2025 Q3-rapport
30 dagar sedan50min
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,68 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
2 850
Sälj
Antal
1 565
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
17,095VWAP
Lägst
16,83OmsättningAntal
26,1 1 536 824
VWAP
Högst
17,095Lägst
16,83OmsättningAntal
26,1 1 536 824
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 23 tim sedan · ÄndradNEW CONTEX indexens utveckling under 2025 (minus en uppdatering till). Ja folkens, då räknar jag med att revbensspjäll och pinnekjøtt är smält. (möjlig restmiddag idag.) Då tänkte jag visa hur raternas utveckling har varit i dollar/day i de 14 klasserna vi har följt under 2025. Och det beskrivs väl bara med ordet fantastiskt. I motsats till vad alla norska shippinganalytiker spådde för år 2025. Jag tar en uppdatering av indexet för alla nya. Indexet hade under 2025 6 klasser i indexet och 8 klasser som tilläggsinformation. =14 st. Detta har nu ändrats till 6 klasser i indexet och 10 klasser som tilläggsinformation = 16 klasser. Och 1700 TEU har bytts till 1800 TEU-klassen. Indexet visar TC-rater på 6-12-24 månader. MPCC skriver gärna kontrakt med längre varaktighet, så raterna är inte direkt "överförbara" till MPCC:s båtar. MPCC:s kontrakt är gärna lite längre, och då med lite lägre rater än indexet visar . Men indexet används garanterat som "mall" under förhandlingar/omförhandlingar av kontrakt. Så ju högre index desto bättre förhandlingskort för MPCC.. Men nu hoppar vi över till upplägget .. Upplägget är så här. Båttyp TEU - Kontraktslängd i månader - rate dollar /day vid årets start på 1398 poäng rate idag på 1485 poäng. - förändring angiven med plus eller minus. 1100-6 14.832 d/d. -16.807 = + 1.975 d/d 1700-6. 24.841. - 28.243 = + 3.402 d/d 2500-12. 30.727. - 33.686 = +2.959 d/d. 2700-12. 33.875. -35.745= +1.870 d/d 3500-12. 41.050. - 41.855= + 805 d/d 4250-12. 52.745. - 51.150= - 1.595 d/d 2500-24 25.795. - 27.382 = +1.587 d/d. 2700-24 27.900. -28.818 = + 918 d/d 3500-24. 33.530. - 33.575.= + 45 d/d. 4250-24 41.610. - 41.305= - 305 d/d 5700-12. 60.444. -59.822 = - 622 d/d. 6500-12. 67.489. - 66.656 = - 833 d/d. 1100-12. 14.002. -16.009 = + 2.007 d/d 1700-12. 21.736. - 26.025 = 4.289. d/d. Ja folkens, denna utveckling av raterna under 2025 är till att få tårar i ögonen av. Och det är glädjetårar. Det är när vi ser denna utveckling av raterna under 2025 som vi tar fram utklippsboken och tittar på uttalandena från alla norska shippinganalytiker under 2024. Om hur groteskt dåligt 2025 skulle bli för MPCC. Jag har fortfarande lappen på väggen vid utgångsdörren med namnet på den som sa att det fanns chanser för noll utdelningar från MPCC under 2025. Ja hur blev det, var det ca. 2,75 kr som blev svaret. Tror den lappen ska få hänga lite till. Gillar att starta dagen med ett leende, när jag tittar på väggen och ser namnet på lappen. Då startar dagen med ett leende på läpparna. Så kommer några egna tankar om indexets utveckling under första halvåret 2026. Tror vi börjar med att fortsätta den sjunkande trenden nedåt. som startade 11-9-25. Detta p.g.a. 1 Delvis öppning för segling genom Suezkanalen, de första containerfartygen av en viss storlek har precis "testat rutten". MÆRSK och ZIM... 2.Skrotning av feederbåtar under 2025, var nog på ALL TIME LOW. Jag lyckades upptäcka 12 st. Det är ett extremt lågt antal, detta p.g.a. de fina raterna vi har idag. 3.Det kommer så småningom nya båtar på vattnet, inte så många under 2026, men under 2027 blir det en del. Men som de flesta här vet, så börjar det bli väldigt många feederbåtar över 20 och 25 år. Så skrotningen den kommer, det är ingen väg runt det. Då tror jag detta räcker som jullektyr. Då är det dags för en promenad i det fina vädret. Ha en fortsatt god jul allihop.
- ·för 1 dag sedanMå MPC ha god stabil tillväxt de nästa par åren, God jul och gott nytt år!
- ·för 3 dagar sedan · ÄndradJa folkens, jag måste tyvärr komma med en dålig nyhet.. New Contex-indexen uppdaterades inte idag. Och jag utgår ifrån att den inte blir uppdaterad 1. juldagen heller. Så då är det bara tisdag 30 december som är sista chansen för uppdatering innan året 2025 är färdigseglat. Och shortergänget satt på händerna och gjorde ingenting igår (tmandag) heller.. Det är den 10. börsdagen utan aktivitet från det gänget, så det ser ut som att de har tagit jullov redan.. Ha en god jul alla som en.
- ·23 dec. · ÄndradDå får ni det på grund av att New Contex-indexet blir förändrat i TEU-klasserna. En sammanfattning av vad som har hänt i klassen 1700 TEU i 6 mnd och 12 mnd.ers raterna..i 2025 Då denna klassen byts ut mot 1800 TEU istället. För att sätta detta lite I perspektiv. Vi startade året 2025 på 1398 poäng, och vi avslutar 1700 TEU-klassen den 16-12-25. på 1485 poäng. Då har vi haft en ökning på 87 poäng. Nu ska vi se vad det utgör i rateförändring dollar /dag. Vi tar 1700 TEU/6 MND. först. Vi startade på 24.841 d/d. och ökade till 28.243 d/d En formidabel ökning på 3.402 dollar/dag. Så tar vi 1700TEU /12 MND. Vi startade året på 21.736 d/d och har ökat till 26.025 dollar , En ännu större ökning på 4.289 dollar/dag. Detta underbygger väl precis vad de norska shippinganalytikerna sade 2024 att skulle hända??? Eller hur var det nu igen. ? Ha en strålande dag alla som en.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
30 dagar sedan50min
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,68 %Direktavk.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 23 tim sedan · ÄndradNEW CONTEX indexens utveckling under 2025 (minus en uppdatering till). Ja folkens, då räknar jag med att revbensspjäll och pinnekjøtt är smält. (möjlig restmiddag idag.) Då tänkte jag visa hur raternas utveckling har varit i dollar/day i de 14 klasserna vi har följt under 2025. Och det beskrivs väl bara med ordet fantastiskt. I motsats till vad alla norska shippinganalytiker spådde för år 2025. Jag tar en uppdatering av indexet för alla nya. Indexet hade under 2025 6 klasser i indexet och 8 klasser som tilläggsinformation. =14 st. Detta har nu ändrats till 6 klasser i indexet och 10 klasser som tilläggsinformation = 16 klasser. Och 1700 TEU har bytts till 1800 TEU-klassen. Indexet visar TC-rater på 6-12-24 månader. MPCC skriver gärna kontrakt med längre varaktighet, så raterna är inte direkt "överförbara" till MPCC:s båtar. MPCC:s kontrakt är gärna lite längre, och då med lite lägre rater än indexet visar . Men indexet används garanterat som "mall" under förhandlingar/omförhandlingar av kontrakt. Så ju högre index desto bättre förhandlingskort för MPCC.. Men nu hoppar vi över till upplägget .. Upplägget är så här. Båttyp TEU - Kontraktslängd i månader - rate dollar /day vid årets start på 1398 poäng rate idag på 1485 poäng. - förändring angiven med plus eller minus. 1100-6 14.832 d/d. -16.807 = + 1.975 d/d 1700-6. 24.841. - 28.243 = + 3.402 d/d 2500-12. 30.727. - 33.686 = +2.959 d/d. 2700-12. 33.875. -35.745= +1.870 d/d 3500-12. 41.050. - 41.855= + 805 d/d 4250-12. 52.745. - 51.150= - 1.595 d/d 2500-24 25.795. - 27.382 = +1.587 d/d. 2700-24 27.900. -28.818 = + 918 d/d 3500-24. 33.530. - 33.575.= + 45 d/d. 4250-24 41.610. - 41.305= - 305 d/d 5700-12. 60.444. -59.822 = - 622 d/d. 6500-12. 67.489. - 66.656 = - 833 d/d. 1100-12. 14.002. -16.009 = + 2.007 d/d 1700-12. 21.736. - 26.025 = 4.289. d/d. Ja folkens, denna utveckling av raterna under 2025 är till att få tårar i ögonen av. Och det är glädjetårar. Det är när vi ser denna utveckling av raterna under 2025 som vi tar fram utklippsboken och tittar på uttalandena från alla norska shippinganalytiker under 2024. Om hur groteskt dåligt 2025 skulle bli för MPCC. Jag har fortfarande lappen på väggen vid utgångsdörren med namnet på den som sa att det fanns chanser för noll utdelningar från MPCC under 2025. Ja hur blev det, var det ca. 2,75 kr som blev svaret. Tror den lappen ska få hänga lite till. Gillar att starta dagen med ett leende, när jag tittar på väggen och ser namnet på lappen. Då startar dagen med ett leende på läpparna. Så kommer några egna tankar om indexets utveckling under första halvåret 2026. Tror vi börjar med att fortsätta den sjunkande trenden nedåt. som startade 11-9-25. Detta p.g.a. 1 Delvis öppning för segling genom Suezkanalen, de första containerfartygen av en viss storlek har precis "testat rutten". MÆRSK och ZIM... 2.Skrotning av feederbåtar under 2025, var nog på ALL TIME LOW. Jag lyckades upptäcka 12 st. Det är ett extremt lågt antal, detta p.g.a. de fina raterna vi har idag. 3.Det kommer så småningom nya båtar på vattnet, inte så många under 2026, men under 2027 blir det en del. Men som de flesta här vet, så börjar det bli väldigt många feederbåtar över 20 och 25 år. Så skrotningen den kommer, det är ingen väg runt det. Då tror jag detta räcker som jullektyr. Då är det dags för en promenad i det fina vädret. Ha en fortsatt god jul allihop.
- ·för 1 dag sedanMå MPC ha god stabil tillväxt de nästa par åren, God jul och gott nytt år!
- ·för 3 dagar sedan · ÄndradJa folkens, jag måste tyvärr komma med en dålig nyhet.. New Contex-indexen uppdaterades inte idag. Och jag utgår ifrån att den inte blir uppdaterad 1. juldagen heller. Så då är det bara tisdag 30 december som är sista chansen för uppdatering innan året 2025 är färdigseglat. Och shortergänget satt på händerna och gjorde ingenting igår (tmandag) heller.. Det är den 10. börsdagen utan aktivitet från det gänget, så det ser ut som att de har tagit jullov redan.. Ha en god jul alla som en.
- ·23 dec. · ÄndradDå får ni det på grund av att New Contex-indexet blir förändrat i TEU-klasserna. En sammanfattning av vad som har hänt i klassen 1700 TEU i 6 mnd och 12 mnd.ers raterna..i 2025 Då denna klassen byts ut mot 1800 TEU istället. För att sätta detta lite I perspektiv. Vi startade året 2025 på 1398 poäng, och vi avslutar 1700 TEU-klassen den 16-12-25. på 1485 poäng. Då har vi haft en ökning på 87 poäng. Nu ska vi se vad det utgör i rateförändring dollar /dag. Vi tar 1700 TEU/6 MND. först. Vi startade på 24.841 d/d. och ökade till 28.243 d/d En formidabel ökning på 3.402 dollar/dag. Så tar vi 1700TEU /12 MND. Vi startade året på 21.736 d/d och har ökat till 26.025 dollar , En ännu större ökning på 4.289 dollar/dag. Detta underbygger väl precis vad de norska shippinganalytikerna sade 2024 att skulle hända??? Eller hur var det nu igen. ? Ha en strålande dag alla som en.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
2 850
Sälj
Antal
1 565
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
17,095VWAP
Lägst
16,83OmsättningAntal
26,1 1 536 824
VWAP
Högst
17,095Lägst
16,83OmsättningAntal
26,1 1 536 824
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
30 dagar sedan50min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
0,5067 NOK/aktie
Senaste utdelning
19,68 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 23 tim sedan · ÄndradNEW CONTEX indexens utveckling under 2025 (minus en uppdatering till). Ja folkens, då räknar jag med att revbensspjäll och pinnekjøtt är smält. (möjlig restmiddag idag.) Då tänkte jag visa hur raternas utveckling har varit i dollar/day i de 14 klasserna vi har följt under 2025. Och det beskrivs väl bara med ordet fantastiskt. I motsats till vad alla norska shippinganalytiker spådde för år 2025. Jag tar en uppdatering av indexet för alla nya. Indexet hade under 2025 6 klasser i indexet och 8 klasser som tilläggsinformation. =14 st. Detta har nu ändrats till 6 klasser i indexet och 10 klasser som tilläggsinformation = 16 klasser. Och 1700 TEU har bytts till 1800 TEU-klassen. Indexet visar TC-rater på 6-12-24 månader. MPCC skriver gärna kontrakt med längre varaktighet, så raterna är inte direkt "överförbara" till MPCC:s båtar. MPCC:s kontrakt är gärna lite längre, och då med lite lägre rater än indexet visar . Men indexet används garanterat som "mall" under förhandlingar/omförhandlingar av kontrakt. Så ju högre index desto bättre förhandlingskort för MPCC.. Men nu hoppar vi över till upplägget .. Upplägget är så här. Båttyp TEU - Kontraktslängd i månader - rate dollar /day vid årets start på 1398 poäng rate idag på 1485 poäng. - förändring angiven med plus eller minus. 1100-6 14.832 d/d. -16.807 = + 1.975 d/d 1700-6. 24.841. - 28.243 = + 3.402 d/d 2500-12. 30.727. - 33.686 = +2.959 d/d. 2700-12. 33.875. -35.745= +1.870 d/d 3500-12. 41.050. - 41.855= + 805 d/d 4250-12. 52.745. - 51.150= - 1.595 d/d 2500-24 25.795. - 27.382 = +1.587 d/d. 2700-24 27.900. -28.818 = + 918 d/d 3500-24. 33.530. - 33.575.= + 45 d/d. 4250-24 41.610. - 41.305= - 305 d/d 5700-12. 60.444. -59.822 = - 622 d/d. 6500-12. 67.489. - 66.656 = - 833 d/d. 1100-12. 14.002. -16.009 = + 2.007 d/d 1700-12. 21.736. - 26.025 = 4.289. d/d. Ja folkens, denna utveckling av raterna under 2025 är till att få tårar i ögonen av. Och det är glädjetårar. Det är när vi ser denna utveckling av raterna under 2025 som vi tar fram utklippsboken och tittar på uttalandena från alla norska shippinganalytiker under 2024. Om hur groteskt dåligt 2025 skulle bli för MPCC. Jag har fortfarande lappen på väggen vid utgångsdörren med namnet på den som sa att det fanns chanser för noll utdelningar från MPCC under 2025. Ja hur blev det, var det ca. 2,75 kr som blev svaret. Tror den lappen ska få hänga lite till. Gillar att starta dagen med ett leende, när jag tittar på väggen och ser namnet på lappen. Då startar dagen med ett leende på läpparna. Så kommer några egna tankar om indexets utveckling under första halvåret 2026. Tror vi börjar med att fortsätta den sjunkande trenden nedåt. som startade 11-9-25. Detta p.g.a. 1 Delvis öppning för segling genom Suezkanalen, de första containerfartygen av en viss storlek har precis "testat rutten". MÆRSK och ZIM... 2.Skrotning av feederbåtar under 2025, var nog på ALL TIME LOW. Jag lyckades upptäcka 12 st. Det är ett extremt lågt antal, detta p.g.a. de fina raterna vi har idag. 3.Det kommer så småningom nya båtar på vattnet, inte så många under 2026, men under 2027 blir det en del. Men som de flesta här vet, så börjar det bli väldigt många feederbåtar över 20 och 25 år. Så skrotningen den kommer, det är ingen väg runt det. Då tror jag detta räcker som jullektyr. Då är det dags för en promenad i det fina vädret. Ha en fortsatt god jul allihop.
- ·för 1 dag sedanMå MPC ha god stabil tillväxt de nästa par åren, God jul och gott nytt år!
- ·för 3 dagar sedan · ÄndradJa folkens, jag måste tyvärr komma med en dålig nyhet.. New Contex-indexen uppdaterades inte idag. Och jag utgår ifrån att den inte blir uppdaterad 1. juldagen heller. Så då är det bara tisdag 30 december som är sista chansen för uppdatering innan året 2025 är färdigseglat. Och shortergänget satt på händerna och gjorde ingenting igår (tmandag) heller.. Det är den 10. börsdagen utan aktivitet från det gänget, så det ser ut som att de har tagit jullov redan.. Ha en god jul alla som en.
- ·23 dec. · ÄndradDå får ni det på grund av att New Contex-indexet blir förändrat i TEU-klasserna. En sammanfattning av vad som har hänt i klassen 1700 TEU i 6 mnd och 12 mnd.ers raterna..i 2025 Då denna klassen byts ut mot 1800 TEU istället. För att sätta detta lite I perspektiv. Vi startade året 2025 på 1398 poäng, och vi avslutar 1700 TEU-klassen den 16-12-25. på 1485 poäng. Då har vi haft en ökning på 87 poäng. Nu ska vi se vad det utgör i rateförändring dollar /dag. Vi tar 1700 TEU/6 MND. först. Vi startade på 24.841 d/d. och ökade till 28.243 d/d En formidabel ökning på 3.402 dollar/dag. Så tar vi 1700TEU /12 MND. Vi startade året på 21.736 d/d och har ökat till 26.025 dollar , En ännu större ökning på 4.289 dollar/dag. Detta underbygger väl precis vad de norska shippinganalytikerna sade 2024 att skulle hända??? Eller hur var det nu igen. ? Ha en strålande dag alla som en.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
2 850
Sälj
Antal
1 565
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
17,095VWAP
Lägst
16,83OmsättningAntal
26,1 1 536 824
VWAP
Högst
17,095Lägst
16,83OmsättningAntal
26,1 1 536 824
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






