Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

2020 Bulkers

2020 Bulkers

2026 Q1-rapport

Endast PDF

42 dagar sedan
129,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
454,56%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
11 feb.
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
13 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan · Ändrad
    ·
    Här är mitt bidrag till spekulationerna om 2020 bulkers framtid: I februari i år formulerade jag en hypotes om att Bruton skulle använda 2020-skalet för att komma på huvudlistan på Oslo Børs (RTO - reverse takeover). Jag har också expanderat på hypotesen i mars och april i olika poster. Jag har sammanfattat de olika händelserna (och bristen på sådana) och bedömt var och en av de 6 möjliga ödena för ett skalbolag mot informationen som var tillgänglig vid olika tidpunkter på följande webbsida, då det var lite krångligt att få med allt i ett Nordnet-inlägg. Ni får själva ta ställning till om mina bedömningar är rimliga eller inte. https://rto-bayes-analyse-v2.netlify.app/ Den 23 april är fristen för att skicka ut information till aktieägarna inför Brutons årsstämma (AGM). Om min hypotes är korrekt kommer både Bruton och 2020-aktieägare att få information samtidigt, som innehåller information om bytesförhållande mellan aktier m.m., och omröstning om sammanslagning av bolagen, utspädning m.m. Nu är det bara några veckor kvar tills jag antingen får rätt, eller har grundligt fel. #inte-investeringsråd
  • för 1 dag sedan
    ·
    Hej alla, en kort sommarhälsning till alla som har behållit aktierna i 2020, nu också 2026, som åtminstone jag gärna vill veta mer om. Efter att vi fick sista utdelningen har det varit tyst, men det ser ut som att aktien fortfarande lever och omsätts dagligen till priser som är väsentligt högre än vad som är av pekuniära värden i bolaget, ergo så väntar vi på nyheter från ledningen, kanske mer bulk som är en marknad som de behärskar.
  • 16 juni
    ·
    Vad tycker folk om den här aktien nu? Tror ni att de kan göra en comeback och köpa nya fartyg?
    18 juni
    ·
    Jag gillar 2020 Bulkers som ett utdelningscase, men från spekulantens perspektiv är det just rateläget och sentimentet som gör aktien intressant. Jag tror inte nödvändigtvis att caset handlar om att de ska ut och köpa massor av nya fartyg, utan snarare att en stramare torrbulkmarknad kan ge högre rater, bättre utdelningar och därmed lyfta aktien. Nya fartyg kan självklart vara positivt, men då måste timingen och finansieringen vara god. Som någon annan kommenterade längre upp här så är det en fair poäng att eventuell tillväxt eller nya fartyg snabbt kan kräva mer kapital än vad företaget sitter på idag, och emissionsrisk är absolut något man måste ta hänsyn till. Samtidigt är det inte nödvändigtvis givet att caset i 2020 Bulkers handlar om aggressiv expansion just nu. Man måste bara vänta och se helt enkelt :)
  • 15 juni
    ·
    Tja, vad nu? Ska man sälja eller stanna kvar, är det någon som har bildat sig en uppfattning, själv tror jag att jag stannar kvar. Jag stannar kvar tills något nytt kommer in i bilden, restvärdet jag sitter med är bara en liten post.
    16 juni
    ·
    Detta undrar jag också över, gudarna vet! Jag hoppas fortfarande på lotterilodden.
  • 5 juni · Ändrad
    ·
    Folk tror tydligen fortfarande på jultomten. I ett pyramidspel är de flesta förlorare...
    Viktigt att ha barnasinnet kvar i livet 😜
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

42 dagar sedan
129,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
454,56%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan · Ändrad
    ·
    Här är mitt bidrag till spekulationerna om 2020 bulkers framtid: I februari i år formulerade jag en hypotes om att Bruton skulle använda 2020-skalet för att komma på huvudlistan på Oslo Børs (RTO - reverse takeover). Jag har också expanderat på hypotesen i mars och april i olika poster. Jag har sammanfattat de olika händelserna (och bristen på sådana) och bedömt var och en av de 6 möjliga ödena för ett skalbolag mot informationen som var tillgänglig vid olika tidpunkter på följande webbsida, då det var lite krångligt att få med allt i ett Nordnet-inlägg. Ni får själva ta ställning till om mina bedömningar är rimliga eller inte. https://rto-bayes-analyse-v2.netlify.app/ Den 23 april är fristen för att skicka ut information till aktieägarna inför Brutons årsstämma (AGM). Om min hypotes är korrekt kommer både Bruton och 2020-aktieägare att få information samtidigt, som innehåller information om bytesförhållande mellan aktier m.m., och omröstning om sammanslagning av bolagen, utspädning m.m. Nu är det bara några veckor kvar tills jag antingen får rätt, eller har grundligt fel. #inte-investeringsråd
  • för 1 dag sedan
    ·
    Hej alla, en kort sommarhälsning till alla som har behållit aktierna i 2020, nu också 2026, som åtminstone jag gärna vill veta mer om. Efter att vi fick sista utdelningen har det varit tyst, men det ser ut som att aktien fortfarande lever och omsätts dagligen till priser som är väsentligt högre än vad som är av pekuniära värden i bolaget, ergo så väntar vi på nyheter från ledningen, kanske mer bulk som är en marknad som de behärskar.
  • 16 juni
    ·
    Vad tycker folk om den här aktien nu? Tror ni att de kan göra en comeback och köpa nya fartyg?
    18 juni
    ·
    Jag gillar 2020 Bulkers som ett utdelningscase, men från spekulantens perspektiv är det just rateläget och sentimentet som gör aktien intressant. Jag tror inte nödvändigtvis att caset handlar om att de ska ut och köpa massor av nya fartyg, utan snarare att en stramare torrbulkmarknad kan ge högre rater, bättre utdelningar och därmed lyfta aktien. Nya fartyg kan självklart vara positivt, men då måste timingen och finansieringen vara god. Som någon annan kommenterade längre upp här så är det en fair poäng att eventuell tillväxt eller nya fartyg snabbt kan kräva mer kapital än vad företaget sitter på idag, och emissionsrisk är absolut något man måste ta hänsyn till. Samtidigt är det inte nödvändigtvis givet att caset i 2020 Bulkers handlar om aggressiv expansion just nu. Man måste bara vänta och se helt enkelt :)
  • 15 juni
    ·
    Tja, vad nu? Ska man sälja eller stanna kvar, är det någon som har bildat sig en uppfattning, själv tror jag att jag stannar kvar. Jag stannar kvar tills något nytt kommer in i bilden, restvärdet jag sitter med är bara en liten post.
    16 juni
    ·
    Detta undrar jag också över, gudarna vet! Jag hoppas fortfarande på lotterilodden.
  • 5 juni · Ändrad
    ·
    Folk tror tydligen fortfarande på jultomten. I ett pyramidspel är de flesta förlorare...
    Viktigt att ha barnasinnet kvar i livet 😜
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
11 feb.
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
13 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

42 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
11 feb.
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
13 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Relaterade värdepapper

129,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
454,56%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan · Ändrad
    ·
    Här är mitt bidrag till spekulationerna om 2020 bulkers framtid: I februari i år formulerade jag en hypotes om att Bruton skulle använda 2020-skalet för att komma på huvudlistan på Oslo Børs (RTO - reverse takeover). Jag har också expanderat på hypotesen i mars och april i olika poster. Jag har sammanfattat de olika händelserna (och bristen på sådana) och bedömt var och en av de 6 möjliga ödena för ett skalbolag mot informationen som var tillgänglig vid olika tidpunkter på följande webbsida, då det var lite krångligt att få med allt i ett Nordnet-inlägg. Ni får själva ta ställning till om mina bedömningar är rimliga eller inte. https://rto-bayes-analyse-v2.netlify.app/ Den 23 april är fristen för att skicka ut information till aktieägarna inför Brutons årsstämma (AGM). Om min hypotes är korrekt kommer både Bruton och 2020-aktieägare att få information samtidigt, som innehåller information om bytesförhållande mellan aktier m.m., och omröstning om sammanslagning av bolagen, utspädning m.m. Nu är det bara några veckor kvar tills jag antingen får rätt, eller har grundligt fel. #inte-investeringsråd
  • för 1 dag sedan
    ·
    Hej alla, en kort sommarhälsning till alla som har behållit aktierna i 2020, nu också 2026, som åtminstone jag gärna vill veta mer om. Efter att vi fick sista utdelningen har det varit tyst, men det ser ut som att aktien fortfarande lever och omsätts dagligen till priser som är väsentligt högre än vad som är av pekuniära värden i bolaget, ergo så väntar vi på nyheter från ledningen, kanske mer bulk som är en marknad som de behärskar.
  • 16 juni
    ·
    Vad tycker folk om den här aktien nu? Tror ni att de kan göra en comeback och köpa nya fartyg?
    18 juni
    ·
    Jag gillar 2020 Bulkers som ett utdelningscase, men från spekulantens perspektiv är det just rateläget och sentimentet som gör aktien intressant. Jag tror inte nödvändigtvis att caset handlar om att de ska ut och köpa massor av nya fartyg, utan snarare att en stramare torrbulkmarknad kan ge högre rater, bättre utdelningar och därmed lyfta aktien. Nya fartyg kan självklart vara positivt, men då måste timingen och finansieringen vara god. Som någon annan kommenterade längre upp här så är det en fair poäng att eventuell tillväxt eller nya fartyg snabbt kan kräva mer kapital än vad företaget sitter på idag, och emissionsrisk är absolut något man måste ta hänsyn till. Samtidigt är det inte nödvändigtvis givet att caset i 2020 Bulkers handlar om aggressiv expansion just nu. Man måste bara vänta och se helt enkelt :)
  • 15 juni
    ·
    Tja, vad nu? Ska man sälja eller stanna kvar, är det någon som har bildat sig en uppfattning, själv tror jag att jag stannar kvar. Jag stannar kvar tills något nytt kommer in i bilden, restvärdet jag sitter med är bara en liten post.
    16 juni
    ·
    Detta undrar jag också över, gudarna vet! Jag hoppas fortfarande på lotterilodden.
  • 5 juni · Ändrad
    ·
    Folk tror tydligen fortfarande på jultomten. I ett pyramidspel är de flesta förlorare...
    Viktigt att ha barnasinnet kvar i livet 😜
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm