2025 Q3-rapport
37 dagar sedan49min
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
907
Sälj
Antal
16 000
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 8 040 | - | - | ||
| 134 | - | - | ||
| 1 826 | - | - | ||
| 2 265 | - | - | ||
| 2 630 | - | - |
Högst
1,09VWAP
Lägst
1,052OmsättningAntal
2,2 2 038 594
VWAP
Högst
1,09Lägst
1,052OmsättningAntal
2,2 2 038 594
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 26 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 4 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 30 okt. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanEtt tålamodsprov för många nu, lite tyst och stillastående här. Men jag tänker att ett företag som har kommit igång med produktion av delar och har fått så mycket godkännanden inom luftfart, olja och gas etc. måste vara ett säkert kort att investera i och att nedsidan här är begränsad efter hand. Jag har tron och julklapparna till frun och barnen blir lite knappa i år då jag inte orkar tanken på att sitta och se aktien skjuta i höjden under nästa år. Själv är jag lite uppmärksam på att Wave 3 kan bli gradvis inprisad i kursen, är nog inte det i skrivande stund. Men den stiger nog inte 200% eller 1000% som många "amatörer" ofta tror i aktievärlden att när den slutgiltiga nyheten kommer så är det "Sell on news"-tendenser. Långsiktigt, gott folk!·för 19 tim sedanFin diskussion här så här på slutet av veckan! Trevlig helg, allihopa!
- ·för 1 dag sedan · ÄndradSå finanskalendern för NTI som publicerades - Q4 den 04.03.26 ?! - brukar de inte ha det i februari? Eller köper de sig lite tid? I så fall har de nästan 4 månader på sig att landa Wave 3, det hoppas jag de klarar, annars går det rakt åt skogen….
- ·för 1 dag sedanNågon som tror på en julklapp från NTI?·för 1 dag sedanHar väl inte noterats en enda milstolpe de fyra senaste åren i företaget så, dream on!
- ·för 3 dagar sedanKan någon ge en introduktion till vad Wave3 är? Det verkar som att alla pratar om det, men ingen säger vad det är.·för 3 dagar sedan · ÄndradSammanfattning med hjälp av NotebookLM: Huvudorsaken till förseningen i Wave 3-programmet (den tredje produktionsordern från Airbus) är kopplad till de strikta kvalificerings- och regleringsprocesserna inom flygindustrin, särskilt eftersom de aktuella delarna är mer kritiska än tidigare leveranser,. Detta innebär flera specifika utmaningar: 1. Delarnas kritikalitet: Delarna som ingår i Wave 3-ordern bedöms vara mer kritiska än de Norsk Titanium har levererat tidigare. 2. Regulatoriskt godkännande: Det ökade antalet kritiska delar har tvingat Airbus att spendera mer tid tillsammans med tillsynsmyndigheterna för att säkerställa att de är bekväma med hela paketet och dess tillämpning. Denna process är komplicerad och tar längre tid än förväntat, vilket återspeglar de strikta reglerings-, ingenjörs- och testprocesserna inom flyg- och försvarsindustrin. 3. Behov av nya standarder: Även om det grundläggande godkännandet är på plats, är det en utmaning att fortsätta godkänna additivt tillverkade delar baserat på traditionella metoder ("forging legacy"). Diskussioner pågår därför med Airbus och tillsynsmyndigheterna (FAA och ESA) för att effektivisera processer och definiera en strategi baserad på additiv tillverkning framöver. 4. Administrativa flaskhalsar: Tidpunkten för godkännandena har också påverkats av att pappersarbetet måste slutföras. Det nämndes bland annat att en "government shutdown" i USA tillfälligt påverkade framstegen i godkännandeprocessen, då detta stoppade arbetet med att få FAA och ESA att samarbeta och komma överens. Den långsammare övergången av delar inom kommersiell flygindustri, inklusive förseningen i Wave 3-programmet, ledde till att Norsk Titanium var tvungna att nedjustera sina omsättningsprognoser för 2026,,. Företaget arbetar nu med att accelerera kommersiell leverans för att minska tiden det tar att få delar från utveckling till serieproduktion.·för 2 dagar sedan · ÄndradBolaget har haft ganska bra Q rapporter med guidning, men det har varit lite svårt att följa processen då det har varit mycket tekniskt med alla godkännanden. Bolaget har fått en del kritik eftersom de har guidat för positivt och missat tidslinjen, detta beror nog mycket på att processen för godkännanden och certifikat har tagit längre tid än vad bolaget beräknade, den senaste tiden har Aierbus och NTI samarbetat och en del av informationen har också kommit från Aierbus som också var med på NTI:s Q3 framläggning vilket ger trovärdighet åt informationsflödet, för övrigt tycker jag att den nya VD:n verkar duktig och sansad, men vi har inte hört så mycket från honom ännu. Tydlighet är viktigt speciellt för att nya investerare ska känna sig säkra på vad de investerar i, här har många bolag, inklusive NTI, förbättringspotential.
- ·för 3 dagar sedanMöjligt att jag har fel, men är inte detta typiskt en aktie där många realiserar förluster före nyår för att få avdrag på skatten, för att sedan snabbt köpa sig in igen 1–2 januari – förhoppningsvis till ungefär samma kurs – så att man både får utnyttjat avdraget och slutar upp med samma aktieinnehav?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
37 dagar sedan49min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanEtt tålamodsprov för många nu, lite tyst och stillastående här. Men jag tänker att ett företag som har kommit igång med produktion av delar och har fått så mycket godkännanden inom luftfart, olja och gas etc. måste vara ett säkert kort att investera i och att nedsidan här är begränsad efter hand. Jag har tron och julklapparna till frun och barnen blir lite knappa i år då jag inte orkar tanken på att sitta och se aktien skjuta i höjden under nästa år. Själv är jag lite uppmärksam på att Wave 3 kan bli gradvis inprisad i kursen, är nog inte det i skrivande stund. Men den stiger nog inte 200% eller 1000% som många "amatörer" ofta tror i aktievärlden att när den slutgiltiga nyheten kommer så är det "Sell on news"-tendenser. Långsiktigt, gott folk!·för 19 tim sedanFin diskussion här så här på slutet av veckan! Trevlig helg, allihopa!
- ·för 1 dag sedan · ÄndradSå finanskalendern för NTI som publicerades - Q4 den 04.03.26 ?! - brukar de inte ha det i februari? Eller köper de sig lite tid? I så fall har de nästan 4 månader på sig att landa Wave 3, det hoppas jag de klarar, annars går det rakt åt skogen….
- ·för 1 dag sedanNågon som tror på en julklapp från NTI?·för 1 dag sedanHar väl inte noterats en enda milstolpe de fyra senaste åren i företaget så, dream on!
- ·för 3 dagar sedanKan någon ge en introduktion till vad Wave3 är? Det verkar som att alla pratar om det, men ingen säger vad det är.·för 3 dagar sedan · ÄndradSammanfattning med hjälp av NotebookLM: Huvudorsaken till förseningen i Wave 3-programmet (den tredje produktionsordern från Airbus) är kopplad till de strikta kvalificerings- och regleringsprocesserna inom flygindustrin, särskilt eftersom de aktuella delarna är mer kritiska än tidigare leveranser,. Detta innebär flera specifika utmaningar: 1. Delarnas kritikalitet: Delarna som ingår i Wave 3-ordern bedöms vara mer kritiska än de Norsk Titanium har levererat tidigare. 2. Regulatoriskt godkännande: Det ökade antalet kritiska delar har tvingat Airbus att spendera mer tid tillsammans med tillsynsmyndigheterna för att säkerställa att de är bekväma med hela paketet och dess tillämpning. Denna process är komplicerad och tar längre tid än förväntat, vilket återspeglar de strikta reglerings-, ingenjörs- och testprocesserna inom flyg- och försvarsindustrin. 3. Behov av nya standarder: Även om det grundläggande godkännandet är på plats, är det en utmaning att fortsätta godkänna additivt tillverkade delar baserat på traditionella metoder ("forging legacy"). Diskussioner pågår därför med Airbus och tillsynsmyndigheterna (FAA och ESA) för att effektivisera processer och definiera en strategi baserad på additiv tillverkning framöver. 4. Administrativa flaskhalsar: Tidpunkten för godkännandena har också påverkats av att pappersarbetet måste slutföras. Det nämndes bland annat att en "government shutdown" i USA tillfälligt påverkade framstegen i godkännandeprocessen, då detta stoppade arbetet med att få FAA och ESA att samarbeta och komma överens. Den långsammare övergången av delar inom kommersiell flygindustri, inklusive förseningen i Wave 3-programmet, ledde till att Norsk Titanium var tvungna att nedjustera sina omsättningsprognoser för 2026,,. Företaget arbetar nu med att accelerera kommersiell leverans för att minska tiden det tar att få delar från utveckling till serieproduktion.·för 2 dagar sedan · ÄndradBolaget har haft ganska bra Q rapporter med guidning, men det har varit lite svårt att följa processen då det har varit mycket tekniskt med alla godkännanden. Bolaget har fått en del kritik eftersom de har guidat för positivt och missat tidslinjen, detta beror nog mycket på att processen för godkännanden och certifikat har tagit längre tid än vad bolaget beräknade, den senaste tiden har Aierbus och NTI samarbetat och en del av informationen har också kommit från Aierbus som också var med på NTI:s Q3 framläggning vilket ger trovärdighet åt informationsflödet, för övrigt tycker jag att den nya VD:n verkar duktig och sansad, men vi har inte hört så mycket från honom ännu. Tydlighet är viktigt speciellt för att nya investerare ska känna sig säkra på vad de investerar i, här har många bolag, inklusive NTI, förbättringspotential.
- ·för 3 dagar sedanMöjligt att jag har fel, men är inte detta typiskt en aktie där många realiserar förluster före nyår för att få avdrag på skatten, för att sedan snabbt köpa sig in igen 1–2 januari – förhoppningsvis till ungefär samma kurs – så att man både får utnyttjat avdraget och slutar upp med samma aktieinnehav?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
907
Sälj
Antal
16 000
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 8 040 | - | - | ||
| 134 | - | - | ||
| 1 826 | - | - | ||
| 2 265 | - | - | ||
| 2 630 | - | - |
Högst
1,09VWAP
Lägst
1,052OmsättningAntal
2,2 2 038 594
VWAP
Högst
1,09Lägst
1,052OmsättningAntal
2,2 2 038 594
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 26 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 4 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 30 okt. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
37 dagar sedan49min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 26 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 4 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 30 okt. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanEtt tålamodsprov för många nu, lite tyst och stillastående här. Men jag tänker att ett företag som har kommit igång med produktion av delar och har fått så mycket godkännanden inom luftfart, olja och gas etc. måste vara ett säkert kort att investera i och att nedsidan här är begränsad efter hand. Jag har tron och julklapparna till frun och barnen blir lite knappa i år då jag inte orkar tanken på att sitta och se aktien skjuta i höjden under nästa år. Själv är jag lite uppmärksam på att Wave 3 kan bli gradvis inprisad i kursen, är nog inte det i skrivande stund. Men den stiger nog inte 200% eller 1000% som många "amatörer" ofta tror i aktievärlden att när den slutgiltiga nyheten kommer så är det "Sell on news"-tendenser. Långsiktigt, gott folk!·för 19 tim sedanFin diskussion här så här på slutet av veckan! Trevlig helg, allihopa!
- ·för 1 dag sedan · ÄndradSå finanskalendern för NTI som publicerades - Q4 den 04.03.26 ?! - brukar de inte ha det i februari? Eller köper de sig lite tid? I så fall har de nästan 4 månader på sig att landa Wave 3, det hoppas jag de klarar, annars går det rakt åt skogen….
- ·för 1 dag sedanNågon som tror på en julklapp från NTI?·för 1 dag sedanHar väl inte noterats en enda milstolpe de fyra senaste åren i företaget så, dream on!
- ·för 3 dagar sedanKan någon ge en introduktion till vad Wave3 är? Det verkar som att alla pratar om det, men ingen säger vad det är.·för 3 dagar sedan · ÄndradSammanfattning med hjälp av NotebookLM: Huvudorsaken till förseningen i Wave 3-programmet (den tredje produktionsordern från Airbus) är kopplad till de strikta kvalificerings- och regleringsprocesserna inom flygindustrin, särskilt eftersom de aktuella delarna är mer kritiska än tidigare leveranser,. Detta innebär flera specifika utmaningar: 1. Delarnas kritikalitet: Delarna som ingår i Wave 3-ordern bedöms vara mer kritiska än de Norsk Titanium har levererat tidigare. 2. Regulatoriskt godkännande: Det ökade antalet kritiska delar har tvingat Airbus att spendera mer tid tillsammans med tillsynsmyndigheterna för att säkerställa att de är bekväma med hela paketet och dess tillämpning. Denna process är komplicerad och tar längre tid än förväntat, vilket återspeglar de strikta reglerings-, ingenjörs- och testprocesserna inom flyg- och försvarsindustrin. 3. Behov av nya standarder: Även om det grundläggande godkännandet är på plats, är det en utmaning att fortsätta godkänna additivt tillverkade delar baserat på traditionella metoder ("forging legacy"). Diskussioner pågår därför med Airbus och tillsynsmyndigheterna (FAA och ESA) för att effektivisera processer och definiera en strategi baserad på additiv tillverkning framöver. 4. Administrativa flaskhalsar: Tidpunkten för godkännandena har också påverkats av att pappersarbetet måste slutföras. Det nämndes bland annat att en "government shutdown" i USA tillfälligt påverkade framstegen i godkännandeprocessen, då detta stoppade arbetet med att få FAA och ESA att samarbeta och komma överens. Den långsammare övergången av delar inom kommersiell flygindustri, inklusive förseningen i Wave 3-programmet, ledde till att Norsk Titanium var tvungna att nedjustera sina omsättningsprognoser för 2026,,. Företaget arbetar nu med att accelerera kommersiell leverans för att minska tiden det tar att få delar från utveckling till serieproduktion.·för 2 dagar sedan · ÄndradBolaget har haft ganska bra Q rapporter med guidning, men det har varit lite svårt att följa processen då det har varit mycket tekniskt med alla godkännanden. Bolaget har fått en del kritik eftersom de har guidat för positivt och missat tidslinjen, detta beror nog mycket på att processen för godkännanden och certifikat har tagit längre tid än vad bolaget beräknade, den senaste tiden har Aierbus och NTI samarbetat och en del av informationen har också kommit från Aierbus som också var med på NTI:s Q3 framläggning vilket ger trovärdighet åt informationsflödet, för övrigt tycker jag att den nya VD:n verkar duktig och sansad, men vi har inte hört så mycket från honom ännu. Tydlighet är viktigt speciellt för att nya investerare ska känna sig säkra på vad de investerar i, här har många bolag, inklusive NTI, förbättringspotential.
- ·för 3 dagar sedanMöjligt att jag har fel, men är inte detta typiskt en aktie där många realiserar förluster före nyår för att få avdrag på skatten, för att sedan snabbt köpa sig in igen 1–2 januari – förhoppningsvis till ungefär samma kurs – så att man både får utnyttjat avdraget och slutar upp med samma aktieinnehav?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
907
Sälj
Antal
16 000
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 8 040 | - | - | ||
| 134 | - | - | ||
| 1 826 | - | - | ||
| 2 265 | - | - | ||
| 2 630 | - | - |
Högst
1,09VWAP
Lägst
1,052OmsättningAntal
2,2 2 038 594
VWAP
Högst
1,09Lägst
1,052OmsättningAntal
2,2 2 038 594
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






