2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
‧38min
0,02 SEK/aktie
X-dag 29 juni
3,99%Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 965 | - | - | ||
| 3 590 | - | - | ||
| 10 468 | - | - | ||
| 4 461 | - | - | ||
| 6 007 | - | - |
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Mest köpt
| Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
|---|---|---|---|---|
| Anonym | 7 326 545 | 7 326 545 | 0 | 0 |
Mest sålt
| Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
|---|---|---|---|---|
| Anonym | 7 326 545 | 7 326 545 | 0 | 0 |
Företagshändelser
Data hämtas från FactSet, Quartr| Nästa händelse | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 10 juli |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 22 apr. | ||
2025 Q4-rapport 13 feb. | ||
2025 Q3-rapport 22 okt. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 11 juli 2025 | ||
2025 Q1-rapport 14 apr. 2025 |
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
- för 20 tim sedanför 20 tim sedanI måndags kom meddelandet att M2 sålt aktier för ca en 662 MSEK i Logistea. I dag kom PMet att Corem kallar till extra stämma för att besluta om att makulera alla ny återköpta aktier. Lite senare på dagen kom också ett nytt PM att M2 nu äger 52% av aktierna i Corem. Oavsett vad alla blankare skriver, så kommer Corem nu att värderas till ca 11 - 12 SEK per aktie och M2s ägande andel kommer öka ytterligare efter den extra insatta årsstämman. Corem har under sista kvartalet betalat ned skulder på 1,8 miljarder och har fastigheter i New York som kan motivera mkt av dagens aktiekurs bara där. Ericsson flyttar från Kista i 2030. Vid den tidpunkten kommer M2 äga hela Corem om kursen inte får ett större lyft. Corem är så mycket större än bara en stadsdel, en stadsdel som förövrigt fortfarande har stor potential.för 18 tim sedanför 18 tim sedanFörövrigt två nya hyreskontrakter i dag i Västerås. Totalt 1900 kvm.
- för 23 tim sedan · Ändradför 23 tim sedan · ÄndradBankerna låste in corem i de dyra swapparna. Man kan säga att bankerna har agerat som en pantbank. De har gett Corem lån, men så fort det började storma krävde de tillbaka pengarna direkt och tvingade bolaget att sälja av sina bästa ägodelar för att lösa skulden. Bankerna har klarat sig utan förluster, men de har gjort det genom att tvinga Corem till en fem år lång utförsäljning som nu lämnar bolaget helt försvarslöst när Ericsson-smällen väl landar. Bankerna har alltså tvingat Corem att montera ner sin egen kassaflödesmotor för att rädda bankernas egna balansräkningar.
- för 23 tim sedan · Ändradför 23 tim sedan · ÄndradPolitikerna har gång på gång lovat stort men i praktiken monterat ner Kistas pelare en efter en. Hagastaden: Den politiska guldgossen (Miljardregn) Stockholms stad och staten har lagt astronomiska summor på att bygga Hagastaden. Det har varit politikernas absoluta prestigeprojekt under 2010- och 2020-talet:Överdäckningen av E4/E40: Bara att gräva ner motorvägen och bygga de enorma betongtunnlarna som hela stadsdelen vilar på kostade över 12 miljarder kronor. Den nya tunnelbanan: Den helt nya Gula linjen (tunnelbanan till Hagastaden och Arenastaden) kostar runt 4–5 miljarder kronor att bygga. Resultatet: Genom att politikerna plöjde ner över 15 miljarder i skattepengar på infrastruktur, blev Hagastaden en hypermodern magnet. .2. Kista: Smulor från bordet (100 miljoner är ett skämt) Samtidigt som Hagastaden fick miljarder, lämnades Kista att klara sig själv. Att politikerna nu skjuter till småsummor på runt 50–100 miljoner kronor för att "rädda" stadsdelen visar hur felprioriterat det är:Vad 100 miljoner räcker till: De pengarna räcker i princip bara till att sätta upp lite fler övervakningskameror. När pengarna behövdes som mest till Kistas kollektivtrafik, valde Region Stockholm istället att pausa delar av Tvärbanans utbyggnad till Kista på grund av egna budgethål. Politikerna drog alltså in på de stora pengarna när Kista behövde dem som mest. Slutsats: Politikerna skapade krisen i Kista. När staden väljer att lägga alla sina resurser på att bygga ett nytt tech- och life science-mecka i innerstan, är det oundvikligt att storföretagen lämnar det gamla, bortglömda Kista. Innan stoppades planerna på att göra Kista till en internationell mäss-stad Politikerna drog ut på beslutet i över ett decennium. När staden slutligen i slutet av 2023 fattade beslut om Älvsjös framtid, valde man att lägga ner mässidén helt. Istället för att flytta mässan till Kista beslutade majoriteten i Stockholms stad att sälja mässfastigheten i Älvsjö för att bygga bostäder där, samtidigt som mässbolaget tvingades banta. Kista blev helt snuvat på den utlovade miljardtillväxten.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanTrevligt med extrastämman. Det låter som att corem kommer fortsätta köpa tillbaka aktier i hög taktför 23 tim sedanför 23 tim sedanDenna kallelse från juni 2026 är det formella slutet på Corems återköpsresaför 22 tim sedanför 22 tim sedanHur menar du? De är nära att slå taket för de 10% av egna aktier de får äga. Den här extrastämman drar in aktier och återställer återköpsutrymmet
- 3 juni3 juniCorems fastighet 1245 Broadway är nu fullt uthyrd, det borde firas :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
‧38min
0,02 SEK/aktie
X-dag 29 juni
3,99%Direktavk.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
- för 20 tim sedanför 20 tim sedanI måndags kom meddelandet att M2 sålt aktier för ca en 662 MSEK i Logistea. I dag kom PMet att Corem kallar till extra stämma för att besluta om att makulera alla ny återköpta aktier. Lite senare på dagen kom också ett nytt PM att M2 nu äger 52% av aktierna i Corem. Oavsett vad alla blankare skriver, så kommer Corem nu att värderas till ca 11 - 12 SEK per aktie och M2s ägande andel kommer öka ytterligare efter den extra insatta årsstämman. Corem har under sista kvartalet betalat ned skulder på 1,8 miljarder och har fastigheter i New York som kan motivera mkt av dagens aktiekurs bara där. Ericsson flyttar från Kista i 2030. Vid den tidpunkten kommer M2 äga hela Corem om kursen inte får ett större lyft. Corem är så mycket större än bara en stadsdel, en stadsdel som förövrigt fortfarande har stor potential.för 18 tim sedanför 18 tim sedanFörövrigt två nya hyreskontrakter i dag i Västerås. Totalt 1900 kvm.
- för 23 tim sedan · Ändradför 23 tim sedan · ÄndradBankerna låste in corem i de dyra swapparna. Man kan säga att bankerna har agerat som en pantbank. De har gett Corem lån, men så fort det började storma krävde de tillbaka pengarna direkt och tvingade bolaget att sälja av sina bästa ägodelar för att lösa skulden. Bankerna har klarat sig utan förluster, men de har gjort det genom att tvinga Corem till en fem år lång utförsäljning som nu lämnar bolaget helt försvarslöst när Ericsson-smällen väl landar. Bankerna har alltså tvingat Corem att montera ner sin egen kassaflödesmotor för att rädda bankernas egna balansräkningar.
- för 23 tim sedan · Ändradför 23 tim sedan · ÄndradPolitikerna har gång på gång lovat stort men i praktiken monterat ner Kistas pelare en efter en. Hagastaden: Den politiska guldgossen (Miljardregn) Stockholms stad och staten har lagt astronomiska summor på att bygga Hagastaden. Det har varit politikernas absoluta prestigeprojekt under 2010- och 2020-talet:Överdäckningen av E4/E40: Bara att gräva ner motorvägen och bygga de enorma betongtunnlarna som hela stadsdelen vilar på kostade över 12 miljarder kronor. Den nya tunnelbanan: Den helt nya Gula linjen (tunnelbanan till Hagastaden och Arenastaden) kostar runt 4–5 miljarder kronor att bygga. Resultatet: Genom att politikerna plöjde ner över 15 miljarder i skattepengar på infrastruktur, blev Hagastaden en hypermodern magnet. .2. Kista: Smulor från bordet (100 miljoner är ett skämt) Samtidigt som Hagastaden fick miljarder, lämnades Kista att klara sig själv. Att politikerna nu skjuter till småsummor på runt 50–100 miljoner kronor för att "rädda" stadsdelen visar hur felprioriterat det är:Vad 100 miljoner räcker till: De pengarna räcker i princip bara till att sätta upp lite fler övervakningskameror. När pengarna behövdes som mest till Kistas kollektivtrafik, valde Region Stockholm istället att pausa delar av Tvärbanans utbyggnad till Kista på grund av egna budgethål. Politikerna drog alltså in på de stora pengarna när Kista behövde dem som mest. Slutsats: Politikerna skapade krisen i Kista. När staden väljer att lägga alla sina resurser på att bygga ett nytt tech- och life science-mecka i innerstan, är det oundvikligt att storföretagen lämnar det gamla, bortglömda Kista. Innan stoppades planerna på att göra Kista till en internationell mäss-stad Politikerna drog ut på beslutet i över ett decennium. När staden slutligen i slutet av 2023 fattade beslut om Älvsjös framtid, valde man att lägga ner mässidén helt. Istället för att flytta mässan till Kista beslutade majoriteten i Stockholms stad att sälja mässfastigheten i Älvsjö för att bygga bostäder där, samtidigt som mässbolaget tvingades banta. Kista blev helt snuvat på den utlovade miljardtillväxten.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanTrevligt med extrastämman. Det låter som att corem kommer fortsätta köpa tillbaka aktier i hög taktför 23 tim sedanför 23 tim sedanDenna kallelse från juni 2026 är det formella slutet på Corems återköpsresaför 22 tim sedanför 22 tim sedanHur menar du? De är nära att slå taket för de 10% av egna aktier de får äga. Den här extrastämman drar in aktier och återställer återköpsutrymmet
- 3 juni3 juniCorems fastighet 1245 Broadway är nu fullt uthyrd, det borde firas :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 965 | - | - | ||
| 3 590 | - | - | ||
| 10 468 | - | - | ||
| 4 461 | - | - | ||
| 6 007 | - | - |
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Mest köpt
| Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
|---|---|---|---|---|
| Anonym | 7 326 545 | 7 326 545 | 0 | 0 |
Mest sålt
| Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
|---|---|---|---|---|
| Anonym | 7 326 545 | 7 326 545 | 0 | 0 |
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Data hämtas från FactSet, Quartr| Nästa händelse | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 10 juli |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 22 apr. | ||
2025 Q4-rapport 13 feb. | ||
2025 Q3-rapport 22 okt. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 11 juli 2025 | ||
2025 Q1-rapport 14 apr. 2025 |
2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
‧38min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Data hämtas från FactSet, Quartr| Nästa händelse | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 10 juli |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 22 apr. | ||
2025 Q4-rapport 13 feb. | ||
2025 Q3-rapport 22 okt. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 11 juli 2025 | ||
2025 Q1-rapport 14 apr. 2025 |
0,02 SEK/aktie
X-dag 29 juni
3,99%Direktavk.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
- för 20 tim sedanför 20 tim sedanI måndags kom meddelandet att M2 sålt aktier för ca en 662 MSEK i Logistea. I dag kom PMet att Corem kallar till extra stämma för att besluta om att makulera alla ny återköpta aktier. Lite senare på dagen kom också ett nytt PM att M2 nu äger 52% av aktierna i Corem. Oavsett vad alla blankare skriver, så kommer Corem nu att värderas till ca 11 - 12 SEK per aktie och M2s ägande andel kommer öka ytterligare efter den extra insatta årsstämman. Corem har under sista kvartalet betalat ned skulder på 1,8 miljarder och har fastigheter i New York som kan motivera mkt av dagens aktiekurs bara där. Ericsson flyttar från Kista i 2030. Vid den tidpunkten kommer M2 äga hela Corem om kursen inte får ett större lyft. Corem är så mycket större än bara en stadsdel, en stadsdel som förövrigt fortfarande har stor potential.för 18 tim sedanför 18 tim sedanFörövrigt två nya hyreskontrakter i dag i Västerås. Totalt 1900 kvm.
- för 23 tim sedan · Ändradför 23 tim sedan · ÄndradBankerna låste in corem i de dyra swapparna. Man kan säga att bankerna har agerat som en pantbank. De har gett Corem lån, men så fort det började storma krävde de tillbaka pengarna direkt och tvingade bolaget att sälja av sina bästa ägodelar för att lösa skulden. Bankerna har klarat sig utan förluster, men de har gjort det genom att tvinga Corem till en fem år lång utförsäljning som nu lämnar bolaget helt försvarslöst när Ericsson-smällen väl landar. Bankerna har alltså tvingat Corem att montera ner sin egen kassaflödesmotor för att rädda bankernas egna balansräkningar.
- för 23 tim sedan · Ändradför 23 tim sedan · ÄndradPolitikerna har gång på gång lovat stort men i praktiken monterat ner Kistas pelare en efter en. Hagastaden: Den politiska guldgossen (Miljardregn) Stockholms stad och staten har lagt astronomiska summor på att bygga Hagastaden. Det har varit politikernas absoluta prestigeprojekt under 2010- och 2020-talet:Överdäckningen av E4/E40: Bara att gräva ner motorvägen och bygga de enorma betongtunnlarna som hela stadsdelen vilar på kostade över 12 miljarder kronor. Den nya tunnelbanan: Den helt nya Gula linjen (tunnelbanan till Hagastaden och Arenastaden) kostar runt 4–5 miljarder kronor att bygga. Resultatet: Genom att politikerna plöjde ner över 15 miljarder i skattepengar på infrastruktur, blev Hagastaden en hypermodern magnet. .2. Kista: Smulor från bordet (100 miljoner är ett skämt) Samtidigt som Hagastaden fick miljarder, lämnades Kista att klara sig själv. Att politikerna nu skjuter till småsummor på runt 50–100 miljoner kronor för att "rädda" stadsdelen visar hur felprioriterat det är:Vad 100 miljoner räcker till: De pengarna räcker i princip bara till att sätta upp lite fler övervakningskameror. När pengarna behövdes som mest till Kistas kollektivtrafik, valde Region Stockholm istället att pausa delar av Tvärbanans utbyggnad till Kista på grund av egna budgethål. Politikerna drog alltså in på de stora pengarna när Kista behövde dem som mest. Slutsats: Politikerna skapade krisen i Kista. När staden väljer att lägga alla sina resurser på att bygga ett nytt tech- och life science-mecka i innerstan, är det oundvikligt att storföretagen lämnar det gamla, bortglömda Kista. Innan stoppades planerna på att göra Kista till en internationell mäss-stad Politikerna drog ut på beslutet i över ett decennium. När staden slutligen i slutet av 2023 fattade beslut om Älvsjös framtid, valde man att lägga ner mässidén helt. Istället för att flytta mässan till Kista beslutade majoriteten i Stockholms stad att sälja mässfastigheten i Älvsjö för att bygga bostäder där, samtidigt som mässbolaget tvingades banta. Kista blev helt snuvat på den utlovade miljardtillväxten.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanTrevligt med extrastämman. Det låter som att corem kommer fortsätta köpa tillbaka aktier i hög taktför 23 tim sedanför 23 tim sedanDenna kallelse från juni 2026 är det formella slutet på Corems återköpsresaför 22 tim sedanför 22 tim sedanHur menar du? De är nära att slå taket för de 10% av egna aktier de får äga. Den här extrastämman drar in aktier och återställer återköpsutrymmet
- 3 juni3 juniCorems fastighet 1245 Broadway är nu fullt uthyrd, det borde firas :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 965 | - | - | ||
| 3 590 | - | - | ||
| 10 468 | - | - | ||
| 4 461 | - | - | ||
| 6 007 | - | - |
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Mest köpt
| Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
|---|---|---|---|---|
| Anonym | 7 326 545 | 7 326 545 | 0 | 0 |
Mest sålt
| Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
|---|---|---|---|---|
| Anonym | 7 326 545 | 7 326 545 | 0 | 0 |






