Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Adobe

Adobe

343,40USD
+3,04% (+10,14)
Vid stängning
+0,16% (+0,55)
343,95Efterhandel
343,95
+0,16% (+0,55)
Efterhandel
343,40USD
+3,04% (+10,14)
Vid stängning
+0,16% (+0,55)
343,95Efterhandel
343,95USD
+0,16% (+0,55)
Efterhandel
Högst344,20
Lägst334,39
Omsättning
771,7 MUSD

Adobe

Adobe

343,40USD
+3,04% (+10,14)
Vid stängning
+0,16% (+0,55)
343,95Efterhandel
343,95
+0,16% (+0,55)
Efterhandel
343,40USD
+3,04% (+10,14)
Vid stängning
+0,16% (+0,55)
343,95Efterhandel
343,95USD
+0,16% (+0,55)
Efterhandel
Högst344,20
Lägst334,39
Omsättning
771,7 MUSD

Adobe

Adobe

343,40USD
+3,04% (+10,14)
Vid stängning
+0,16% (+0,55)
343,95Efterhandel
343,95
+0,16% (+0,55)
Efterhandel
343,40USD
+3,04% (+10,14)
Vid stängning
+0,16% (+0,55)
343,95Efterhandel
343,95USD
+0,16% (+0,55)
Efterhandel
Högst344,20
Lägst334,39
Omsättning
771,7 MUSD
Q3-rapport
39 dagar sedan1t 7min
0,0063 USD/aktie
Senaste utdelning

Orderdjup

Antal
Köp
205
Sälj
Antal
13

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
344,2
VWAP
341,57
Lägst
334,39
OmsättningAntal
771,7 3 563 842
VWAP
341,57
Högst
344,2
Lägst
334,39
OmsättningAntal
771,7 3 563 842

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport11 sep.
2025 Q2-rapport12 juni
2025 Årsstämma22 apr.
2025 Q1-rapport12 mars
2024 Årsrapport13 jan.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Äntligen grönt
  • 16 okt. · Ändrad
    ·
    16 okt. · Ändrad
    ·
    Efter att ha tagit ett litet dyk i aktien kan jag inte hitta många goda skäl att försvara ett fall på nästan 40 % på ungefär ett år. Räkenskapskvartal 3 - de överträffade förväntningarna Vinst per aktie 5,31 USD (5,18 USD). Under kvartal 2 - justerad vinst 5,06 USD, intäkter 5,87 USD (höjda helårsutsikter). Från digitala medier, en viktig drivkraft, har haft tillväxt på flera nivåer (11 %) jämfört med föregående år i vissa håll. Marginalerna är också solida - rörelsemarginal för kvartal 3 på 46,3 %. Jag tror att fallet är överdrivet och baseras på en allmän rädsla för att Adobe inte kommer att kunna hålla jämna steg med den AI-relaterade intäktsutvecklingen. Det finns inget som tyder på det hittills, och det finns också stark konkurrens med Canva och OpenAI/Google inom detta segment. Jag slår vad om att Adobe Firefly också följer efter i detta segment - och det verkar som att nästan alla analytiker tror att fallet är överdrivet. Men återigen, det är marknaden som avgör vart vi går...
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag är ingen självutnämnd expert på Adobe och deras produkter och utveckling jämfört med deras konkurrenter. Men jag tycker att Chatgpt är lite bättre att ha att göra med – här är delar av svaret, det skulle bli lite mycket om allt skulle återges här: ------ Adobe har anammat flera nya gränssnitt och expanderat till webb, mobil och iPad för sina flaggskeppsappar: till exempel finns Photoshop och Illustrator nu även tillgängliga i webbversioner och på iPad. De har lagt till många AI-drivna funktioner: t.ex. generativa verktyg för "ta bort objekt", "borttagning av distraktioner" i bildredigering. Abonnemangen och priserna har också ändrats, särskilt för företagsanvändning och teamplaner: t.ex. nya "Generativa krediter", ändringar i Creative Cloud for Teams. De har också förbättrat sina företags- och marknadsföringsverktyg: t.ex. nya uppdateringar för "Varumärkesportalen" under Adobe Experience Manager. Teknologisk anpassning Adobe har ett starkt ekosystem och en lång historia, vilket ger dem en fördel (användare är vana vid deras verktyg, ekosystemet är integrerat). Samtidigt är de medvetna om AI-skiftet: de har investerat i AI-verktyg och positionerar sig för det (men med utmaningar). Adobe kan i stort sett hålla jämna steg med utvecklingen och lägga till nya tekniker, plattformar och funktioner som håller dem relevanta. Men – nej, de är inte obestridliga ledare inom alla områden: De måste försvara sin position mot mer specialiserade/nya aktörer. De måste balansera investeringar (särskilt inom AI) mot intäktstillväxt och lönsamhet. De står inför risken att användare byter till billigare eller mer specialiserade verktyg, eller till verktyg som är lättare att lära sig. Har produkterna förändrats? Ja – många nya funktioner, plattformar, AI-verktyg, mobil/webb. Håller de med tekniskt? Ja – de anammar AI, moln, mobil, samarbete, företagsfunktioner. Kan de slå sina konkurrenter? Delvis – de har styrka och position, men står inför ökad konkurrens och teknisk risk. Användarrecensioner? Blandade – många nöjda, men också missnöjda med pris, licenser, användarupplevelse. Adobe har ett starkt ekosystem och en lång historia, vilket ger dem en fördel (användarna är vana vid deras verktyg, ekosystemet är integrerat). Samtidigt är de medvetna om AI-skiftet: De har investerat i AI-verktyg och positionerar sig för det (men med utmaningar). ----- Jag är övertygad om att Adobe hänger med i den här kapplöpningen, det finns stark konkurrens, men det är bra för då vässar man sina färdigheter. Man ska inte avskriva någon än. Man ska också komma ihåg att det finns plats för fler företag inom det här segmentet som kommer att växa under de kommande åren.
  • 15 okt.
    ·
    15 okt.
    ·
    De två tidigare lägsta noteringarna i mars och augusti var 340 och 334, nu är priset där igen. Jag tror inte att det kommer att falla mycket mer, kanske marginellt. Jag förväntar mig att många andra tittar på det tekniska och tänker sitt, det här är också ett solitt företag med bra intäkter. Jag väntar inte på att det ska vända, det finns inte så mycket risk här nu, tror jag. Säker handel (som på Finn.no).
    16 okt.
    16 okt.
    Visa ord, min vän
  • 14 okt.
    ·
    14 okt.
    ·
    Blir galen av den här 📈🙌
    14 okt.
    14 okt.
    Ge det tid! Det vänder!
  • 13 okt.
    ·
    13 okt.
    ·
    Löjligt att detta fortsätter att minska! Undervärderad aktie i mina ögon, funderar på att köpa.
    15 okt.
    15 okt.
    När marknaden inser att AI inte gör Adobe till en förlorare utan ökar sina vinster tack vare det. Så kommer Adobe att gå upp, ge bolaget 2 kvartal till .
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
39 dagar sedan1t 7min
0,0063 USD/aktie
Senaste utdelning

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Äntligen grönt
  • 16 okt. · Ändrad
    ·
    16 okt. · Ändrad
    ·
    Efter att ha tagit ett litet dyk i aktien kan jag inte hitta många goda skäl att försvara ett fall på nästan 40 % på ungefär ett år. Räkenskapskvartal 3 - de överträffade förväntningarna Vinst per aktie 5,31 USD (5,18 USD). Under kvartal 2 - justerad vinst 5,06 USD, intäkter 5,87 USD (höjda helårsutsikter). Från digitala medier, en viktig drivkraft, har haft tillväxt på flera nivåer (11 %) jämfört med föregående år i vissa håll. Marginalerna är också solida - rörelsemarginal för kvartal 3 på 46,3 %. Jag tror att fallet är överdrivet och baseras på en allmän rädsla för att Adobe inte kommer att kunna hålla jämna steg med den AI-relaterade intäktsutvecklingen. Det finns inget som tyder på det hittills, och det finns också stark konkurrens med Canva och OpenAI/Google inom detta segment. Jag slår vad om att Adobe Firefly också följer efter i detta segment - och det verkar som att nästan alla analytiker tror att fallet är överdrivet. Men återigen, det är marknaden som avgör vart vi går...
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag är ingen självutnämnd expert på Adobe och deras produkter och utveckling jämfört med deras konkurrenter. Men jag tycker att Chatgpt är lite bättre att ha att göra med – här är delar av svaret, det skulle bli lite mycket om allt skulle återges här: ------ Adobe har anammat flera nya gränssnitt och expanderat till webb, mobil och iPad för sina flaggskeppsappar: till exempel finns Photoshop och Illustrator nu även tillgängliga i webbversioner och på iPad. De har lagt till många AI-drivna funktioner: t.ex. generativa verktyg för "ta bort objekt", "borttagning av distraktioner" i bildredigering. Abonnemangen och priserna har också ändrats, särskilt för företagsanvändning och teamplaner: t.ex. nya "Generativa krediter", ändringar i Creative Cloud for Teams. De har också förbättrat sina företags- och marknadsföringsverktyg: t.ex. nya uppdateringar för "Varumärkesportalen" under Adobe Experience Manager. Teknologisk anpassning Adobe har ett starkt ekosystem och en lång historia, vilket ger dem en fördel (användare är vana vid deras verktyg, ekosystemet är integrerat). Samtidigt är de medvetna om AI-skiftet: de har investerat i AI-verktyg och positionerar sig för det (men med utmaningar). Adobe kan i stort sett hålla jämna steg med utvecklingen och lägga till nya tekniker, plattformar och funktioner som håller dem relevanta. Men – nej, de är inte obestridliga ledare inom alla områden: De måste försvara sin position mot mer specialiserade/nya aktörer. De måste balansera investeringar (särskilt inom AI) mot intäktstillväxt och lönsamhet. De står inför risken att användare byter till billigare eller mer specialiserade verktyg, eller till verktyg som är lättare att lära sig. Har produkterna förändrats? Ja – många nya funktioner, plattformar, AI-verktyg, mobil/webb. Håller de med tekniskt? Ja – de anammar AI, moln, mobil, samarbete, företagsfunktioner. Kan de slå sina konkurrenter? Delvis – de har styrka och position, men står inför ökad konkurrens och teknisk risk. Användarrecensioner? Blandade – många nöjda, men också missnöjda med pris, licenser, användarupplevelse. Adobe har ett starkt ekosystem och en lång historia, vilket ger dem en fördel (användarna är vana vid deras verktyg, ekosystemet är integrerat). Samtidigt är de medvetna om AI-skiftet: De har investerat i AI-verktyg och positionerar sig för det (men med utmaningar). ----- Jag är övertygad om att Adobe hänger med i den här kapplöpningen, det finns stark konkurrens, men det är bra för då vässar man sina färdigheter. Man ska inte avskriva någon än. Man ska också komma ihåg att det finns plats för fler företag inom det här segmentet som kommer att växa under de kommande åren.
  • 15 okt.
    ·
    15 okt.
    ·
    De två tidigare lägsta noteringarna i mars och augusti var 340 och 334, nu är priset där igen. Jag tror inte att det kommer att falla mycket mer, kanske marginellt. Jag förväntar mig att många andra tittar på det tekniska och tänker sitt, det här är också ett solitt företag med bra intäkter. Jag väntar inte på att det ska vända, det finns inte så mycket risk här nu, tror jag. Säker handel (som på Finn.no).
    16 okt.
    16 okt.
    Visa ord, min vän
  • 14 okt.
    ·
    14 okt.
    ·
    Blir galen av den här 📈🙌
    14 okt.
    14 okt.
    Ge det tid! Det vänder!
  • 13 okt.
    ·
    13 okt.
    ·
    Löjligt att detta fortsätter att minska! Undervärderad aktie i mina ögon, funderar på att köpa.
    15 okt.
    15 okt.
    När marknaden inser att AI inte gör Adobe till en förlorare utan ökar sina vinster tack vare det. Så kommer Adobe att gå upp, ge bolaget 2 kvartal till .
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
205
Sälj
Antal
13

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
344,2
VWAP
341,57
Lägst
334,39
OmsättningAntal
771,7 3 563 842
VWAP
341,57
Högst
344,2
Lägst
334,39
OmsättningAntal
771,7 3 563 842

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport11 sep.
2025 Q2-rapport12 juni
2025 Årsstämma22 apr.
2025 Q1-rapport12 mars
2024 Årsrapport13 jan.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
39 dagar sedan1t 7min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport11 sep.
2025 Q2-rapport12 juni
2025 Årsstämma22 apr.
2025 Q1-rapport12 mars
2024 Årsrapport13 jan.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

0,0063 USD/aktie
Senaste utdelning

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Äntligen grönt
  • 16 okt. · Ändrad
    ·
    16 okt. · Ändrad
    ·
    Efter att ha tagit ett litet dyk i aktien kan jag inte hitta många goda skäl att försvara ett fall på nästan 40 % på ungefär ett år. Räkenskapskvartal 3 - de överträffade förväntningarna Vinst per aktie 5,31 USD (5,18 USD). Under kvartal 2 - justerad vinst 5,06 USD, intäkter 5,87 USD (höjda helårsutsikter). Från digitala medier, en viktig drivkraft, har haft tillväxt på flera nivåer (11 %) jämfört med föregående år i vissa håll. Marginalerna är också solida - rörelsemarginal för kvartal 3 på 46,3 %. Jag tror att fallet är överdrivet och baseras på en allmän rädsla för att Adobe inte kommer att kunna hålla jämna steg med den AI-relaterade intäktsutvecklingen. Det finns inget som tyder på det hittills, och det finns också stark konkurrens med Canva och OpenAI/Google inom detta segment. Jag slår vad om att Adobe Firefly också följer efter i detta segment - och det verkar som att nästan alla analytiker tror att fallet är överdrivet. Men återigen, det är marknaden som avgör vart vi går...
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag är ingen självutnämnd expert på Adobe och deras produkter och utveckling jämfört med deras konkurrenter. Men jag tycker att Chatgpt är lite bättre att ha att göra med – här är delar av svaret, det skulle bli lite mycket om allt skulle återges här: ------ Adobe har anammat flera nya gränssnitt och expanderat till webb, mobil och iPad för sina flaggskeppsappar: till exempel finns Photoshop och Illustrator nu även tillgängliga i webbversioner och på iPad. De har lagt till många AI-drivna funktioner: t.ex. generativa verktyg för "ta bort objekt", "borttagning av distraktioner" i bildredigering. Abonnemangen och priserna har också ändrats, särskilt för företagsanvändning och teamplaner: t.ex. nya "Generativa krediter", ändringar i Creative Cloud for Teams. De har också förbättrat sina företags- och marknadsföringsverktyg: t.ex. nya uppdateringar för "Varumärkesportalen" under Adobe Experience Manager. Teknologisk anpassning Adobe har ett starkt ekosystem och en lång historia, vilket ger dem en fördel (användare är vana vid deras verktyg, ekosystemet är integrerat). Samtidigt är de medvetna om AI-skiftet: de har investerat i AI-verktyg och positionerar sig för det (men med utmaningar). Adobe kan i stort sett hålla jämna steg med utvecklingen och lägga till nya tekniker, plattformar och funktioner som håller dem relevanta. Men – nej, de är inte obestridliga ledare inom alla områden: De måste försvara sin position mot mer specialiserade/nya aktörer. De måste balansera investeringar (särskilt inom AI) mot intäktstillväxt och lönsamhet. De står inför risken att användare byter till billigare eller mer specialiserade verktyg, eller till verktyg som är lättare att lära sig. Har produkterna förändrats? Ja – många nya funktioner, plattformar, AI-verktyg, mobil/webb. Håller de med tekniskt? Ja – de anammar AI, moln, mobil, samarbete, företagsfunktioner. Kan de slå sina konkurrenter? Delvis – de har styrka och position, men står inför ökad konkurrens och teknisk risk. Användarrecensioner? Blandade – många nöjda, men också missnöjda med pris, licenser, användarupplevelse. Adobe har ett starkt ekosystem och en lång historia, vilket ger dem en fördel (användarna är vana vid deras verktyg, ekosystemet är integrerat). Samtidigt är de medvetna om AI-skiftet: De har investerat i AI-verktyg och positionerar sig för det (men med utmaningar). ----- Jag är övertygad om att Adobe hänger med i den här kapplöpningen, det finns stark konkurrens, men det är bra för då vässar man sina färdigheter. Man ska inte avskriva någon än. Man ska också komma ihåg att det finns plats för fler företag inom det här segmentet som kommer att växa under de kommande åren.
  • 15 okt.
    ·
    15 okt.
    ·
    De två tidigare lägsta noteringarna i mars och augusti var 340 och 334, nu är priset där igen. Jag tror inte att det kommer att falla mycket mer, kanske marginellt. Jag förväntar mig att många andra tittar på det tekniska och tänker sitt, det här är också ett solitt företag med bra intäkter. Jag väntar inte på att det ska vända, det finns inte så mycket risk här nu, tror jag. Säker handel (som på Finn.no).
    16 okt.
    16 okt.
    Visa ord, min vän
  • 14 okt.
    ·
    14 okt.
    ·
    Blir galen av den här 📈🙌
    14 okt.
    14 okt.
    Ge det tid! Det vänder!
  • 13 okt.
    ·
    13 okt.
    ·
    Löjligt att detta fortsätter att minska! Undervärderad aktie i mina ögon, funderar på att köpa.
    15 okt.
    15 okt.
    När marknaden inser att AI inte gör Adobe till en förlorare utan ökar sina vinster tack vare det. Så kommer Adobe att gå upp, ge bolaget 2 kvartal till .
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
205
Sälj
Antal
13

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
344,2
VWAP
341,57
Lägst
334,39
OmsättningAntal
771,7 3 563 842
VWAP
341,57
Högst
344,2
Lägst
334,39
OmsättningAntal
771,7 3 563 842

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades