Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Xetra
VOW

Volkswagen AG

Volkswagen AG

93,65EUR
+4,00% (+3,60)
Vid stängning
Högst94,05
Lägst90,50
Omsättning
6,1 MEUR
93,65EUR
+4,00% (+3,60)
Vid stängning
Högst94,05
Lägst90,50
Omsättning
6,1 MEUR
Aktie
Xetra
VOW

Volkswagen AG

Volkswagen AG

93,65EUR
+4,00% (+3,60)
Vid stängning
Högst94,05
Lägst90,50
Omsättning
6,1 MEUR
93,65EUR
+4,00% (+3,60)
Vid stängning
Högst94,05
Lägst90,50
Omsättning
6,1 MEUR
Aktie
Xetra
VOW

Volkswagen AG

Volkswagen AG

93,65EUR
+4,00% (+3,60)
Vid stängning
Högst94,05
Lägst90,50
Omsättning
6,1 MEUR
93,65EUR
+4,00% (+3,60)
Vid stängning
Högst94,05
Lägst90,50
Omsättning
6,1 MEUR
Q1-rapport
59 dagar sedan1t 56min
6,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
6,98 %
Direktavk.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
94,05
VWAP
92,13
Lägst
90,5
OmsättningAntal
6,1 65 799
VWAP
92,13
Högst
94,05
Lägst
90,5
OmsättningAntal
6,1 65 799

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
25 juli
Tidigare händelser
2025 Årsstämma16 maj
2025 Q1-rapport30 apr.
Q4-rapport11 mars
2024 Årsrapport11 mars
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Tesla har ett marknadsvärde på ~20 gånger Volkswagen, men Volkswagen säljer ~5 gånger fler bilar än Tesla. • Tesla: Värde ~1 050 miljarder USD, ~1,8 miljoner sålda bilar • Volkswagen: Värde ~50 miljarder USD, ~9 miljoner sålda bilar
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Tack – intressant! Jag har en stark tro på att tyskarna kommer att vända VW-skeppet till något extremt positivt! Spännande att se var VW är om 5 år!
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Intressant.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    De har många olika projekt på gång, så på det sättet är det intressant. Men tyvärr också väldigt långsamt. Jag tror att det är bäst i längden.
  • 3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    03.06.25 15:03:03 SAMMANFATTNING: Nedskärningar - 20 000 VW-anställda säger upp sina jobb WOLFSBURG (dpa-AFX) - Europas största biltillverkare Volkswagen DE0007664039 går snabbare än väntat med sina planerade personalnedskärningar. "Omkring 20 000 avgångar från företaget fram till 2030 är redan kontraktsmässigt fastställda", sa personaldirektör Gunnar Kilian vid ett arbetsmöte i Wolfsburg, enligt ett uttalande. Det innebär att mer än hälften av de 35 000 personalnedskärningarna som planerats fram till 2030 redan har beslutats. Efter en lång kamp kom företaget och facket i december överens om ett omstruktureringsprogram för kärnvarumärket VW. Fram till 2030 ska nästan en fjärdedel av de 130 000 jobben i Tyskland försvinna. Tvångsuppsägningar uteslöts, minskningen kommer huvudsakligen att ske genom förtidspensionering och avgångsvederlag. För detta ändamål har företaget återigen förlängt delpensioneringen och erbjuder även avgångsvederlag till yngre anställda som lämnar frivilligt. Koncernen ser sig vara på rätt spår med besparingar "De första åtgärderna i avtalet 'Framtidens Volkswagen' träder i kraft och vi är på rätt spår", sa Kilian. "Vi accelererar vår omvandling med mätbara framsteg i fabrikskostnaderna i Wolfsburg och de socialt ansvarsfulla nedskärningarna bara vid Volkswagen AG:s sex tyska fabriker." Målet med åtstramningskursen har ännu inte uppnåtts, tillade varumärkets finansdirektör David Powels: "Men vi har fortfarande mycket arbete framför oss inför framtiden." Målet är att göra Volkswagen konkurrenskraftigt och hållbart rustat för framtiden senast 2029. Med åtstramningskursen vill VW minska överkapaciteten och öka vinstmarginalen för det lågavkastande kärnmärket. "Vi måste arbeta med våra strukturella problem", sa Powels. VW investerar till exempel för mycket och tjänar för lite på sina elbilar. Dessutom tar det för lång tid för en ny modell att gå i noll. ”Vår möjlighet ligger nu i att tillsammans korrigera denna obalans och återigen driva bilar med lönsamhet.” Höga kostnader och svaghet inom elbilar tynger ner Det Wolfsburg-baserade kärnmärket har i åratal lidit av höga kostnader och överkapacitet i sina fabriker. De rent elektriska fabrikerna i Zwickau och Emden har i synnerhet nyligen känt av effekterna av den svaga efterfrågan på elbilar och har varit tvungna att minska produktionen. Dessutom förlorar gruppen försäljning och vinster på sin viktigaste marknad, Kina, eftersom inhemska konkurrenter som BYD går förbi den. Vid huvudfabriken i Wolfsburg, där endast förbränningsmotorer som Golf och Tiguan tillverkas, var gruppen nyligen till och med tvungen att planera extra skift. För till skillnad från elbilar säljer VW för närvarande förbränningsmotorer bra. Men det kommer inte att fortsätta så, varnade ordföranden för företagsrådet Daniela Cavallo. Försäljningen av Golf kommer att fortsätta att minska, sa hon, enligt en rapport på intranätet, som var tillgänglig för den tyska pressbyrån. ”Trenden är obevekligt nedåtgående.” Cavallo varnar för fyradagarsvecka i Wolfsburg Samtidigt varnade hon för att det kunde bli problem med kapacitetsutnyttjandet från 2027. Golfen kommer då att flyttas till Mexiko, och huvudfabriken kommer då att konverteras till en planerad e-Golf, men produktionen kommer inte att starta förrän senare. ”Från och med 2027 är den tillfälliga fyradagarsveckan inte ett långsökt scenario här”, sa Cavallo, enligt deltagarna. Försiktighetsåtgärder måste vidtas för detta nu. Enligt deltagarna deltog även VD Oliver Blume och varumärkeschefen Thomas Schäfer i arbetsmötet. Men till skillnad från vid tidigare personalmöten intog ingen av dem talarstolen den här gången. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/ROUNDUP-Sparkurs---20000-VW-Mitarbetar-föremål-på-Jobb-12a20f30-38cd-4658-91ec-2ac20b38d2bf
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Kanske senare i år. Hur mycket senare, egentligen. De gör verkligen mycket som verkar rätt. Och de är väldigt ambitiösa att bli världsledande. Men jag skulle hålla ett öga på lanseringen av id.2, som är den första bilen i det nya designspråket. Alla elbilar kommer i versioner med ny design under 2026-2028. Sedan finns det den nya plattformen SSP, som förmodligen först kommer att dyka upp i Audi 2028 och nya Golf GTI 2029. De arbetar mycket med sina egna batterifabriker. Även med ny solid-state-teknik i samarbete med QuantumScape i USA. Och slutligen finns det deras självkörande strategi med id.buzz, som sker i samarbete med Mobileye. Vid första anblicken verkar deras tillvägagångssätt för självkörande bilar mycket mer tekniskt "solidt" och realistiskt än Teslas - "rör dig snabbt och haka sönder saker" - Silicon Valley-tillvägagångssätt. P.S. Jag äger för närvarande inga aktier i VW, men jag följer vad som händer ganska mycket.
  • 29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Denna aktie verkar extremt undervärderad med ett p/b på 0,25 och lågt p/e. Vad tycker folk om den här?
    10 juni
    ·
    10 juni
    ·
    Det har spekulerats i bilfabriker som vapentillverkare. Bara av den anledningen verkar prissättningen mer än rimlig.
  • 22 maj
    22 maj
    ❓❓
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
59 dagar sedan1t 56min
6,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
6,98 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Tesla har ett marknadsvärde på ~20 gånger Volkswagen, men Volkswagen säljer ~5 gånger fler bilar än Tesla. • Tesla: Värde ~1 050 miljarder USD, ~1,8 miljoner sålda bilar • Volkswagen: Värde ~50 miljarder USD, ~9 miljoner sålda bilar
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Tack – intressant! Jag har en stark tro på att tyskarna kommer att vända VW-skeppet till något extremt positivt! Spännande att se var VW är om 5 år!
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Intressant.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    De har många olika projekt på gång, så på det sättet är det intressant. Men tyvärr också väldigt långsamt. Jag tror att det är bäst i längden.
  • 3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    03.06.25 15:03:03 SAMMANFATTNING: Nedskärningar - 20 000 VW-anställda säger upp sina jobb WOLFSBURG (dpa-AFX) - Europas största biltillverkare Volkswagen DE0007664039 går snabbare än väntat med sina planerade personalnedskärningar. "Omkring 20 000 avgångar från företaget fram till 2030 är redan kontraktsmässigt fastställda", sa personaldirektör Gunnar Kilian vid ett arbetsmöte i Wolfsburg, enligt ett uttalande. Det innebär att mer än hälften av de 35 000 personalnedskärningarna som planerats fram till 2030 redan har beslutats. Efter en lång kamp kom företaget och facket i december överens om ett omstruktureringsprogram för kärnvarumärket VW. Fram till 2030 ska nästan en fjärdedel av de 130 000 jobben i Tyskland försvinna. Tvångsuppsägningar uteslöts, minskningen kommer huvudsakligen att ske genom förtidspensionering och avgångsvederlag. För detta ändamål har företaget återigen förlängt delpensioneringen och erbjuder även avgångsvederlag till yngre anställda som lämnar frivilligt. Koncernen ser sig vara på rätt spår med besparingar "De första åtgärderna i avtalet 'Framtidens Volkswagen' träder i kraft och vi är på rätt spår", sa Kilian. "Vi accelererar vår omvandling med mätbara framsteg i fabrikskostnaderna i Wolfsburg och de socialt ansvarsfulla nedskärningarna bara vid Volkswagen AG:s sex tyska fabriker." Målet med åtstramningskursen har ännu inte uppnåtts, tillade varumärkets finansdirektör David Powels: "Men vi har fortfarande mycket arbete framför oss inför framtiden." Målet är att göra Volkswagen konkurrenskraftigt och hållbart rustat för framtiden senast 2029. Med åtstramningskursen vill VW minska överkapaciteten och öka vinstmarginalen för det lågavkastande kärnmärket. "Vi måste arbeta med våra strukturella problem", sa Powels. VW investerar till exempel för mycket och tjänar för lite på sina elbilar. Dessutom tar det för lång tid för en ny modell att gå i noll. ”Vår möjlighet ligger nu i att tillsammans korrigera denna obalans och återigen driva bilar med lönsamhet.” Höga kostnader och svaghet inom elbilar tynger ner Det Wolfsburg-baserade kärnmärket har i åratal lidit av höga kostnader och överkapacitet i sina fabriker. De rent elektriska fabrikerna i Zwickau och Emden har i synnerhet nyligen känt av effekterna av den svaga efterfrågan på elbilar och har varit tvungna att minska produktionen. Dessutom förlorar gruppen försäljning och vinster på sin viktigaste marknad, Kina, eftersom inhemska konkurrenter som BYD går förbi den. Vid huvudfabriken i Wolfsburg, där endast förbränningsmotorer som Golf och Tiguan tillverkas, var gruppen nyligen till och med tvungen att planera extra skift. För till skillnad från elbilar säljer VW för närvarande förbränningsmotorer bra. Men det kommer inte att fortsätta så, varnade ordföranden för företagsrådet Daniela Cavallo. Försäljningen av Golf kommer att fortsätta att minska, sa hon, enligt en rapport på intranätet, som var tillgänglig för den tyska pressbyrån. ”Trenden är obevekligt nedåtgående.” Cavallo varnar för fyradagarsvecka i Wolfsburg Samtidigt varnade hon för att det kunde bli problem med kapacitetsutnyttjandet från 2027. Golfen kommer då att flyttas till Mexiko, och huvudfabriken kommer då att konverteras till en planerad e-Golf, men produktionen kommer inte att starta förrän senare. ”Från och med 2027 är den tillfälliga fyradagarsveckan inte ett långsökt scenario här”, sa Cavallo, enligt deltagarna. Försiktighetsåtgärder måste vidtas för detta nu. Enligt deltagarna deltog även VD Oliver Blume och varumärkeschefen Thomas Schäfer i arbetsmötet. Men till skillnad från vid tidigare personalmöten intog ingen av dem talarstolen den här gången. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/ROUNDUP-Sparkurs---20000-VW-Mitarbetar-föremål-på-Jobb-12a20f30-38cd-4658-91ec-2ac20b38d2bf
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Kanske senare i år. Hur mycket senare, egentligen. De gör verkligen mycket som verkar rätt. Och de är väldigt ambitiösa att bli världsledande. Men jag skulle hålla ett öga på lanseringen av id.2, som är den första bilen i det nya designspråket. Alla elbilar kommer i versioner med ny design under 2026-2028. Sedan finns det den nya plattformen SSP, som förmodligen först kommer att dyka upp i Audi 2028 och nya Golf GTI 2029. De arbetar mycket med sina egna batterifabriker. Även med ny solid-state-teknik i samarbete med QuantumScape i USA. Och slutligen finns det deras självkörande strategi med id.buzz, som sker i samarbete med Mobileye. Vid första anblicken verkar deras tillvägagångssätt för självkörande bilar mycket mer tekniskt "solidt" och realistiskt än Teslas - "rör dig snabbt och haka sönder saker" - Silicon Valley-tillvägagångssätt. P.S. Jag äger för närvarande inga aktier i VW, men jag följer vad som händer ganska mycket.
  • 29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Denna aktie verkar extremt undervärderad med ett p/b på 0,25 och lågt p/e. Vad tycker folk om den här?
    10 juni
    ·
    10 juni
    ·
    Det har spekulerats i bilfabriker som vapentillverkare. Bara av den anledningen verkar prissättningen mer än rimlig.
  • 22 maj
    22 maj
    ❓❓
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
94,05
VWAP
92,13
Lägst
90,5
OmsättningAntal
6,1 65 799
VWAP
92,13
Högst
94,05
Lägst
90,5
OmsättningAntal
6,1 65 799

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
25 juli
Tidigare händelser
2025 Årsstämma16 maj
2025 Q1-rapport30 apr.
Q4-rapport11 mars
2024 Årsrapport11 mars
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
59 dagar sedan1t 56min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
25 juli
Tidigare händelser
2025 Årsstämma16 maj
2025 Q1-rapport30 apr.
Q4-rapport11 mars
2024 Årsrapport11 mars
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
6,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
6,98 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Tesla har ett marknadsvärde på ~20 gånger Volkswagen, men Volkswagen säljer ~5 gånger fler bilar än Tesla. • Tesla: Värde ~1 050 miljarder USD, ~1,8 miljoner sålda bilar • Volkswagen: Värde ~50 miljarder USD, ~9 miljoner sålda bilar
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Tack – intressant! Jag har en stark tro på att tyskarna kommer att vända VW-skeppet till något extremt positivt! Spännande att se var VW är om 5 år!
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Intressant.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    De har många olika projekt på gång, så på det sättet är det intressant. Men tyvärr också väldigt långsamt. Jag tror att det är bäst i längden.
  • 3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    03.06.25 15:03:03 SAMMANFATTNING: Nedskärningar - 20 000 VW-anställda säger upp sina jobb WOLFSBURG (dpa-AFX) - Europas största biltillverkare Volkswagen DE0007664039 går snabbare än väntat med sina planerade personalnedskärningar. "Omkring 20 000 avgångar från företaget fram till 2030 är redan kontraktsmässigt fastställda", sa personaldirektör Gunnar Kilian vid ett arbetsmöte i Wolfsburg, enligt ett uttalande. Det innebär att mer än hälften av de 35 000 personalnedskärningarna som planerats fram till 2030 redan har beslutats. Efter en lång kamp kom företaget och facket i december överens om ett omstruktureringsprogram för kärnvarumärket VW. Fram till 2030 ska nästan en fjärdedel av de 130 000 jobben i Tyskland försvinna. Tvångsuppsägningar uteslöts, minskningen kommer huvudsakligen att ske genom förtidspensionering och avgångsvederlag. För detta ändamål har företaget återigen förlängt delpensioneringen och erbjuder även avgångsvederlag till yngre anställda som lämnar frivilligt. Koncernen ser sig vara på rätt spår med besparingar "De första åtgärderna i avtalet 'Framtidens Volkswagen' träder i kraft och vi är på rätt spår", sa Kilian. "Vi accelererar vår omvandling med mätbara framsteg i fabrikskostnaderna i Wolfsburg och de socialt ansvarsfulla nedskärningarna bara vid Volkswagen AG:s sex tyska fabriker." Målet med åtstramningskursen har ännu inte uppnåtts, tillade varumärkets finansdirektör David Powels: "Men vi har fortfarande mycket arbete framför oss inför framtiden." Målet är att göra Volkswagen konkurrenskraftigt och hållbart rustat för framtiden senast 2029. Med åtstramningskursen vill VW minska överkapaciteten och öka vinstmarginalen för det lågavkastande kärnmärket. "Vi måste arbeta med våra strukturella problem", sa Powels. VW investerar till exempel för mycket och tjänar för lite på sina elbilar. Dessutom tar det för lång tid för en ny modell att gå i noll. ”Vår möjlighet ligger nu i att tillsammans korrigera denna obalans och återigen driva bilar med lönsamhet.” Höga kostnader och svaghet inom elbilar tynger ner Det Wolfsburg-baserade kärnmärket har i åratal lidit av höga kostnader och överkapacitet i sina fabriker. De rent elektriska fabrikerna i Zwickau och Emden har i synnerhet nyligen känt av effekterna av den svaga efterfrågan på elbilar och har varit tvungna att minska produktionen. Dessutom förlorar gruppen försäljning och vinster på sin viktigaste marknad, Kina, eftersom inhemska konkurrenter som BYD går förbi den. Vid huvudfabriken i Wolfsburg, där endast förbränningsmotorer som Golf och Tiguan tillverkas, var gruppen nyligen till och med tvungen att planera extra skift. För till skillnad från elbilar säljer VW för närvarande förbränningsmotorer bra. Men det kommer inte att fortsätta så, varnade ordföranden för företagsrådet Daniela Cavallo. Försäljningen av Golf kommer att fortsätta att minska, sa hon, enligt en rapport på intranätet, som var tillgänglig för den tyska pressbyrån. ”Trenden är obevekligt nedåtgående.” Cavallo varnar för fyradagarsvecka i Wolfsburg Samtidigt varnade hon för att det kunde bli problem med kapacitetsutnyttjandet från 2027. Golfen kommer då att flyttas till Mexiko, och huvudfabriken kommer då att konverteras till en planerad e-Golf, men produktionen kommer inte att starta förrän senare. ”Från och med 2027 är den tillfälliga fyradagarsveckan inte ett långsökt scenario här”, sa Cavallo, enligt deltagarna. Försiktighetsåtgärder måste vidtas för detta nu. Enligt deltagarna deltog även VD Oliver Blume och varumärkeschefen Thomas Schäfer i arbetsmötet. Men till skillnad från vid tidigare personalmöten intog ingen av dem talarstolen den här gången. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/ROUNDUP-Sparkurs---20000-VW-Mitarbetar-föremål-på-Jobb-12a20f30-38cd-4658-91ec-2ac20b38d2bf
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Kanske senare i år. Hur mycket senare, egentligen. De gör verkligen mycket som verkar rätt. Och de är väldigt ambitiösa att bli världsledande. Men jag skulle hålla ett öga på lanseringen av id.2, som är den första bilen i det nya designspråket. Alla elbilar kommer i versioner med ny design under 2026-2028. Sedan finns det den nya plattformen SSP, som förmodligen först kommer att dyka upp i Audi 2028 och nya Golf GTI 2029. De arbetar mycket med sina egna batterifabriker. Även med ny solid-state-teknik i samarbete med QuantumScape i USA. Och slutligen finns det deras självkörande strategi med id.buzz, som sker i samarbete med Mobileye. Vid första anblicken verkar deras tillvägagångssätt för självkörande bilar mycket mer tekniskt "solidt" och realistiskt än Teslas - "rör dig snabbt och haka sönder saker" - Silicon Valley-tillvägagångssätt. P.S. Jag äger för närvarande inga aktier i VW, men jag följer vad som händer ganska mycket.
  • 29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Denna aktie verkar extremt undervärderad med ett p/b på 0,25 och lågt p/e. Vad tycker folk om den här?
    10 juni
    ·
    10 juni
    ·
    Det har spekulerats i bilfabriker som vapentillverkare. Bara av den anledningen verkar prissättningen mer än rimlig.
  • 22 maj
    22 maj
    ❓❓
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
94,05
VWAP
92,13
Lägst
90,5
OmsättningAntal
6,1 65 799
VWAP
92,13
Högst
94,05
Lägst
90,5
OmsättningAntal
6,1 65 799

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades