Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
I går nådde BCI(produkttankindex) högsta nivå för året, och BDI(torrbulkindex) högsta nivå på 2 år. Det blir intressant att se vad som händer när KCC presenterar Q4-rapport och kineserna öppnar efter nyår i mars 2026… Då med 2 nya fartyg på vattnet.
Bara härliga nyheter.. allt är väl och bra osv; Vad tycker ni om utdelningsmöjligheter för Kentucky Crying Chickens nästa år? Det har ju inte varit något särskilt på ett tag.. Jag är mest känd för att jaga utdelning (kan hända vi är fler
Tålamod i denna. Innan de nya fartygen är i drift tror jag inte vi ser stora utdelningar.
Jag vill hellre att de ska finansiera sin skuld, så utdelningarna blir stora om ungefär ett år.
Men jag tror vi ser en fin kursutveckling och utdelningar efter att de nya fartygen sätter segel.
Vi har delat många uppdateringar från vårt första CABU III, MV Balder, och är nu glada att presentera hennes systerfartyg, 𝗠𝗩 𝗕𝗮𝘀𝘁𝗶𝗼𝗻. Likt Balder kommer hon att ansluta sig till CABU-flottan i början av 2026, vilket medför en 15% ökning av lastkapaciteten och en 35% minskning av koldioxidavtrycket jämfört med de första generationens CABU-fartyg hon i slutändan kommer att ersätta 🚢
Med hennes nymålade skrov nu färdigt, är hon planerad att sjösättas från torrdockan denna vecka innan hon går in i de sista byggnadsfaserna. Håll utkik efter fler uppdateringar från Bastion snart! 🌊
Jag tror du glömmer att shipping aldrig är tillväxtaktier. De är cykliska och huvuddrivkraften för att investera i shipping är att skörda utdelning, förutsatt att man köper in sig vid en tidpunkt när cykeln/kursen/marknaden är på något slags botten. Jag håller bara denna för en tonåring som tar över sin aktiesparkonto när hon blir 18, men vad jag kan säga hittills är att hon ser 6% vinst på själva kursen, men 37% totalt inklusive utdelningar sedan september 2023. Så fallet med shipping är att det är en tråkig investering om du förväntar dig explosiv tillväxt i ren kurs, men det är en trygg utdelningsaktie, med tanke på att shipping är vad det är, nämligen cykliskt. Själv har jag slutat investera på Oslo börs, det är för tråkigt, men för de som satsar på en långsiktig utdelningsmaskin, så absolut. Om du vill ha snabb tillväxt skulle jag titta på andra ställen än i denna.
Igår samlades vi på Yangzijiang Shipbuilding Holdings för Balder Naming Ceremony, vilket markerar ett speciellt kapitel i livet för vårt första CABU III-fartyg. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till varvet för att de stod värd för tillfället och samlade kollegor, kunder, mäklare och banker för att fira Balder och alla människor som gjorde henne möjlig.
💐 Dessutom hade vi äran att ha Lady Sponsor Amee Meredith-Third (född Godden), hustru till Adrian T., General Manager Commercial and Marketing på Fenix Resources Limited, som officiellt namngav fartyget. Fenix, en australisk gruvföretag, är en långvarig KCC-kund och det var ett nöje att dela detta ögonblick tillsammans.
Balder, som ansluter sig till KCC-flottan i februari 2026, är ett toppmodernt fartyg designat för att leverera betydligt lägre utsläpp och högre lastkapacitet än de fartyg hon senare kommer att ersätta, vilket stöder både operativ effektivitet och våra avkarboniseringsambitioner. Hon kommer att börja handla till och från Australien.
🙌 Ett särskilt tack också till varvsteamet, vårt eget övervakningsteam och alla som har bidragit till att vi har kommit så här långt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
igår kl. 12:14
∙
Pressmeddelande
KCC: Rentefastsettelse
17 nov. 09:30
∙
Pressmeddelande
KCC: Reminder - Invitation to Capital Markets Day 2025
31 okt. 06:00
∙
Pressmeddelande
KCC: Ex dividend USD 0.12 today
29 okt. 07:40
∙
Flash
Pareto Securities höjer riktkursen för Klaveness Combination Carriers till 90 norska kronor (85), upprepar köp
29 okt. 07:22
∙
Flash
DNB Carnegie sänker riktkursen för Klaveness Combination Carriers till 110 norska kronor (113), upprepar köp
28 okt. 06:00
∙
Pressmeddelande
KCC: Key information relating to dividend for third quarter 2025
28 okt. 06:00
∙
Pressmeddelande
KCC Third Quarter 2025 - Stronger financial performance driven by more favorable markets and optimized trading
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
37 dagar sedan45min
1,214 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,06 %Direktavk.
Visa
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
igår kl. 12:14
∙
Pressmeddelande
KCC: Rentefastsettelse
17 nov. 09:30
∙
Pressmeddelande
KCC: Reminder - Invitation to Capital Markets Day 2025
31 okt. 06:00
∙
Pressmeddelande
KCC: Ex dividend USD 0.12 today
29 okt. 07:40
∙
Flash
Pareto Securities höjer riktkursen för Klaveness Combination Carriers till 90 norska kronor (85), upprepar köp
29 okt. 07:22
∙
Flash
DNB Carnegie sänker riktkursen för Klaveness Combination Carriers till 110 norska kronor (113), upprepar köp
28 okt. 06:00
∙
Pressmeddelande
KCC: Key information relating to dividend for third quarter 2025
28 okt. 06:00
∙
Pressmeddelande
KCC Third Quarter 2025 - Stronger financial performance driven by more favorable markets and optimized trading
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
I går nådde BCI(produkttankindex) högsta nivå för året, och BDI(torrbulkindex) högsta nivå på 2 år. Det blir intressant att se vad som händer när KCC presenterar Q4-rapport och kineserna öppnar efter nyår i mars 2026… Då med 2 nya fartyg på vattnet.
Bara härliga nyheter.. allt är väl och bra osv; Vad tycker ni om utdelningsmöjligheter för Kentucky Crying Chickens nästa år? Det har ju inte varit något särskilt på ett tag.. Jag är mest känd för att jaga utdelning (kan hända vi är fler
Tålamod i denna. Innan de nya fartygen är i drift tror jag inte vi ser stora utdelningar.
Jag vill hellre att de ska finansiera sin skuld, så utdelningarna blir stora om ungefär ett år.
Men jag tror vi ser en fin kursutveckling och utdelningar efter att de nya fartygen sätter segel.
Vi har delat många uppdateringar från vårt första CABU III, MV Balder, och är nu glada att presentera hennes systerfartyg, 𝗠𝗩 𝗕𝗮𝘀𝘁𝗶𝗼𝗻. Likt Balder kommer hon att ansluta sig till CABU-flottan i början av 2026, vilket medför en 15% ökning av lastkapaciteten och en 35% minskning av koldioxidavtrycket jämfört med de första generationens CABU-fartyg hon i slutändan kommer att ersätta 🚢
Med hennes nymålade skrov nu färdigt, är hon planerad att sjösättas från torrdockan denna vecka innan hon går in i de sista byggnadsfaserna. Håll utkik efter fler uppdateringar från Bastion snart! 🌊
Jag tror du glömmer att shipping aldrig är tillväxtaktier. De är cykliska och huvuddrivkraften för att investera i shipping är att skörda utdelning, förutsatt att man köper in sig vid en tidpunkt när cykeln/kursen/marknaden är på något slags botten. Jag håller bara denna för en tonåring som tar över sin aktiesparkonto när hon blir 18, men vad jag kan säga hittills är att hon ser 6% vinst på själva kursen, men 37% totalt inklusive utdelningar sedan september 2023. Så fallet med shipping är att det är en tråkig investering om du förväntar dig explosiv tillväxt i ren kurs, men det är en trygg utdelningsaktie, med tanke på att shipping är vad det är, nämligen cykliskt. Själv har jag slutat investera på Oslo börs, det är för tråkigt, men för de som satsar på en långsiktig utdelningsmaskin, så absolut. Om du vill ha snabb tillväxt skulle jag titta på andra ställen än i denna.
Igår samlades vi på Yangzijiang Shipbuilding Holdings för Balder Naming Ceremony, vilket markerar ett speciellt kapitel i livet för vårt första CABU III-fartyg. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till varvet för att de stod värd för tillfället och samlade kollegor, kunder, mäklare och banker för att fira Balder och alla människor som gjorde henne möjlig.
💐 Dessutom hade vi äran att ha Lady Sponsor Amee Meredith-Third (född Godden), hustru till Adrian T., General Manager Commercial and Marketing på Fenix Resources Limited, som officiellt namngav fartyget. Fenix, en australisk gruvföretag, är en långvarig KCC-kund och det var ett nöje att dela detta ögonblick tillsammans.
Balder, som ansluter sig till KCC-flottan i februari 2026, är ett toppmodernt fartyg designat för att leverera betydligt lägre utsläpp och högre lastkapacitet än de fartyg hon senare kommer att ersätta, vilket stöder både operativ effektivitet och våra avkarboniseringsambitioner. Hon kommer att börja handla till och från Australien.
🙌 Ett särskilt tack också till varvsteamet, vårt eget övervakningsteam och alla som har bidragit till att vi har kommit så här långt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
50
79,8
Sälj
Antal
79,8
887
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
28 okt.
2025 Q2-rapport
21 aug.
2025 Q1-rapport
8 maj
2024 Q4-rapport
14 feb.
2024 Q3-rapport
30 okt. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
1,214 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,06 %Direktavk.
Visa
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
I går nådde BCI(produkttankindex) högsta nivå för året, och BDI(torrbulkindex) högsta nivå på 2 år. Det blir intressant att se vad som händer när KCC presenterar Q4-rapport och kineserna öppnar efter nyår i mars 2026… Då med 2 nya fartyg på vattnet.
Bara härliga nyheter.. allt är väl och bra osv; Vad tycker ni om utdelningsmöjligheter för Kentucky Crying Chickens nästa år? Det har ju inte varit något särskilt på ett tag.. Jag är mest känd för att jaga utdelning (kan hända vi är fler
Tålamod i denna. Innan de nya fartygen är i drift tror jag inte vi ser stora utdelningar.
Jag vill hellre att de ska finansiera sin skuld, så utdelningarna blir stora om ungefär ett år.
Men jag tror vi ser en fin kursutveckling och utdelningar efter att de nya fartygen sätter segel.
Vi har delat många uppdateringar från vårt första CABU III, MV Balder, och är nu glada att presentera hennes systerfartyg, 𝗠𝗩 𝗕𝗮𝘀𝘁𝗶𝗼𝗻. Likt Balder kommer hon att ansluta sig till CABU-flottan i början av 2026, vilket medför en 15% ökning av lastkapaciteten och en 35% minskning av koldioxidavtrycket jämfört med de första generationens CABU-fartyg hon i slutändan kommer att ersätta 🚢
Med hennes nymålade skrov nu färdigt, är hon planerad att sjösättas från torrdockan denna vecka innan hon går in i de sista byggnadsfaserna. Håll utkik efter fler uppdateringar från Bastion snart! 🌊
Jag tror du glömmer att shipping aldrig är tillväxtaktier. De är cykliska och huvuddrivkraften för att investera i shipping är att skörda utdelning, förutsatt att man köper in sig vid en tidpunkt när cykeln/kursen/marknaden är på något slags botten. Jag håller bara denna för en tonåring som tar över sin aktiesparkonto när hon blir 18, men vad jag kan säga hittills är att hon ser 6% vinst på själva kursen, men 37% totalt inklusive utdelningar sedan september 2023. Så fallet med shipping är att det är en tråkig investering om du förväntar dig explosiv tillväxt i ren kurs, men det är en trygg utdelningsaktie, med tanke på att shipping är vad det är, nämligen cykliskt. Själv har jag slutat investera på Oslo börs, det är för tråkigt, men för de som satsar på en långsiktig utdelningsmaskin, så absolut. Om du vill ha snabb tillväxt skulle jag titta på andra ställen än i denna.
Igår samlades vi på Yangzijiang Shipbuilding Holdings för Balder Naming Ceremony, vilket markerar ett speciellt kapitel i livet för vårt första CABU III-fartyg. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till varvet för att de stod värd för tillfället och samlade kollegor, kunder, mäklare och banker för att fira Balder och alla människor som gjorde henne möjlig.
💐 Dessutom hade vi äran att ha Lady Sponsor Amee Meredith-Third (född Godden), hustru till Adrian T., General Manager Commercial and Marketing på Fenix Resources Limited, som officiellt namngav fartyget. Fenix, en australisk gruvföretag, är en långvarig KCC-kund och det var ett nöje att dela detta ögonblick tillsammans.
Balder, som ansluter sig till KCC-flottan i februari 2026, är ett toppmodernt fartyg designat för att leverera betydligt lägre utsläpp och högre lastkapacitet än de fartyg hon senare kommer att ersätta, vilket stöder både operativ effektivitet och våra avkarboniseringsambitioner. Hon kommer att börja handla till och från Australien.
🙌 Ett särskilt tack också till varvsteamet, vårt eget övervakningsteam och alla som har bidragit till att vi har kommit så här långt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
50
79,8
Sälj
Antal
79,8
887
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.