Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Sweden
Nasdaq Stockholm
18:00:00
Risk
4 av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

6

Xtrackers MSCI World ex USA UCITS ETF 1C

434,10SEK
434,10SEK
Köp0,00
Sälj0,00
Spread %-
Omsättning (SEK)948 682
Årlig avgift0,15%
ETFSwedenNasdaq Stockholm
Risk
4 av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

6

18:00:00

Xtrackers MSCI World ex USA UCITS ETF 1C

434,10SEK
434,10SEK
Köp0,00
Sälj0,00
Spread %-
Omsättning (SEK)948 682
Årlig avgift0,15%

Orderdjup

Ingen data hittades

Allmän information

Risk
?
Medel: 4 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,15%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, mix bolag
  • Basvaluta
    SEK
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Fund is to track the performance before fees and expenses an index which is designed to reflect the performance of large and mid-cap companies across global developed markets, excluding the United States.

Exponering

Uppdaterad 2026-05-29

Fördelning

  • Aktier99,1%
  • Kort ränta0,8%
  • Övrigt0,1%

Kunder har även besökt

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 31 maj
    ·
    Är det någon av er som kan säga om den här ETF:en är bra eller inte? Jag försöker bara ta reda på om det är meningsfullt att ha med den. God dag😀
    2 juni
    Det är en viktig poäng
  • 22 mars · Ändrad
    ·
    IXUA vs EXUS, vilken ska man välja? Tankar uppskattas, dela med dig av din kunskap! 1. Pris. Ett lägre pris (5,xx vs 3x,xx €) är lättare att hantera för små månatliga/kvartalsvisa besparingar. 2. Riskbetyg. Varför har den ena ett betydligt högre riskbetyg (6/7) medan den andras riskbetygsindikator är halvvägs? 3. Handel. Ju mer handel desto bättre och säkrare säger de. Det billigare alternativet handlas något mindre. Det verkar dock inte vara någon betydande skillnad? 4. Ingen märkbar skillnad i innehållet, eller hur? 5. Avgifter. Inte mycket skillnad. 6. Bank bakom. Black rock vs dws. Spelar detta någon roll?
    5 maj
    ·
    BlackRock är amerikanskt och DWS är tyskt. Om dessa annars är praktiskt taget identiska fonder, ser EXUS mycket mer förnuftigt ut. Hela fondens syfte är att inte investera i USA och därmed minska risken för det landet, så att anförtro investeringar till ett amerikanskt företag känns lite konstigt.
  • 15 feb.
    ·
    Någon som vet skillnaden mellan denna och 1D? https://www.nordnet.no/etf/liste/xtrackers-msci-world-ex-exu1-xeta
    15 feb.
    ·
    Xtrackers MSCI World ex USA UCITS ETF 1D är en utdelande andelsklass av samma fond, vilket innebär att den betalar ut utdelningar medan 1C återinvesterar dem.
  • 10 feb.
    ·
    Jag läser lite olika om procentuell diversifiering av aktier. Jag har uteslutande ETF:er riktade mot DK, USA, Europa. Jag funderar på att lägga till den här till min portfölj, men jag överväger hur mycket jag ska ha av varje. Vilka överväganden ska jag göra?
    10 feb.
    ·
    Denna kombinerad med en EM ETF skulle kunna vara en bra, diversifierad botten i portföljen, om man inte är förtjust i USA.
  • 8 feb.
    ·
    Finns den här på SKAT:s positivlista? Jag överväger den för min Aktiesparekonto.
    9 feb.
    ·
    Du kan använda minask.dk. Här kan du skriva namn eller ISIN på den ETF du vill veta om den finns på listan eller inte.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
Medel: 4 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,15%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, mix bolag
  • Basvaluta
    SEK
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Fund is to track the performance before fees and expenses an index which is designed to reflect the performance of large and mid-cap companies across global developed markets, excluding the United States.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Ingen data hittades

Exponering

Uppdaterad 2026-05-29

Fördelning

  • Aktier99,1%
  • Kort ränta0,8%
  • Övrigt0,1%

Kunder har även besökt

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 31 maj
    ·
    Är det någon av er som kan säga om den här ETF:en är bra eller inte? Jag försöker bara ta reda på om det är meningsfullt att ha med den. God dag😀
    2 juni
    Det är en viktig poäng
  • 22 mars · Ändrad
    ·
    IXUA vs EXUS, vilken ska man välja? Tankar uppskattas, dela med dig av din kunskap! 1. Pris. Ett lägre pris (5,xx vs 3x,xx €) är lättare att hantera för små månatliga/kvartalsvisa besparingar. 2. Riskbetyg. Varför har den ena ett betydligt högre riskbetyg (6/7) medan den andras riskbetygsindikator är halvvägs? 3. Handel. Ju mer handel desto bättre och säkrare säger de. Det billigare alternativet handlas något mindre. Det verkar dock inte vara någon betydande skillnad? 4. Ingen märkbar skillnad i innehållet, eller hur? 5. Avgifter. Inte mycket skillnad. 6. Bank bakom. Black rock vs dws. Spelar detta någon roll?
    5 maj
    ·
    BlackRock är amerikanskt och DWS är tyskt. Om dessa annars är praktiskt taget identiska fonder, ser EXUS mycket mer förnuftigt ut. Hela fondens syfte är att inte investera i USA och därmed minska risken för det landet, så att anförtro investeringar till ett amerikanskt företag känns lite konstigt.
  • 15 feb.
    ·
    Någon som vet skillnaden mellan denna och 1D? https://www.nordnet.no/etf/liste/xtrackers-msci-world-ex-exu1-xeta
    15 feb.
    ·
    Xtrackers MSCI World ex USA UCITS ETF 1D är en utdelande andelsklass av samma fond, vilket innebär att den betalar ut utdelningar medan 1C återinvesterar dem.
  • 10 feb.
    ·
    Jag läser lite olika om procentuell diversifiering av aktier. Jag har uteslutande ETF:er riktade mot DK, USA, Europa. Jag funderar på att lägga till den här till min portfölj, men jag överväger hur mycket jag ska ha av varje. Vilka överväganden ska jag göra?
    10 feb.
    ·
    Denna kombinerad med en EM ETF skulle kunna vara en bra, diversifierad botten i portföljen, om man inte är förtjust i USA.
  • 8 feb.
    ·
    Finns den här på SKAT:s positivlista? Jag överväger den för min Aktiesparekonto.
    9 feb.
    ·
    Du kan använda minask.dk. Här kan du skriva namn eller ISIN på den ETF du vill veta om den finns på listan eller inte.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
Medel: 4 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,15%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Global, mix bolag
  • Basvaluta
    SEK
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Fund is to track the performance before fees and expenses an index which is designed to reflect the performance of large and mid-cap companies across global developed markets, excluding the United States.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 31 maj
    ·
    Är det någon av er som kan säga om den här ETF:en är bra eller inte? Jag försöker bara ta reda på om det är meningsfullt att ha med den. God dag😀
    2 juni
    Det är en viktig poäng
  • 22 mars · Ändrad
    ·
    IXUA vs EXUS, vilken ska man välja? Tankar uppskattas, dela med dig av din kunskap! 1. Pris. Ett lägre pris (5,xx vs 3x,xx €) är lättare att hantera för små månatliga/kvartalsvisa besparingar. 2. Riskbetyg. Varför har den ena ett betydligt högre riskbetyg (6/7) medan den andras riskbetygsindikator är halvvägs? 3. Handel. Ju mer handel desto bättre och säkrare säger de. Det billigare alternativet handlas något mindre. Det verkar dock inte vara någon betydande skillnad? 4. Ingen märkbar skillnad i innehållet, eller hur? 5. Avgifter. Inte mycket skillnad. 6. Bank bakom. Black rock vs dws. Spelar detta någon roll?
    5 maj
    ·
    BlackRock är amerikanskt och DWS är tyskt. Om dessa annars är praktiskt taget identiska fonder, ser EXUS mycket mer förnuftigt ut. Hela fondens syfte är att inte investera i USA och därmed minska risken för det landet, så att anförtro investeringar till ett amerikanskt företag känns lite konstigt.
  • 15 feb.
    ·
    Någon som vet skillnaden mellan denna och 1D? https://www.nordnet.no/etf/liste/xtrackers-msci-world-ex-exu1-xeta
    15 feb.
    ·
    Xtrackers MSCI World ex USA UCITS ETF 1D är en utdelande andelsklass av samma fond, vilket innebär att den betalar ut utdelningar medan 1C återinvesterar dem.
  • 10 feb.
    ·
    Jag läser lite olika om procentuell diversifiering av aktier. Jag har uteslutande ETF:er riktade mot DK, USA, Europa. Jag funderar på att lägga till den här till min portfölj, men jag överväger hur mycket jag ska ha av varje. Vilka överväganden ska jag göra?
    10 feb.
    ·
    Denna kombinerad med en EM ETF skulle kunna vara en bra, diversifierad botten i portföljen, om man inte är förtjust i USA.
  • 8 feb.
    ·
    Finns den här på SKAT:s positivlista? Jag överväger den för min Aktiesparekonto.
    9 feb.
    ·
    Du kan använda minask.dk. Här kan du skriva namn eller ISIN på den ETF du vill veta om den finns på listan eller inte.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Exponering

Uppdaterad 2026-05-29

Fördelning

  • Aktier99,1%
  • Kort ränta0,8%
  • Övrigt0,1%

Kunder har även besökt

© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm