Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

MPC Container Ships

MPC Container Ships

16,985NOK
−0,70% (−0,120)
Vid stängning
Högst17,305
Lägst16,950
Omsättning
33,6 MNOK
16,985NOK
−0,70% (−0,120)
Vid stängning
Högst17,305
Lägst16,950
Omsättning
33,6 MNOK

MPC Container Ships

MPC Container Ships

16,985NOK
−0,70% (−0,120)
Vid stängning
Högst17,305
Lägst16,950
Omsättning
33,6 MNOK
16,985NOK
−0,70% (−0,120)
Vid stängning
Högst17,305
Lägst16,950
Omsättning
33,6 MNOK

MPC Container Ships

MPC Container Ships

16,985NOK
−0,70% (−0,120)
Vid stängning
Högst17,305
Lägst16,950
Omsättning
33,6 MNOK
16,985NOK
−0,70% (−0,120)
Vid stängning
Högst17,305
Lägst16,950
Omsättning
33,6 MNOK
2025 Q3-rapport
25 dagar sedan50min
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,64 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
84
Sälj
Antal
4 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 181--
1 707--
1--
116--
61--
Högst
17,305
VWAP
-
Lägst
16,95
OmsättningAntal
33,6 1 966 523
VWAP
-
Högst
17,305
Lägst
16,95
OmsättningAntal
33,6 1 966 523

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
24 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport27 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från FactSet, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Stadiga dagliga nedgångar. Ge mig en bra dag😀
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Välkommen 16-nivån som spåddes
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Inte överraskad, nej!!
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Är det någon här som tror att MPC kommer att nå 20 kr i 1Q2026?
    för 26 min sen
    ·
    för 26 min sen
    ·
    Kursen är ungefär likadan som 2023 när jag köpte för första gången. Jag har lärt mig att kursen på Mpc hålls nere av short och analytiker som pratar ner. Var uppe i 24 kr som mest, troligen kommer vi inte dit igen, eftersom årlig utdelning är reducerad till 10-12%, många andra företag matchar det. Sorry, detta blir inte 2026 års vinnare.........
  • för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Goldman Sachs: Spår starkt år för tank – varnar för container Goldman Sachs rekommenderar tanksektorn för 2026, men varnar för en «djup nedgång» i containersegmentet. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/22/8316582/goldman-sachs-spar-sterkt-ar-for-tank-advarer-mot-container?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Har väl strängt taget ingenting med mpc att göra.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Indirekt och på sikt gör det det. Flera av dessa liner-företag är kunder eller potentiella kunder till MPCC, så det är en fördel för MPCC att det går bra för dem. När det är sagt verkar detta vara en relativt kortsiktig analys och MPCC har till stor del täckt upp 2026 redan, så denna nedgång i liner-segmentet måste vara långsiktig om den ska påverka MPCC nämnvärt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Kapital har en kort genomgång av utsikterna inom shipping nästa år. Spår höga rater för vlcc, vilket kommer att smitta över på produkttank. Troligen bra för torrbulk, men becksvart för LNG. För containerfartyg kommer återupptagandet av segling genom Suez att utgöra en nedsida, detsamma gäller flottillväxt. En okej intjäning förväntas ändå. Avslutningsvis citeras Almås på Clarkson. Sista meningen tänker jag absolut gäller MPCC: Inom containersegmentet är det utbredd användning av långa kontrakt, och de ingås ofta när marknaden är stram. De stora rederierna har marknadsmakt, och större delen av intäkterna kommer från de långa kontrakten. Till exempel ser vi för närvarande att timecharter-raterna för containerfartyg håller sig solida, och att de ännu inte har fallit i takt med spotraterna för containrar. Vi bör inte heller glömma att för vissa segment – typiskt mindre fartyg – är flottillväxten mycket lägre, avslutar hon.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
25 dagar sedan50min
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,64 %Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Stadiga dagliga nedgångar. Ge mig en bra dag😀
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Välkommen 16-nivån som spåddes
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Inte överraskad, nej!!
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Är det någon här som tror att MPC kommer att nå 20 kr i 1Q2026?
    för 26 min sen
    ·
    för 26 min sen
    ·
    Kursen är ungefär likadan som 2023 när jag köpte för första gången. Jag har lärt mig att kursen på Mpc hålls nere av short och analytiker som pratar ner. Var uppe i 24 kr som mest, troligen kommer vi inte dit igen, eftersom årlig utdelning är reducerad till 10-12%, många andra företag matchar det. Sorry, detta blir inte 2026 års vinnare.........
  • för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Goldman Sachs: Spår starkt år för tank – varnar för container Goldman Sachs rekommenderar tanksektorn för 2026, men varnar för en «djup nedgång» i containersegmentet. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/22/8316582/goldman-sachs-spar-sterkt-ar-for-tank-advarer-mot-container?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Har väl strängt taget ingenting med mpc att göra.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Indirekt och på sikt gör det det. Flera av dessa liner-företag är kunder eller potentiella kunder till MPCC, så det är en fördel för MPCC att det går bra för dem. När det är sagt verkar detta vara en relativt kortsiktig analys och MPCC har till stor del täckt upp 2026 redan, så denna nedgång i liner-segmentet måste vara långsiktig om den ska påverka MPCC nämnvärt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Kapital har en kort genomgång av utsikterna inom shipping nästa år. Spår höga rater för vlcc, vilket kommer att smitta över på produkttank. Troligen bra för torrbulk, men becksvart för LNG. För containerfartyg kommer återupptagandet av segling genom Suez att utgöra en nedsida, detsamma gäller flottillväxt. En okej intjäning förväntas ändå. Avslutningsvis citeras Almås på Clarkson. Sista meningen tänker jag absolut gäller MPCC: Inom containersegmentet är det utbredd användning av långa kontrakt, och de ingås ofta när marknaden är stram. De stora rederierna har marknadsmakt, och större delen av intäkterna kommer från de långa kontrakten. Till exempel ser vi för närvarande att timecharter-raterna för containerfartyg håller sig solida, och att de ännu inte har fallit i takt med spotraterna för containrar. Vi bör inte heller glömma att för vissa segment – typiskt mindre fartyg – är flottillväxten mycket lägre, avslutar hon.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
84
Sälj
Antal
4 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 181--
1 707--
1--
116--
61--
Högst
17,305
VWAP
-
Lägst
16,95
OmsättningAntal
33,6 1 966 523
VWAP
-
Högst
17,305
Lägst
16,95
OmsättningAntal
33,6 1 966 523

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
24 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport27 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från FactSet, Quartr

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
25 dagar sedan50min

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
24 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport27 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från FactSet, Quartr

Relaterade värdepapper

0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,64 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Stadiga dagliga nedgångar. Ge mig en bra dag😀
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Välkommen 16-nivån som spåddes
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Inte överraskad, nej!!
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Är det någon här som tror att MPC kommer att nå 20 kr i 1Q2026?
    för 26 min sen
    ·
    för 26 min sen
    ·
    Kursen är ungefär likadan som 2023 när jag köpte för första gången. Jag har lärt mig att kursen på Mpc hålls nere av short och analytiker som pratar ner. Var uppe i 24 kr som mest, troligen kommer vi inte dit igen, eftersom årlig utdelning är reducerad till 10-12%, många andra företag matchar det. Sorry, detta blir inte 2026 års vinnare.........
  • för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Goldman Sachs: Spår starkt år för tank – varnar för container Goldman Sachs rekommenderar tanksektorn för 2026, men varnar för en «djup nedgång» i containersegmentet. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/22/8316582/goldman-sachs-spar-sterkt-ar-for-tank-advarer-mot-container?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Har väl strängt taget ingenting med mpc att göra.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Indirekt och på sikt gör det det. Flera av dessa liner-företag är kunder eller potentiella kunder till MPCC, så det är en fördel för MPCC att det går bra för dem. När det är sagt verkar detta vara en relativt kortsiktig analys och MPCC har till stor del täckt upp 2026 redan, så denna nedgång i liner-segmentet måste vara långsiktig om den ska påverka MPCC nämnvärt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Kapital har en kort genomgång av utsikterna inom shipping nästa år. Spår höga rater för vlcc, vilket kommer att smitta över på produkttank. Troligen bra för torrbulk, men becksvart för LNG. För containerfartyg kommer återupptagandet av segling genom Suez att utgöra en nedsida, detsamma gäller flottillväxt. En okej intjäning förväntas ändå. Avslutningsvis citeras Almås på Clarkson. Sista meningen tänker jag absolut gäller MPCC: Inom containersegmentet är det utbredd användning av långa kontrakt, och de ingås ofta när marknaden är stram. De stora rederierna har marknadsmakt, och större delen av intäkterna kommer från de långa kontrakten. Till exempel ser vi för närvarande att timecharter-raterna för containerfartyg håller sig solida, och att de ännu inte har fallit i takt med spotraterna för containrar. Vi bör inte heller glömma att för vissa segment – typiskt mindre fartyg – är flottillväxten mycket lägre, avslutar hon.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
84
Sälj
Antal
4 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 181--
1 707--
1--
116--
61--
Högst
17,305
VWAP
-
Lägst
16,95
OmsättningAntal
33,6 1 966 523
VWAP
-
Högst
17,305
Lägst
16,95
OmsättningAntal
33,6 1 966 523

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades