Q1-rapport
41 dagar sedan‧52min
Orderdjup
Antal
Köp
80
Sälj
Antal
394
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
24,2VWAP
Lägst
23,49OmsättningAntal
65,3 Mundefined4 866 195
VWAP
Högst
24,2Lägst
23,49OmsättningAntal
65,3 Mundefined4 866 195
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 11 juni | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2024 Årsrapport | 21 feb. | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 11 juni·VD Matthew Bromberg förklarade nyligen i en intervju varför Unity har en alldeles speciell position inom spelbranschen. Enligt honom är det det enda företaget i världen som täcker hela spellivscykeln – från tidig utveckling till livetjänster och intäktsgenerering. Ingen del av den kedjan är enkel, och Unity har haft svårt att leverera tidigare. Men nu arbetar de målmedvetet med att förbättra varje del – samtidigt som de skapar mervärde genom integration och synergier mellan dem. Han betonar att rätt team och rätt kultur är avgörande. Med den grunden på plats tror han att resultaten kommer. När det gäller att demokratisera spelutveckling säger han det mycket tydligt: Om det inte är demokratiskt att man kan sitta hemma i soffan och bygga ett spel som kan nå miljontals människor, vad är det då? Han har en poäng i det – och Unity förtjänar stort beröm för att ha förverkligat den visionen. Hans kärlek till Unity kommer också från hans egna erfarenheter. Han ledde Zynga (Farmville, etc.) i sex år. Han har upplevt på nära håll vad tekniken kan göra, och det har faktiskt jag också. Det kan vara svårt att förklara, men Unity gör något speciellt. Spel är redan världens starkaste medium, och Unity kan ta det ännu längre. Det är dock en svår balansgång att både vara det valda verktyget för spelutveckling och samtidigt bygga en bredare RT3D-plattform – och även integrera generativ AI. Det kommer att vara transformativt, men de har en försiktig strategi där det är tydligt att spel kommer först. Länk till intervjun: https://www.youtube.com/watch?v=CS9p8C4WNQs
- 4 juni·Unitys annonsplattform når över 2 miljarder enheter varje månad. När du ser en annons i ett mobilspel tjänar både utvecklaren och Unity (i 70 % av fallen) pengar – och med sin nya AI-algoritm "Vector", mycket mer. Men detta är intressant på kort sikt. På lång sikt skulle Unity kunna bli grunden för allt 3D-innehåll i realtid. Oavsett om det kallas digitala tvillingar, metaverse, AR, VR eller något annat. "Unity Industry" används redan inom allt från arkitektur och bilindustrin till filmproduktion och försvarssimuleringar. Det handlar om mycket mer än bara spel. Företaget börsnoterades vid en läglig tidpunkt och drog in mycket pengar. Tyvärr brände den gamla ledningen upp alla pengar, på dåliga förvärv, samtidigt som de spädde ut aktien och fumlade runt i den. Lyckligtvis gjorde de för nästan 2 år sedan ett sådant misstag att de gick i konkurs. Mathew Bloomberg (tidigare Zynga) och Jim Whitehurst (tidigare Redhat) har vänt upp och ner och effektiviserat allt från produkt till företagskultur och strategi. Nu blir det riktigt spännande. Håll utkik!
- 28 maj·Stor uppgång idag, rakt mot marknaden. Intressant om någon vet något :)
- 22 maj·Kanske en intressant möjlighet. Spel är en stor industri. Det finns bara två U:n som huvudmotorer. Unreal och Unity. Aktier gör skit men spelen kommer ingenstans.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
41 dagar sedan‧52min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 11 juni·VD Matthew Bromberg förklarade nyligen i en intervju varför Unity har en alldeles speciell position inom spelbranschen. Enligt honom är det det enda företaget i världen som täcker hela spellivscykeln – från tidig utveckling till livetjänster och intäktsgenerering. Ingen del av den kedjan är enkel, och Unity har haft svårt att leverera tidigare. Men nu arbetar de målmedvetet med att förbättra varje del – samtidigt som de skapar mervärde genom integration och synergier mellan dem. Han betonar att rätt team och rätt kultur är avgörande. Med den grunden på plats tror han att resultaten kommer. När det gäller att demokratisera spelutveckling säger han det mycket tydligt: Om det inte är demokratiskt att man kan sitta hemma i soffan och bygga ett spel som kan nå miljontals människor, vad är det då? Han har en poäng i det – och Unity förtjänar stort beröm för att ha förverkligat den visionen. Hans kärlek till Unity kommer också från hans egna erfarenheter. Han ledde Zynga (Farmville, etc.) i sex år. Han har upplevt på nära håll vad tekniken kan göra, och det har faktiskt jag också. Det kan vara svårt att förklara, men Unity gör något speciellt. Spel är redan världens starkaste medium, och Unity kan ta det ännu längre. Det är dock en svår balansgång att både vara det valda verktyget för spelutveckling och samtidigt bygga en bredare RT3D-plattform – och även integrera generativ AI. Det kommer att vara transformativt, men de har en försiktig strategi där det är tydligt att spel kommer först. Länk till intervjun: https://www.youtube.com/watch?v=CS9p8C4WNQs
- 4 juni·Unitys annonsplattform når över 2 miljarder enheter varje månad. När du ser en annons i ett mobilspel tjänar både utvecklaren och Unity (i 70 % av fallen) pengar – och med sin nya AI-algoritm "Vector", mycket mer. Men detta är intressant på kort sikt. På lång sikt skulle Unity kunna bli grunden för allt 3D-innehåll i realtid. Oavsett om det kallas digitala tvillingar, metaverse, AR, VR eller något annat. "Unity Industry" används redan inom allt från arkitektur och bilindustrin till filmproduktion och försvarssimuleringar. Det handlar om mycket mer än bara spel. Företaget börsnoterades vid en läglig tidpunkt och drog in mycket pengar. Tyvärr brände den gamla ledningen upp alla pengar, på dåliga förvärv, samtidigt som de spädde ut aktien och fumlade runt i den. Lyckligtvis gjorde de för nästan 2 år sedan ett sådant misstag att de gick i konkurs. Mathew Bloomberg (tidigare Zynga) och Jim Whitehurst (tidigare Redhat) har vänt upp och ner och effektiviserat allt från produkt till företagskultur och strategi. Nu blir det riktigt spännande. Håll utkik!
- 28 maj·Stor uppgång idag, rakt mot marknaden. Intressant om någon vet något :)
- 22 maj·Kanske en intressant möjlighet. Spel är en stor industri. Det finns bara två U:n som huvudmotorer. Unreal och Unity. Aktier gör skit men spelen kommer ingenstans.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
80
Sälj
Antal
394
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
24,2VWAP
Lägst
23,49OmsättningAntal
65,3 Mundefined4 866 195
VWAP
Högst
24,2Lägst
23,49OmsättningAntal
65,3 Mundefined4 866 195
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 11 juni | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2024 Årsrapport | 21 feb. | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q1-rapport
41 dagar sedan‧52min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 11 juni | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2024 Årsrapport | 21 feb. | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 11 juni·VD Matthew Bromberg förklarade nyligen i en intervju varför Unity har en alldeles speciell position inom spelbranschen. Enligt honom är det det enda företaget i världen som täcker hela spellivscykeln – från tidig utveckling till livetjänster och intäktsgenerering. Ingen del av den kedjan är enkel, och Unity har haft svårt att leverera tidigare. Men nu arbetar de målmedvetet med att förbättra varje del – samtidigt som de skapar mervärde genom integration och synergier mellan dem. Han betonar att rätt team och rätt kultur är avgörande. Med den grunden på plats tror han att resultaten kommer. När det gäller att demokratisera spelutveckling säger han det mycket tydligt: Om det inte är demokratiskt att man kan sitta hemma i soffan och bygga ett spel som kan nå miljontals människor, vad är det då? Han har en poäng i det – och Unity förtjänar stort beröm för att ha förverkligat den visionen. Hans kärlek till Unity kommer också från hans egna erfarenheter. Han ledde Zynga (Farmville, etc.) i sex år. Han har upplevt på nära håll vad tekniken kan göra, och det har faktiskt jag också. Det kan vara svårt att förklara, men Unity gör något speciellt. Spel är redan världens starkaste medium, och Unity kan ta det ännu längre. Det är dock en svår balansgång att både vara det valda verktyget för spelutveckling och samtidigt bygga en bredare RT3D-plattform – och även integrera generativ AI. Det kommer att vara transformativt, men de har en försiktig strategi där det är tydligt att spel kommer först. Länk till intervjun: https://www.youtube.com/watch?v=CS9p8C4WNQs
- 4 juni·Unitys annonsplattform når över 2 miljarder enheter varje månad. När du ser en annons i ett mobilspel tjänar både utvecklaren och Unity (i 70 % av fallen) pengar – och med sin nya AI-algoritm "Vector", mycket mer. Men detta är intressant på kort sikt. På lång sikt skulle Unity kunna bli grunden för allt 3D-innehåll i realtid. Oavsett om det kallas digitala tvillingar, metaverse, AR, VR eller något annat. "Unity Industry" används redan inom allt från arkitektur och bilindustrin till filmproduktion och försvarssimuleringar. Det handlar om mycket mer än bara spel. Företaget börsnoterades vid en läglig tidpunkt och drog in mycket pengar. Tyvärr brände den gamla ledningen upp alla pengar, på dåliga förvärv, samtidigt som de spädde ut aktien och fumlade runt i den. Lyckligtvis gjorde de för nästan 2 år sedan ett sådant misstag att de gick i konkurs. Mathew Bloomberg (tidigare Zynga) och Jim Whitehurst (tidigare Redhat) har vänt upp och ner och effektiviserat allt från produkt till företagskultur och strategi. Nu blir det riktigt spännande. Håll utkik!
- 28 maj·Stor uppgång idag, rakt mot marknaden. Intressant om någon vet något :)
- 22 maj·Kanske en intressant möjlighet. Spel är en stor industri. Det finns bara två U:n som huvudmotorer. Unreal och Unity. Aktier gör skit men spelen kommer ingenstans.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
80
Sälj
Antal
394
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
24,2VWAP
Lägst
23,49OmsättningAntal
65,3 Mundefined4 866 195
VWAP
Högst
24,2Lägst
23,49OmsättningAntal
65,3 Mundefined4 866 195
Mäklarstatistik
Ingen data hittades