Nasdaq Stockholm
12:32:02
Risk
4 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Hållbarhet
8

XACT OMXS30 ESG ETF
473,65SEK
473,65SEK
Köp473,35
Sälj473,55
Spread %0,04%
Omsättning (SEK)29 312 129
Årlig avgift0,10%
Ingen data hittades.
Orderdjup
Ingen data hittades
Allmän information
Risk
?
Medel: 4 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,10%
- TillgångsklassAktier
- KategoriSverige
- BasvalutaSEK
- UtdelningspolicyÅterinvesterande
- Faktablad
Sammanfattning
Fonden är en börshandlad indexfond och har som mål att följa utvecklingen i indexet OMXS30™ så nära som möjligt. Indexet består av de 30 mest omsatta aktierna på Nasdaq OMX Nordic Exchange Stockholm (Stockholmsbörsen). Indexet är marknadsvärdesviktat och rebalanseras två gånger per år. Indexet kommer att efterbildas genom fysisk replikering. Den valda metoden för efterbildning innebär att fonden placerar direkt i de aktier som ingår i indexet, dvs. full replikering. Aktiv risk (eng. tracking error) under normala marknadsförhållanden förväntas bli mindre än 0,2 %. Förvaltningsavgift samt kundflöden, indexrebalansering och företagshändelser ger samtliga upphov till transaktionskostnader för fonden, vilket inte finns i index. Dessa är de faktorer som främst påverkar fondens möjligheter att efterbilda index.
Relaterade ETF:er
Det finns inga relaterade fonder.
Exponering
Uppdaterad 2026-05-31
Fördelning
- Aktier100%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·21 apr.Det verkar som att denna fortfarande inte kan köpas. Får besked om att ett Key Information Document saknas. Är det något Nordnet möjligen ska tillhandahålla, eller är det något jag ska/kan göra om jag vill köpa?Telefoniskt har jag fått veta att det inte är något Nordnet kan göra något åt. Det är emittenten som ska ta fram Faktablad (XACT).
- ·23 feb.Någon som vet status här på denna?25 feb.ETF:en visar fortfarande stark avkastning med fortsatt positivt momentum och låg volatilitet, så allt ser bra ut.
- ·10 feb.Man kan inte köpa denna ETF för närvarande p.g.a. att det inte finns faktablad, Nordnet arbetar med saken, för övrigt tror jag att det är en bra ETF utöver att det är bra att investera i breda index stiger den svenska kronan ocksåHar just hört från Nordnet att det kanske bara är danskar som inte kan köpa den p.g.a. bristande faktablad,
- 5 feb.Köpläge!!! Växla upp ETF:er till högre hävstång när index gått ner >10% och ännu mer eller högre när index gått ner >15%. Så tänker jag om Nasdaq, OMX, S&P samt Eurostoxx. :):):):):)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Allmän information
Risk
?
Medel: 4 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,10%
- TillgångsklassAktier
- KategoriSverige
- BasvalutaSEK
- UtdelningspolicyÅterinvesterande
- Faktablad
Sammanfattning
Fonden är en börshandlad indexfond och har som mål att följa utvecklingen i indexet OMXS30™ så nära som möjligt. Indexet består av de 30 mest omsatta aktierna på Nasdaq OMX Nordic Exchange Stockholm (Stockholmsbörsen). Indexet är marknadsvärdesviktat och rebalanseras två gånger per år. Indexet kommer att efterbildas genom fysisk replikering. Den valda metoden för efterbildning innebär att fonden placerar direkt i de aktier som ingår i indexet, dvs. full replikering. Aktiv risk (eng. tracking error) under normala marknadsförhållanden förväntas bli mindre än 0,2 %. Förvaltningsavgift samt kundflöden, indexrebalansering och företagshändelser ger samtliga upphov till transaktionskostnader för fonden, vilket inte finns i index. Dessa är de faktorer som främst påverkar fondens möjligheter att efterbilda index.
Relaterade ETF:er
Det finns inga relaterade fonder.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Orderdjup
Ingen data hittades
Exponering
Uppdaterad 2026-05-31
Fördelning
- Aktier100%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·21 apr.Det verkar som att denna fortfarande inte kan köpas. Får besked om att ett Key Information Document saknas. Är det något Nordnet möjligen ska tillhandahålla, eller är det något jag ska/kan göra om jag vill köpa?Telefoniskt har jag fått veta att det inte är något Nordnet kan göra något åt. Det är emittenten som ska ta fram Faktablad (XACT).
- ·23 feb.Någon som vet status här på denna?25 feb.ETF:en visar fortfarande stark avkastning med fortsatt positivt momentum och låg volatilitet, så allt ser bra ut.
- ·10 feb.Man kan inte köpa denna ETF för närvarande p.g.a. att det inte finns faktablad, Nordnet arbetar med saken, för övrigt tror jag att det är en bra ETF utöver att det är bra att investera i breda index stiger den svenska kronan ocksåHar just hört från Nordnet att det kanske bara är danskar som inte kan köpa den p.g.a. bristande faktablad,
- 5 feb.Köpläge!!! Växla upp ETF:er till högre hävstång när index gått ner >10% och ännu mer eller högre när index gått ner >15%. Så tänker jag om Nasdaq, OMX, S&P samt Eurostoxx. :):):):):)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Allmän information
Risk
?
Medel: 4 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,10%
- TillgångsklassAktier
- KategoriSverige
- BasvalutaSEK
- UtdelningspolicyÅterinvesterande
- Faktablad
Sammanfattning
Fonden är en börshandlad indexfond och har som mål att följa utvecklingen i indexet OMXS30™ så nära som möjligt. Indexet består av de 30 mest omsatta aktierna på Nasdaq OMX Nordic Exchange Stockholm (Stockholmsbörsen). Indexet är marknadsvärdesviktat och rebalanseras två gånger per år. Indexet kommer att efterbildas genom fysisk replikering. Den valda metoden för efterbildning innebär att fonden placerar direkt i de aktier som ingår i indexet, dvs. full replikering. Aktiv risk (eng. tracking error) under normala marknadsförhållanden förväntas bli mindre än 0,2 %. Förvaltningsavgift samt kundflöden, indexrebalansering och företagshändelser ger samtliga upphov till transaktionskostnader för fonden, vilket inte finns i index. Dessa är de faktorer som främst påverkar fondens möjligheter att efterbilda index.
Relaterade ETF:er
Det finns inga relaterade fonder.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·21 apr.Det verkar som att denna fortfarande inte kan köpas. Får besked om att ett Key Information Document saknas. Är det något Nordnet möjligen ska tillhandahålla, eller är det något jag ska/kan göra om jag vill köpa?Telefoniskt har jag fått veta att det inte är något Nordnet kan göra något åt. Det är emittenten som ska ta fram Faktablad (XACT).
- ·23 feb.Någon som vet status här på denna?25 feb.ETF:en visar fortfarande stark avkastning med fortsatt positivt momentum och låg volatilitet, så allt ser bra ut.
- ·10 feb.Man kan inte köpa denna ETF för närvarande p.g.a. att det inte finns faktablad, Nordnet arbetar med saken, för övrigt tror jag att det är en bra ETF utöver att det är bra att investera i breda index stiger den svenska kronan ocksåHar just hört från Nordnet att det kanske bara är danskar som inte kan köpa den p.g.a. bristande faktablad,
- 5 feb.Köpläge!!! Växla upp ETF:er till högre hävstång när index gått ner >10% och ännu mer eller högre när index gått ner >15%. Så tänker jag om Nasdaq, OMX, S&P samt Eurostoxx. :):):):):)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Ingen data hittades
Exponering
Uppdaterad 2026-05-31
Fördelning
- Aktier100%



