Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Oslo Børs
KOA

Kongsberg Automotive

Kongsberg Automotive

1,600NOK
−0,62% (−0,010)
Idag
Högst1,608
Lägst1,586
Omsättning
0,8 MNOK
1,600NOK
−0,62% (−0,010)
Idag
Högst1,608
Lägst1,586
Omsättning
0,8 MNOK
Aktie
Oslo Børs
KOA

Kongsberg Automotive

Kongsberg Automotive

1,600NOK
−0,62% (−0,010)
Idag
Högst1,608
Lägst1,586
Omsättning
0,8 MNOK
1,600NOK
−0,62% (−0,010)
Idag
Högst1,608
Lägst1,586
Omsättning
0,8 MNOK
Aktie
Oslo Børs
KOA

Kongsberg Automotive

Kongsberg Automotive

1,600NOK
−0,62% (−0,010)
Idag
Högst1,608
Lägst1,586
Omsättning
0,8 MNOK
1,600NOK
−0,62% (−0,010)
Idag
Högst1,608
Lägst1,586
Omsättning
0,8 MNOK
Q1-rapport
65 dagar sedan54min

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
12 203
Sälj
Antal
8 986

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
14 638--
56 577--
3 025--
13 568--
15 045--
Högst
1,608
VWAP
-
Lägst
1,586
OmsättningAntal
0,8 486 557
VWAP
-
Högst
1,608
Lägst
1,586
OmsättningAntal
0,8 486 557

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2024 Årsstämma23 maj
2025 Q1-rapport7 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Extra bolagsstämma20 dec. 2024
2024 Q3-rapport5 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    För ett år sedan var priset uppe i 1,72, sedan kom andra kvartalet med en förlust på 4,4 miljoner euro, och priset sjönk till 1,24 NOK och hopp och ständiga rapporter om kontrakt ledde till en dal och en berg-och-dalbana trots att årsresultatet var negativt med 16 miljoner euro. Det som händer nu är att det äntligen kommer ett andra kvartal med plus, det kommer att bli en stor överraskning eftersom få kontrakt har rapporterats, men jag är redo för en ny berg-och-dalbana, och nya köp till 1,20 eftersom det är otroligt att ett företag med hög omsättning inte klarar av att reglera vinsten, bli av med förlustbringande projekt och ge aktieägarna en rimlig avkastning.
    för 16 tim sedan
    ·
    för 16 tim sedan
    ·
    Jag är ganska övertygad om att om andra kvartalet visar en minskad försäljning och ett negativt resultat på mindre än 4 miljoner euro, så kommer missnöjet att sprida sig igen, och då kommer det att falla under 1,2 – men om vi ska tro på signalerna från ledningen så är vi inte där, men en minskning av försäljningen och ett mindre plus är troligt, eller hur?
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    KOA-aktier framöver. Enkel logik; 1) Vi har inga indikationer på att bruttomarginalerna för KOAs kontrakt kommer att minska, tvärtom har arbete gjorts för att säkerställa sunda marginaler på nya kontrakt. 2) Vi har inga indikationer på att KOAs konkurrenter tar marknadsandelar från dem. Tvärtom har KOA mycket lojala kunder tack vare hög kvalitet under många år. 3) Det är hastigheten på marknaden som är lägre än vanligt nu, på grund av krig, tullar och allmän recession. Det som händer då är att inköp skjuts upp. Behovet ÄR LAGRAT. För: En bonde som har spenderat drygt 2 år på att byta ut sin traktor har inte mindre behov av en ny traktor nu eller om 1 år. Tvärtom. Bonden har MER behov av en ny traktor. Och under tiden har fler bönder behövt en ny traktor. Samma sak i andra branscher. Och när det allmänna klimatet förbättras ökar efterfrågan på kommersiella fordon ytterligare, t.ex. inom byggbranschen världen över. För det finns ett behov av fler fordon totalt. 4) Kostnadssänkningar; När marknaden återvänder, och KOA står inför en kraftig eftersläpning av uppdämd efterfrågan, har KOA under tiden, som @carrlo säger, minskat kostnaderna med många HUNDRATALS MILJONER. SAMMANFATTNING: Jag kan inte komma fram till något annat än att KOA kommer att komma tillbaka kraftigt med mycket goda resultat och kassaflöde när marknaden och världsekonomin normaliseras.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    På tal om den åldrande fordonsflottan, läste jag nyligen den här artikeln om Indiens flotta: Koa öppnade nyligen en ny fabrik där. "Enligt data från tillverkare och kreditvärderingsinstitutet ICRA har medelåldern för M&HCV-lastbilar på indiska vägar nått en rekordhög nivå på 10 år. Indiens åldrande flotta av medelstora och tunga kommersiella fordon (M&HCV) förväntas utlösa en betydande efterfrågan" https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/lcv-hcv/industry-smells-a-jackpot-as-indias-truck-fleet-hits-10-yr-high/articleshow/121488531.cms?from=mdr 16 april 2025: Kongsberg Automotive (KA) har officiellt öppnat sin fabrik i Faridabad, Indien. Den nya anläggningen täcker en yta på cirka 6 947 kvadratmeter. KA strävar efter att stärka sin position på den indiska marknaden och öka sin produktionskapacitet. Indien är världens folkrikaste land med 1463,9 miljoner. USA (341 miljoner)
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack, bra input!
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Många människor kan inte se förbi det förflutna eftersom det helt enkelt är så osannolikt att en styrelseordförande – som äger varenda aktie – inte arbetar för aktieägarvärde. Sådana hedgefonder bygger positioner över år, driver igenom kostnader och tar bort företag från börsen billigt (efter en höjning som gör alla trötta på skiten). Detta är inte en konspirationsteori – det är strategin de använder, och de har gjort det många gånger tidigare i andra företag. Det senaste börsbeskedet är ett tydligt bevis: Först 400 miljoner i kostnadsnedskärningar, och nu ytterligare 178 miljoner. Det är 578 miljoner i "slöseri" som plötsligt trollas fram – pengar som borde ha funnits på slutresultatet i åratal. Det säger något om hur mycket som har dolts bakom ineffektiv verksamhet!! Framöver får vi se hur stor den verkliga intjäningsförmågan faktiskt är🤝🏻 Och en sak till: Kommunikationen från KOA måste förbättras! De som ska köpa tillbaka 35 miljoner aktier kommer naturligtvis att utnyttja minsta lilla osäkerhet: Att man i slutet av ett annars positivt börsmeddelande väljer att skapa osäkerhet om marknaden – utan att samtidigt specificera hur 578 miljoner i permanenta kostnadsnedskärningar kommer att stärka resultatet även med oförändrad utveckling, ja vad kan vi säga, det är helt enkelt ett misslyckande i kommunikationen. Se på Autoliv – samma marknad, samma kunder – upp 40 % de senaste tre månaderna. KOA borde studera hur dess konkurrenter kan skapa förtroende och tydlighet kring strategi och framtid. Kommunikationschefen borde anteckna lite🤝🏻
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Jag stressar inte. Se fallet med Karsten Warholm som springer. Efter 9 häckar är han nästan i mål – han snubblar sällan i sista hindret (det gör jag inte heller i KOA). Att en tsunami av KA-åtgärder inte kommer att ha effekt är osannolikt = bra risk-belöningsförhållande.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kongsberggruppen har en orderstock på 140 miljarder och ett börsvärde på över 300 miljarder. KOA har en orderstock på 10 miljarder och ett börsvärde på 1,5 miljarder. Bara för att ge lite perspektiv.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    En enkel matematisk jämförelse skulle då tyda på potentialen för minst ett dubbelt pris jämfört med dagens nivå. Jag planerar att stanna kvar i KOA till åtminstone 2028 som det ser ut nu. Det borde vara bra.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Med förväntade utdelningar kan detta lätt vara aktien du bör ge vidare som ett arv! En monstertjur både under tredje och fjärde kvartalet och även på lång sikt 🤩
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag tvivlar på att det bara är short-positionerna som driver detta. Marknaden är inte intresserad av aktien.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Så går det. Köpte lite i hopp om en snabb återhämtning. Trodde att det här var shorts som orsakade kaos och gjorde affärer, men hur är det med det här tullnonsenset? Är det det som drar ner oss?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
65 dagar sedan54min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    För ett år sedan var priset uppe i 1,72, sedan kom andra kvartalet med en förlust på 4,4 miljoner euro, och priset sjönk till 1,24 NOK och hopp och ständiga rapporter om kontrakt ledde till en dal och en berg-och-dalbana trots att årsresultatet var negativt med 16 miljoner euro. Det som händer nu är att det äntligen kommer ett andra kvartal med plus, det kommer att bli en stor överraskning eftersom få kontrakt har rapporterats, men jag är redo för en ny berg-och-dalbana, och nya köp till 1,20 eftersom det är otroligt att ett företag med hög omsättning inte klarar av att reglera vinsten, bli av med förlustbringande projekt och ge aktieägarna en rimlig avkastning.
    för 16 tim sedan
    ·
    för 16 tim sedan
    ·
    Jag är ganska övertygad om att om andra kvartalet visar en minskad försäljning och ett negativt resultat på mindre än 4 miljoner euro, så kommer missnöjet att sprida sig igen, och då kommer det att falla under 1,2 – men om vi ska tro på signalerna från ledningen så är vi inte där, men en minskning av försäljningen och ett mindre plus är troligt, eller hur?
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    KOA-aktier framöver. Enkel logik; 1) Vi har inga indikationer på att bruttomarginalerna för KOAs kontrakt kommer att minska, tvärtom har arbete gjorts för att säkerställa sunda marginaler på nya kontrakt. 2) Vi har inga indikationer på att KOAs konkurrenter tar marknadsandelar från dem. Tvärtom har KOA mycket lojala kunder tack vare hög kvalitet under många år. 3) Det är hastigheten på marknaden som är lägre än vanligt nu, på grund av krig, tullar och allmän recession. Det som händer då är att inköp skjuts upp. Behovet ÄR LAGRAT. För: En bonde som har spenderat drygt 2 år på att byta ut sin traktor har inte mindre behov av en ny traktor nu eller om 1 år. Tvärtom. Bonden har MER behov av en ny traktor. Och under tiden har fler bönder behövt en ny traktor. Samma sak i andra branscher. Och när det allmänna klimatet förbättras ökar efterfrågan på kommersiella fordon ytterligare, t.ex. inom byggbranschen världen över. För det finns ett behov av fler fordon totalt. 4) Kostnadssänkningar; När marknaden återvänder, och KOA står inför en kraftig eftersläpning av uppdämd efterfrågan, har KOA under tiden, som @carrlo säger, minskat kostnaderna med många HUNDRATALS MILJONER. SAMMANFATTNING: Jag kan inte komma fram till något annat än att KOA kommer att komma tillbaka kraftigt med mycket goda resultat och kassaflöde när marknaden och världsekonomin normaliseras.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    På tal om den åldrande fordonsflottan, läste jag nyligen den här artikeln om Indiens flotta: Koa öppnade nyligen en ny fabrik där. "Enligt data från tillverkare och kreditvärderingsinstitutet ICRA har medelåldern för M&HCV-lastbilar på indiska vägar nått en rekordhög nivå på 10 år. Indiens åldrande flotta av medelstora och tunga kommersiella fordon (M&HCV) förväntas utlösa en betydande efterfrågan" https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/lcv-hcv/industry-smells-a-jackpot-as-indias-truck-fleet-hits-10-yr-high/articleshow/121488531.cms?from=mdr 16 april 2025: Kongsberg Automotive (KA) har officiellt öppnat sin fabrik i Faridabad, Indien. Den nya anläggningen täcker en yta på cirka 6 947 kvadratmeter. KA strävar efter att stärka sin position på den indiska marknaden och öka sin produktionskapacitet. Indien är världens folkrikaste land med 1463,9 miljoner. USA (341 miljoner)
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack, bra input!
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Många människor kan inte se förbi det förflutna eftersom det helt enkelt är så osannolikt att en styrelseordförande – som äger varenda aktie – inte arbetar för aktieägarvärde. Sådana hedgefonder bygger positioner över år, driver igenom kostnader och tar bort företag från börsen billigt (efter en höjning som gör alla trötta på skiten). Detta är inte en konspirationsteori – det är strategin de använder, och de har gjort det många gånger tidigare i andra företag. Det senaste börsbeskedet är ett tydligt bevis: Först 400 miljoner i kostnadsnedskärningar, och nu ytterligare 178 miljoner. Det är 578 miljoner i "slöseri" som plötsligt trollas fram – pengar som borde ha funnits på slutresultatet i åratal. Det säger något om hur mycket som har dolts bakom ineffektiv verksamhet!! Framöver får vi se hur stor den verkliga intjäningsförmågan faktiskt är🤝🏻 Och en sak till: Kommunikationen från KOA måste förbättras! De som ska köpa tillbaka 35 miljoner aktier kommer naturligtvis att utnyttja minsta lilla osäkerhet: Att man i slutet av ett annars positivt börsmeddelande väljer att skapa osäkerhet om marknaden – utan att samtidigt specificera hur 578 miljoner i permanenta kostnadsnedskärningar kommer att stärka resultatet även med oförändrad utveckling, ja vad kan vi säga, det är helt enkelt ett misslyckande i kommunikationen. Se på Autoliv – samma marknad, samma kunder – upp 40 % de senaste tre månaderna. KOA borde studera hur dess konkurrenter kan skapa förtroende och tydlighet kring strategi och framtid. Kommunikationschefen borde anteckna lite🤝🏻
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Jag stressar inte. Se fallet med Karsten Warholm som springer. Efter 9 häckar är han nästan i mål – han snubblar sällan i sista hindret (det gör jag inte heller i KOA). Att en tsunami av KA-åtgärder inte kommer att ha effekt är osannolikt = bra risk-belöningsförhållande.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kongsberggruppen har en orderstock på 140 miljarder och ett börsvärde på över 300 miljarder. KOA har en orderstock på 10 miljarder och ett börsvärde på 1,5 miljarder. Bara för att ge lite perspektiv.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    En enkel matematisk jämförelse skulle då tyda på potentialen för minst ett dubbelt pris jämfört med dagens nivå. Jag planerar att stanna kvar i KOA till åtminstone 2028 som det ser ut nu. Det borde vara bra.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Med förväntade utdelningar kan detta lätt vara aktien du bör ge vidare som ett arv! En monstertjur både under tredje och fjärde kvartalet och även på lång sikt 🤩
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag tvivlar på att det bara är short-positionerna som driver detta. Marknaden är inte intresserad av aktien.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Så går det. Köpte lite i hopp om en snabb återhämtning. Trodde att det här var shorts som orsakade kaos och gjorde affärer, men hur är det med det här tullnonsenset? Är det det som drar ner oss?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
12 203
Sälj
Antal
8 986

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
14 638--
56 577--
3 025--
13 568--
15 045--
Högst
1,608
VWAP
-
Lägst
1,586
OmsättningAntal
0,8 486 557
VWAP
-
Högst
1,608
Lägst
1,586
OmsättningAntal
0,8 486 557

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2024 Årsstämma23 maj
2025 Q1-rapport7 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Extra bolagsstämma20 dec. 2024
2024 Q3-rapport5 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
65 dagar sedan54min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2024 Årsstämma23 maj
2025 Q1-rapport7 maj
2024 Q4-rapport25 feb.
2024 Extra bolagsstämma20 dec. 2024
2024 Q3-rapport5 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    För ett år sedan var priset uppe i 1,72, sedan kom andra kvartalet med en förlust på 4,4 miljoner euro, och priset sjönk till 1,24 NOK och hopp och ständiga rapporter om kontrakt ledde till en dal och en berg-och-dalbana trots att årsresultatet var negativt med 16 miljoner euro. Det som händer nu är att det äntligen kommer ett andra kvartal med plus, det kommer att bli en stor överraskning eftersom få kontrakt har rapporterats, men jag är redo för en ny berg-och-dalbana, och nya köp till 1,20 eftersom det är otroligt att ett företag med hög omsättning inte klarar av att reglera vinsten, bli av med förlustbringande projekt och ge aktieägarna en rimlig avkastning.
    för 16 tim sedan
    ·
    för 16 tim sedan
    ·
    Jag är ganska övertygad om att om andra kvartalet visar en minskad försäljning och ett negativt resultat på mindre än 4 miljoner euro, så kommer missnöjet att sprida sig igen, och då kommer det att falla under 1,2 – men om vi ska tro på signalerna från ledningen så är vi inte där, men en minskning av försäljningen och ett mindre plus är troligt, eller hur?
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    KOA-aktier framöver. Enkel logik; 1) Vi har inga indikationer på att bruttomarginalerna för KOAs kontrakt kommer att minska, tvärtom har arbete gjorts för att säkerställa sunda marginaler på nya kontrakt. 2) Vi har inga indikationer på att KOAs konkurrenter tar marknadsandelar från dem. Tvärtom har KOA mycket lojala kunder tack vare hög kvalitet under många år. 3) Det är hastigheten på marknaden som är lägre än vanligt nu, på grund av krig, tullar och allmän recession. Det som händer då är att inköp skjuts upp. Behovet ÄR LAGRAT. För: En bonde som har spenderat drygt 2 år på att byta ut sin traktor har inte mindre behov av en ny traktor nu eller om 1 år. Tvärtom. Bonden har MER behov av en ny traktor. Och under tiden har fler bönder behövt en ny traktor. Samma sak i andra branscher. Och när det allmänna klimatet förbättras ökar efterfrågan på kommersiella fordon ytterligare, t.ex. inom byggbranschen världen över. För det finns ett behov av fler fordon totalt. 4) Kostnadssänkningar; När marknaden återvänder, och KOA står inför en kraftig eftersläpning av uppdämd efterfrågan, har KOA under tiden, som @carrlo säger, minskat kostnaderna med många HUNDRATALS MILJONER. SAMMANFATTNING: Jag kan inte komma fram till något annat än att KOA kommer att komma tillbaka kraftigt med mycket goda resultat och kassaflöde när marknaden och världsekonomin normaliseras.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    På tal om den åldrande fordonsflottan, läste jag nyligen den här artikeln om Indiens flotta: Koa öppnade nyligen en ny fabrik där. "Enligt data från tillverkare och kreditvärderingsinstitutet ICRA har medelåldern för M&HCV-lastbilar på indiska vägar nått en rekordhög nivå på 10 år. Indiens åldrande flotta av medelstora och tunga kommersiella fordon (M&HCV) förväntas utlösa en betydande efterfrågan" https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/lcv-hcv/industry-smells-a-jackpot-as-indias-truck-fleet-hits-10-yr-high/articleshow/121488531.cms?from=mdr 16 april 2025: Kongsberg Automotive (KA) har officiellt öppnat sin fabrik i Faridabad, Indien. Den nya anläggningen täcker en yta på cirka 6 947 kvadratmeter. KA strävar efter att stärka sin position på den indiska marknaden och öka sin produktionskapacitet. Indien är världens folkrikaste land med 1463,9 miljoner. USA (341 miljoner)
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack, bra input!
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Många människor kan inte se förbi det förflutna eftersom det helt enkelt är så osannolikt att en styrelseordförande – som äger varenda aktie – inte arbetar för aktieägarvärde. Sådana hedgefonder bygger positioner över år, driver igenom kostnader och tar bort företag från börsen billigt (efter en höjning som gör alla trötta på skiten). Detta är inte en konspirationsteori – det är strategin de använder, och de har gjort det många gånger tidigare i andra företag. Det senaste börsbeskedet är ett tydligt bevis: Först 400 miljoner i kostnadsnedskärningar, och nu ytterligare 178 miljoner. Det är 578 miljoner i "slöseri" som plötsligt trollas fram – pengar som borde ha funnits på slutresultatet i åratal. Det säger något om hur mycket som har dolts bakom ineffektiv verksamhet!! Framöver får vi se hur stor den verkliga intjäningsförmågan faktiskt är🤝🏻 Och en sak till: Kommunikationen från KOA måste förbättras! De som ska köpa tillbaka 35 miljoner aktier kommer naturligtvis att utnyttja minsta lilla osäkerhet: Att man i slutet av ett annars positivt börsmeddelande väljer att skapa osäkerhet om marknaden – utan att samtidigt specificera hur 578 miljoner i permanenta kostnadsnedskärningar kommer att stärka resultatet även med oförändrad utveckling, ja vad kan vi säga, det är helt enkelt ett misslyckande i kommunikationen. Se på Autoliv – samma marknad, samma kunder – upp 40 % de senaste tre månaderna. KOA borde studera hur dess konkurrenter kan skapa förtroende och tydlighet kring strategi och framtid. Kommunikationschefen borde anteckna lite🤝🏻
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Jag stressar inte. Se fallet med Karsten Warholm som springer. Efter 9 häckar är han nästan i mål – han snubblar sällan i sista hindret (det gör jag inte heller i KOA). Att en tsunami av KA-åtgärder inte kommer att ha effekt är osannolikt = bra risk-belöningsförhållande.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kongsberggruppen har en orderstock på 140 miljarder och ett börsvärde på över 300 miljarder. KOA har en orderstock på 10 miljarder och ett börsvärde på 1,5 miljarder. Bara för att ge lite perspektiv.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    En enkel matematisk jämförelse skulle då tyda på potentialen för minst ett dubbelt pris jämfört med dagens nivå. Jag planerar att stanna kvar i KOA till åtminstone 2028 som det ser ut nu. Det borde vara bra.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Med förväntade utdelningar kan detta lätt vara aktien du bör ge vidare som ett arv! En monstertjur både under tredje och fjärde kvartalet och även på lång sikt 🤩
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag tvivlar på att det bara är short-positionerna som driver detta. Marknaden är inte intresserad av aktien.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Så går det. Köpte lite i hopp om en snabb återhämtning. Trodde att det här var shorts som orsakade kaos och gjorde affärer, men hur är det med det här tullnonsenset? Är det det som drar ner oss?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
12 203
Sälj
Antal
8 986

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
14 638--
56 577--
3 025--
13 568--
15 045--
Högst
1,608
VWAP
-
Lägst
1,586
OmsättningAntal
0,8 486 557
VWAP
-
Högst
1,608
Lägst
1,586
OmsättningAntal
0,8 486 557

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades