Q3-rapport
14 dagar sedan‧58min
Orderdjup
Antal
Köp
9
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
39,98VWAP
Lägst
38,2OmsättningAntal
272 11 891 413
VWAP
Högst
39,98Lägst
38,2OmsättningAntal
272 11 891 413
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 6 aug. | |
| 2025 Årsstämma | 11 juni | |
| 2025 Q1-rapport | 7 maj | |
| 2024 Årsrapport | 21 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 tim sedanOm någon undrade över dagens uppgång, beror det förmodligen på att en oväntad gäst plötsligt dök upp på scenen vid dagens huvudkeynote för Unite 2025 i Barcelona (Unitys årliga utvecklarkonferens): Tim Sweeney, grundare och VD för ärkerivalen Epic Games, utvecklaren bakom Unreal Engine, som äger den andra delen av marknaden (high end - särskilt konsol- och PC-spel). Men Sweeney är så nöjd med Unitys nya in-app purchase API att han avslöjade att det nu också kommer att integreras i Unreal Engine - vilket alltså ger spelutvecklare möjlighet att erbjuda mikrotransaktioner/köp i spel, helt utanför Apples (och Googles) betalningssystem - så spelutvecklarna kan undvika att avstå 15% i avgift den vägen, samt dra nytta av en one-stop-shop där allt det tekniska bakomliggande hanteras enkelt. Någon kanske minns att det under de senaste många åren har pågått stora rättegångar mellan Epic Games och Apple (och Google), efter att de med en uppdatering till megahiten Fortnite (som de har utvecklat first party i Unreal Engine) plötsligt började erbjuda in-app purchases utanför de dåvarande obligatoriska betalningssystemen i app stores. Fortnite togs bort från app stores, men vann i slutändan frågorna och tvingade därmed Apple (och Google) att öppna upp. Just dessa nya regler möjliggör denna produkt från Unity. Dessutom kan Unity-spel nu publiceras direkt i Fortnite självt - vilket alltså håller på att utvecklas till en Roblox-liknande upplevelse, där användare själva kan utveckla mini-spel/utvidgningar till, och tjäna pengar på direkt.
- ·5 nov.Från mitt X idag: "Vector har visat sig vara skalbart och högpresterande..." - $U VD Matt Bromberg Med detta + att mobil annonsutgifter ser mer positiva ut, finns det nu inget som står i vägen för fortsatt hållbar tillväxt för Unity. Unity 6-nedladdningar har ökat med 42% jämfört med bara förra kvartalet (närmar sig 10 miljoner) Lika entusiastisk över Vectors 90% adoption av data framework. För de som inte vet, betyder 90% adoption att Vector är nästan helt utplacerat över Unitys annonsekosystem. Det är enormt! Unitys nya tillägg för in-app purchase är ett perfekt exempel på en tjänst som bara Unity kan erbjuda – inbyggt och djupt integrerat i den motor som spelutvecklare redan använder. För närvarande, bara ett mervärde, men med fler liknande ansträngningar kan $U förvandla det till en annan meningsfull produkt över tid.
- ·5 nov.Unity Software 🚀 Handlas 18% högre i förhandeln enligt investing.com Unity Software (NYSE: U) rapporterade tredje kvartalets EPS på $0.20, $0.43 bättre än analytikernas uppskattning på $-0.23. Intäkterna för kvartalet uppgick till $471M jämfört med konsensusuppskattningen på $452.76M.·5 nov.Efter marknadsöppningen har Pump-N-Dump-handlarna stängt sina positioner och galenskapen har lagt sig. Unity är nu 📈10% på 3 kvartals EPS beat ✅ och revenue beat✅
- ·18 sep.Jag har skrivit en tråd om X. Här är det översatt till danska (med GPT) + sammanfattat: I samband med Zuckerbergs Unity-kommentar om Meta Connect: "[Meta Horizon Engine] ersätter Unity Runtime, vilket för övrigt är bra, men helt enkelt inte byggdes för detta användningsfall". Får dock inte panik - Meta har arbetat med den här motorn i åratal, och den driver redan majoriteten av deras egna förstapartsappar för spatiala spel. Unity har därför inte varit riktigt så centralt för Meta som det annars kan verka. Det viktiga är att Meta nu också rullar ut den till tredjepartsutvecklare, där Unity har cirka 80 % av VR-marknaden på sin plattform. Om Horizon inte levererar full funktionalitet och en robust utvecklarupplevelse kommer de att möta motstånd - och utvecklare kan vara högljudda, vilket Unitys tidigare kriser har visat. Andra Big Tech-satsningar på spelmotorer (som Amazons Lumberyard) har fallit till marken, trots att de båda hade stora fördelar och till och med gjordes gratis. Att tvinga fram implementering kan fungera på kort sikt, men låt oss se hur det går. $META leder kapplöpningen om den plattform som ska efterträda smarttelefonen – om just det här projektet med Horizon Engine lyckas ser jag det som det första riktiga hotet mot mitt långsiktiga $U-case som jag har stött på. Om inte? Då står Unitys vallgrav starkare än någonsin.·19 sep.Vid närmare granskning visar det sig att Zuckerberg (och rubrikerna) är vilseledande. Han blandar ihop sina önskemål/vision för framtiden med tillkännagivandet. Det enda stället där Unity ersätts för tillfället är i Horizon Worlds - Metas eget Metaverse-spel, samt Horizon Home - startskärmen/landningssidan när man tar på sig VR-glasögonen. Detta liknar Roblox som använder sin egen motor + editor (vilket de redan gör). Så det intressanta här är kanske att Zuck har avslöjat sina långsiktiga planer. Men de vågar inte ersätta Unity för tredjepartsutvecklare än.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q3-rapport
14 dagar sedan‧58min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 tim sedanOm någon undrade över dagens uppgång, beror det förmodligen på att en oväntad gäst plötsligt dök upp på scenen vid dagens huvudkeynote för Unite 2025 i Barcelona (Unitys årliga utvecklarkonferens): Tim Sweeney, grundare och VD för ärkerivalen Epic Games, utvecklaren bakom Unreal Engine, som äger den andra delen av marknaden (high end - särskilt konsol- och PC-spel). Men Sweeney är så nöjd med Unitys nya in-app purchase API att han avslöjade att det nu också kommer att integreras i Unreal Engine - vilket alltså ger spelutvecklare möjlighet att erbjuda mikrotransaktioner/köp i spel, helt utanför Apples (och Googles) betalningssystem - så spelutvecklarna kan undvika att avstå 15% i avgift den vägen, samt dra nytta av en one-stop-shop där allt det tekniska bakomliggande hanteras enkelt. Någon kanske minns att det under de senaste många åren har pågått stora rättegångar mellan Epic Games och Apple (och Google), efter att de med en uppdatering till megahiten Fortnite (som de har utvecklat first party i Unreal Engine) plötsligt började erbjuda in-app purchases utanför de dåvarande obligatoriska betalningssystemen i app stores. Fortnite togs bort från app stores, men vann i slutändan frågorna och tvingade därmed Apple (och Google) att öppna upp. Just dessa nya regler möjliggör denna produkt från Unity. Dessutom kan Unity-spel nu publiceras direkt i Fortnite självt - vilket alltså håller på att utvecklas till en Roblox-liknande upplevelse, där användare själva kan utveckla mini-spel/utvidgningar till, och tjäna pengar på direkt.
- ·5 nov.Från mitt X idag: "Vector har visat sig vara skalbart och högpresterande..." - $U VD Matt Bromberg Med detta + att mobil annonsutgifter ser mer positiva ut, finns det nu inget som står i vägen för fortsatt hållbar tillväxt för Unity. Unity 6-nedladdningar har ökat med 42% jämfört med bara förra kvartalet (närmar sig 10 miljoner) Lika entusiastisk över Vectors 90% adoption av data framework. För de som inte vet, betyder 90% adoption att Vector är nästan helt utplacerat över Unitys annonsekosystem. Det är enormt! Unitys nya tillägg för in-app purchase är ett perfekt exempel på en tjänst som bara Unity kan erbjuda – inbyggt och djupt integrerat i den motor som spelutvecklare redan använder. För närvarande, bara ett mervärde, men med fler liknande ansträngningar kan $U förvandla det till en annan meningsfull produkt över tid.
- ·5 nov.Unity Software 🚀 Handlas 18% högre i förhandeln enligt investing.com Unity Software (NYSE: U) rapporterade tredje kvartalets EPS på $0.20, $0.43 bättre än analytikernas uppskattning på $-0.23. Intäkterna för kvartalet uppgick till $471M jämfört med konsensusuppskattningen på $452.76M.·5 nov.Efter marknadsöppningen har Pump-N-Dump-handlarna stängt sina positioner och galenskapen har lagt sig. Unity är nu 📈10% på 3 kvartals EPS beat ✅ och revenue beat✅
- ·18 sep.Jag har skrivit en tråd om X. Här är det översatt till danska (med GPT) + sammanfattat: I samband med Zuckerbergs Unity-kommentar om Meta Connect: "[Meta Horizon Engine] ersätter Unity Runtime, vilket för övrigt är bra, men helt enkelt inte byggdes för detta användningsfall". Får dock inte panik - Meta har arbetat med den här motorn i åratal, och den driver redan majoriteten av deras egna förstapartsappar för spatiala spel. Unity har därför inte varit riktigt så centralt för Meta som det annars kan verka. Det viktiga är att Meta nu också rullar ut den till tredjepartsutvecklare, där Unity har cirka 80 % av VR-marknaden på sin plattform. Om Horizon inte levererar full funktionalitet och en robust utvecklarupplevelse kommer de att möta motstånd - och utvecklare kan vara högljudda, vilket Unitys tidigare kriser har visat. Andra Big Tech-satsningar på spelmotorer (som Amazons Lumberyard) har fallit till marken, trots att de båda hade stora fördelar och till och med gjordes gratis. Att tvinga fram implementering kan fungera på kort sikt, men låt oss se hur det går. $META leder kapplöpningen om den plattform som ska efterträda smarttelefonen – om just det här projektet med Horizon Engine lyckas ser jag det som det första riktiga hotet mot mitt långsiktiga $U-case som jag har stött på. Om inte? Då står Unitys vallgrav starkare än någonsin.·19 sep.Vid närmare granskning visar det sig att Zuckerberg (och rubrikerna) är vilseledande. Han blandar ihop sina önskemål/vision för framtiden med tillkännagivandet. Det enda stället där Unity ersätts för tillfället är i Horizon Worlds - Metas eget Metaverse-spel, samt Horizon Home - startskärmen/landningssidan när man tar på sig VR-glasögonen. Detta liknar Roblox som använder sin egen motor + editor (vilket de redan gör). Så det intressanta här är kanske att Zuck har avslöjat sina långsiktiga planer. Men de vågar inte ersätta Unity för tredjepartsutvecklare än.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
9
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
39,98VWAP
Lägst
38,2OmsättningAntal
272 11 891 413
VWAP
Högst
39,98Lägst
38,2OmsättningAntal
272 11 891 413
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 6 aug. | |
| 2025 Årsstämma | 11 juni | |
| 2025 Q1-rapport | 7 maj | |
| 2024 Årsrapport | 21 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q3-rapport
14 dagar sedan‧58min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 6 aug. | |
| 2025 Årsstämma | 11 juni | |
| 2025 Q1-rapport | 7 maj | |
| 2024 Årsrapport | 21 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 tim sedanOm någon undrade över dagens uppgång, beror det förmodligen på att en oväntad gäst plötsligt dök upp på scenen vid dagens huvudkeynote för Unite 2025 i Barcelona (Unitys årliga utvecklarkonferens): Tim Sweeney, grundare och VD för ärkerivalen Epic Games, utvecklaren bakom Unreal Engine, som äger den andra delen av marknaden (high end - särskilt konsol- och PC-spel). Men Sweeney är så nöjd med Unitys nya in-app purchase API att han avslöjade att det nu också kommer att integreras i Unreal Engine - vilket alltså ger spelutvecklare möjlighet att erbjuda mikrotransaktioner/köp i spel, helt utanför Apples (och Googles) betalningssystem - så spelutvecklarna kan undvika att avstå 15% i avgift den vägen, samt dra nytta av en one-stop-shop där allt det tekniska bakomliggande hanteras enkelt. Någon kanske minns att det under de senaste många åren har pågått stora rättegångar mellan Epic Games och Apple (och Google), efter att de med en uppdatering till megahiten Fortnite (som de har utvecklat first party i Unreal Engine) plötsligt började erbjuda in-app purchases utanför de dåvarande obligatoriska betalningssystemen i app stores. Fortnite togs bort från app stores, men vann i slutändan frågorna och tvingade därmed Apple (och Google) att öppna upp. Just dessa nya regler möjliggör denna produkt från Unity. Dessutom kan Unity-spel nu publiceras direkt i Fortnite självt - vilket alltså håller på att utvecklas till en Roblox-liknande upplevelse, där användare själva kan utveckla mini-spel/utvidgningar till, och tjäna pengar på direkt.
- ·5 nov.Från mitt X idag: "Vector har visat sig vara skalbart och högpresterande..." - $U VD Matt Bromberg Med detta + att mobil annonsutgifter ser mer positiva ut, finns det nu inget som står i vägen för fortsatt hållbar tillväxt för Unity. Unity 6-nedladdningar har ökat med 42% jämfört med bara förra kvartalet (närmar sig 10 miljoner) Lika entusiastisk över Vectors 90% adoption av data framework. För de som inte vet, betyder 90% adoption att Vector är nästan helt utplacerat över Unitys annonsekosystem. Det är enormt! Unitys nya tillägg för in-app purchase är ett perfekt exempel på en tjänst som bara Unity kan erbjuda – inbyggt och djupt integrerat i den motor som spelutvecklare redan använder. För närvarande, bara ett mervärde, men med fler liknande ansträngningar kan $U förvandla det till en annan meningsfull produkt över tid.
- ·5 nov.Unity Software 🚀 Handlas 18% högre i förhandeln enligt investing.com Unity Software (NYSE: U) rapporterade tredje kvartalets EPS på $0.20, $0.43 bättre än analytikernas uppskattning på $-0.23. Intäkterna för kvartalet uppgick till $471M jämfört med konsensusuppskattningen på $452.76M.·5 nov.Efter marknadsöppningen har Pump-N-Dump-handlarna stängt sina positioner och galenskapen har lagt sig. Unity är nu 📈10% på 3 kvartals EPS beat ✅ och revenue beat✅
- ·18 sep.Jag har skrivit en tråd om X. Här är det översatt till danska (med GPT) + sammanfattat: I samband med Zuckerbergs Unity-kommentar om Meta Connect: "[Meta Horizon Engine] ersätter Unity Runtime, vilket för övrigt är bra, men helt enkelt inte byggdes för detta användningsfall". Får dock inte panik - Meta har arbetat med den här motorn i åratal, och den driver redan majoriteten av deras egna förstapartsappar för spatiala spel. Unity har därför inte varit riktigt så centralt för Meta som det annars kan verka. Det viktiga är att Meta nu också rullar ut den till tredjepartsutvecklare, där Unity har cirka 80 % av VR-marknaden på sin plattform. Om Horizon inte levererar full funktionalitet och en robust utvecklarupplevelse kommer de att möta motstånd - och utvecklare kan vara högljudda, vilket Unitys tidigare kriser har visat. Andra Big Tech-satsningar på spelmotorer (som Amazons Lumberyard) har fallit till marken, trots att de båda hade stora fördelar och till och med gjordes gratis. Att tvinga fram implementering kan fungera på kort sikt, men låt oss se hur det går. $META leder kapplöpningen om den plattform som ska efterträda smarttelefonen – om just det här projektet med Horizon Engine lyckas ser jag det som det första riktiga hotet mot mitt långsiktiga $U-case som jag har stött på. Om inte? Då står Unitys vallgrav starkare än någonsin.·19 sep.Vid närmare granskning visar det sig att Zuckerberg (och rubrikerna) är vilseledande. Han blandar ihop sina önskemål/vision för framtiden med tillkännagivandet. Det enda stället där Unity ersätts för tillfället är i Horizon Worlds - Metas eget Metaverse-spel, samt Horizon Home - startskärmen/landningssidan när man tar på sig VR-glasögonen. Detta liknar Roblox som använder sin egen motor + editor (vilket de redan gör). Så det intressanta här är kanske att Zuck har avslöjat sina långsiktiga planer. Men de vågar inte ersätta Unity för tredjepartsutvecklare än.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
9
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
39,98VWAP
Lägst
38,2OmsättningAntal
272 11 891 413
VWAP
Högst
39,98Lägst
38,2OmsättningAntal
272 11 891 413
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





