Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,74NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
5,74NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,74NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
5,74NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,74NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
5,74NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Q2-rapport
82 dagar sedan
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,34 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
15 000
Sälj
Antal
71 344

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
28 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport29 aug.
2025 Q2-rapport26 aug.
2024 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Jag har tagit en närmare titt på Jinhui Shipping och samlat mina reflektioner i det senaste inlägget på Nordic Under Radar. 👉 https://www.nordicunderradar.com/p/vol-12-jinhui-shipping-and-transportation Scrolla ned på sidan för att hitta och ladda ner hela PDF-versionen av analysen. Feedback och synpunkter tas tacksamt emot!
    för 45 min sen
    ·
    för 45 min sen
    ·
    För ett företag som detta kan man inte låsa sig vid nyckeltal. Detta företag är finansiellt sett robust och bra. De är i en marknad som har vissa utmaningar, men företaget drivs försvarligt och väl. Mitt största problem med detta företag är dock inte den cykliska marknaden, utan ägarna och ledningen. Detta är ett familjeägt företag som har noll intresse av att öka aktiekursen. De vill driva detta företag så att det går under radarn för PE-fonder och andra större investerare. Anledningen är så enkel att de inte vill lägga resurser på transparens och mer utförliga rapporter. De har ingen avsikt att sälja sig ur företaget, och bryr sig därmed inte om aktiekursen. De är nöjda med steady state, och bryr sig endast om att driva företaget på ett bra sätt. Mitt påstående är förankrat i att de inte: - delar ut stora utdelningar - betalar ut extraordinära utdelningar - kommunicerar angående utdelningspolitik - har ett fast utdelningsprogram - kommunicerar stora avtal eller liknande Allt detta summerar sig till osäkerhet för en investerare. Riskpremien man ska ha för att investera i detta företag blir hög. Därmed kommer inte värderingen att stå i stil med "normala" P/B, P/S nyckeltal. Skulle det dock bli en stor familjekonflikt där de bestämde sig för att sälja hela grejen. Ja, då kunde man ha tjänat några kronor.
  • 12 nov.
    ·
    12 nov.
    ·
    Detta är uppenbarligen en aktie med potential. Nyckeltalen är goda och med signalerna från ledningen (jfr. Senaste rapporten) som uppfattas som en lugn utfasning av flottan med en måttlig upplåning som ger möjlighet att upprätthålla aktieägarnas direktavkastning, även med en fluktuerande fraktmarknad, så verkar driften betydligt mindre utsatt än hos andra börsnoterade peers. Fartygen gör samma jobb som betydligt dyrare och mer "moderna" exemplar, som också kostar mer att driva. Att de skulle drabbas av restriktioner i sina fraktområden verkar också osannolikt. En industriell strategi av den gamla skolan. "Asset play" bidrar positivt till flottförnyelsen. Att aktien är något illikvid ger den kanske ett långsiktigt ägarskap, men med förändringar bland de största aktieägarna som uppsida.
    12 nov.
    ·
    12 nov.
    ·
    Lycka Till oss alla.
  • 5 nov.
    ·
    5 nov.
    ·
    Som en av de billigaste shippingaktierna på Oslo Børs är Jinhui att förundras över. Med 5,4% utdelning (bättre än bankränta), PE 2,02 och PB 0,16 och 45% belåningsgrad hos Nordnet är det inte heller avskräckande utan tvärtom. Kinas diverse konflikter med USA i detta sammanhang borde väl också kunna bli till fördel för Jinhui? Med PB 0,16 skulle den kanske kunna vara/bli en intressant uppköpskandidat. Det finns exempel på "glömda illikvida aktier" som nästan ingen följer plötsligt fångar intresse och stiger kraftigt, vilket gör det spännande att vara långsiktig aktieägare i Jinhui shipping :)
    6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Jag har varit småaktieägare en stund här. En del här på shareville kommer att envist hävda något annat, men jag ser få andra skäl till ett så lågt pb än ledningen. Dvs. marknaden prissätter ledningen kraftigt negativt. Marknaden kommer säkert att ta sig upp någon gång. Kanske vi har tur och ledningen pensionerar sig.
  • 30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Jag funderar starkt på att ta förlusten och investera pengarna i något som faktiskt går smidigt. Det är ett riktigt jobb.
    31 okt.
    ·
    31 okt.
    ·
    Om alla planerar att sticka när kursen lyfter sig lite blir det länge tills kursen lyfter sig...
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
82 dagar sedan
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,34 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Jag har tagit en närmare titt på Jinhui Shipping och samlat mina reflektioner i det senaste inlägget på Nordic Under Radar. 👉 https://www.nordicunderradar.com/p/vol-12-jinhui-shipping-and-transportation Scrolla ned på sidan för att hitta och ladda ner hela PDF-versionen av analysen. Feedback och synpunkter tas tacksamt emot!
    för 45 min sen
    ·
    för 45 min sen
    ·
    För ett företag som detta kan man inte låsa sig vid nyckeltal. Detta företag är finansiellt sett robust och bra. De är i en marknad som har vissa utmaningar, men företaget drivs försvarligt och väl. Mitt största problem med detta företag är dock inte den cykliska marknaden, utan ägarna och ledningen. Detta är ett familjeägt företag som har noll intresse av att öka aktiekursen. De vill driva detta företag så att det går under radarn för PE-fonder och andra större investerare. Anledningen är så enkel att de inte vill lägga resurser på transparens och mer utförliga rapporter. De har ingen avsikt att sälja sig ur företaget, och bryr sig därmed inte om aktiekursen. De är nöjda med steady state, och bryr sig endast om att driva företaget på ett bra sätt. Mitt påstående är förankrat i att de inte: - delar ut stora utdelningar - betalar ut extraordinära utdelningar - kommunicerar angående utdelningspolitik - har ett fast utdelningsprogram - kommunicerar stora avtal eller liknande Allt detta summerar sig till osäkerhet för en investerare. Riskpremien man ska ha för att investera i detta företag blir hög. Därmed kommer inte värderingen att stå i stil med "normala" P/B, P/S nyckeltal. Skulle det dock bli en stor familjekonflikt där de bestämde sig för att sälja hela grejen. Ja, då kunde man ha tjänat några kronor.
  • 12 nov.
    ·
    12 nov.
    ·
    Detta är uppenbarligen en aktie med potential. Nyckeltalen är goda och med signalerna från ledningen (jfr. Senaste rapporten) som uppfattas som en lugn utfasning av flottan med en måttlig upplåning som ger möjlighet att upprätthålla aktieägarnas direktavkastning, även med en fluktuerande fraktmarknad, så verkar driften betydligt mindre utsatt än hos andra börsnoterade peers. Fartygen gör samma jobb som betydligt dyrare och mer "moderna" exemplar, som också kostar mer att driva. Att de skulle drabbas av restriktioner i sina fraktområden verkar också osannolikt. En industriell strategi av den gamla skolan. "Asset play" bidrar positivt till flottförnyelsen. Att aktien är något illikvid ger den kanske ett långsiktigt ägarskap, men med förändringar bland de största aktieägarna som uppsida.
    12 nov.
    ·
    12 nov.
    ·
    Lycka Till oss alla.
  • 5 nov.
    ·
    5 nov.
    ·
    Som en av de billigaste shippingaktierna på Oslo Børs är Jinhui att förundras över. Med 5,4% utdelning (bättre än bankränta), PE 2,02 och PB 0,16 och 45% belåningsgrad hos Nordnet är det inte heller avskräckande utan tvärtom. Kinas diverse konflikter med USA i detta sammanhang borde väl också kunna bli till fördel för Jinhui? Med PB 0,16 skulle den kanske kunna vara/bli en intressant uppköpskandidat. Det finns exempel på "glömda illikvida aktier" som nästan ingen följer plötsligt fångar intresse och stiger kraftigt, vilket gör det spännande att vara långsiktig aktieägare i Jinhui shipping :)
    6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Jag har varit småaktieägare en stund här. En del här på shareville kommer att envist hävda något annat, men jag ser få andra skäl till ett så lågt pb än ledningen. Dvs. marknaden prissätter ledningen kraftigt negativt. Marknaden kommer säkert att ta sig upp någon gång. Kanske vi har tur och ledningen pensionerar sig.
  • 30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Jag funderar starkt på att ta förlusten och investera pengarna i något som faktiskt går smidigt. Det är ett riktigt jobb.
    31 okt.
    ·
    31 okt.
    ·
    Om alla planerar att sticka när kursen lyfter sig lite blir det länge tills kursen lyfter sig...
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
15 000
Sälj
Antal
71 344

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
28 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport29 aug.
2025 Q2-rapport26 aug.
2024 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
82 dagar sedan

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
28 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport29 aug.
2025 Q2-rapport26 aug.
2024 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,34 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Jag har tagit en närmare titt på Jinhui Shipping och samlat mina reflektioner i det senaste inlägget på Nordic Under Radar. 👉 https://www.nordicunderradar.com/p/vol-12-jinhui-shipping-and-transportation Scrolla ned på sidan för att hitta och ladda ner hela PDF-versionen av analysen. Feedback och synpunkter tas tacksamt emot!
    för 45 min sen
    ·
    för 45 min sen
    ·
    För ett företag som detta kan man inte låsa sig vid nyckeltal. Detta företag är finansiellt sett robust och bra. De är i en marknad som har vissa utmaningar, men företaget drivs försvarligt och väl. Mitt största problem med detta företag är dock inte den cykliska marknaden, utan ägarna och ledningen. Detta är ett familjeägt företag som har noll intresse av att öka aktiekursen. De vill driva detta företag så att det går under radarn för PE-fonder och andra större investerare. Anledningen är så enkel att de inte vill lägga resurser på transparens och mer utförliga rapporter. De har ingen avsikt att sälja sig ur företaget, och bryr sig därmed inte om aktiekursen. De är nöjda med steady state, och bryr sig endast om att driva företaget på ett bra sätt. Mitt påstående är förankrat i att de inte: - delar ut stora utdelningar - betalar ut extraordinära utdelningar - kommunicerar angående utdelningspolitik - har ett fast utdelningsprogram - kommunicerar stora avtal eller liknande Allt detta summerar sig till osäkerhet för en investerare. Riskpremien man ska ha för att investera i detta företag blir hög. Därmed kommer inte värderingen att stå i stil med "normala" P/B, P/S nyckeltal. Skulle det dock bli en stor familjekonflikt där de bestämde sig för att sälja hela grejen. Ja, då kunde man ha tjänat några kronor.
  • 12 nov.
    ·
    12 nov.
    ·
    Detta är uppenbarligen en aktie med potential. Nyckeltalen är goda och med signalerna från ledningen (jfr. Senaste rapporten) som uppfattas som en lugn utfasning av flottan med en måttlig upplåning som ger möjlighet att upprätthålla aktieägarnas direktavkastning, även med en fluktuerande fraktmarknad, så verkar driften betydligt mindre utsatt än hos andra börsnoterade peers. Fartygen gör samma jobb som betydligt dyrare och mer "moderna" exemplar, som också kostar mer att driva. Att de skulle drabbas av restriktioner i sina fraktområden verkar också osannolikt. En industriell strategi av den gamla skolan. "Asset play" bidrar positivt till flottförnyelsen. Att aktien är något illikvid ger den kanske ett långsiktigt ägarskap, men med förändringar bland de största aktieägarna som uppsida.
    12 nov.
    ·
    12 nov.
    ·
    Lycka Till oss alla.
  • 5 nov.
    ·
    5 nov.
    ·
    Som en av de billigaste shippingaktierna på Oslo Børs är Jinhui att förundras över. Med 5,4% utdelning (bättre än bankränta), PE 2,02 och PB 0,16 och 45% belåningsgrad hos Nordnet är det inte heller avskräckande utan tvärtom. Kinas diverse konflikter med USA i detta sammanhang borde väl också kunna bli till fördel för Jinhui? Med PB 0,16 skulle den kanske kunna vara/bli en intressant uppköpskandidat. Det finns exempel på "glömda illikvida aktier" som nästan ingen följer plötsligt fångar intresse och stiger kraftigt, vilket gör det spännande att vara långsiktig aktieägare i Jinhui shipping :)
    6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Jag har varit småaktieägare en stund här. En del här på shareville kommer att envist hävda något annat, men jag ser få andra skäl till ett så lågt pb än ledningen. Dvs. marknaden prissätter ledningen kraftigt negativt. Marknaden kommer säkert att ta sig upp någon gång. Kanske vi har tur och ledningen pensionerar sig.
  • 30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Jag funderar starkt på att ta förlusten och investera pengarna i något som faktiskt går smidigt. Det är ett riktigt jobb.
    31 okt.
    ·
    31 okt.
    ·
    Om alla planerar att sticka när kursen lyfter sig lite blir det länge tills kursen lyfter sig...
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
15 000
Sälj
Antal
71 344

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades