Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Norsk Titanium

Norsk Titanium

2026 Q1-rapport

Endast PDF

51 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 H2-rapport
16 apr.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 H1-rapport
20 aug. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Norsk Titanium – Är marknaden på väg att vakna? ✈️⚙️🚀 Jag tycker Norsk Titanium är ett av de mest spännande industrifallen på Oslo Børs. Efter många år med teknologiutveckling ser det äntligen ut som att bolaget är på väg in i en fas där kommersialisering kan ta fart. Triggarna jag följer: ✈️ Fler kontrakt med Airbus och Boeing Bolaget har redan tagit viktiga steg in i flygindustrin. Nya produktionskontrakt kommer att vara en stark bekräftelse på att teknologin tas i bruk i större skala. 🛡️ Försvarsmarknaden Behovet för snabb produktion av avancerade titankomponenter ökar. Samarbete inom försvar kan bli ett stort tillväxtområde de närmaste åren. 🏭 Ökad produktionskapacitet När produktionen skalas upp och fabrikerna utnyttjas bättre, kan både omsättning och marginaler förbättras betydligt. 📈 Vägen mot lönsamhet Det viktigaste blir att visa jämn intäktstillväxt och ständigt bättre kassaflöde. Marknaden brukar belöna bolag som går från utveckling till kommersiell drift. 🌍 En växande marknad Additiv tillverkning av titan kan minska materialsvinn, kostnader och leveranstid. Det gör teknologin attraktiv både inom flyg, försvar och andra högteknologiska industrier. 🤝 Nya industriella samarbeten Fler strategiska partnerskap kan ge ökad trovärdighet och öppna dörren till nya kunder och marknader. Det finns fortfarande risk. Norsk Titanium måste visa att de kan omsätta teknologin till stabila intäkter och lönsam tillväxt. Men om de lyckas med detta, tror jag dagens värdering kan se helt annorlunda ut om några år. Jag väljer att vara tålmodig. Jag tror additiv tillverkning av titan har en stor långsiktig potential, och Norsk Titanium kan vara väl positionerat om utvecklingen fortsätter i rätt riktning. Inte ett köpråd – bara mina egna tankar som aktieägare. ✈️📈🚀
    för 37 min sen
    ·
    Mycket enig här, kan tillägga att företaget ska gå i break even på 25 % av produktionskapaciteten, risken här måste bara vara att detta tar längre tid än förväntat och att de behöver mer pengar, men jag tror nu att företaget bara kommer att tjäna mer pengar ju längre fram i tiden vi kommer, konkurs är nog inte ett tema.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Med en så låg kurs som nu (konsensus här på forumet), varför, eller när kommer någon att försöka köpa hela företaget och tvångsinlösa oss småsparare?
    för 4 tim sedan
    ·
    Att bolaget är attraktivt råder det ingen tvekan om, de stora ägarna här vet väl vad de äger, det är därför de sitter stadigt och sväljer emissioner som jordgubbar, NTI är nog inte till fyndpris.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Vad tycker ni medaktieägare om en eventuell företrädesemission? Teckna sig för det man kan, eller har ni tillräckligt med aktier här? Själv är jag lite osäker här...
    för 22 tim sedan
    ·
    Vem säljer för under kronan? Är det med avsikt för att avbryta rep, emission?
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Kan någon kort översätta vad han säger från 8:15 Även folk verkar behöva ha tro på det här företaget? https://tv.finansavisen.no/nb/watch/7666?zephr_sso_ott=5pr1pV
    för 2 dagar sedan
    ·
    Mycket prat om Airbus och Boeing, men också lite om försvarsindustrin och semiconductors. De har tillräckligt med kapacitet för att ta emot nya order, och räknar med cash break even 2028.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ännu en generalförsamling - 2 juli
    för 3 dagar sedan
    ·
    Det är inte direkt någon nyhet då. Men Tranche 2 ska godkännas, (man borde kunna räkna med det). I tillägg ska det beslutas om reparationsemissionen ska genomföras eller avbrytas. (Hoppas Kvarken är stolt över grammatiken)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

51 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Norsk Titanium – Är marknaden på väg att vakna? ✈️⚙️🚀 Jag tycker Norsk Titanium är ett av de mest spännande industrifallen på Oslo Børs. Efter många år med teknologiutveckling ser det äntligen ut som att bolaget är på väg in i en fas där kommersialisering kan ta fart. Triggarna jag följer: ✈️ Fler kontrakt med Airbus och Boeing Bolaget har redan tagit viktiga steg in i flygindustrin. Nya produktionskontrakt kommer att vara en stark bekräftelse på att teknologin tas i bruk i större skala. 🛡️ Försvarsmarknaden Behovet för snabb produktion av avancerade titankomponenter ökar. Samarbete inom försvar kan bli ett stort tillväxtområde de närmaste åren. 🏭 Ökad produktionskapacitet När produktionen skalas upp och fabrikerna utnyttjas bättre, kan både omsättning och marginaler förbättras betydligt. 📈 Vägen mot lönsamhet Det viktigaste blir att visa jämn intäktstillväxt och ständigt bättre kassaflöde. Marknaden brukar belöna bolag som går från utveckling till kommersiell drift. 🌍 En växande marknad Additiv tillverkning av titan kan minska materialsvinn, kostnader och leveranstid. Det gör teknologin attraktiv både inom flyg, försvar och andra högteknologiska industrier. 🤝 Nya industriella samarbeten Fler strategiska partnerskap kan ge ökad trovärdighet och öppna dörren till nya kunder och marknader. Det finns fortfarande risk. Norsk Titanium måste visa att de kan omsätta teknologin till stabila intäkter och lönsam tillväxt. Men om de lyckas med detta, tror jag dagens värdering kan se helt annorlunda ut om några år. Jag väljer att vara tålmodig. Jag tror additiv tillverkning av titan har en stor långsiktig potential, och Norsk Titanium kan vara väl positionerat om utvecklingen fortsätter i rätt riktning. Inte ett köpråd – bara mina egna tankar som aktieägare. ✈️📈🚀
    för 37 min sen
    ·
    Mycket enig här, kan tillägga att företaget ska gå i break even på 25 % av produktionskapaciteten, risken här måste bara vara att detta tar längre tid än förväntat och att de behöver mer pengar, men jag tror nu att företaget bara kommer att tjäna mer pengar ju längre fram i tiden vi kommer, konkurs är nog inte ett tema.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Med en så låg kurs som nu (konsensus här på forumet), varför, eller när kommer någon att försöka köpa hela företaget och tvångsinlösa oss småsparare?
    för 4 tim sedan
    ·
    Att bolaget är attraktivt råder det ingen tvekan om, de stora ägarna här vet väl vad de äger, det är därför de sitter stadigt och sväljer emissioner som jordgubbar, NTI är nog inte till fyndpris.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Vad tycker ni medaktieägare om en eventuell företrädesemission? Teckna sig för det man kan, eller har ni tillräckligt med aktier här? Själv är jag lite osäker här...
    för 22 tim sedan
    ·
    Vem säljer för under kronan? Är det med avsikt för att avbryta rep, emission?
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Kan någon kort översätta vad han säger från 8:15 Även folk verkar behöva ha tro på det här företaget? https://tv.finansavisen.no/nb/watch/7666?zephr_sso_ott=5pr1pV
    för 2 dagar sedan
    ·
    Mycket prat om Airbus och Boeing, men också lite om försvarsindustrin och semiconductors. De har tillräckligt med kapacitet för att ta emot nya order, och räknar med cash break even 2028.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ännu en generalförsamling - 2 juli
    för 3 dagar sedan
    ·
    Det är inte direkt någon nyhet då. Men Tranche 2 ska godkännas, (man borde kunna räkna med det). I tillägg ska det beslutas om reparationsemissionen ska genomföras eller avbrytas. (Hoppas Kvarken är stolt över grammatiken)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 H2-rapport
16 apr.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 H1-rapport
20 aug. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

51 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 H2-rapport
16 apr.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 H1-rapport
20 aug. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Norsk Titanium – Är marknaden på väg att vakna? ✈️⚙️🚀 Jag tycker Norsk Titanium är ett av de mest spännande industrifallen på Oslo Børs. Efter många år med teknologiutveckling ser det äntligen ut som att bolaget är på väg in i en fas där kommersialisering kan ta fart. Triggarna jag följer: ✈️ Fler kontrakt med Airbus och Boeing Bolaget har redan tagit viktiga steg in i flygindustrin. Nya produktionskontrakt kommer att vara en stark bekräftelse på att teknologin tas i bruk i större skala. 🛡️ Försvarsmarknaden Behovet för snabb produktion av avancerade titankomponenter ökar. Samarbete inom försvar kan bli ett stort tillväxtområde de närmaste åren. 🏭 Ökad produktionskapacitet När produktionen skalas upp och fabrikerna utnyttjas bättre, kan både omsättning och marginaler förbättras betydligt. 📈 Vägen mot lönsamhet Det viktigaste blir att visa jämn intäktstillväxt och ständigt bättre kassaflöde. Marknaden brukar belöna bolag som går från utveckling till kommersiell drift. 🌍 En växande marknad Additiv tillverkning av titan kan minska materialsvinn, kostnader och leveranstid. Det gör teknologin attraktiv både inom flyg, försvar och andra högteknologiska industrier. 🤝 Nya industriella samarbeten Fler strategiska partnerskap kan ge ökad trovärdighet och öppna dörren till nya kunder och marknader. Det finns fortfarande risk. Norsk Titanium måste visa att de kan omsätta teknologin till stabila intäkter och lönsam tillväxt. Men om de lyckas med detta, tror jag dagens värdering kan se helt annorlunda ut om några år. Jag väljer att vara tålmodig. Jag tror additiv tillverkning av titan har en stor långsiktig potential, och Norsk Titanium kan vara väl positionerat om utvecklingen fortsätter i rätt riktning. Inte ett köpråd – bara mina egna tankar som aktieägare. ✈️📈🚀
    för 37 min sen
    ·
    Mycket enig här, kan tillägga att företaget ska gå i break even på 25 % av produktionskapaciteten, risken här måste bara vara att detta tar längre tid än förväntat och att de behöver mer pengar, men jag tror nu att företaget bara kommer att tjäna mer pengar ju längre fram i tiden vi kommer, konkurs är nog inte ett tema.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Med en så låg kurs som nu (konsensus här på forumet), varför, eller när kommer någon att försöka köpa hela företaget och tvångsinlösa oss småsparare?
    för 4 tim sedan
    ·
    Att bolaget är attraktivt råder det ingen tvekan om, de stora ägarna här vet väl vad de äger, det är därför de sitter stadigt och sväljer emissioner som jordgubbar, NTI är nog inte till fyndpris.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Vad tycker ni medaktieägare om en eventuell företrädesemission? Teckna sig för det man kan, eller har ni tillräckligt med aktier här? Själv är jag lite osäker här...
    för 22 tim sedan
    ·
    Vem säljer för under kronan? Är det med avsikt för att avbryta rep, emission?
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Kan någon kort översätta vad han säger från 8:15 Även folk verkar behöva ha tro på det här företaget? https://tv.finansavisen.no/nb/watch/7666?zephr_sso_ott=5pr1pV
    för 2 dagar sedan
    ·
    Mycket prat om Airbus och Boeing, men också lite om försvarsindustrin och semiconductors. De har tillräckligt med kapacitet för att ta emot nya order, och räknar med cash break even 2028.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ännu en generalförsamling - 2 juli
    för 3 dagar sedan
    ·
    Det är inte direkt någon nyhet då. Men Tranche 2 ska godkännas, (man borde kunna räkna med det). I tillägg ska det beslutas om reparationsemissionen ska genomföras eller avbrytas. (Hoppas Kvarken är stolt över grammatiken)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm