Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Bayerische Motoren Werke AG

Bayerische Motoren Werke AG

86,14EUR
+2,18% (+1,84)
Vid stängning
Högst86,44
Lägst84,64
Omsättning
75,3 MEUR
86,14EUR
+2,18% (+1,84)
Vid stängning
Högst86,44
Lägst84,64
Omsättning
75,3 MEUR

Bayerische Motoren Werke AG

Bayerische Motoren Werke AG

86,14EUR
+2,18% (+1,84)
Vid stängning
Högst86,44
Lägst84,64
Omsättning
75,3 MEUR
86,14EUR
+2,18% (+1,84)
Vid stängning
Högst86,44
Lägst84,64
Omsättning
75,3 MEUR

Bayerische Motoren Werke AG

Bayerische Motoren Werke AG

86,14EUR
+2,18% (+1,84)
Vid stängning
Högst86,44
Lägst84,64
Omsättning
75,3 MEUR
86,14EUR
+2,18% (+1,84)
Vid stängning
Högst86,44
Lägst84,64
Omsättning
75,3 MEUR
Q3-rapport
NY
4 dagar sedan29min
4,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,00 %
Direktavk.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
86,44
VWAP
85,92
Lägst
84,64
OmsättningAntal
75,3 876 891
VWAP
85,92
Högst
86,44
Lägst
84,64
OmsättningAntal
75,3 876 891

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport5 nov.
2025 Q2-rapport31 juli
2025 Årsstämma14 maj
2025 Q1-rapport7 maj
2024 Årsrapport20 mars
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 8 okt.
    ·
    8 okt.
    ·
    Vad händer med den här idag? 😩
    9 okt.
    9 okt.
    det är väl kört i kina helt enkelt
    9 okt.
    9 okt.
    De rapporterade om minskad omsättning pga läge försäljning i kina
  • 8 okt.
    ·
    8 okt.
    ·
    Håll fast vid en njure
  • 2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    🚗 Inuti BMW: Neue Klasse & EV-rampen Tillbringade tid på BMW:s huvudkontor idag. Här är vad som stack ut från djupdykningen i deras strategi och teknikfärdplan: ⚡ Neue Klasse (2026): nästa generations elbilsplattform med cylindriska Gen6-batterier: längre räckvidd, snabbare laddning, lägre kostnad. Fem nya batterimonteringsfabriker under uppbyggnad. 📈 Försäljningsramp: Elbilar står redan för 26,4 % av försäljningen (H1’25, +15,7 %). Mål: >50 % av den globala försäljningen år 2030. Takten beror starkt på reglering och regionala skattelättnader. 🔋 Batteriekonomi: batteripaket = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av paketet; råmaterial = 80 % av cellkostnaden. Marginalparitet förväntas när Gen6 är helt rampad, men ingen tidpunkt ännu för produktionskostnadsparitet. 🌍 Utmaning i leveranskedjan: "lokalt för lokalt" fungerar för bilar, inte för batterier. Stort beroende av kinesiska leverantörer är fortfarande en strukturell risk. 🛠️ “Maacht of Choice”: BMW fortsätter att leverera förbränningsfordon, hybridhybrider (PHEV), bränsleceller (BEV) och kommer att lägga till vätgasbränsleceller (2028). Problem: infrastrukturförseningar. 🧠 Digital strategi med 3 pelare: ultimat UX, perfekt assistans, alltid uppkopplad. Största OTA-kapabla flottan i världen: 10+ miljoner bilar. 🕹️ Körning och förarplats: Ny panoramabild från stolpe till stolpe + 3D HUD. iDrive borta; multifunktionsratt istället (“händerna på ratten, ögonen på vägen”). 🤖 Självkörande: Nivå 2 upp till 130 km/h, nivå 3 kommer. Partners: Mobileye (nuvarande), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa släpar efter med godkännanden. 💡 Zonarkitektur: Neue Klasse introducerar 4 “superhjärnor”, vilket minskar kablage med 600 m, vilket minskar kostnader och vikt. ⚔️ Konkurrenstryck: Kinesiska elbilar rör sig uppåt på marknaden. BMW jonglerar tullar, energikostnader, regleringar och facklig dynamik för att ligga steget före. BMW:s satsning är tydlig: Neue Klasse + Gen6-batterier som vändpunkt. Exekveringsrisken ligger i råvarukostnader, exponering i leveranskedjan och hastigheten på konsument-/regleringsimplementering.
    3 okt.
    Tack för en utförlig rapport, intressant läsning.
  • 18 sep.
    ·
    18 sep.
    ·
    Såld Nordics och onboard till This Car
  • 17 sep.
    ·
    17 sep.
    ·
    Såg den nya klassen i verkligheten. Såg riktigt bra ut. Fin balans inuti och utvändigt. Saker måste bli bättre här i framtiden. :-) Min nästa bil. :-) Tittade även på nya Mercedes GLC och den såg inte så bra ut. Den såg 10 år gammal ut på utsidan, och alldeles för mycket vindruta på insidan.
    2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    Har du fått en smak av BMW-aktier?
    2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    Japp. Köpte en relativt liten position.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
NY
4 dagar sedan29min
4,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,00 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 8 okt.
    ·
    8 okt.
    ·
    Vad händer med den här idag? 😩
    9 okt.
    9 okt.
    det är väl kört i kina helt enkelt
    9 okt.
    9 okt.
    De rapporterade om minskad omsättning pga läge försäljning i kina
  • 8 okt.
    ·
    8 okt.
    ·
    Håll fast vid en njure
  • 2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    🚗 Inuti BMW: Neue Klasse & EV-rampen Tillbringade tid på BMW:s huvudkontor idag. Här är vad som stack ut från djupdykningen i deras strategi och teknikfärdplan: ⚡ Neue Klasse (2026): nästa generations elbilsplattform med cylindriska Gen6-batterier: längre räckvidd, snabbare laddning, lägre kostnad. Fem nya batterimonteringsfabriker under uppbyggnad. 📈 Försäljningsramp: Elbilar står redan för 26,4 % av försäljningen (H1’25, +15,7 %). Mål: >50 % av den globala försäljningen år 2030. Takten beror starkt på reglering och regionala skattelättnader. 🔋 Batteriekonomi: batteripaket = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av paketet; råmaterial = 80 % av cellkostnaden. Marginalparitet förväntas när Gen6 är helt rampad, men ingen tidpunkt ännu för produktionskostnadsparitet. 🌍 Utmaning i leveranskedjan: "lokalt för lokalt" fungerar för bilar, inte för batterier. Stort beroende av kinesiska leverantörer är fortfarande en strukturell risk. 🛠️ “Maacht of Choice”: BMW fortsätter att leverera förbränningsfordon, hybridhybrider (PHEV), bränsleceller (BEV) och kommer att lägga till vätgasbränsleceller (2028). Problem: infrastrukturförseningar. 🧠 Digital strategi med 3 pelare: ultimat UX, perfekt assistans, alltid uppkopplad. Största OTA-kapabla flottan i världen: 10+ miljoner bilar. 🕹️ Körning och förarplats: Ny panoramabild från stolpe till stolpe + 3D HUD. iDrive borta; multifunktionsratt istället (“händerna på ratten, ögonen på vägen”). 🤖 Självkörande: Nivå 2 upp till 130 km/h, nivå 3 kommer. Partners: Mobileye (nuvarande), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa släpar efter med godkännanden. 💡 Zonarkitektur: Neue Klasse introducerar 4 “superhjärnor”, vilket minskar kablage med 600 m, vilket minskar kostnader och vikt. ⚔️ Konkurrenstryck: Kinesiska elbilar rör sig uppåt på marknaden. BMW jonglerar tullar, energikostnader, regleringar och facklig dynamik för att ligga steget före. BMW:s satsning är tydlig: Neue Klasse + Gen6-batterier som vändpunkt. Exekveringsrisken ligger i råvarukostnader, exponering i leveranskedjan och hastigheten på konsument-/regleringsimplementering.
    3 okt.
    Tack för en utförlig rapport, intressant läsning.
  • 18 sep.
    ·
    18 sep.
    ·
    Såld Nordics och onboard till This Car
  • 17 sep.
    ·
    17 sep.
    ·
    Såg den nya klassen i verkligheten. Såg riktigt bra ut. Fin balans inuti och utvändigt. Saker måste bli bättre här i framtiden. :-) Min nästa bil. :-) Tittade även på nya Mercedes GLC och den såg inte så bra ut. Den såg 10 år gammal ut på utsidan, och alldeles för mycket vindruta på insidan.
    2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    Har du fått en smak av BMW-aktier?
    2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    Japp. Köpte en relativt liten position.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
86,44
VWAP
85,92
Lägst
84,64
OmsättningAntal
75,3 876 891
VWAP
85,92
Högst
86,44
Lägst
84,64
OmsättningAntal
75,3 876 891

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport5 nov.
2025 Q2-rapport31 juli
2025 Årsstämma14 maj
2025 Q1-rapport7 maj
2024 Årsrapport20 mars
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
NY
4 dagar sedan29min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport5 nov.
2025 Q2-rapport31 juli
2025 Årsstämma14 maj
2025 Q1-rapport7 maj
2024 Årsrapport20 mars
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

4,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,00 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 8 okt.
    ·
    8 okt.
    ·
    Vad händer med den här idag? 😩
    9 okt.
    9 okt.
    det är väl kört i kina helt enkelt
    9 okt.
    9 okt.
    De rapporterade om minskad omsättning pga läge försäljning i kina
  • 8 okt.
    ·
    8 okt.
    ·
    Håll fast vid en njure
  • 2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    🚗 Inuti BMW: Neue Klasse & EV-rampen Tillbringade tid på BMW:s huvudkontor idag. Här är vad som stack ut från djupdykningen i deras strategi och teknikfärdplan: ⚡ Neue Klasse (2026): nästa generations elbilsplattform med cylindriska Gen6-batterier: längre räckvidd, snabbare laddning, lägre kostnad. Fem nya batterimonteringsfabriker under uppbyggnad. 📈 Försäljningsramp: Elbilar står redan för 26,4 % av försäljningen (H1’25, +15,7 %). Mål: >50 % av den globala försäljningen år 2030. Takten beror starkt på reglering och regionala skattelättnader. 🔋 Batteriekonomi: batteripaket = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av paketet; råmaterial = 80 % av cellkostnaden. Marginalparitet förväntas när Gen6 är helt rampad, men ingen tidpunkt ännu för produktionskostnadsparitet. 🌍 Utmaning i leveranskedjan: "lokalt för lokalt" fungerar för bilar, inte för batterier. Stort beroende av kinesiska leverantörer är fortfarande en strukturell risk. 🛠️ “Maacht of Choice”: BMW fortsätter att leverera förbränningsfordon, hybridhybrider (PHEV), bränsleceller (BEV) och kommer att lägga till vätgasbränsleceller (2028). Problem: infrastrukturförseningar. 🧠 Digital strategi med 3 pelare: ultimat UX, perfekt assistans, alltid uppkopplad. Största OTA-kapabla flottan i världen: 10+ miljoner bilar. 🕹️ Körning och förarplats: Ny panoramabild från stolpe till stolpe + 3D HUD. iDrive borta; multifunktionsratt istället (“händerna på ratten, ögonen på vägen”). 🤖 Självkörande: Nivå 2 upp till 130 km/h, nivå 3 kommer. Partners: Mobileye (nuvarande), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa släpar efter med godkännanden. 💡 Zonarkitektur: Neue Klasse introducerar 4 “superhjärnor”, vilket minskar kablage med 600 m, vilket minskar kostnader och vikt. ⚔️ Konkurrenstryck: Kinesiska elbilar rör sig uppåt på marknaden. BMW jonglerar tullar, energikostnader, regleringar och facklig dynamik för att ligga steget före. BMW:s satsning är tydlig: Neue Klasse + Gen6-batterier som vändpunkt. Exekveringsrisken ligger i råvarukostnader, exponering i leveranskedjan och hastigheten på konsument-/regleringsimplementering.
    3 okt.
    Tack för en utförlig rapport, intressant läsning.
  • 18 sep.
    ·
    18 sep.
    ·
    Såld Nordics och onboard till This Car
  • 17 sep.
    ·
    17 sep.
    ·
    Såg den nya klassen i verkligheten. Såg riktigt bra ut. Fin balans inuti och utvändigt. Saker måste bli bättre här i framtiden. :-) Min nästa bil. :-) Tittade även på nya Mercedes GLC och den såg inte så bra ut. Den såg 10 år gammal ut på utsidan, och alldeles för mycket vindruta på insidan.
    2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    Har du fått en smak av BMW-aktier?
    2 okt.
    ·
    2 okt.
    ·
    Japp. Köpte en relativt liten position.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
86,44
VWAP
85,92
Lägst
84,64
OmsättningAntal
75,3 876 891
VWAP
85,92
Högst
86,44
Lägst
84,64
OmsättningAntal
75,3 876 891

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades