Q1-rapport
64 dagar sedan‧26min
3,302 NOK/aktie
Senaste utdelning
16,50 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
700
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
40 | - | - | ||
104 | - | - | ||
133 | - | - | ||
103 | - | - |
Högst
239,5VWAP
Lägst
234OmsättningAntal
4,6 19 341
VWAP
Högst
239,5Lägst
234OmsättningAntal
4,6 19 341
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 12 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q4-rapport | 19 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Helt fixad (Beräknad resa CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dagar) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Detta borde vara en behå.
- 9 juli·Jag har själv nyligen köpt aktien, i hopp om att en ny trend kan startas genom till exempel en artikel som den från finanstidningen (Newstrading) - därefter får verkligheten anpassa sig... De har 14 tankfartyg (8 VLCC och 6 Suezmax) - de är moderna miljöbåtar med en genomsnittsålder på cirka 6 år, tror jag - De är pålitliga och kan tjäna fina miljöpremier när tiden är mogen. De har en ganska hög skuldsättningsgrad (runt 150 %), men det är normalt nog inom sjöfarten och de är säkrade av moderna fartygsvärden. Men det innebär förstås att de är mer sårbara för större eller mer långsiktiga räntefall. Men jag förstår att de är fokuserade på att hålla skuld- och likviditetssituationen under strikt kontroll. Så det jag väntar på är att: vi ser stigande räntor och det över en längre tidsperiod, så att det kan fortplanta sig till vackra resultat och utdelningar, Vi ser en trend i vinst per aktie-ökningar och ökande marginaler, så att de inte är så sårbara för räntefall, Den geopolitiska situationen är svår att ta hänsyn till, vare sig positivt eller negativt. Men jag tror att vi kommer att se problem under lång tid framöver. Om du är intresserad av teknisk analys tror jag att det är där (snarare än de fundamentala faktorerna) vi kommer att se de första prisdrivarna upp mot kursen 300, där den senaste toppen var i februari 2025. Graferna/indikatorerna återspeglar optimismen och i många fall tenderar jag att acceptera det och inte försöka förutspå för mycket på den fundamentala sidan.
- 6 juli·
- 3 juli·
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
64 dagar sedan‧26min
3,302 NOK/aktie
Senaste utdelning
16,50 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Helt fixad (Beräknad resa CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dagar) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Detta borde vara en behå.
- 9 juli·Jag har själv nyligen köpt aktien, i hopp om att en ny trend kan startas genom till exempel en artikel som den från finanstidningen (Newstrading) - därefter får verkligheten anpassa sig... De har 14 tankfartyg (8 VLCC och 6 Suezmax) - de är moderna miljöbåtar med en genomsnittsålder på cirka 6 år, tror jag - De är pålitliga och kan tjäna fina miljöpremier när tiden är mogen. De har en ganska hög skuldsättningsgrad (runt 150 %), men det är normalt nog inom sjöfarten och de är säkrade av moderna fartygsvärden. Men det innebär förstås att de är mer sårbara för större eller mer långsiktiga räntefall. Men jag förstår att de är fokuserade på att hålla skuld- och likviditetssituationen under strikt kontroll. Så det jag väntar på är att: vi ser stigande räntor och det över en längre tidsperiod, så att det kan fortplanta sig till vackra resultat och utdelningar, Vi ser en trend i vinst per aktie-ökningar och ökande marginaler, så att de inte är så sårbara för räntefall, Den geopolitiska situationen är svår att ta hänsyn till, vare sig positivt eller negativt. Men jag tror att vi kommer att se problem under lång tid framöver. Om du är intresserad av teknisk analys tror jag att det är där (snarare än de fundamentala faktorerna) vi kommer att se de första prisdrivarna upp mot kursen 300, där den senaste toppen var i februari 2025. Graferna/indikatorerna återspeglar optimismen och i många fall tenderar jag att acceptera det och inte försöka förutspå för mycket på den fundamentala sidan.
- 6 juli·
- 3 juli·
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
700
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
40 | - | - | ||
104 | - | - | ||
133 | - | - | ||
103 | - | - |
Högst
239,5VWAP
Lägst
234OmsättningAntal
4,6 19 341
VWAP
Högst
239,5Lägst
234OmsättningAntal
4,6 19 341
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 12 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q4-rapport | 19 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
64 dagar sedan‧26min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 12 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q4-rapport | 19 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
3,302 NOK/aktie
Senaste utdelning
16,50 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Helt fixad (Beräknad resa CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dagar) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Detta borde vara en behå.
- 9 juli·Jag har själv nyligen köpt aktien, i hopp om att en ny trend kan startas genom till exempel en artikel som den från finanstidningen (Newstrading) - därefter får verkligheten anpassa sig... De har 14 tankfartyg (8 VLCC och 6 Suezmax) - de är moderna miljöbåtar med en genomsnittsålder på cirka 6 år, tror jag - De är pålitliga och kan tjäna fina miljöpremier när tiden är mogen. De har en ganska hög skuldsättningsgrad (runt 150 %), men det är normalt nog inom sjöfarten och de är säkrade av moderna fartygsvärden. Men det innebär förstås att de är mer sårbara för större eller mer långsiktiga räntefall. Men jag förstår att de är fokuserade på att hålla skuld- och likviditetssituationen under strikt kontroll. Så det jag väntar på är att: vi ser stigande räntor och det över en längre tidsperiod, så att det kan fortplanta sig till vackra resultat och utdelningar, Vi ser en trend i vinst per aktie-ökningar och ökande marginaler, så att de inte är så sårbara för räntefall, Den geopolitiska situationen är svår att ta hänsyn till, vare sig positivt eller negativt. Men jag tror att vi kommer att se problem under lång tid framöver. Om du är intresserad av teknisk analys tror jag att det är där (snarare än de fundamentala faktorerna) vi kommer att se de första prisdrivarna upp mot kursen 300, där den senaste toppen var i februari 2025. Graferna/indikatorerna återspeglar optimismen och i många fall tenderar jag att acceptera det och inte försöka förutspå för mycket på den fundamentala sidan.
- 6 juli·
- 3 juli·
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
700
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
40 | - | - | ||
104 | - | - | ||
133 | - | - | ||
103 | - | - |
Högst
239,5VWAP
Lägst
234OmsättningAntal
4,6 19 341
VWAP
Högst
239,5Lägst
234OmsättningAntal
4,6 19 341
Mäklarstatistik
Ingen data hittades