Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Boliden

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
58 dagar sedan
11,00 SEK/aktie
Senaste utdelning
2,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
21 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 apr.
2025 Q4-rapport
3 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
18 juli 2025
2025 Q1-rapport
23 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 18 juni
    ·
    Berenberg höjer riktkurs från 600 till 670. BNP Paribas höjer sin rekommendation från underperform till neutral. Arctic Securities rekommenderar köp med riktkurs 660. Tydligt ökande optimism för BOL på marknaden.
  • 16 juni
    ·
    Då börjar kursmålen att höjas. Arctic inleder bevakning av Boliden med köprekommendation och riktkurs på 660 kronor. Man ska ta kursmålen med en nypa salt, men det ger nu en fingervisning om att 640-650 är inom räckhåll. Misstänker vi kommer att ha en ökande kurs i takt med volymen idag också, nära toppen mot 580-582.
    16 juni · Ändrad
    ·
    Nu pressas 580.4, så här händer det saker :) 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
  • 15 juni · Ändrad
    ·
    Kul att se att kursen ökar i takt med volymen. Det blir nog fortfarande upp och ner, men tydliga signaler på att varje gång den dippar under 500 SEK, så studsar den rakt upp 15-20% inom kort tid. Detta har hänt hela 4 gånger sedan 26 mars. Jag trodde på 700kr tidigare, men har nu satt mig ett mål på 640-650. Jag tror inte vi är så långt ifrån dessa nivåer, bara man är tålmodig. Då ska jag överväga om jag ska säkra halva portföljen och behålla resten, eller en annan strategi baserad på utsikterna.
  • 9 juni
    ·
    Jag sålde kraftigt av mina aktier i bolaget tillbaka i mars vid det stora fallet i samband med olyckan i deras ena gruva. Jag är inte helt säker på när jag ska gå in i aktien med en större position igen. Tills vidare har jag tagit en fin vinst trots det stora fallet, och min strategi har varit att gå in i aktien igen när marknadens bedömning av aktien lugnar ner sig lite. Just här och nu finns det inga tecken på att det finns förhållanden som kan leda till ett högre pris på aktien, så jag väntar lite till. Personligen satsar jag på att återköpa efter sommaren, kanske i mitten av sommarsemestern.
    för 2 dagar sedan
    Jag tycker du hade ett bra resonemang i den här kommentaren. Jag går lite i samma tankar, men börjar känna att det kanske är lika bra att hoppa på redan nu.
  • 9 juni
    ·
    Varför går den här ner? Ser det inte ut som ett bra pris på dessa nivåer?
    9 juni
    ·
    Ädelmetaller ner på grund av ökad övertygelse om räntehöjningar och följande recessionsrädsla som sänker hur mycket metall efterfrågas.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
58 dagar sedan
11,00 SEK/aktie
Senaste utdelning
2,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 18 juni
    ·
    Berenberg höjer riktkurs från 600 till 670. BNP Paribas höjer sin rekommendation från underperform till neutral. Arctic Securities rekommenderar köp med riktkurs 660. Tydligt ökande optimism för BOL på marknaden.
  • 16 juni
    ·
    Då börjar kursmålen att höjas. Arctic inleder bevakning av Boliden med köprekommendation och riktkurs på 660 kronor. Man ska ta kursmålen med en nypa salt, men det ger nu en fingervisning om att 640-650 är inom räckhåll. Misstänker vi kommer att ha en ökande kurs i takt med volymen idag också, nära toppen mot 580-582.
    16 juni · Ändrad
    ·
    Nu pressas 580.4, så här händer det saker :) 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
  • 15 juni · Ändrad
    ·
    Kul att se att kursen ökar i takt med volymen. Det blir nog fortfarande upp och ner, men tydliga signaler på att varje gång den dippar under 500 SEK, så studsar den rakt upp 15-20% inom kort tid. Detta har hänt hela 4 gånger sedan 26 mars. Jag trodde på 700kr tidigare, men har nu satt mig ett mål på 640-650. Jag tror inte vi är så långt ifrån dessa nivåer, bara man är tålmodig. Då ska jag överväga om jag ska säkra halva portföljen och behålla resten, eller en annan strategi baserad på utsikterna.
  • 9 juni
    ·
    Jag sålde kraftigt av mina aktier i bolaget tillbaka i mars vid det stora fallet i samband med olyckan i deras ena gruva. Jag är inte helt säker på när jag ska gå in i aktien med en större position igen. Tills vidare har jag tagit en fin vinst trots det stora fallet, och min strategi har varit att gå in i aktien igen när marknadens bedömning av aktien lugnar ner sig lite. Just här och nu finns det inga tecken på att det finns förhållanden som kan leda till ett högre pris på aktien, så jag väntar lite till. Personligen satsar jag på att återköpa efter sommaren, kanske i mitten av sommarsemestern.
    för 2 dagar sedan
    Jag tycker du hade ett bra resonemang i den här kommentaren. Jag går lite i samma tankar, men börjar känna att det kanske är lika bra att hoppa på redan nu.
  • 9 juni
    ·
    Varför går den här ner? Ser det inte ut som ett bra pris på dessa nivåer?
    9 juni
    ·
    Ädelmetaller ner på grund av ökad övertygelse om räntehöjningar och följande recessionsrädsla som sänker hur mycket metall efterfrågas.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
21 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 apr.
2025 Q4-rapport
3 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
18 juli 2025
2025 Q1-rapport
23 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
58 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
21 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 apr.
2025 Q4-rapport
3 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
18 juli 2025
2025 Q1-rapport
23 apr. 2025

Relaterade värdepapper

11,00 SEK/aktie
Senaste utdelning
2,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 18 juni
    ·
    Berenberg höjer riktkurs från 600 till 670. BNP Paribas höjer sin rekommendation från underperform till neutral. Arctic Securities rekommenderar köp med riktkurs 660. Tydligt ökande optimism för BOL på marknaden.
  • 16 juni
    ·
    Då börjar kursmålen att höjas. Arctic inleder bevakning av Boliden med köprekommendation och riktkurs på 660 kronor. Man ska ta kursmålen med en nypa salt, men det ger nu en fingervisning om att 640-650 är inom räckhåll. Misstänker vi kommer att ha en ökande kurs i takt med volymen idag också, nära toppen mot 580-582.
    16 juni · Ändrad
    ·
    Nu pressas 580.4, så här händer det saker :) 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
  • 15 juni · Ändrad
    ·
    Kul att se att kursen ökar i takt med volymen. Det blir nog fortfarande upp och ner, men tydliga signaler på att varje gång den dippar under 500 SEK, så studsar den rakt upp 15-20% inom kort tid. Detta har hänt hela 4 gånger sedan 26 mars. Jag trodde på 700kr tidigare, men har nu satt mig ett mål på 640-650. Jag tror inte vi är så långt ifrån dessa nivåer, bara man är tålmodig. Då ska jag överväga om jag ska säkra halva portföljen och behålla resten, eller en annan strategi baserad på utsikterna.
  • 9 juni
    ·
    Jag sålde kraftigt av mina aktier i bolaget tillbaka i mars vid det stora fallet i samband med olyckan i deras ena gruva. Jag är inte helt säker på när jag ska gå in i aktien med en större position igen. Tills vidare har jag tagit en fin vinst trots det stora fallet, och min strategi har varit att gå in i aktien igen när marknadens bedömning av aktien lugnar ner sig lite. Just här och nu finns det inga tecken på att det finns förhållanden som kan leda till ett högre pris på aktien, så jag väntar lite till. Personligen satsar jag på att återköpa efter sommaren, kanske i mitten av sommarsemestern.
    för 2 dagar sedan
    Jag tycker du hade ett bra resonemang i den här kommentaren. Jag går lite i samma tankar, men börjar känna att det kanske är lika bra att hoppa på redan nu.
  • 9 juni
    ·
    Varför går den här ner? Ser det inte ut som ett bra pris på dessa nivåer?
    9 juni
    ·
    Ädelmetaller ner på grund av ökad övertygelse om räntehöjningar och följande recessionsrädsla som sänker hur mycket metall efterfrågas.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm