Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Germany
Xetra
19:46:58
Risk
5 av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

8

iShares AI Infrastructure UCITS ETF USD (Acc)

9,570 EUR+0,51%(+0,0500)
Köp9,540
Sälj9,580
Spread %0,42%
Omsättning (EUR)5 913 044
Årlig avgift0,35%
ETFGermanyXetra
Risk
5 av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

8

19:46:58

iShares AI Infrastructure UCITS ETF USD (Acc)

Senast9,570 EUR
Idag %+0,51%
Idag +/-+0,0500
Köp9,540
Sälj9,580
Spread %0,42%
Omsättning (EUR)5 913 044
Årlig avgift0,35%

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Allmän information

Risk
?
Medel: 5 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,35%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, ny teknik
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Fund is to seek to provide investors with a total return, taking into account both capital and income returns, which reflects the return of the STOXX Global AI Infrastructure Index .

Exponering

Uppdaterad 2026-06-03

Fördelning

  • Aktier99,5%
  • Kort ränta0,5%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 19 min sen
    ·
    för 19 min sen
    ·
    Den här ETF:en är seriöst spännande 🔥 AI-boomen är fortfarande i full gång, och det här är ett coolt sätt att få exponering mot infrastrukturen bakom – alltså de som faktiskt tjänar pengar när AI skalar. +50%+ i år säger lite om momentum… men också att man måste vara redo för volatiliteten 😅 Jag har den själv via månadssparandet – och det ger bara mening här. Den skriker efter DCA över tid, där man kan utnyttja svängningarna istället för att försöka tajma marknaden 🙌
  • för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    När förväntar man sig att se den stiga igen?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Ser positivt ut idag! Micron stiger bra tillsammans med flera andra AI-aktier. Detta kan vara starten på en uppgång även för AI Infrastructure ETF:en. Följer spänt med den här veckan 😊
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Är den på SKATs positiva lista?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har den i min ASK så det måste den vara.🤘
    för 10 tim sedan
    ·
    för 10 tim sedan
    ·
    Jag har gjort en liten uträkning som visar att det är bäst att handla enskilda aktier på ask och ETF:er på ett vanligt depå. Du slutar nämligen med att betala mindre i skatt om du handlar ETF:er på ett vanligt depå.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad beror fallet på?
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Förmodligen finns det en rädsla för att AI-hajpen rusar för snabbt i förhållande till intäkterna. Med SpaceX IPO har AI-sektorn stigit kraftigt. Så det är nog bara en sund korrigering.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det du säger nu, är precis det som är rätt. Ett fall som idag, och sektorrotation den senaste veckan, är precis det vi behövde. Det är i grund och botten sunt - men det kommer att bli mer skakigt i sommar innan det tar fart mot slutet av året.
  • 3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    Ny och ung investerare😅 varför har jag minus i avkastning på denna trots att grafen är tydligt högre än senaste köpet?
    4 juni
    ·
    4 juni
    ·
    Grafen visar kursutvecklingen för själva ETF:en, men din avkastning beräknas utifrån ditt eget genomsnittspris inkl. kostnader och valuta. Så även om grafen ligger högre än ditt senaste köp, kan du fortfarande stå på minus om du tidigare har köpt dyrare, har betalat courtage/spread, eller valutan har rört sig emot dig.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
Medel: 5 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,35%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, ny teknik
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Fund is to seek to provide investors with a total return, taking into account both capital and income returns, which reflects the return of the STOXX Global AI Infrastructure Index .

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-06-03

Fördelning

  • Aktier99,5%
  • Kort ränta0,5%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 19 min sen
    ·
    för 19 min sen
    ·
    Den här ETF:en är seriöst spännande 🔥 AI-boomen är fortfarande i full gång, och det här är ett coolt sätt att få exponering mot infrastrukturen bakom – alltså de som faktiskt tjänar pengar när AI skalar. +50%+ i år säger lite om momentum… men också att man måste vara redo för volatiliteten 😅 Jag har den själv via månadssparandet – och det ger bara mening här. Den skriker efter DCA över tid, där man kan utnyttja svängningarna istället för att försöka tajma marknaden 🙌
  • för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    När förväntar man sig att se den stiga igen?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Ser positivt ut idag! Micron stiger bra tillsammans med flera andra AI-aktier. Detta kan vara starten på en uppgång även för AI Infrastructure ETF:en. Följer spänt med den här veckan 😊
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Är den på SKATs positiva lista?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har den i min ASK så det måste den vara.🤘
    för 10 tim sedan
    ·
    för 10 tim sedan
    ·
    Jag har gjort en liten uträkning som visar att det är bäst att handla enskilda aktier på ask och ETF:er på ett vanligt depå. Du slutar nämligen med att betala mindre i skatt om du handlar ETF:er på ett vanligt depå.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad beror fallet på?
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Förmodligen finns det en rädsla för att AI-hajpen rusar för snabbt i förhållande till intäkterna. Med SpaceX IPO har AI-sektorn stigit kraftigt. Så det är nog bara en sund korrigering.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det du säger nu, är precis det som är rätt. Ett fall som idag, och sektorrotation den senaste veckan, är precis det vi behövde. Det är i grund och botten sunt - men det kommer att bli mer skakigt i sommar innan det tar fart mot slutet av året.
  • 3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    Ny och ung investerare😅 varför har jag minus i avkastning på denna trots att grafen är tydligt högre än senaste köpet?
    4 juni
    ·
    4 juni
    ·
    Grafen visar kursutvecklingen för själva ETF:en, men din avkastning beräknas utifrån ditt eget genomsnittspris inkl. kostnader och valuta. Så även om grafen ligger högre än ditt senaste köp, kan du fortfarande stå på minus om du tidigare har köpt dyrare, har betalat courtage/spread, eller valutan har rört sig emot dig.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
Medel: 5 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,35%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, ny teknik
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Fund is to seek to provide investors with a total return, taking into account both capital and income returns, which reflects the return of the STOXX Global AI Infrastructure Index .

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 19 min sen
    ·
    för 19 min sen
    ·
    Den här ETF:en är seriöst spännande 🔥 AI-boomen är fortfarande i full gång, och det här är ett coolt sätt att få exponering mot infrastrukturen bakom – alltså de som faktiskt tjänar pengar när AI skalar. +50%+ i år säger lite om momentum… men också att man måste vara redo för volatiliteten 😅 Jag har den själv via månadssparandet – och det ger bara mening här. Den skriker efter DCA över tid, där man kan utnyttja svängningarna istället för att försöka tajma marknaden 🙌
  • för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    När förväntar man sig att se den stiga igen?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Ser positivt ut idag! Micron stiger bra tillsammans med flera andra AI-aktier. Detta kan vara starten på en uppgång även för AI Infrastructure ETF:en. Följer spänt med den här veckan 😊
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Är den på SKATs positiva lista?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har den i min ASK så det måste den vara.🤘
    för 10 tim sedan
    ·
    för 10 tim sedan
    ·
    Jag har gjort en liten uträkning som visar att det är bäst att handla enskilda aktier på ask och ETF:er på ett vanligt depå. Du slutar nämligen med att betala mindre i skatt om du handlar ETF:er på ett vanligt depå.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad beror fallet på?
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Förmodligen finns det en rädsla för att AI-hajpen rusar för snabbt i förhållande till intäkterna. Med SpaceX IPO har AI-sektorn stigit kraftigt. Så det är nog bara en sund korrigering.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det du säger nu, är precis det som är rätt. Ett fall som idag, och sektorrotation den senaste veckan, är precis det vi behövde. Det är i grund och botten sunt - men det kommer att bli mer skakigt i sommar innan det tar fart mot slutet av året.
  • 3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    Ny och ung investerare😅 varför har jag minus i avkastning på denna trots att grafen är tydligt högre än senaste köpet?
    4 juni
    ·
    4 juni
    ·
    Grafen visar kursutvecklingen för själva ETF:en, men din avkastning beräknas utifrån ditt eget genomsnittspris inkl. kostnader och valuta. Så även om grafen ligger högre än ditt senaste köp, kan du fortfarande stå på minus om du tidigare har köpt dyrare, har betalat courtage/spread, eller valutan har rört sig emot dig.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-06-03

Fördelning

  • Aktier99,5%
  • Kort ränta0,5%
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm