Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Adobe

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Adobe

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Adobe

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q2-rapport
1 dag sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q3-rapport
10 sep.
Tidigare händelser
2026 Q2-rapport
11 juni
Årsstämma 2026
15 apr.
2026 Q1-rapport
12 mars
2025 Q4-rapport
10 dec. 2025
2025 Q3-rapport
11 sep. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 8 min sen
    ·
    för 8 min sen
    ·
    323 GAV - några tankar om vi kommer att se dessa siffror igen under de närmaste 18 månaderna?
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag har verkligen njutit på sistone av att läsa kommentarerna här som är i vantro över priset. Jag är själv en hel del procent negativ så tro inte att jag njuter på någons bekostnad. Jag ser inget annat att göra än att köpa lite mer. Att läsa vantro kommentarer är egentligen inte lämpligt som aktieanalys så ni borde göra er egen analys.
  • för 4 tim sedan
    för 4 tim sedan
    Kan inte fatta att folk som håller denna aktien, väljer att sälja nu, till följ av en grym rapport 😂
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Rabatt på skatten om man säljer nu
  • för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Löjlig reaktion från marknaden. Kommer att köpa mer.
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Det är nog en del högre volym i efter/förhandeln, men igen så är min slutsats att här hoppar många på och säljer i panik, samt SL utlöses strax under 200. Dessutom köper Adobe tillbaka aktier för 25mrd usd. Det blir några extra aktier på dessa nivåer iallafall. Jag tror vi bevittnar en liten wash out och förhoppningsvis så får vi hoppas någon börjar köpa igen runt 200 och som gör att vi slutar lite högre för dagen. Men igen, gör egna bedömningar.
  • för 6 tim sedan
    för 6 tim sedan
    Delar mina tankar om Adobes Q2 rapport. Ännu en bra rapport från Adobe. Totala omsättningen ökade 12% Y/Y rensat för valutaeffekter. Det är en accelererande tillväxt jämfört med tidigare år då genomsnittet varit cirka 10%. Det finns fortfarande ingenting som tyder på att Adobe förlorar kunder till AI-bolagen. Det finns snarare tydliga tecken på att deras AI-satsningar leder till verkliga resultat. Deras samarbeten med AI-bolagen har över tid bara blivit djupare, och det har blivit ännu tydligare för mig att dessa bolag (Google, Microsoft, OpenAi, Anthropic) inte kommer försöka konkurrera direkt med Adobe. Istället kommer bolagen samarbeta och dra nytta av bolagens redan existerande ekosystem. Adobes egna AI modell Firefly ökade ARR (årliga återkommande intäkter) med 50% jämfört med föregående kvartal. Deras AI-first erbjudanden generar nu cirka 500 miljoner ARR, vilket inte är betydande givet bolagets totala omsättning på cirka 26 miljarder, men det visar i alla fall att kunder faktiskt betalar för dessa tjänster. Kom ihåg att denna siffra var 0 för bara några kvartal sedan. Adobe gör en tydlig satsning på sitt freemium-erbjudande. Månatligt aktiva användare inom Acrobat och Express ökade från 700 miljoner till 850 Y/Y. Det är alltså en ökning med 150 miljoner användare, eller cirka 21% på endast ett år. Det är ganska otroligt. Majoriteten av dessa kunder är ännu inte betalande kunder, men det är ett sätt för Adobe att bygga lojalitet och vana hos användarna. När användarna väl har börjat använda Adobes gratiserbjudanden är det lättare för dem att gå över till en tjänst som kostar pengar. ARR inom Adobe Express, deras gratistjänst som konkurrerar mer direkt med Canva, ökade med 20% från Q1 till Q2. Jag tycker det visar att denna nya freemium modell faktiskt leder till betalande kunder. Lednigen väljer att skjuta fram planerade prishöjningar för sina Creative Cloud-tjänster, som Photoshop, Premiere Pro, Lightroom, etc. Jag gissar att de väljer att göra detta för att inte skapa dålig PR i en fas då bolaget behöver lägga mycket fokus på att anskaffa nya kunder. De vill inte skrämma iväg potentiella kunder. Det känns rimligt. Man kan se denna förskjutning av prishöjningar som en investering, vilket på kort sikt tynger ned vinsttillväxten men på lång sikt förhoppningsvis leder till betydligt fler betalande kunder och bättre lönsamhet. Ledningen lät väldigt säkra på detta beslut i earnings call. Adobe köpte tillbaka 8,5 miljoner aktier för cirka 2 miljarder under kvartalet, men då får man tänka på att de även hade en utgift på 1,6 miljarder för köpet av Semrush. Kommande kvartal kommer Adobe inte ha några utgifter relaterade till förvärv. Det öppnar upp för större återköp. De har 27 miljarder i bemyndigande att köpa tillbaka aktier för och nämnde på earnings call att de avser fortsätta köpa tillbaka aktier. Bolaget har nu cirka 395 miljoner utestående aktier. Priset i efterhandeln är cirka 206 dollar, vilket ger ett börsvärde på ~81 miljarder. Vi får se var aktiekursen landar under ordinarie handel, men så länge börsvärdet befinner sig under 130 miljarder nånting så skapar återköpen väldigt mycket värde. Det är alltså öppet mål för ledningen just nu. Bara fortsätt köpa tillbaka aktier så blir det bra. CFO slutar, vilket nu innebär att både CEO och CFO-positionerna behöver ersättare. Ganska bisarrt, men så ser det ut. Jag är dock inte speciellt oroad. CEO Shantanu Narayen fortsätter ha en aktiv roll som styrelseordförande, och finanschefens inhoppare Steve Day har varit på Adobe i 20 år. Jag gillade förra finanschefen Dan Durn, så lite tråkigt är det, men så länge återköpen fortsätter är jag nöjd!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q2-rapport
1 dag sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 8 min sen
    ·
    för 8 min sen
    ·
    323 GAV - några tankar om vi kommer att se dessa siffror igen under de närmaste 18 månaderna?
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag har verkligen njutit på sistone av att läsa kommentarerna här som är i vantro över priset. Jag är själv en hel del procent negativ så tro inte att jag njuter på någons bekostnad. Jag ser inget annat att göra än att köpa lite mer. Att läsa vantro kommentarer är egentligen inte lämpligt som aktieanalys så ni borde göra er egen analys.
  • för 4 tim sedan
    för 4 tim sedan
    Kan inte fatta att folk som håller denna aktien, väljer att sälja nu, till följ av en grym rapport 😂
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Rabatt på skatten om man säljer nu
  • för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Löjlig reaktion från marknaden. Kommer att köpa mer.
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Det är nog en del högre volym i efter/förhandeln, men igen så är min slutsats att här hoppar många på och säljer i panik, samt SL utlöses strax under 200. Dessutom köper Adobe tillbaka aktier för 25mrd usd. Det blir några extra aktier på dessa nivåer iallafall. Jag tror vi bevittnar en liten wash out och förhoppningsvis så får vi hoppas någon börjar köpa igen runt 200 och som gör att vi slutar lite högre för dagen. Men igen, gör egna bedömningar.
  • för 6 tim sedan
    för 6 tim sedan
    Delar mina tankar om Adobes Q2 rapport. Ännu en bra rapport från Adobe. Totala omsättningen ökade 12% Y/Y rensat för valutaeffekter. Det är en accelererande tillväxt jämfört med tidigare år då genomsnittet varit cirka 10%. Det finns fortfarande ingenting som tyder på att Adobe förlorar kunder till AI-bolagen. Det finns snarare tydliga tecken på att deras AI-satsningar leder till verkliga resultat. Deras samarbeten med AI-bolagen har över tid bara blivit djupare, och det har blivit ännu tydligare för mig att dessa bolag (Google, Microsoft, OpenAi, Anthropic) inte kommer försöka konkurrera direkt med Adobe. Istället kommer bolagen samarbeta och dra nytta av bolagens redan existerande ekosystem. Adobes egna AI modell Firefly ökade ARR (årliga återkommande intäkter) med 50% jämfört med föregående kvartal. Deras AI-first erbjudanden generar nu cirka 500 miljoner ARR, vilket inte är betydande givet bolagets totala omsättning på cirka 26 miljarder, men det visar i alla fall att kunder faktiskt betalar för dessa tjänster. Kom ihåg att denna siffra var 0 för bara några kvartal sedan. Adobe gör en tydlig satsning på sitt freemium-erbjudande. Månatligt aktiva användare inom Acrobat och Express ökade från 700 miljoner till 850 Y/Y. Det är alltså en ökning med 150 miljoner användare, eller cirka 21% på endast ett år. Det är ganska otroligt. Majoriteten av dessa kunder är ännu inte betalande kunder, men det är ett sätt för Adobe att bygga lojalitet och vana hos användarna. När användarna väl har börjat använda Adobes gratiserbjudanden är det lättare för dem att gå över till en tjänst som kostar pengar. ARR inom Adobe Express, deras gratistjänst som konkurrerar mer direkt med Canva, ökade med 20% från Q1 till Q2. Jag tycker det visar att denna nya freemium modell faktiskt leder till betalande kunder. Lednigen väljer att skjuta fram planerade prishöjningar för sina Creative Cloud-tjänster, som Photoshop, Premiere Pro, Lightroom, etc. Jag gissar att de väljer att göra detta för att inte skapa dålig PR i en fas då bolaget behöver lägga mycket fokus på att anskaffa nya kunder. De vill inte skrämma iväg potentiella kunder. Det känns rimligt. Man kan se denna förskjutning av prishöjningar som en investering, vilket på kort sikt tynger ned vinsttillväxten men på lång sikt förhoppningsvis leder till betydligt fler betalande kunder och bättre lönsamhet. Ledningen lät väldigt säkra på detta beslut i earnings call. Adobe köpte tillbaka 8,5 miljoner aktier för cirka 2 miljarder under kvartalet, men då får man tänka på att de även hade en utgift på 1,6 miljarder för köpet av Semrush. Kommande kvartal kommer Adobe inte ha några utgifter relaterade till förvärv. Det öppnar upp för större återköp. De har 27 miljarder i bemyndigande att köpa tillbaka aktier för och nämnde på earnings call att de avser fortsätta köpa tillbaka aktier. Bolaget har nu cirka 395 miljoner utestående aktier. Priset i efterhandeln är cirka 206 dollar, vilket ger ett börsvärde på ~81 miljarder. Vi får se var aktiekursen landar under ordinarie handel, men så länge börsvärdet befinner sig under 130 miljarder nånting så skapar återköpen väldigt mycket värde. Det är alltså öppet mål för ledningen just nu. Bara fortsätt köpa tillbaka aktier så blir det bra. CFO slutar, vilket nu innebär att både CEO och CFO-positionerna behöver ersättare. Ganska bisarrt, men så ser det ut. Jag är dock inte speciellt oroad. CEO Shantanu Narayen fortsätter ha en aktiv roll som styrelseordförande, och finanschefens inhoppare Steve Day har varit på Adobe i 20 år. Jag gillade förra finanschefen Dan Durn, så lite tråkigt är det, men så länge återköpen fortsätter är jag nöjd!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q3-rapport
10 sep.
Tidigare händelser
2026 Q2-rapport
11 juni
Årsstämma 2026
15 apr.
2026 Q1-rapport
12 mars
2025 Q4-rapport
10 dec. 2025
2025 Q3-rapport
11 sep. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q2-rapport
1 dag sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q3-rapport
10 sep.
Tidigare händelser
2026 Q2-rapport
11 juni
Årsstämma 2026
15 apr.
2026 Q1-rapport
12 mars
2025 Q4-rapport
10 dec. 2025
2025 Q3-rapport
11 sep. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 8 min sen
    ·
    för 8 min sen
    ·
    323 GAV - några tankar om vi kommer att se dessa siffror igen under de närmaste 18 månaderna?
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag har verkligen njutit på sistone av att läsa kommentarerna här som är i vantro över priset. Jag är själv en hel del procent negativ så tro inte att jag njuter på någons bekostnad. Jag ser inget annat att göra än att köpa lite mer. Att läsa vantro kommentarer är egentligen inte lämpligt som aktieanalys så ni borde göra er egen analys.
  • för 4 tim sedan
    för 4 tim sedan
    Kan inte fatta att folk som håller denna aktien, väljer att sälja nu, till följ av en grym rapport 😂
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Rabatt på skatten om man säljer nu
  • för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Löjlig reaktion från marknaden. Kommer att köpa mer.
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Det är nog en del högre volym i efter/förhandeln, men igen så är min slutsats att här hoppar många på och säljer i panik, samt SL utlöses strax under 200. Dessutom köper Adobe tillbaka aktier för 25mrd usd. Det blir några extra aktier på dessa nivåer iallafall. Jag tror vi bevittnar en liten wash out och förhoppningsvis så får vi hoppas någon börjar köpa igen runt 200 och som gör att vi slutar lite högre för dagen. Men igen, gör egna bedömningar.
  • för 6 tim sedan
    för 6 tim sedan
    Delar mina tankar om Adobes Q2 rapport. Ännu en bra rapport från Adobe. Totala omsättningen ökade 12% Y/Y rensat för valutaeffekter. Det är en accelererande tillväxt jämfört med tidigare år då genomsnittet varit cirka 10%. Det finns fortfarande ingenting som tyder på att Adobe förlorar kunder till AI-bolagen. Det finns snarare tydliga tecken på att deras AI-satsningar leder till verkliga resultat. Deras samarbeten med AI-bolagen har över tid bara blivit djupare, och det har blivit ännu tydligare för mig att dessa bolag (Google, Microsoft, OpenAi, Anthropic) inte kommer försöka konkurrera direkt med Adobe. Istället kommer bolagen samarbeta och dra nytta av bolagens redan existerande ekosystem. Adobes egna AI modell Firefly ökade ARR (årliga återkommande intäkter) med 50% jämfört med föregående kvartal. Deras AI-first erbjudanden generar nu cirka 500 miljoner ARR, vilket inte är betydande givet bolagets totala omsättning på cirka 26 miljarder, men det visar i alla fall att kunder faktiskt betalar för dessa tjänster. Kom ihåg att denna siffra var 0 för bara några kvartal sedan. Adobe gör en tydlig satsning på sitt freemium-erbjudande. Månatligt aktiva användare inom Acrobat och Express ökade från 700 miljoner till 850 Y/Y. Det är alltså en ökning med 150 miljoner användare, eller cirka 21% på endast ett år. Det är ganska otroligt. Majoriteten av dessa kunder är ännu inte betalande kunder, men det är ett sätt för Adobe att bygga lojalitet och vana hos användarna. När användarna väl har börjat använda Adobes gratiserbjudanden är det lättare för dem att gå över till en tjänst som kostar pengar. ARR inom Adobe Express, deras gratistjänst som konkurrerar mer direkt med Canva, ökade med 20% från Q1 till Q2. Jag tycker det visar att denna nya freemium modell faktiskt leder till betalande kunder. Lednigen väljer att skjuta fram planerade prishöjningar för sina Creative Cloud-tjänster, som Photoshop, Premiere Pro, Lightroom, etc. Jag gissar att de väljer att göra detta för att inte skapa dålig PR i en fas då bolaget behöver lägga mycket fokus på att anskaffa nya kunder. De vill inte skrämma iväg potentiella kunder. Det känns rimligt. Man kan se denna förskjutning av prishöjningar som en investering, vilket på kort sikt tynger ned vinsttillväxten men på lång sikt förhoppningsvis leder till betydligt fler betalande kunder och bättre lönsamhet. Ledningen lät väldigt säkra på detta beslut i earnings call. Adobe köpte tillbaka 8,5 miljoner aktier för cirka 2 miljarder under kvartalet, men då får man tänka på att de även hade en utgift på 1,6 miljarder för köpet av Semrush. Kommande kvartal kommer Adobe inte ha några utgifter relaterade till förvärv. Det öppnar upp för större återköp. De har 27 miljarder i bemyndigande att köpa tillbaka aktier för och nämnde på earnings call att de avser fortsätta köpa tillbaka aktier. Bolaget har nu cirka 395 miljoner utestående aktier. Priset i efterhandeln är cirka 206 dollar, vilket ger ett börsvärde på ~81 miljarder. Vi får se var aktiekursen landar under ordinarie handel, men så länge börsvärdet befinner sig under 130 miljarder nånting så skapar återköpen väldigt mycket värde. Det är alltså öppet mål för ledningen just nu. Bara fortsätt köpa tillbaka aktier så blir det bra. CFO slutar, vilket nu innebär att både CEO och CFO-positionerna behöver ersättare. Ganska bisarrt, men så ser det ut. Jag är dock inte speciellt oroad. CEO Shantanu Narayen fortsätter ha en aktiv roll som styrelseordförande, och finanschefens inhoppare Steve Day har varit på Adobe i 20 år. Jag gillade förra finanschefen Dan Durn, så lite tråkigt är det, men så länge återköpen fortsätter är jag nöjd!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm