Frontline, så det vore bra om du publicerade den där också om du har tid.
- 25 sep.25 sep.Är det någon som vet om det dras källskatt på utdelningen. Ser att deras säte är i Grekland25 sep.·Detta är ett företag från Marshallöarna. Ingen källskatt där.
- 24 sep.·Vad tror du om framtiden för den här? Längre upp? Utjämning? Fall?25 sep.·Håller med. Sakta uppåt under hösten. Kommer att bli några mycket starka avkastningar framöver 👍
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
400
Sälj
Antal
92
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
1 | - | - | ||
2 | - | - | ||
2 | - | - | ||
18 | - | - |
Högst
300,5VWAP
Lägst
290,5OmsättningAntal
7,5 25 417
VWAP
Högst
300,5Lägst
290,5OmsättningAntal
7,5 25 417
Mäklarstatistik
Ingen data hittades