Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

CMB.TECH NV

CMB.TECH NV

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q1-rapport
38 dagar sedan
0,44 USD/aktie
Senaste utdelning
1,18%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
19 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan
    ·
    Shippinganalytikernas glödheta sommartips CMB Tech är analytikernas solklara förstahandsval bland shippingaktierna på Oslo Børs. Aktien, som har stigit med närmare 70 procent hittills i år, handlas fortfarande med solid rabatt i förhållande till NAV. https://www.finansavisen.no/shipping/2026/06/25/8360984/shippinganalytikernes-brennhete-sommertips
    för 12 tim sedan
    ·
    Är det på grund av den artikeln vi är med idag så våldsamt?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Någon speciell anledning till dagens nedgång?
    för 1 dag sedan
    ·
    Bara att sitta lugnt i båten, hösten blir stram… «Vi menar att vi är i starten av en supercykel för de stora torrlastfartygen, säger koncernchef Lars-Cristian Svendsen på Himalaya Shipping»
  • 22 juni
    ·
    CMB.TECH: CHARTERAVTAL FÖR UPP TILL 12 NEWCASTLEMAX-ER MED FORTESCUE Close idag kl. 08:19 ∙ TDN Finans CMB.TECH NV 2,58% Oslo (Infront TDN Direkt): Fortescue har ingått ett charteravtal med Cmb.Techs dotterbolag Bocimar för upp till 12 Newcastlemax-er, enligt ett meddelande på måndagen. Upp till tre av fartygen kommer att levereras med dual-fuel-motorer som kan använda ammoniak, och förväntas tas i drift före utgången av 2026. De återstående nio fartygen kommer att vara förberedda för ammoniakdrift och kan byggas om för att använda ammoniak i framtiden. -Fortescue och Bocimar har byggt ett starkt partnerskap under mer än två decennier, förankrat i gemensamma värderingar och ett tydligt åtagande att avkarbonisera sjöfarten. Detta avtal markerar ett viktigt steg i att visa upp ammoniak som ett livskraftigt marint bränsle och främja övergången till nollutsläppssjöfart. Det sänder också en kraftfull signal till marknaden, särskilt i en tid då det råder tvivel om avkarboniseringen av sjöfarten. Vår sektor kan avkarbonisera i stor skala. Det krävs bara likasinnade, målmedvetna partners som gör som de säger, säger koncernchef Alexander Saverys på Cmb.Tech.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vilka rater är avtalade?
  • 19 juni
    ·
    Räntorna fick ett kraftigt lyft idag!
  • 19 juni
    ·
    På utdelningen vi fick nu, så drogs något som heter kupongskatt, som verkar vara 30% av utdelningsdelen. Dessutom fick jag en större del som var återbetalning av insatt kapital och därmed utan denna skatt. Men enligt skattemyndigheterna i Norge så är källskatt från Nederländerna 15%, och inte 30%. Är det någon som vet varför vi då har dragits dubbelt så mycket kupongskatt? Jag antar att detta är källskatt, som om Nordnet kallar det kupongskatt. Hoppas någon känner bättre till detta än mig och kan klargöra.
    19 juni
    ·
    Belgien har en särskild skatt (15%) som kommer utöver källskatten (också 15%), därav 30% (för det som inte är "återbetalning" väl att märka - utdelningen nu var primärt "återbetalning"). Det ska visst vara möjligt att ansöka hos belgiska myndigheter om att få den särskilda belgiska skatten återbetald (givet att man äger aktierna själv, dvs att de inte står på Zero) - jag har inte kommit så långt att jag har försökt detta ännu.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
38 dagar sedan
0,44 USD/aktie
Senaste utdelning
1,18%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan
    ·
    Shippinganalytikernas glödheta sommartips CMB Tech är analytikernas solklara förstahandsval bland shippingaktierna på Oslo Børs. Aktien, som har stigit med närmare 70 procent hittills i år, handlas fortfarande med solid rabatt i förhållande till NAV. https://www.finansavisen.no/shipping/2026/06/25/8360984/shippinganalytikernes-brennhete-sommertips
    för 12 tim sedan
    ·
    Är det på grund av den artikeln vi är med idag så våldsamt?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Någon speciell anledning till dagens nedgång?
    för 1 dag sedan
    ·
    Bara att sitta lugnt i båten, hösten blir stram… «Vi menar att vi är i starten av en supercykel för de stora torrlastfartygen, säger koncernchef Lars-Cristian Svendsen på Himalaya Shipping»
  • 22 juni
    ·
    CMB.TECH: CHARTERAVTAL FÖR UPP TILL 12 NEWCASTLEMAX-ER MED FORTESCUE Close idag kl. 08:19 ∙ TDN Finans CMB.TECH NV 2,58% Oslo (Infront TDN Direkt): Fortescue har ingått ett charteravtal med Cmb.Techs dotterbolag Bocimar för upp till 12 Newcastlemax-er, enligt ett meddelande på måndagen. Upp till tre av fartygen kommer att levereras med dual-fuel-motorer som kan använda ammoniak, och förväntas tas i drift före utgången av 2026. De återstående nio fartygen kommer att vara förberedda för ammoniakdrift och kan byggas om för att använda ammoniak i framtiden. -Fortescue och Bocimar har byggt ett starkt partnerskap under mer än två decennier, förankrat i gemensamma värderingar och ett tydligt åtagande att avkarbonisera sjöfarten. Detta avtal markerar ett viktigt steg i att visa upp ammoniak som ett livskraftigt marint bränsle och främja övergången till nollutsläppssjöfart. Det sänder också en kraftfull signal till marknaden, särskilt i en tid då det råder tvivel om avkarboniseringen av sjöfarten. Vår sektor kan avkarbonisera i stor skala. Det krävs bara likasinnade, målmedvetna partners som gör som de säger, säger koncernchef Alexander Saverys på Cmb.Tech.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vilka rater är avtalade?
  • 19 juni
    ·
    Räntorna fick ett kraftigt lyft idag!
  • 19 juni
    ·
    På utdelningen vi fick nu, så drogs något som heter kupongskatt, som verkar vara 30% av utdelningsdelen. Dessutom fick jag en större del som var återbetalning av insatt kapital och därmed utan denna skatt. Men enligt skattemyndigheterna i Norge så är källskatt från Nederländerna 15%, och inte 30%. Är det någon som vet varför vi då har dragits dubbelt så mycket kupongskatt? Jag antar att detta är källskatt, som om Nordnet kallar det kupongskatt. Hoppas någon känner bättre till detta än mig och kan klargöra.
    19 juni
    ·
    Belgien har en särskild skatt (15%) som kommer utöver källskatten (också 15%), därav 30% (för det som inte är "återbetalning" väl att märka - utdelningen nu var primärt "återbetalning"). Det ska visst vara möjligt att ansöka hos belgiska myndigheter om att få den särskilda belgiska skatten återbetald (givet att man äger aktierna själv, dvs att de inte står på Zero) - jag har inte kommit så långt att jag har försökt detta ännu.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
19 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
38 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
19 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

0,44 USD/aktie
Senaste utdelning
1,18%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan
    ·
    Shippinganalytikernas glödheta sommartips CMB Tech är analytikernas solklara förstahandsval bland shippingaktierna på Oslo Børs. Aktien, som har stigit med närmare 70 procent hittills i år, handlas fortfarande med solid rabatt i förhållande till NAV. https://www.finansavisen.no/shipping/2026/06/25/8360984/shippinganalytikernes-brennhete-sommertips
    för 12 tim sedan
    ·
    Är det på grund av den artikeln vi är med idag så våldsamt?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Någon speciell anledning till dagens nedgång?
    för 1 dag sedan
    ·
    Bara att sitta lugnt i båten, hösten blir stram… «Vi menar att vi är i starten av en supercykel för de stora torrlastfartygen, säger koncernchef Lars-Cristian Svendsen på Himalaya Shipping»
  • 22 juni
    ·
    CMB.TECH: CHARTERAVTAL FÖR UPP TILL 12 NEWCASTLEMAX-ER MED FORTESCUE Close idag kl. 08:19 ∙ TDN Finans CMB.TECH NV 2,58% Oslo (Infront TDN Direkt): Fortescue har ingått ett charteravtal med Cmb.Techs dotterbolag Bocimar för upp till 12 Newcastlemax-er, enligt ett meddelande på måndagen. Upp till tre av fartygen kommer att levereras med dual-fuel-motorer som kan använda ammoniak, och förväntas tas i drift före utgången av 2026. De återstående nio fartygen kommer att vara förberedda för ammoniakdrift och kan byggas om för att använda ammoniak i framtiden. -Fortescue och Bocimar har byggt ett starkt partnerskap under mer än två decennier, förankrat i gemensamma värderingar och ett tydligt åtagande att avkarbonisera sjöfarten. Detta avtal markerar ett viktigt steg i att visa upp ammoniak som ett livskraftigt marint bränsle och främja övergången till nollutsläppssjöfart. Det sänder också en kraftfull signal till marknaden, särskilt i en tid då det råder tvivel om avkarboniseringen av sjöfarten. Vår sektor kan avkarbonisera i stor skala. Det krävs bara likasinnade, målmedvetna partners som gör som de säger, säger koncernchef Alexander Saverys på Cmb.Tech.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vilka rater är avtalade?
  • 19 juni
    ·
    Räntorna fick ett kraftigt lyft idag!
  • 19 juni
    ·
    På utdelningen vi fick nu, så drogs något som heter kupongskatt, som verkar vara 30% av utdelningsdelen. Dessutom fick jag en större del som var återbetalning av insatt kapital och därmed utan denna skatt. Men enligt skattemyndigheterna i Norge så är källskatt från Nederländerna 15%, och inte 30%. Är det någon som vet varför vi då har dragits dubbelt så mycket kupongskatt? Jag antar att detta är källskatt, som om Nordnet kallar det kupongskatt. Hoppas någon känner bättre till detta än mig och kan klargöra.
    19 juni
    ·
    Belgien har en särskild skatt (15%) som kommer utöver källskatten (också 15%), därav 30% (för det som inte är "återbetalning" väl att märka - utdelningen nu var primärt "återbetalning"). Det ska visst vara möjligt att ansöka hos belgiska myndigheter om att få den särskilda belgiska skatten återbetald (givet att man äger aktierna själv, dvs att de inte står på Zero) - jag har inte kommit så långt att jag har försökt detta ännu.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm