Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Vend Marketplaces

Vend Marketplaces

2026 Q1-rapport
59 dagar sedan
2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
1,08%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
30 apr.
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
28 okt. 2025
Extra bolagsstämma 2025
22 okt. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 5 tim sedan
    ·
    Styrelseordförande Karl-Christian Agerup i Vend Marketplaces ASA gjorde tidigare denna månad ett betydande insiderköp. Den 8 juni 2026 köpte han 4 000 aktier till en genomsnittskurs på 249,98 kronor, vilket motsvarar en investering på cirka 1 miljon kronor. Detta var drygt 1 månad före deras kvartalsrapport som kommer att publiceras den 17 juli. Sådana insiderköp följs ofta noga av investerare, då det kan signalera att ledningen har stark tro på företagets framtidsutsikter. Från AI: Viktiga punkter för Q2 inkluderar: Mobilitetssegmentet bromsar: • Nedjusterade tillväxtmål: Inom Mobilitet (bl.a. Blocket och Bilbasen) sänkte företaget tidigare i år sin helårsprognos för tillväxten 2026 från det ursprungliga målet 12-17% till 5-9%. Volymerna har mött motstånd, särskilt i det privata segmentet i Sverige, och i Danmark på grund av anpassningar till en ny affärsmodell. • Positiv lönsamhet och nedskärningar: Trots lägre topplinjetillväxt upprätthåller företaget stark lönsamhet. Kostnadskutt har aviserats, och driftskostnaderna för 2026 (OPEX) förväntas nu minska med cirka 100 miljoner kronor jämfört med 2025 års nivå. • Kvartalsrapportering: April och maj visade en förbättring i svenska nyckeltal, medan det fortfarande återstår en del arbete i privatsegmentet. De övriga vertikalerna (Fastigheter, Jobb och Cirkulär handel) presterar enligt företaget i enlighet med de långsiktiga målen. • Kapitalallokering: Vend genomför ett massivt aktieåterköpsprogram på upp till 2 miljarder kronor i första omgången, vilket stöder aktiekursen i väntan på att de underliggande marknaderna ska vända.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Ett meddelande om börsnotering av MOBILE hade varit väldigt trevligt nu snart.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kommer nog inte förrän till hösten.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Fick köpt på 235-talet. Hoppas på mer på 233-talet också.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Vihaa, vad får dig att tro att den ska under 200,-?
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Tung aktie enkelt och greit.. är så glad jag "bara" har 600 aktier kvar från ett ursprungligt innehav på 3000… men går den mot 200 blank har jag plötsligt 3000 aktier igen😂
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Ett klargörande eller eventuellt nyheter från Adevinta hade vänt sentimentet totalt.. men det är tyst från graven där.. och det är ett problem när det är en så stor tillgång till salu
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Nu börjar jag uppriktigt undra om det är sommarvärmen eller ren frustration som talar. iPaden är i alla fall farligt nära att få en enkelbiljett genom närmaste vägg. Kan någon förklara för mig vem som pressar ner VEND dag efter dag och inte minst varför? Marknaden ser tydligen något jag inte ser, för förtroendet verkar vara helt frånvarande. Är det fundamentala förhållanden jag har missat, eller är detta bara ännu ett fall där marknaden har bestämt sig för att sunt förnuft ska sättas på paus en stund?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Bara bra med återköp till låga(re) kurser :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
59 dagar sedan
2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
1,08%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 5 tim sedan
    ·
    Styrelseordförande Karl-Christian Agerup i Vend Marketplaces ASA gjorde tidigare denna månad ett betydande insiderköp. Den 8 juni 2026 köpte han 4 000 aktier till en genomsnittskurs på 249,98 kronor, vilket motsvarar en investering på cirka 1 miljon kronor. Detta var drygt 1 månad före deras kvartalsrapport som kommer att publiceras den 17 juli. Sådana insiderköp följs ofta noga av investerare, då det kan signalera att ledningen har stark tro på företagets framtidsutsikter. Från AI: Viktiga punkter för Q2 inkluderar: Mobilitetssegmentet bromsar: • Nedjusterade tillväxtmål: Inom Mobilitet (bl.a. Blocket och Bilbasen) sänkte företaget tidigare i år sin helårsprognos för tillväxten 2026 från det ursprungliga målet 12-17% till 5-9%. Volymerna har mött motstånd, särskilt i det privata segmentet i Sverige, och i Danmark på grund av anpassningar till en ny affärsmodell. • Positiv lönsamhet och nedskärningar: Trots lägre topplinjetillväxt upprätthåller företaget stark lönsamhet. Kostnadskutt har aviserats, och driftskostnaderna för 2026 (OPEX) förväntas nu minska med cirka 100 miljoner kronor jämfört med 2025 års nivå. • Kvartalsrapportering: April och maj visade en förbättring i svenska nyckeltal, medan det fortfarande återstår en del arbete i privatsegmentet. De övriga vertikalerna (Fastigheter, Jobb och Cirkulär handel) presterar enligt företaget i enlighet med de långsiktiga målen. • Kapitalallokering: Vend genomför ett massivt aktieåterköpsprogram på upp till 2 miljarder kronor i första omgången, vilket stöder aktiekursen i väntan på att de underliggande marknaderna ska vända.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Ett meddelande om börsnotering av MOBILE hade varit väldigt trevligt nu snart.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kommer nog inte förrän till hösten.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Fick köpt på 235-talet. Hoppas på mer på 233-talet också.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Vihaa, vad får dig att tro att den ska under 200,-?
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Tung aktie enkelt och greit.. är så glad jag "bara" har 600 aktier kvar från ett ursprungligt innehav på 3000… men går den mot 200 blank har jag plötsligt 3000 aktier igen😂
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Ett klargörande eller eventuellt nyheter från Adevinta hade vänt sentimentet totalt.. men det är tyst från graven där.. och det är ett problem när det är en så stor tillgång till salu
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Nu börjar jag uppriktigt undra om det är sommarvärmen eller ren frustration som talar. iPaden är i alla fall farligt nära att få en enkelbiljett genom närmaste vägg. Kan någon förklara för mig vem som pressar ner VEND dag efter dag och inte minst varför? Marknaden ser tydligen något jag inte ser, för förtroendet verkar vara helt frånvarande. Är det fundamentala förhållanden jag har missat, eller är detta bara ännu ett fall där marknaden har bestämt sig för att sunt förnuft ska sättas på paus en stund?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Bara bra med återköp till låga(re) kurser :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
30 apr.
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
28 okt. 2025
Extra bolagsstämma 2025
22 okt. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
59 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
30 apr.
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
28 okt. 2025
Extra bolagsstämma 2025
22 okt. 2025

Relaterade värdepapper

2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
1,08%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 5 tim sedan
    ·
    Styrelseordförande Karl-Christian Agerup i Vend Marketplaces ASA gjorde tidigare denna månad ett betydande insiderköp. Den 8 juni 2026 köpte han 4 000 aktier till en genomsnittskurs på 249,98 kronor, vilket motsvarar en investering på cirka 1 miljon kronor. Detta var drygt 1 månad före deras kvartalsrapport som kommer att publiceras den 17 juli. Sådana insiderköp följs ofta noga av investerare, då det kan signalera att ledningen har stark tro på företagets framtidsutsikter. Från AI: Viktiga punkter för Q2 inkluderar: Mobilitetssegmentet bromsar: • Nedjusterade tillväxtmål: Inom Mobilitet (bl.a. Blocket och Bilbasen) sänkte företaget tidigare i år sin helårsprognos för tillväxten 2026 från det ursprungliga målet 12-17% till 5-9%. Volymerna har mött motstånd, särskilt i det privata segmentet i Sverige, och i Danmark på grund av anpassningar till en ny affärsmodell. • Positiv lönsamhet och nedskärningar: Trots lägre topplinjetillväxt upprätthåller företaget stark lönsamhet. Kostnadskutt har aviserats, och driftskostnaderna för 2026 (OPEX) förväntas nu minska med cirka 100 miljoner kronor jämfört med 2025 års nivå. • Kvartalsrapportering: April och maj visade en förbättring i svenska nyckeltal, medan det fortfarande återstår en del arbete i privatsegmentet. De övriga vertikalerna (Fastigheter, Jobb och Cirkulär handel) presterar enligt företaget i enlighet med de långsiktiga målen. • Kapitalallokering: Vend genomför ett massivt aktieåterköpsprogram på upp till 2 miljarder kronor i första omgången, vilket stöder aktiekursen i väntan på att de underliggande marknaderna ska vända.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Ett meddelande om börsnotering av MOBILE hade varit väldigt trevligt nu snart.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Kommer nog inte förrän till hösten.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Fick köpt på 235-talet. Hoppas på mer på 233-talet också.
    för 2 dagar sedan
    ·
    Vihaa, vad får dig att tro att den ska under 200,-?
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Tung aktie enkelt och greit.. är så glad jag "bara" har 600 aktier kvar från ett ursprungligt innehav på 3000… men går den mot 200 blank har jag plötsligt 3000 aktier igen😂
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Ett klargörande eller eventuellt nyheter från Adevinta hade vänt sentimentet totalt.. men det är tyst från graven där.. och det är ett problem när det är en så stor tillgång till salu
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Nu börjar jag uppriktigt undra om det är sommarvärmen eller ren frustration som talar. iPaden är i alla fall farligt nära att få en enkelbiljett genom närmaste vägg. Kan någon förklara för mig vem som pressar ner VEND dag efter dag och inte minst varför? Marknaden ser tydligen något jag inte ser, för förtroendet verkar vara helt frånvarande. Är det fundamentala förhållanden jag har missat, eller är detta bara ännu ett fall där marknaden har bestämt sig för att sunt förnuft ska sättas på paus en stund?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Bara bra med återköp till låga(re) kurser :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm