Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Corem Property Group B

Corem Property Group B

Corem Property Group B

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
0,02 SEK/aktie
X-dag 29 juni
3,99%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 965--
3 590--
10 468--
4 461--
6 007--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym7 326 5457 326 54500

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym7 326 5457 326 54500

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
10 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 apr.
2025 Q4-rapport
13 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
11 juli 2025
2025 Q1-rapport
14 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 20 tim sedan
    för 20 tim sedan
    I måndags kom meddelandet att M2 sålt aktier för ca en 662 MSEK i Logistea. I dag kom PMet att Corem kallar till extra stämma för att besluta om att makulera alla ny återköpta aktier. Lite senare på dagen kom också ett nytt PM att M2 nu äger 52% av aktierna i Corem. Oavsett vad alla blankare skriver, så kommer Corem nu att värderas till ca 11 - 12 SEK per aktie och M2s ägande andel kommer öka ytterligare efter den extra insatta årsstämman. Corem har under sista kvartalet betalat ned skulder på 1,8 miljarder och har fastigheter i New York som kan motivera mkt av dagens aktiekurs bara där. Ericsson flyttar från Kista i 2030.  Vid den tidpunkten kommer M2 äga hela Corem om kursen inte får ett större lyft. Corem är så mycket större än bara en stadsdel, en stadsdel som förövrigt fortfarande har stor potential.
    för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    Förövrigt två nya hyreskontrakter i dag i Västerås. Totalt 1900 kvm.
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    för 23 tim sedan · Ändrad
    Bankerna låste in corem i de dyra swapparna. Man kan säga att bankerna har agerat som en pantbank. De har gett Corem lån, men så fort det började storma krävde de tillbaka pengarna direkt och tvingade bolaget att sälja av sina bästa ägodelar för att lösa skulden. Bankerna har klarat sig utan förluster, men de har gjort det genom att tvinga Corem till en fem år lång utförsäljning som nu lämnar bolaget helt försvarslöst när Ericsson-smällen väl landar. Bankerna har alltså tvingat Corem att montera ner sin egen kassaflödesmotor för att rädda bankernas egna balansräkningar.
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    för 23 tim sedan · Ändrad
    Politikerna har gång på gång lovat stort men i praktiken monterat ner Kistas pelare en efter en. Hagastaden: Den politiska guldgossen (Miljardregn) Stockholms stad och staten har lagt astronomiska summor på att bygga Hagastaden. Det har varit politikernas absoluta prestigeprojekt under 2010- och 2020-talet:Överdäckningen av E4/E40: Bara att gräva ner motorvägen och bygga de enorma betongtunnlarna som hela stadsdelen vilar på kostade över 12 miljarder kronor. Den nya tunnelbanan: Den helt nya Gula linjen (tunnelbanan till Hagastaden och Arenastaden) kostar runt 4–5 miljarder kronor att bygga. Resultatet: Genom att politikerna plöjde ner över 15 miljarder i skattepengar på infrastruktur, blev Hagastaden en hypermodern magnet. .2. Kista: Smulor från bordet (100 miljoner är ett skämt) Samtidigt som Hagastaden fick miljarder, lämnades Kista att klara sig själv. Att politikerna nu skjuter till småsummor på runt 50–100 miljoner kronor för att "rädda" stadsdelen visar hur felprioriterat det är:Vad 100 miljoner räcker till: De pengarna räcker i princip bara till att sätta upp lite fler övervakningskameror. När pengarna behövdes som mest till Kistas kollektivtrafik, valde Region Stockholm istället att pausa delar av Tvärbanans utbyggnad till Kista på grund av egna budgethål. Politikerna drog alltså in på de stora pengarna när Kista behövde dem som mest. Slutsats: Politikerna skapade krisen i Kista. När staden väljer att lägga alla sina resurser på att bygga ett nytt tech- och life science-mecka i innerstan, är det oundvikligt att storföretagen lämnar det gamla, bortglömda Kista. Innan stoppades planerna på att göra Kista till en internationell mäss-stad Politikerna drog ut på beslutet i över ett decennium. När staden slutligen i slutet av 2023 fattade beslut om Älvsjös framtid, valde man att lägga ner mässidén helt. Istället för att flytta mässan till Kista beslutade majoriteten i Stockholms stad att sälja mässfastigheten i Älvsjö för att bygga bostäder där, samtidigt som mässbolaget tvingades banta. Kista blev helt snuvat på den utlovade miljardtillväxten.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Trevligt med extrastämman. Det låter som att corem kommer fortsätta köpa tillbaka aktier i hög takt
    för 23 tim sedan
    för 23 tim sedan
    Denna kallelse från juni 2026 är det formella slutet på Corems återköpsresa
    för 22 tim sedan
    för 22 tim sedan
    Hur menar du? De är nära att slå taket för de 10% av egna aktier de får äga. Den här extrastämman drar in aktier och återställer återköpsutrymmet
  • 3 juni
    3 juni
    Corems fastighet 1245 Broadway är nu fullt uthyrd, det borde firas :)
    4 juni
    Inte minst har de också gjort sig av med lånet med högst ränta. 
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
0,02 SEK/aktie
X-dag 29 juni
3,99%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 20 tim sedan
    för 20 tim sedan
    I måndags kom meddelandet att M2 sålt aktier för ca en 662 MSEK i Logistea. I dag kom PMet att Corem kallar till extra stämma för att besluta om att makulera alla ny återköpta aktier. Lite senare på dagen kom också ett nytt PM att M2 nu äger 52% av aktierna i Corem. Oavsett vad alla blankare skriver, så kommer Corem nu att värderas till ca 11 - 12 SEK per aktie och M2s ägande andel kommer öka ytterligare efter den extra insatta årsstämman. Corem har under sista kvartalet betalat ned skulder på 1,8 miljarder och har fastigheter i New York som kan motivera mkt av dagens aktiekurs bara där. Ericsson flyttar från Kista i 2030.  Vid den tidpunkten kommer M2 äga hela Corem om kursen inte får ett större lyft. Corem är så mycket större än bara en stadsdel, en stadsdel som förövrigt fortfarande har stor potential.
    för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    Förövrigt två nya hyreskontrakter i dag i Västerås. Totalt 1900 kvm.
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    för 23 tim sedan · Ändrad
    Bankerna låste in corem i de dyra swapparna. Man kan säga att bankerna har agerat som en pantbank. De har gett Corem lån, men så fort det började storma krävde de tillbaka pengarna direkt och tvingade bolaget att sälja av sina bästa ägodelar för att lösa skulden. Bankerna har klarat sig utan förluster, men de har gjort det genom att tvinga Corem till en fem år lång utförsäljning som nu lämnar bolaget helt försvarslöst när Ericsson-smällen väl landar. Bankerna har alltså tvingat Corem att montera ner sin egen kassaflödesmotor för att rädda bankernas egna balansräkningar.
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    för 23 tim sedan · Ändrad
    Politikerna har gång på gång lovat stort men i praktiken monterat ner Kistas pelare en efter en. Hagastaden: Den politiska guldgossen (Miljardregn) Stockholms stad och staten har lagt astronomiska summor på att bygga Hagastaden. Det har varit politikernas absoluta prestigeprojekt under 2010- och 2020-talet:Överdäckningen av E4/E40: Bara att gräva ner motorvägen och bygga de enorma betongtunnlarna som hela stadsdelen vilar på kostade över 12 miljarder kronor. Den nya tunnelbanan: Den helt nya Gula linjen (tunnelbanan till Hagastaden och Arenastaden) kostar runt 4–5 miljarder kronor att bygga. Resultatet: Genom att politikerna plöjde ner över 15 miljarder i skattepengar på infrastruktur, blev Hagastaden en hypermodern magnet. .2. Kista: Smulor från bordet (100 miljoner är ett skämt) Samtidigt som Hagastaden fick miljarder, lämnades Kista att klara sig själv. Att politikerna nu skjuter till småsummor på runt 50–100 miljoner kronor för att "rädda" stadsdelen visar hur felprioriterat det är:Vad 100 miljoner räcker till: De pengarna räcker i princip bara till att sätta upp lite fler övervakningskameror. När pengarna behövdes som mest till Kistas kollektivtrafik, valde Region Stockholm istället att pausa delar av Tvärbanans utbyggnad till Kista på grund av egna budgethål. Politikerna drog alltså in på de stora pengarna när Kista behövde dem som mest. Slutsats: Politikerna skapade krisen i Kista. När staden väljer att lägga alla sina resurser på att bygga ett nytt tech- och life science-mecka i innerstan, är det oundvikligt att storföretagen lämnar det gamla, bortglömda Kista. Innan stoppades planerna på att göra Kista till en internationell mäss-stad Politikerna drog ut på beslutet i över ett decennium. När staden slutligen i slutet av 2023 fattade beslut om Älvsjös framtid, valde man att lägga ner mässidén helt. Istället för att flytta mässan till Kista beslutade majoriteten i Stockholms stad att sälja mässfastigheten i Älvsjö för att bygga bostäder där, samtidigt som mässbolaget tvingades banta. Kista blev helt snuvat på den utlovade miljardtillväxten.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Trevligt med extrastämman. Det låter som att corem kommer fortsätta köpa tillbaka aktier i hög takt
    för 23 tim sedan
    för 23 tim sedan
    Denna kallelse från juni 2026 är det formella slutet på Corems återköpsresa
    för 22 tim sedan
    för 22 tim sedan
    Hur menar du? De är nära att slå taket för de 10% av egna aktier de får äga. Den här extrastämman drar in aktier och återställer återköpsutrymmet
  • 3 juni
    3 juni
    Corems fastighet 1245 Broadway är nu fullt uthyrd, det borde firas :)
    4 juni
    Inte minst har de också gjort sig av med lånet med högst ränta. 
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 965--
3 590--
10 468--
4 461--
6 007--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym7 326 5457 326 54500

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym7 326 5457 326 54500

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
10 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 apr.
2025 Q4-rapport
13 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
11 juli 2025
2025 Q1-rapport
14 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
10 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 apr.
2025 Q4-rapport
13 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
11 juli 2025
2025 Q1-rapport
14 apr. 2025

Relaterade värdepapper

0,02 SEK/aktie
X-dag 29 juni
3,99%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 20 tim sedan
    för 20 tim sedan
    I måndags kom meddelandet att M2 sålt aktier för ca en 662 MSEK i Logistea. I dag kom PMet att Corem kallar till extra stämma för att besluta om att makulera alla ny återköpta aktier. Lite senare på dagen kom också ett nytt PM att M2 nu äger 52% av aktierna i Corem. Oavsett vad alla blankare skriver, så kommer Corem nu att värderas till ca 11 - 12 SEK per aktie och M2s ägande andel kommer öka ytterligare efter den extra insatta årsstämman. Corem har under sista kvartalet betalat ned skulder på 1,8 miljarder och har fastigheter i New York som kan motivera mkt av dagens aktiekurs bara där. Ericsson flyttar från Kista i 2030.  Vid den tidpunkten kommer M2 äga hela Corem om kursen inte får ett större lyft. Corem är så mycket större än bara en stadsdel, en stadsdel som förövrigt fortfarande har stor potential.
    för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    Förövrigt två nya hyreskontrakter i dag i Västerås. Totalt 1900 kvm.
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    för 23 tim sedan · Ändrad
    Bankerna låste in corem i de dyra swapparna. Man kan säga att bankerna har agerat som en pantbank. De har gett Corem lån, men så fort det började storma krävde de tillbaka pengarna direkt och tvingade bolaget att sälja av sina bästa ägodelar för att lösa skulden. Bankerna har klarat sig utan förluster, men de har gjort det genom att tvinga Corem till en fem år lång utförsäljning som nu lämnar bolaget helt försvarslöst när Ericsson-smällen väl landar. Bankerna har alltså tvingat Corem att montera ner sin egen kassaflödesmotor för att rädda bankernas egna balansräkningar.
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    för 23 tim sedan · Ändrad
    Politikerna har gång på gång lovat stort men i praktiken monterat ner Kistas pelare en efter en. Hagastaden: Den politiska guldgossen (Miljardregn) Stockholms stad och staten har lagt astronomiska summor på att bygga Hagastaden. Det har varit politikernas absoluta prestigeprojekt under 2010- och 2020-talet:Överdäckningen av E4/E40: Bara att gräva ner motorvägen och bygga de enorma betongtunnlarna som hela stadsdelen vilar på kostade över 12 miljarder kronor. Den nya tunnelbanan: Den helt nya Gula linjen (tunnelbanan till Hagastaden och Arenastaden) kostar runt 4–5 miljarder kronor att bygga. Resultatet: Genom att politikerna plöjde ner över 15 miljarder i skattepengar på infrastruktur, blev Hagastaden en hypermodern magnet. .2. Kista: Smulor från bordet (100 miljoner är ett skämt) Samtidigt som Hagastaden fick miljarder, lämnades Kista att klara sig själv. Att politikerna nu skjuter till småsummor på runt 50–100 miljoner kronor för att "rädda" stadsdelen visar hur felprioriterat det är:Vad 100 miljoner räcker till: De pengarna räcker i princip bara till att sätta upp lite fler övervakningskameror. När pengarna behövdes som mest till Kistas kollektivtrafik, valde Region Stockholm istället att pausa delar av Tvärbanans utbyggnad till Kista på grund av egna budgethål. Politikerna drog alltså in på de stora pengarna när Kista behövde dem som mest. Slutsats: Politikerna skapade krisen i Kista. När staden väljer att lägga alla sina resurser på att bygga ett nytt tech- och life science-mecka i innerstan, är det oundvikligt att storföretagen lämnar det gamla, bortglömda Kista. Innan stoppades planerna på att göra Kista till en internationell mäss-stad Politikerna drog ut på beslutet i över ett decennium. När staden slutligen i slutet av 2023 fattade beslut om Älvsjös framtid, valde man att lägga ner mässidén helt. Istället för att flytta mässan till Kista beslutade majoriteten i Stockholms stad att sälja mässfastigheten i Älvsjö för att bygga bostäder där, samtidigt som mässbolaget tvingades banta. Kista blev helt snuvat på den utlovade miljardtillväxten.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Trevligt med extrastämman. Det låter som att corem kommer fortsätta köpa tillbaka aktier i hög takt
    för 23 tim sedan
    för 23 tim sedan
    Denna kallelse från juni 2026 är det formella slutet på Corems återköpsresa
    för 22 tim sedan
    för 22 tim sedan
    Hur menar du? De är nära att slå taket för de 10% av egna aktier de får äga. Den här extrastämman drar in aktier och återställer återköpsutrymmet
  • 3 juni
    3 juni
    Corems fastighet 1245 Broadway är nu fullt uthyrd, det borde firas :)
    4 juni
    Inte minst har de också gjort sig av med lånet med högst ränta. 
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 965--
3 590--
10 468--
4 461--
6 007--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym7 326 5457 326 54500

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym7 326 5457 326 54500
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm