Q2-rapport
75 dagar sedan‧31min
4,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,43 %
Direktavk.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
1 087
Sälj
Antal
1 607
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
79,34VWAP
Lägst
78,48OmsättningAntal
26,4 334 485
VWAP
Högst
79,34Lägst
78,48OmsättningAntal
26,4 334 485
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 5 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 31 juli | |
2025 Årsstämma | 14 maj | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2024 Årsrapport | 20 mars | |
2024 Q4-rapport | 14 mars |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 2 okt.·🚗 Inuti BMW: Neue Klasse & EV-rampen Tillbringade tid på BMW:s huvudkontor idag. Här är vad som stack ut från djupdykningen i deras strategi och teknikfärdplan: ⚡ Neue Klasse (2026): nästa generations elbilsplattform med cylindriska Gen6-batterier: längre räckvidd, snabbare laddning, lägre kostnad. Fem nya batterimonteringsfabriker under uppbyggnad. 📈 Försäljningsramp: Elbilar står redan för 26,4 % av försäljningen (H1’25, +15,7 %). Mål: >50 % av den globala försäljningen år 2030. Takten beror starkt på reglering och regionala skattelättnader. 🔋 Batteriekonomi: batteripaket = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av paketet; råmaterial = 80 % av cellkostnaden. Marginalparitet förväntas när Gen6 är helt rampad, men ingen tidpunkt ännu för produktionskostnadsparitet. 🌍 Utmaning i leveranskedjan: "lokalt för lokalt" fungerar för bilar, inte för batterier. Stort beroende av kinesiska leverantörer är fortfarande en strukturell risk. 🛠️ “Maacht of Choice”: BMW fortsätter att leverera förbränningsfordon, hybridhybrider (PHEV), bränsleceller (BEV) och kommer att lägga till vätgasbränsleceller (2028). Problem: infrastrukturförseningar. 🧠 Digital strategi med 3 pelare: ultimat UX, perfekt assistans, alltid uppkopplad. Största OTA-kapabla flottan i världen: 10+ miljoner bilar. 🕹️ Körning och förarplats: Ny panoramabild från stolpe till stolpe + 3D HUD. iDrive borta; multifunktionsratt istället (“händerna på ratten, ögonen på vägen”). 🤖 Självkörande: Nivå 2 upp till 130 km/h, nivå 3 kommer. Partners: Mobileye (nuvarande), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa släpar efter med godkännanden. 💡 Zonarkitektur: Neue Klasse introducerar 4 “superhjärnor”, vilket minskar kablage med 600 m, vilket minskar kostnader och vikt. ⚔️ Konkurrenstryck: Kinesiska elbilar rör sig uppåt på marknaden. BMW jonglerar tullar, energikostnader, regleringar och facklig dynamik för att ligga steget före. BMW:s satsning är tydlig: Neue Klasse + Gen6-batterier som vändpunkt. Exekveringsrisken ligger i råvarukostnader, exponering i leveranskedjan och hastigheten på konsument-/regleringsimplementering.
- 17 sep.·Såg den nya klassen i verkligheten. Såg riktigt bra ut. Fin balans inuti och utvändigt. Saker måste bli bättre här i framtiden. :-) Min nästa bil. :-) Tittade även på nya Mercedes GLC och den såg inte så bra ut. Den såg 10 år gammal ut på utsidan, och alldeles för mycket vindruta på insidan.2 okt.·Har du fått en smak av BMW-aktier?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
75 dagar sedan‧31min
4,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,43 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 2 okt.·🚗 Inuti BMW: Neue Klasse & EV-rampen Tillbringade tid på BMW:s huvudkontor idag. Här är vad som stack ut från djupdykningen i deras strategi och teknikfärdplan: ⚡ Neue Klasse (2026): nästa generations elbilsplattform med cylindriska Gen6-batterier: längre räckvidd, snabbare laddning, lägre kostnad. Fem nya batterimonteringsfabriker under uppbyggnad. 📈 Försäljningsramp: Elbilar står redan för 26,4 % av försäljningen (H1’25, +15,7 %). Mål: >50 % av den globala försäljningen år 2030. Takten beror starkt på reglering och regionala skattelättnader. 🔋 Batteriekonomi: batteripaket = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av paketet; råmaterial = 80 % av cellkostnaden. Marginalparitet förväntas när Gen6 är helt rampad, men ingen tidpunkt ännu för produktionskostnadsparitet. 🌍 Utmaning i leveranskedjan: "lokalt för lokalt" fungerar för bilar, inte för batterier. Stort beroende av kinesiska leverantörer är fortfarande en strukturell risk. 🛠️ “Maacht of Choice”: BMW fortsätter att leverera förbränningsfordon, hybridhybrider (PHEV), bränsleceller (BEV) och kommer att lägga till vätgasbränsleceller (2028). Problem: infrastrukturförseningar. 🧠 Digital strategi med 3 pelare: ultimat UX, perfekt assistans, alltid uppkopplad. Största OTA-kapabla flottan i världen: 10+ miljoner bilar. 🕹️ Körning och förarplats: Ny panoramabild från stolpe till stolpe + 3D HUD. iDrive borta; multifunktionsratt istället (“händerna på ratten, ögonen på vägen”). 🤖 Självkörande: Nivå 2 upp till 130 km/h, nivå 3 kommer. Partners: Mobileye (nuvarande), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa släpar efter med godkännanden. 💡 Zonarkitektur: Neue Klasse introducerar 4 “superhjärnor”, vilket minskar kablage med 600 m, vilket minskar kostnader och vikt. ⚔️ Konkurrenstryck: Kinesiska elbilar rör sig uppåt på marknaden. BMW jonglerar tullar, energikostnader, regleringar och facklig dynamik för att ligga steget före. BMW:s satsning är tydlig: Neue Klasse + Gen6-batterier som vändpunkt. Exekveringsrisken ligger i råvarukostnader, exponering i leveranskedjan och hastigheten på konsument-/regleringsimplementering.
- 17 sep.·Såg den nya klassen i verkligheten. Såg riktigt bra ut. Fin balans inuti och utvändigt. Saker måste bli bättre här i framtiden. :-) Min nästa bil. :-) Tittade även på nya Mercedes GLC och den såg inte så bra ut. Den såg 10 år gammal ut på utsidan, och alldeles för mycket vindruta på insidan.2 okt.·Har du fått en smak av BMW-aktier?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 087
Sälj
Antal
1 607
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
79,34VWAP
Lägst
78,48OmsättningAntal
26,4 334 485
VWAP
Högst
79,34Lägst
78,48OmsättningAntal
26,4 334 485
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 5 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 31 juli | |
2025 Årsstämma | 14 maj | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2024 Årsrapport | 20 mars | |
2024 Q4-rapport | 14 mars |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
75 dagar sedan‧31min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 5 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 31 juli | |
2025 Årsstämma | 14 maj | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2024 Årsrapport | 20 mars | |
2024 Q4-rapport | 14 mars |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
4,30 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,43 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 2 okt.·🚗 Inuti BMW: Neue Klasse & EV-rampen Tillbringade tid på BMW:s huvudkontor idag. Här är vad som stack ut från djupdykningen i deras strategi och teknikfärdplan: ⚡ Neue Klasse (2026): nästa generations elbilsplattform med cylindriska Gen6-batterier: längre räckvidd, snabbare laddning, lägre kostnad. Fem nya batterimonteringsfabriker under uppbyggnad. 📈 Försäljningsramp: Elbilar står redan för 26,4 % av försäljningen (H1’25, +15,7 %). Mål: >50 % av den globala försäljningen år 2030. Takten beror starkt på reglering och regionala skattelättnader. 🔋 Batteriekonomi: batteripaket = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av paketet; råmaterial = 80 % av cellkostnaden. Marginalparitet förväntas när Gen6 är helt rampad, men ingen tidpunkt ännu för produktionskostnadsparitet. 🌍 Utmaning i leveranskedjan: "lokalt för lokalt" fungerar för bilar, inte för batterier. Stort beroende av kinesiska leverantörer är fortfarande en strukturell risk. 🛠️ “Maacht of Choice”: BMW fortsätter att leverera förbränningsfordon, hybridhybrider (PHEV), bränsleceller (BEV) och kommer att lägga till vätgasbränsleceller (2028). Problem: infrastrukturförseningar. 🧠 Digital strategi med 3 pelare: ultimat UX, perfekt assistans, alltid uppkopplad. Största OTA-kapabla flottan i världen: 10+ miljoner bilar. 🕹️ Körning och förarplats: Ny panoramabild från stolpe till stolpe + 3D HUD. iDrive borta; multifunktionsratt istället (“händerna på ratten, ögonen på vägen”). 🤖 Självkörande: Nivå 2 upp till 130 km/h, nivå 3 kommer. Partners: Mobileye (nuvarande), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa släpar efter med godkännanden. 💡 Zonarkitektur: Neue Klasse introducerar 4 “superhjärnor”, vilket minskar kablage med 600 m, vilket minskar kostnader och vikt. ⚔️ Konkurrenstryck: Kinesiska elbilar rör sig uppåt på marknaden. BMW jonglerar tullar, energikostnader, regleringar och facklig dynamik för att ligga steget före. BMW:s satsning är tydlig: Neue Klasse + Gen6-batterier som vändpunkt. Exekveringsrisken ligger i råvarukostnader, exponering i leveranskedjan och hastigheten på konsument-/regleringsimplementering.
- 17 sep.·Såg den nya klassen i verkligheten. Såg riktigt bra ut. Fin balans inuti och utvändigt. Saker måste bli bättre här i framtiden. :-) Min nästa bil. :-) Tittade även på nya Mercedes GLC och den såg inte så bra ut. Den såg 10 år gammal ut på utsidan, och alldeles för mycket vindruta på insidan.2 okt.·Har du fått en smak av BMW-aktier?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 087
Sälj
Antal
1 607
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
79,34VWAP
Lägst
78,48OmsättningAntal
26,4 334 485
VWAP
Högst
79,34Lägst
78,48OmsättningAntal
26,4 334 485
Mäklarstatistik
Ingen data hittades