Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Vend Marketplaces

Vend Marketplaces

2026 Q1-rapport
53 dagar sedan
2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
1,03%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
499--
49--
362--
49--
186--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
30 apr.
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
28 okt. 2025
Extra bolagsstämma 2025
22 okt. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 50 min sen
    ·
    En eventuell kommande försäljningsrusch av fastigheter är väl positivt för intäkterna till Finn.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Kan vara att detta har diskuterats här tidigare, men finn som marknadsplats är på väg ut hos konsumenter. Har använt finn för att annonsera för mina produkter i över 10 år. Fungerade bra fram till för några år sedan, Då började jag få färre förfrågningar genom finn. Började undersöka vad som hände och förstod ganska snabbt att folk nu hade börjat använda AI och Google för att hitta produkter. Du frågar AI om en produkt och den skapar en lista åt dig där du kan köpa en produkt och priser osv. Det verkar som att många istället för att använda finn så ställer de bara en fråga till AI och den hjälper dig med resten. Frågade AI varför min annons på finn inte kom upp/eller kom långt ner på listan, och svaret var att den hade instruktioner om att prioritera nätbutiker, betalda annonser på Google osv. Jag tror att detta är en trend som Vend inte kan göra så mycket åt. Samtidigt har Vend bestämt sig för att göra det dyrare för mig att annonsera på finn nu som företag. Därför prioriteras inte finn längre i mitt säljarbete.
    för 2 tim sedan
    ·
    Intressant att höra andras åsikter. Själv använder jag mycket finn.no. Och min erfarenhet är att de allra flesta i min omgivning svär vid samma marknadsplats. Visserligen får jag upp många nätbutiker när jag söker efter varor på Google. Men det är oftast när det gäller nya produkter. När man ska hitta begagnade föremål, bilar eller bostäder för den delen, så har jag inte hört om många som använder något annat än finn. Det låter också skrämmande att blanka en aktie baserat på argument här på forumet. Men det får bli upp till var och en. Lycka till hur som helst.
  • för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Jag gillar inte hur den här aktien utvecklas. Återköpsprogrammet har pågått i 6-7 veckor nu med köp på 30-40 miljoner dagligen. Detta möts av ganska massiva nedsäljningar, antagligen från en del större aktörer som utnyttjar tillfället att vikta ner sig. Många skriver om "shorterne" som säljer ner aktien. Det är ju inte det som händer. Shortandelen har legat ganska konstant på +/- 3% medan återköpet har pågått. Aktien hålls nere av stora säljare, antagligen en del institutionella som utnyttjar återköpet för att dumpa aktier medan analytikerna på grannkontoret producerar analyser med kursmål på 300-450kr. Även rent tekniskt börjar detta nu se så dåligt ut att jag idag valde att sälja resten av mina aktier. Lycka till vidare.
    för 1 dag sedan
    ·
    Om det är den bilden du tror på så tänker jag att du måste lita på dig själv. Jag för min del, delar inte den bilden alls. Vend visar gång på gång att de går med saftiga överskott, att de inte tappar marknadsandelar och att marginalerna ständigt ökar. Svängningar i vertikalerna kommer det alltid att vara. Sedan har man den stora jokern i adevinta där försäljning eller börsnotering av mobile.de närmar sig till hösten. I adevinta ligger det potentiella värden för 140 kr aktien för vends del. På nuvarande kurs är resten av vend prissatt till 100 kr aktien. Det är hysteriskt lågt. Så jag själv låter bara vend göra det de ska så länge med återköp på låg kurs utan att driva upp kursen. Stöder också att de tillfälligt utnyttjar möjligheten att få skrivit ned värdena i adevinta för att hålla kursen nere och få mest möjliga aktier för pengarna. Under tiden utnyttjar jag de svängningar som måste bli med mindre försäljning på topparna och återköp nära bottnarna. Det har lyckats mycket väl så här långt. Men igen....varje enskild gör olika bedömningar och det är förnuftigt att göra det du tror på själv.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ligger det an till en ny flash-crash mot slutet av dagen/sluttauktionen idag, månntro......nya dödskramper från short.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kraftig sluttauktion i alla fall
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Det är ju helt sjukt. Samma omsättning i sluttauktionen som hela dagen
    för 3 dagar sedan
    ·
    Detta är i linje med vad jag har påpekat tidigare. Enligt min mening ligger det ofta en tydlig agenda bakom sådana mycket optimistiska analyser, där analytiker presenterar ambitiösa kursmål. Vi ser upprepade gånger att en ny köprekommendation leder till en kortsiktig kursuppgång på 2–3 procent, innan aktien senare faller tillbaka och slutar under öppningskursen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
53 dagar sedan
2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
1,03%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 50 min sen
    ·
    En eventuell kommande försäljningsrusch av fastigheter är väl positivt för intäkterna till Finn.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Kan vara att detta har diskuterats här tidigare, men finn som marknadsplats är på väg ut hos konsumenter. Har använt finn för att annonsera för mina produkter i över 10 år. Fungerade bra fram till för några år sedan, Då började jag få färre förfrågningar genom finn. Började undersöka vad som hände och förstod ganska snabbt att folk nu hade börjat använda AI och Google för att hitta produkter. Du frågar AI om en produkt och den skapar en lista åt dig där du kan köpa en produkt och priser osv. Det verkar som att många istället för att använda finn så ställer de bara en fråga till AI och den hjälper dig med resten. Frågade AI varför min annons på finn inte kom upp/eller kom långt ner på listan, och svaret var att den hade instruktioner om att prioritera nätbutiker, betalda annonser på Google osv. Jag tror att detta är en trend som Vend inte kan göra så mycket åt. Samtidigt har Vend bestämt sig för att göra det dyrare för mig att annonsera på finn nu som företag. Därför prioriteras inte finn längre i mitt säljarbete.
    för 2 tim sedan
    ·
    Intressant att höra andras åsikter. Själv använder jag mycket finn.no. Och min erfarenhet är att de allra flesta i min omgivning svär vid samma marknadsplats. Visserligen får jag upp många nätbutiker när jag söker efter varor på Google. Men det är oftast när det gäller nya produkter. När man ska hitta begagnade föremål, bilar eller bostäder för den delen, så har jag inte hört om många som använder något annat än finn. Det låter också skrämmande att blanka en aktie baserat på argument här på forumet. Men det får bli upp till var och en. Lycka till hur som helst.
  • för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Jag gillar inte hur den här aktien utvecklas. Återköpsprogrammet har pågått i 6-7 veckor nu med köp på 30-40 miljoner dagligen. Detta möts av ganska massiva nedsäljningar, antagligen från en del större aktörer som utnyttjar tillfället att vikta ner sig. Många skriver om "shorterne" som säljer ner aktien. Det är ju inte det som händer. Shortandelen har legat ganska konstant på +/- 3% medan återköpet har pågått. Aktien hålls nere av stora säljare, antagligen en del institutionella som utnyttjar återköpet för att dumpa aktier medan analytikerna på grannkontoret producerar analyser med kursmål på 300-450kr. Även rent tekniskt börjar detta nu se så dåligt ut att jag idag valde att sälja resten av mina aktier. Lycka till vidare.
    för 1 dag sedan
    ·
    Om det är den bilden du tror på så tänker jag att du måste lita på dig själv. Jag för min del, delar inte den bilden alls. Vend visar gång på gång att de går med saftiga överskott, att de inte tappar marknadsandelar och att marginalerna ständigt ökar. Svängningar i vertikalerna kommer det alltid att vara. Sedan har man den stora jokern i adevinta där försäljning eller börsnotering av mobile.de närmar sig till hösten. I adevinta ligger det potentiella värden för 140 kr aktien för vends del. På nuvarande kurs är resten av vend prissatt till 100 kr aktien. Det är hysteriskt lågt. Så jag själv låter bara vend göra det de ska så länge med återköp på låg kurs utan att driva upp kursen. Stöder också att de tillfälligt utnyttjar möjligheten att få skrivit ned värdena i adevinta för att hålla kursen nere och få mest möjliga aktier för pengarna. Under tiden utnyttjar jag de svängningar som måste bli med mindre försäljning på topparna och återköp nära bottnarna. Det har lyckats mycket väl så här långt. Men igen....varje enskild gör olika bedömningar och det är förnuftigt att göra det du tror på själv.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ligger det an till en ny flash-crash mot slutet av dagen/sluttauktionen idag, månntro......nya dödskramper från short.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kraftig sluttauktion i alla fall
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Det är ju helt sjukt. Samma omsättning i sluttauktionen som hela dagen
    för 3 dagar sedan
    ·
    Detta är i linje med vad jag har påpekat tidigare. Enligt min mening ligger det ofta en tydlig agenda bakom sådana mycket optimistiska analyser, där analytiker presenterar ambitiösa kursmål. Vi ser upprepade gånger att en ny köprekommendation leder till en kortsiktig kursuppgång på 2–3 procent, innan aktien senare faller tillbaka och slutar under öppningskursen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
499--
49--
362--
49--
186--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
30 apr.
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
28 okt. 2025
Extra bolagsstämma 2025
22 okt. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
53 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
30 apr.
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
28 okt. 2025
Extra bolagsstämma 2025
22 okt. 2025

Relaterade värdepapper

2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
1,03%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 50 min sen
    ·
    En eventuell kommande försäljningsrusch av fastigheter är väl positivt för intäkterna till Finn.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Kan vara att detta har diskuterats här tidigare, men finn som marknadsplats är på väg ut hos konsumenter. Har använt finn för att annonsera för mina produkter i över 10 år. Fungerade bra fram till för några år sedan, Då började jag få färre förfrågningar genom finn. Började undersöka vad som hände och förstod ganska snabbt att folk nu hade börjat använda AI och Google för att hitta produkter. Du frågar AI om en produkt och den skapar en lista åt dig där du kan köpa en produkt och priser osv. Det verkar som att många istället för att använda finn så ställer de bara en fråga till AI och den hjälper dig med resten. Frågade AI varför min annons på finn inte kom upp/eller kom långt ner på listan, och svaret var att den hade instruktioner om att prioritera nätbutiker, betalda annonser på Google osv. Jag tror att detta är en trend som Vend inte kan göra så mycket åt. Samtidigt har Vend bestämt sig för att göra det dyrare för mig att annonsera på finn nu som företag. Därför prioriteras inte finn längre i mitt säljarbete.
    för 2 tim sedan
    ·
    Intressant att höra andras åsikter. Själv använder jag mycket finn.no. Och min erfarenhet är att de allra flesta i min omgivning svär vid samma marknadsplats. Visserligen får jag upp många nätbutiker när jag söker efter varor på Google. Men det är oftast när det gäller nya produkter. När man ska hitta begagnade föremål, bilar eller bostäder för den delen, så har jag inte hört om många som använder något annat än finn. Det låter också skrämmande att blanka en aktie baserat på argument här på forumet. Men det får bli upp till var och en. Lycka till hur som helst.
  • för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Jag gillar inte hur den här aktien utvecklas. Återköpsprogrammet har pågått i 6-7 veckor nu med köp på 30-40 miljoner dagligen. Detta möts av ganska massiva nedsäljningar, antagligen från en del större aktörer som utnyttjar tillfället att vikta ner sig. Många skriver om "shorterne" som säljer ner aktien. Det är ju inte det som händer. Shortandelen har legat ganska konstant på +/- 3% medan återköpet har pågått. Aktien hålls nere av stora säljare, antagligen en del institutionella som utnyttjar återköpet för att dumpa aktier medan analytikerna på grannkontoret producerar analyser med kursmål på 300-450kr. Även rent tekniskt börjar detta nu se så dåligt ut att jag idag valde att sälja resten av mina aktier. Lycka till vidare.
    för 1 dag sedan
    ·
    Om det är den bilden du tror på så tänker jag att du måste lita på dig själv. Jag för min del, delar inte den bilden alls. Vend visar gång på gång att de går med saftiga överskott, att de inte tappar marknadsandelar och att marginalerna ständigt ökar. Svängningar i vertikalerna kommer det alltid att vara. Sedan har man den stora jokern i adevinta där försäljning eller börsnotering av mobile.de närmar sig till hösten. I adevinta ligger det potentiella värden för 140 kr aktien för vends del. På nuvarande kurs är resten av vend prissatt till 100 kr aktien. Det är hysteriskt lågt. Så jag själv låter bara vend göra det de ska så länge med återköp på låg kurs utan att driva upp kursen. Stöder också att de tillfälligt utnyttjar möjligheten att få skrivit ned värdena i adevinta för att hålla kursen nere och få mest möjliga aktier för pengarna. Under tiden utnyttjar jag de svängningar som måste bli med mindre försäljning på topparna och återköp nära bottnarna. Det har lyckats mycket väl så här långt. Men igen....varje enskild gör olika bedömningar och det är förnuftigt att göra det du tror på själv.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Ligger det an till en ny flash-crash mot slutet av dagen/sluttauktionen idag, månntro......nya dödskramper från short.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kraftig sluttauktion i alla fall
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Det är ju helt sjukt. Samma omsättning i sluttauktionen som hela dagen
    för 3 dagar sedan
    ·
    Detta är i linje med vad jag har påpekat tidigare. Enligt min mening ligger det ofta en tydlig agenda bakom sådana mycket optimistiska analyser, där analytiker presenterar ambitiösa kursmål. Vi ser upprepade gånger att en ny köprekommendation leder till en kortsiktig kursuppgång på 2–3 procent, innan aktien senare faller tillbaka och slutar under öppningskursen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
499--
49--
362--
49--
186--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm