Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Germany
Xetra
21:19:03
Risk
5 av 7
Morningstar Rating
0 stars

VanEck Quantum Computing UCITS ETF

26,300 EUR+0,71%(+0,1900)
Köp26,710
Sälj26,760
Spread %0,17%
Omsättning (EUR)1 665 698
Årlig avgift0,55%
ETFGermanyXetra
Risk
5 av 7
Morningstar Rating
0 stars
21:19:03

VanEck Quantum Computing UCITS ETF

Senast26,300 EUR
Idag %+0,71%
Idag +/-+0,1900
Köp26,710
Sälj26,760
Spread %0,17%
Omsättning (EUR)1 665 698
Årlig avgift0,55%

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Allmän information

Risk
?
Medel: 5 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,55%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, ny teknik
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to companies involved in the development of quantum computing technology or are leaders in ownership of quantum computing related patents.

Exponering

Uppdaterad 2026-05-22

Fördelning

  • Aktier99,8%
  • Kort ränta0,2%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Jag börjad månads spara i Torsdag så klart, men tror på den över tid så kör typ 2000:- kr i denna samt 3 till lite olika som silver ,koppar mining samt iShares Core MSCI World UCITS ETF USD , lga avgiter på dom 5 först man väljer ,, eller = som jag förstod de Nordet,, hade varit bättre på fredag som första dag så klart, men tycker de är bättre att hat ETF i denna typ av bolag, köpa lite varje månad eller om de skulle ras ordeligt
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Orkar man vänta till den 5:e, eller måste man hoppa på denna raket innan dess?
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Lite osäkerhet just nu på marknaden, jag sitter 100 procent kontanter men denna etf har jag som 20-25 procent av portföljen vanligtvis! Väldigt tro på denna! Jag gick all cash före/runt börsöppning usa fredag, fick säljsignal på mina indikatorer! Nu får vi se 👀 aldrig något facit svar! kommer viktiga siffror från usa onsdag tror jag och är inflationen hög så ser vi nog mer nedsäljning! Men bara spekulationer från min sida! För tillfället 100 procent cash här i alla fall! Men denna ska upp i längden oavsett :) 📈
  • 27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    För sent att köpa? Om jag köper denna ETF nu, kommer den att sjunka -25% nästa månad?
    27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    Absolut inte :) men saker går upp och ner! Fördelen med denna etf är att den också innehåller solida företag med intjäning så inte bara quantum där, enligt min mening, endast Ionq lyckas kommersialisera för tillfället annars mycket forskning 🤔
  • 21 maj
    ·
    21 maj
    ·
    Denna kommer att flyga framåt nu.
    26 maj
    ·
    26 maj
    ·
    Varför rusar denna med 10+ procent på en vecka? Vad har hänt?
    27 maj
    ·
    27 maj
    ·
  • 15 nov. 2025
    ·
    15 nov. 2025
    ·
    Plan: köpa lite genom den månatliga ETF-planen närhelst den är billig, behålla i ett par decennier, hoppas att det blir en liten förmögenhet när kvanttekniken mognar.
    17 apr.
    ·
    17 apr.
    ·
    Den mycket tålmodiga investeraren 😉
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
Medel: 5 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,55%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, ny teknik
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to companies involved in the development of quantum computing technology or are leaders in ownership of quantum computing related patents.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-05-22

Fördelning

  • Aktier99,8%
  • Kort ränta0,2%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Jag börjad månads spara i Torsdag så klart, men tror på den över tid så kör typ 2000:- kr i denna samt 3 till lite olika som silver ,koppar mining samt iShares Core MSCI World UCITS ETF USD , lga avgiter på dom 5 först man väljer ,, eller = som jag förstod de Nordet,, hade varit bättre på fredag som första dag så klart, men tycker de är bättre att hat ETF i denna typ av bolag, köpa lite varje månad eller om de skulle ras ordeligt
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Orkar man vänta till den 5:e, eller måste man hoppa på denna raket innan dess?
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Lite osäkerhet just nu på marknaden, jag sitter 100 procent kontanter men denna etf har jag som 20-25 procent av portföljen vanligtvis! Väldigt tro på denna! Jag gick all cash före/runt börsöppning usa fredag, fick säljsignal på mina indikatorer! Nu får vi se 👀 aldrig något facit svar! kommer viktiga siffror från usa onsdag tror jag och är inflationen hög så ser vi nog mer nedsäljning! Men bara spekulationer från min sida! För tillfället 100 procent cash här i alla fall! Men denna ska upp i längden oavsett :) 📈
  • 27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    För sent att köpa? Om jag köper denna ETF nu, kommer den att sjunka -25% nästa månad?
    27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    Absolut inte :) men saker går upp och ner! Fördelen med denna etf är att den också innehåller solida företag med intjäning så inte bara quantum där, enligt min mening, endast Ionq lyckas kommersialisera för tillfället annars mycket forskning 🤔
  • 21 maj
    ·
    21 maj
    ·
    Denna kommer att flyga framåt nu.
    26 maj
    ·
    26 maj
    ·
    Varför rusar denna med 10+ procent på en vecka? Vad har hänt?
    27 maj
    ·
    27 maj
    ·
  • 15 nov. 2025
    ·
    15 nov. 2025
    ·
    Plan: köpa lite genom den månatliga ETF-planen närhelst den är billig, behålla i ett par decennier, hoppas att det blir en liten förmögenhet när kvanttekniken mognar.
    17 apr.
    ·
    17 apr.
    ·
    Den mycket tålmodiga investeraren 😉
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
Medel: 5 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,55%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, ny teknik
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to companies involved in the development of quantum computing technology or are leaders in ownership of quantum computing related patents.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    Jag börjad månads spara i Torsdag så klart, men tror på den över tid så kör typ 2000:- kr i denna samt 3 till lite olika som silver ,koppar mining samt iShares Core MSCI World UCITS ETF USD , lga avgiter på dom 5 först man väljer ,, eller = som jag förstod de Nordet,, hade varit bättre på fredag som första dag så klart, men tycker de är bättre att hat ETF i denna typ av bolag, köpa lite varje månad eller om de skulle ras ordeligt
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Orkar man vänta till den 5:e, eller måste man hoppa på denna raket innan dess?
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Lite osäkerhet just nu på marknaden, jag sitter 100 procent kontanter men denna etf har jag som 20-25 procent av portföljen vanligtvis! Väldigt tro på denna! Jag gick all cash före/runt börsöppning usa fredag, fick säljsignal på mina indikatorer! Nu får vi se 👀 aldrig något facit svar! kommer viktiga siffror från usa onsdag tror jag och är inflationen hög så ser vi nog mer nedsäljning! Men bara spekulationer från min sida! För tillfället 100 procent cash här i alla fall! Men denna ska upp i längden oavsett :) 📈
  • 27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    För sent att köpa? Om jag köper denna ETF nu, kommer den att sjunka -25% nästa månad?
    27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    Absolut inte :) men saker går upp och ner! Fördelen med denna etf är att den också innehåller solida företag med intjäning så inte bara quantum där, enligt min mening, endast Ionq lyckas kommersialisera för tillfället annars mycket forskning 🤔
  • 21 maj
    ·
    21 maj
    ·
    Denna kommer att flyga framåt nu.
    26 maj
    ·
    26 maj
    ·
    Varför rusar denna med 10+ procent på en vecka? Vad har hänt?
    27 maj
    ·
    27 maj
    ·
  • 15 nov. 2025
    ·
    15 nov. 2025
    ·
    Plan: köpa lite genom den månatliga ETF-planen närhelst den är billig, behålla i ett par decennier, hoppas att det blir en liten förmögenhet när kvanttekniken mognar.
    17 apr.
    ·
    17 apr.
    ·
    Den mycket tålmodiga investeraren 😉
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-05-22

Fördelning

  • Aktier99,8%
  • Kort ränta0,2%
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm