2025 Q3-rapport
25 dagar sedan50min
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,64 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
84
Sälj
Antal
4 000
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 181 | - | - | ||
| 1 707 | - | - | ||
| 1 | - | - | ||
| 116 | - | - | ||
| 61 | - | - |
Högst
17,305VWAP
Lägst
16,95OmsättningAntal
33,6 1 966 523
VWAP
Högst
17,305Lägst
16,95OmsättningAntal
33,6 1 966 523
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 tim sedanStadiga dagliga nedgångar. Ge mig en bra dag😀
- ·för 2 tim sedanVälkommen 16-nivån som spåddes
- ·för 5 tim sedanÄr det någon här som tror att MPC kommer att nå 20 kr i 1Q2026?·för 26 min senKursen är ungefär likadan som 2023 när jag köpte för första gången. Jag har lärt mig att kursen på Mpc hålls nere av short och analytiker som pratar ner. Var uppe i 24 kr som mest, troligen kommer vi inte dit igen, eftersom årlig utdelning är reducerad till 10-12%, många andra företag matchar det. Sorry, detta blir inte 2026 års vinnare.........
- ·för 8 tim sedanGoldman Sachs: Spår starkt år för tank – varnar för container Goldman Sachs rekommenderar tanksektorn för 2026, men varnar för en «djup nedgång» i containersegmentet. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/22/8316582/goldman-sachs-spar-sterkt-ar-for-tank-advarer-mot-container?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget·för 6 tim sedanHar väl strängt taget ingenting med mpc att göra.·för 6 tim sedanIndirekt och på sikt gör det det. Flera av dessa liner-företag är kunder eller potentiella kunder till MPCC, så det är en fördel för MPCC att det går bra för dem. När det är sagt verkar detta vara en relativt kortsiktig analys och MPCC har till stor del täckt upp 2026 redan, så denna nedgång i liner-segmentet måste vara långsiktig om den ska påverka MPCC nämnvärt.
- ·för 1 dag sedanKapital har en kort genomgång av utsikterna inom shipping nästa år. Spår höga rater för vlcc, vilket kommer att smitta över på produkttank. Troligen bra för torrbulk, men becksvart för LNG. För containerfartyg kommer återupptagandet av segling genom Suez att utgöra en nedsida, detsamma gäller flottillväxt. En okej intjäning förväntas ändå. Avslutningsvis citeras Almås på Clarkson. Sista meningen tänker jag absolut gäller MPCC: Inom containersegmentet är det utbredd användning av långa kontrakt, och de ingås ofta när marknaden är stram. De stora rederierna har marknadsmakt, och större delen av intäkterna kommer från de långa kontrakten. Till exempel ser vi för närvarande att timecharter-raterna för containerfartyg håller sig solida, och att de ännu inte har fallit i takt med spotraterna för containrar. Vi bör inte heller glömma att för vissa segment – typiskt mindre fartyg – är flottillväxten mycket lägre, avslutar hon.·för 9 tim sedan
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
25 dagar sedan50min
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,64 %Direktavk.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 tim sedanStadiga dagliga nedgångar. Ge mig en bra dag😀
- ·för 2 tim sedanVälkommen 16-nivån som spåddes
- ·för 5 tim sedanÄr det någon här som tror att MPC kommer att nå 20 kr i 1Q2026?·för 26 min senKursen är ungefär likadan som 2023 när jag köpte för första gången. Jag har lärt mig att kursen på Mpc hålls nere av short och analytiker som pratar ner. Var uppe i 24 kr som mest, troligen kommer vi inte dit igen, eftersom årlig utdelning är reducerad till 10-12%, många andra företag matchar det. Sorry, detta blir inte 2026 års vinnare.........
- ·för 8 tim sedanGoldman Sachs: Spår starkt år för tank – varnar för container Goldman Sachs rekommenderar tanksektorn för 2026, men varnar för en «djup nedgång» i containersegmentet. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/22/8316582/goldman-sachs-spar-sterkt-ar-for-tank-advarer-mot-container?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget·för 6 tim sedanHar väl strängt taget ingenting med mpc att göra.·för 6 tim sedanIndirekt och på sikt gör det det. Flera av dessa liner-företag är kunder eller potentiella kunder till MPCC, så det är en fördel för MPCC att det går bra för dem. När det är sagt verkar detta vara en relativt kortsiktig analys och MPCC har till stor del täckt upp 2026 redan, så denna nedgång i liner-segmentet måste vara långsiktig om den ska påverka MPCC nämnvärt.
- ·för 1 dag sedanKapital har en kort genomgång av utsikterna inom shipping nästa år. Spår höga rater för vlcc, vilket kommer att smitta över på produkttank. Troligen bra för torrbulk, men becksvart för LNG. För containerfartyg kommer återupptagandet av segling genom Suez att utgöra en nedsida, detsamma gäller flottillväxt. En okej intjäning förväntas ändå. Avslutningsvis citeras Almås på Clarkson. Sista meningen tänker jag absolut gäller MPCC: Inom containersegmentet är det utbredd användning av långa kontrakt, och de ingås ofta när marknaden är stram. De stora rederierna har marknadsmakt, och större delen av intäkterna kommer från de långa kontrakten. Till exempel ser vi för närvarande att timecharter-raterna för containerfartyg håller sig solida, och att de ännu inte har fallit i takt med spotraterna för containrar. Vi bör inte heller glömma att för vissa segment – typiskt mindre fartyg – är flottillväxten mycket lägre, avslutar hon.·för 9 tim sedan
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
84
Sälj
Antal
4 000
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 181 | - | - | ||
| 1 707 | - | - | ||
| 1 | - | - | ||
| 116 | - | - | ||
| 61 | - | - |
Högst
17,305VWAP
Lägst
16,95OmsättningAntal
33,6 1 966 523
VWAP
Högst
17,305Lägst
16,95OmsättningAntal
33,6 1 966 523
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
25 dagar sedan50min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,64 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 tim sedanStadiga dagliga nedgångar. Ge mig en bra dag😀
- ·för 2 tim sedanVälkommen 16-nivån som spåddes
- ·för 5 tim sedanÄr det någon här som tror att MPC kommer att nå 20 kr i 1Q2026?·för 26 min senKursen är ungefär likadan som 2023 när jag köpte för första gången. Jag har lärt mig att kursen på Mpc hålls nere av short och analytiker som pratar ner. Var uppe i 24 kr som mest, troligen kommer vi inte dit igen, eftersom årlig utdelning är reducerad till 10-12%, många andra företag matchar det. Sorry, detta blir inte 2026 års vinnare.........
- ·för 8 tim sedanGoldman Sachs: Spår starkt år för tank – varnar för container Goldman Sachs rekommenderar tanksektorn för 2026, men varnar för en «djup nedgång» i containersegmentet. https://www.finansavisen.no/shipping/2025/12/22/8316582/goldman-sachs-spar-sterkt-ar-for-tank-advarer-mot-container?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget·för 6 tim sedanHar väl strängt taget ingenting med mpc att göra.·för 6 tim sedanIndirekt och på sikt gör det det. Flera av dessa liner-företag är kunder eller potentiella kunder till MPCC, så det är en fördel för MPCC att det går bra för dem. När det är sagt verkar detta vara en relativt kortsiktig analys och MPCC har till stor del täckt upp 2026 redan, så denna nedgång i liner-segmentet måste vara långsiktig om den ska påverka MPCC nämnvärt.
- ·för 1 dag sedanKapital har en kort genomgång av utsikterna inom shipping nästa år. Spår höga rater för vlcc, vilket kommer att smitta över på produkttank. Troligen bra för torrbulk, men becksvart för LNG. För containerfartyg kommer återupptagandet av segling genom Suez att utgöra en nedsida, detsamma gäller flottillväxt. En okej intjäning förväntas ändå. Avslutningsvis citeras Almås på Clarkson. Sista meningen tänker jag absolut gäller MPCC: Inom containersegmentet är det utbredd användning av långa kontrakt, och de ingås ofta när marknaden är stram. De stora rederierna har marknadsmakt, och större delen av intäkterna kommer från de långa kontrakten. Till exempel ser vi för närvarande att timecharter-raterna för containerfartyg håller sig solida, och att de ännu inte har fallit i takt med spotraterna för containrar. Vi bör inte heller glömma att för vissa segment – typiskt mindre fartyg – är flottillväxten mycket lägre, avslutar hon.·för 9 tim sedan
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
84
Sälj
Antal
4 000
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 181 | - | - | ||
| 1 707 | - | - | ||
| 1 | - | - | ||
| 116 | - | - | ||
| 61 | - | - |
Högst
17,305VWAP
Lägst
16,95OmsättningAntal
33,6 1 966 523
VWAP
Högst
17,305Lägst
16,95OmsättningAntal
33,6 1 966 523
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






