Xetra
07:15:29
Risk
5 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Hållbarhet
6

VanEck Defense ETF A USD Acc
49,170EUR
49,170EUR
Köp0,00
Sälj0,00
Spread %-
Omsättning (EUR)0,00
Årlig avgift0,55%
Ingen data hittades.
Orderdjup
Ingen data hittades
Allmän information
Risk
?
Medel: 5 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,55%
- TillgångsklassAktier
- KategoriBranschfond, industrimaterial
- BasvalutaEUR
- UtdelningspolicyÅterinvesterande
- Faktablad
Sammanfattning
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to entities involved in serving national defense industries.
Relaterade ETF:er
Exponering
Uppdaterad 2026-06-23
Fördelning
- Aktier97,9%
- Kort ränta2,1%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·för 11 tim sedanDet kommer lite bak på mig, att den har fallit så relativt mycket. Men okej, vad vet jag? 😬
- ·för 3 dagar sedanBara vänta..... 2027 kommer att bli vilt.Att det inte är någon som kan spå om 2027 är inte riktigt! Det finns massor av spåkonor (junior, senior och chefsekonomer) som dagligen utgjuter spådomar om en bransch eller kursmål på företag. Att det sedan är rena gissningar är en annan sak men det ger en god påverkan på kurserna ...kanske lite hjälp till ev. samarbetspartners. Vi är fortsatt i början av upprustningen, så det kommer att behöva produceras krut och kulor i många år framöver. Men visst har kurserna på de enskilda producenterna sprungit för mycket i förväg och de håller nu på att anpassa sig till en mer realistisk nivå!
- ·26 majJag tror vi ska upp igen efter en fallande trend under de senaste månaderna.Försvar är nog fortfarande ett solitt fall, men inte den del som hänger på dagliga nyheter från Hormus etc. Jag upptäckte "WisdomTree Asia Defence UCITS ETF " (WDAF) Helt ny - men idén är så ren: Asien-Stillahavsförsvar, ex-Kina, fokus på företag med verklig försvarsexponering snarare än konglomerat. WDAF är inte bara en försvars-ETF - Den är också en ETF på ett geopolitiskt maktskifte.
- ·19 maj · ÄndradFinns det något hopp för att denna kommer i närheten av 59 igen som jag har gett, eller måste jag svälja förlusten och gräma mig över min dumhet? Förslag på ett realistiskt kursmål inom 1 år?Jag har sålt 70% då jag trodde att jag kunde göra större avkastning någon annanstans. Och minsann, mina nya positioner har stigit 8-10% idag. Så kan ni själva gissa vilken sektor jag har gått in i 😬
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Allmän information
Risk
?
Medel: 5 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,55%
- TillgångsklassAktier
- KategoriBranschfond, industrimaterial
- BasvalutaEUR
- UtdelningspolicyÅterinvesterande
- Faktablad
Sammanfattning
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to entities involved in serving national defense industries.
Relaterade ETF:er
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Orderdjup
Ingen data hittades
Exponering
Uppdaterad 2026-06-23
Fördelning
- Aktier97,9%
- Kort ränta2,1%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·för 11 tim sedanDet kommer lite bak på mig, att den har fallit så relativt mycket. Men okej, vad vet jag? 😬
- ·för 3 dagar sedanBara vänta..... 2027 kommer att bli vilt.Att det inte är någon som kan spå om 2027 är inte riktigt! Det finns massor av spåkonor (junior, senior och chefsekonomer) som dagligen utgjuter spådomar om en bransch eller kursmål på företag. Att det sedan är rena gissningar är en annan sak men det ger en god påverkan på kurserna ...kanske lite hjälp till ev. samarbetspartners. Vi är fortsatt i början av upprustningen, så det kommer att behöva produceras krut och kulor i många år framöver. Men visst har kurserna på de enskilda producenterna sprungit för mycket i förväg och de håller nu på att anpassa sig till en mer realistisk nivå!
- ·26 majJag tror vi ska upp igen efter en fallande trend under de senaste månaderna.Försvar är nog fortfarande ett solitt fall, men inte den del som hänger på dagliga nyheter från Hormus etc. Jag upptäckte "WisdomTree Asia Defence UCITS ETF " (WDAF) Helt ny - men idén är så ren: Asien-Stillahavsförsvar, ex-Kina, fokus på företag med verklig försvarsexponering snarare än konglomerat. WDAF är inte bara en försvars-ETF - Den är också en ETF på ett geopolitiskt maktskifte.
- ·19 maj · ÄndradFinns det något hopp för att denna kommer i närheten av 59 igen som jag har gett, eller måste jag svälja förlusten och gräma mig över min dumhet? Förslag på ett realistiskt kursmål inom 1 år?Jag har sålt 70% då jag trodde att jag kunde göra större avkastning någon annanstans. Och minsann, mina nya positioner har stigit 8-10% idag. Så kan ni själva gissa vilken sektor jag har gått in i 😬
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Allmän information
Risk
?
Medel: 5 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,55%
- TillgångsklassAktier
- KategoriBranschfond, industrimaterial
- BasvalutaEUR
- UtdelningspolicyÅterinvesterande
- Faktablad
Sammanfattning
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to entities involved in serving national defense industries.
Relaterade ETF:er
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·för 11 tim sedanDet kommer lite bak på mig, att den har fallit så relativt mycket. Men okej, vad vet jag? 😬
- ·för 3 dagar sedanBara vänta..... 2027 kommer att bli vilt.Att det inte är någon som kan spå om 2027 är inte riktigt! Det finns massor av spåkonor (junior, senior och chefsekonomer) som dagligen utgjuter spådomar om en bransch eller kursmål på företag. Att det sedan är rena gissningar är en annan sak men det ger en god påverkan på kurserna ...kanske lite hjälp till ev. samarbetspartners. Vi är fortsatt i början av upprustningen, så det kommer att behöva produceras krut och kulor i många år framöver. Men visst har kurserna på de enskilda producenterna sprungit för mycket i förväg och de håller nu på att anpassa sig till en mer realistisk nivå!
- ·26 majJag tror vi ska upp igen efter en fallande trend under de senaste månaderna.Försvar är nog fortfarande ett solitt fall, men inte den del som hänger på dagliga nyheter från Hormus etc. Jag upptäckte "WisdomTree Asia Defence UCITS ETF " (WDAF) Helt ny - men idén är så ren: Asien-Stillahavsförsvar, ex-Kina, fokus på företag med verklig försvarsexponering snarare än konglomerat. WDAF är inte bara en försvars-ETF - Den är också en ETF på ett geopolitiskt maktskifte.
- ·19 maj · ÄndradFinns det något hopp för att denna kommer i närheten av 59 igen som jag har gett, eller måste jag svälja förlusten och gräma mig över min dumhet? Förslag på ett realistiskt kursmål inom 1 år?Jag har sålt 70% då jag trodde att jag kunde göra större avkastning någon annanstans. Och minsann, mina nya positioner har stigit 8-10% idag. Så kan ni själva gissa vilken sektor jag har gått in i 😬
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Ingen data hittades
Exponering
Uppdaterad 2026-06-23
Fördelning
- Aktier97,9%
- Kort ränta2,1%



