Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

A.P. Møller - Mærsk B

A.P. Møller - Mærsk B

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
480,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
2,99%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Festen fortsätter: Raterna för containerfrakt fortsätter uppåt för åttonde veckan i rad. Förra veckan steg priserna med 5 pct., enligt den senaste sammanställningen av World Container Index (WCI), som sammanställs av Drewry. Därmed har WCI-indexet under veckan fram till den 25 juni stigit till 4165,57 dollar för en fyrtiofotscontainer, efter att indexet veckan innan sköt i höjden med hela 11,8 pct. Innan den långa sviten av plus låg raterna på 2216,42 dollar per den 30 april. På de enskilda rutterna har priset för Shanghai till Rotterdam stigit 1,2 pct. till 4392 dollar mot förra veckans plus på hela 15,2 pct., medan raten för Shanghai till den italienska hamnstaden Genua är mer eller mindre oförändrad med ett mindre plus på 0,1 pct. eller 3 dollar till 5759 dollar. Fraktpriset på rutten från Shanghai till Los Angeles har blivit 11,8 pct. dyrare och kostar 5750 dollar. Källa Market Wire. Det finns verkligen grund för några markanta uppjusteringar från Mærsk senare under året. I senaste rapporten från Mærsk skrev Mærsk att deras kostnad per fyrtiofotscontainer var 2.333 USD. Så Mærsk tjänar i genomsnitt 1.823 USD per fyrtiofotscontainer. Mærsk flyttar mer än 1 miljon fyrtiofotscontainrar per månad, så det är stora pengar på spel här. Jag behåller mina aktier i Mærsk. Med vänlig hälsning T.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Hehe stackars blankare… :) 12 miljarder i överskott/månad. Det här året kommer att ge större överskott än Morgan Stanley anser att hela bolaget är värt - haha det är ju ganska märkligt…kanske inte helt men det ser ut som att APM drar in 60 miljarder+ DKK….grymt grymt :) - jag köper en sommarstuga till hösten ;)
  • för 4 tim sedan
    ·
    Antalet kortpositioner har på 8 dagar ökat med 0,5% - cirka 72.500 aktier har lagts till i potten... Det är ju logiskt nog att kortpositionerna ökar när kursen också gör det - men att den inte har fått lov att komma längre ner är en smula överraskande...
  • för 1 dag sedan
    ·
    Mängden APM-shorts har från i förrgår till igår ökat med 24000 aktier - wow... undrar om MS försöker agera utifrån sin analys, och pressa ner bolaget idag... det vore en logisk konsekvens... så undrar om vi inte kommer under 15k idag... Men det betyder att det på några dagar har kastats över 60.000 extra aktier i potten... blir roligt att följa kursen fram emot Q2... Men idag borde det finnas möjlighet till lite vinst för blankarna.... meeeen de måste ju också ut först, innan de kan casha in...
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Det är så oseriöst... "Mærsk har fått sin riktkurs höjd till 10.000 kr. från 8900 kr. av det amerikanska mäklarhuset Morgan Stanley." Så MS menar att APM bara är värt 150 miljarder DKK....tjaaa...vinsten i APM har enbart de senaste 4 åren uppgått till totalt cirka 250 miljarder DKK, och även om det inte blir ett superår som under Covid, så drar APM ofta in 20-40 miljarder DKK...och vid 30 miljarder skulle det enligt MS:s värdering vara ett P/E på 5.... Verkligheten är ju att dessa mäklarhus mycket väl vet att bolaget är värt betydligt mer, men de är möjligen inte tungt positionerade, så om man kan pressa ner prisvärderingen, kan deras avdelningar, som har med intl. shipping att göra, komma in i APM till ett vansinnigt lågt pris. MS kommer naturligtvis att spela "överkapacitets"-banjon - men det har vi hört i åratal...Men jordens befolkning är i konstant tillväxt - transportbehovet kommer ständigt att öka i volym, och gamla färjor fasas löpande ut på grund av ålder. APM har för närvarande 33 fartyg i pipeline. Bolaget har låg skuldsättning, och ett skyhögt intrinsikalt värde. APM:s eget kapital ensamt är på omkring 350 miljarder DKK (ref. 2025 års redovisning) Att bolaget bara ska vara värt 150 miljarder...tjaaa...då måste man ju tro att bolaget långsamt men säkert seglar mot utplåning...med APM:s historia, så verkar det inte realistiskt - och glöm inte att raterna för närvarande stöder en god intjäning i branschen...undrar om inte MS har "räknat fel här" - igen...det tror jag.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Från den 17/6 till den 19/6 steg antalet kortpositioner från 2,92% till 3,17%, och det motsvarar ungefär 35.000 APM aktier. APM:s eget återköpsprogram äter omkring 1000stk dagligen - så inte konstigt att aktien har handlats ner de senaste dagarna. Detta ändrar dock inte att räntorna är stigande, och att APM ser fram emot en förmodligen riktigt fin Q2-rapport - och så vet vi att APM brukar stiga fint inför rapporten...för att sedan falla på dagen när marknaden känner till siffrorna... Allt är naturligtvis ren gissning - överkapacitet? well....det tycker alla analytiker att det är, men i så fall förklarar det inte att räntorna ligger riktigt högt för tillfället. Är Hormuz ensam skyldig till detta? tiden får utvisa... Men jag personligen tror att vi ser APM bryta 19k INNAN rapporten. Det luktar en uppjustering. Och de 35.000 blankade aktierna som har fått kursen ner, de ska ju köpas hem igen...så visst är det business as usual - det går upp och ner i shipping :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
480,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
2,99%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Festen fortsätter: Raterna för containerfrakt fortsätter uppåt för åttonde veckan i rad. Förra veckan steg priserna med 5 pct., enligt den senaste sammanställningen av World Container Index (WCI), som sammanställs av Drewry. Därmed har WCI-indexet under veckan fram till den 25 juni stigit till 4165,57 dollar för en fyrtiofotscontainer, efter att indexet veckan innan sköt i höjden med hela 11,8 pct. Innan den långa sviten av plus låg raterna på 2216,42 dollar per den 30 april. På de enskilda rutterna har priset för Shanghai till Rotterdam stigit 1,2 pct. till 4392 dollar mot förra veckans plus på hela 15,2 pct., medan raten för Shanghai till den italienska hamnstaden Genua är mer eller mindre oförändrad med ett mindre plus på 0,1 pct. eller 3 dollar till 5759 dollar. Fraktpriset på rutten från Shanghai till Los Angeles har blivit 11,8 pct. dyrare och kostar 5750 dollar. Källa Market Wire. Det finns verkligen grund för några markanta uppjusteringar från Mærsk senare under året. I senaste rapporten från Mærsk skrev Mærsk att deras kostnad per fyrtiofotscontainer var 2.333 USD. Så Mærsk tjänar i genomsnitt 1.823 USD per fyrtiofotscontainer. Mærsk flyttar mer än 1 miljon fyrtiofotscontainrar per månad, så det är stora pengar på spel här. Jag behåller mina aktier i Mærsk. Med vänlig hälsning T.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Hehe stackars blankare… :) 12 miljarder i överskott/månad. Det här året kommer att ge större överskott än Morgan Stanley anser att hela bolaget är värt - haha det är ju ganska märkligt…kanske inte helt men det ser ut som att APM drar in 60 miljarder+ DKK….grymt grymt :) - jag köper en sommarstuga till hösten ;)
  • för 4 tim sedan
    ·
    Antalet kortpositioner har på 8 dagar ökat med 0,5% - cirka 72.500 aktier har lagts till i potten... Det är ju logiskt nog att kortpositionerna ökar när kursen också gör det - men att den inte har fått lov att komma längre ner är en smula överraskande...
  • för 1 dag sedan
    ·
    Mängden APM-shorts har från i förrgår till igår ökat med 24000 aktier - wow... undrar om MS försöker agera utifrån sin analys, och pressa ner bolaget idag... det vore en logisk konsekvens... så undrar om vi inte kommer under 15k idag... Men det betyder att det på några dagar har kastats över 60.000 extra aktier i potten... blir roligt att följa kursen fram emot Q2... Men idag borde det finnas möjlighet till lite vinst för blankarna.... meeeen de måste ju också ut först, innan de kan casha in...
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Det är så oseriöst... "Mærsk har fått sin riktkurs höjd till 10.000 kr. från 8900 kr. av det amerikanska mäklarhuset Morgan Stanley." Så MS menar att APM bara är värt 150 miljarder DKK....tjaaa...vinsten i APM har enbart de senaste 4 åren uppgått till totalt cirka 250 miljarder DKK, och även om det inte blir ett superår som under Covid, så drar APM ofta in 20-40 miljarder DKK...och vid 30 miljarder skulle det enligt MS:s värdering vara ett P/E på 5.... Verkligheten är ju att dessa mäklarhus mycket väl vet att bolaget är värt betydligt mer, men de är möjligen inte tungt positionerade, så om man kan pressa ner prisvärderingen, kan deras avdelningar, som har med intl. shipping att göra, komma in i APM till ett vansinnigt lågt pris. MS kommer naturligtvis att spela "överkapacitets"-banjon - men det har vi hört i åratal...Men jordens befolkning är i konstant tillväxt - transportbehovet kommer ständigt att öka i volym, och gamla färjor fasas löpande ut på grund av ålder. APM har för närvarande 33 fartyg i pipeline. Bolaget har låg skuldsättning, och ett skyhögt intrinsikalt värde. APM:s eget kapital ensamt är på omkring 350 miljarder DKK (ref. 2025 års redovisning) Att bolaget bara ska vara värt 150 miljarder...tjaaa...då måste man ju tro att bolaget långsamt men säkert seglar mot utplåning...med APM:s historia, så verkar det inte realistiskt - och glöm inte att raterna för närvarande stöder en god intjäning i branschen...undrar om inte MS har "räknat fel här" - igen...det tror jag.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Från den 17/6 till den 19/6 steg antalet kortpositioner från 2,92% till 3,17%, och det motsvarar ungefär 35.000 APM aktier. APM:s eget återköpsprogram äter omkring 1000stk dagligen - så inte konstigt att aktien har handlats ner de senaste dagarna. Detta ändrar dock inte att räntorna är stigande, och att APM ser fram emot en förmodligen riktigt fin Q2-rapport - och så vet vi att APM brukar stiga fint inför rapporten...för att sedan falla på dagen när marknaden känner till siffrorna... Allt är naturligtvis ren gissning - överkapacitet? well....det tycker alla analytiker att det är, men i så fall förklarar det inte att räntorna ligger riktigt högt för tillfället. Är Hormuz ensam skyldig till detta? tiden får utvisa... Men jag personligen tror att vi ser APM bryta 19k INNAN rapporten. Det luktar en uppjustering. Och de 35.000 blankade aktierna som har fått kursen ner, de ska ju köpas hem igen...så visst är det business as usual - det går upp och ner i shipping :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

480,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
2,99%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Festen fortsätter: Raterna för containerfrakt fortsätter uppåt för åttonde veckan i rad. Förra veckan steg priserna med 5 pct., enligt den senaste sammanställningen av World Container Index (WCI), som sammanställs av Drewry. Därmed har WCI-indexet under veckan fram till den 25 juni stigit till 4165,57 dollar för en fyrtiofotscontainer, efter att indexet veckan innan sköt i höjden med hela 11,8 pct. Innan den långa sviten av plus låg raterna på 2216,42 dollar per den 30 april. På de enskilda rutterna har priset för Shanghai till Rotterdam stigit 1,2 pct. till 4392 dollar mot förra veckans plus på hela 15,2 pct., medan raten för Shanghai till den italienska hamnstaden Genua är mer eller mindre oförändrad med ett mindre plus på 0,1 pct. eller 3 dollar till 5759 dollar. Fraktpriset på rutten från Shanghai till Los Angeles har blivit 11,8 pct. dyrare och kostar 5750 dollar. Källa Market Wire. Det finns verkligen grund för några markanta uppjusteringar från Mærsk senare under året. I senaste rapporten från Mærsk skrev Mærsk att deras kostnad per fyrtiofotscontainer var 2.333 USD. Så Mærsk tjänar i genomsnitt 1.823 USD per fyrtiofotscontainer. Mærsk flyttar mer än 1 miljon fyrtiofotscontainrar per månad, så det är stora pengar på spel här. Jag behåller mina aktier i Mærsk. Med vänlig hälsning T.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Hehe stackars blankare… :) 12 miljarder i överskott/månad. Det här året kommer att ge större överskott än Morgan Stanley anser att hela bolaget är värt - haha det är ju ganska märkligt…kanske inte helt men det ser ut som att APM drar in 60 miljarder+ DKK….grymt grymt :) - jag köper en sommarstuga till hösten ;)
  • för 4 tim sedan
    ·
    Antalet kortpositioner har på 8 dagar ökat med 0,5% - cirka 72.500 aktier har lagts till i potten... Det är ju logiskt nog att kortpositionerna ökar när kursen också gör det - men att den inte har fått lov att komma längre ner är en smula överraskande...
  • för 1 dag sedan
    ·
    Mängden APM-shorts har från i förrgår till igår ökat med 24000 aktier - wow... undrar om MS försöker agera utifrån sin analys, och pressa ner bolaget idag... det vore en logisk konsekvens... så undrar om vi inte kommer under 15k idag... Men det betyder att det på några dagar har kastats över 60.000 extra aktier i potten... blir roligt att följa kursen fram emot Q2... Men idag borde det finnas möjlighet till lite vinst för blankarna.... meeeen de måste ju också ut först, innan de kan casha in...
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Det är så oseriöst... "Mærsk har fått sin riktkurs höjd till 10.000 kr. från 8900 kr. av det amerikanska mäklarhuset Morgan Stanley." Så MS menar att APM bara är värt 150 miljarder DKK....tjaaa...vinsten i APM har enbart de senaste 4 åren uppgått till totalt cirka 250 miljarder DKK, och även om det inte blir ett superår som under Covid, så drar APM ofta in 20-40 miljarder DKK...och vid 30 miljarder skulle det enligt MS:s värdering vara ett P/E på 5.... Verkligheten är ju att dessa mäklarhus mycket väl vet att bolaget är värt betydligt mer, men de är möjligen inte tungt positionerade, så om man kan pressa ner prisvärderingen, kan deras avdelningar, som har med intl. shipping att göra, komma in i APM till ett vansinnigt lågt pris. MS kommer naturligtvis att spela "överkapacitets"-banjon - men det har vi hört i åratal...Men jordens befolkning är i konstant tillväxt - transportbehovet kommer ständigt att öka i volym, och gamla färjor fasas löpande ut på grund av ålder. APM har för närvarande 33 fartyg i pipeline. Bolaget har låg skuldsättning, och ett skyhögt intrinsikalt värde. APM:s eget kapital ensamt är på omkring 350 miljarder DKK (ref. 2025 års redovisning) Att bolaget bara ska vara värt 150 miljarder...tjaaa...då måste man ju tro att bolaget långsamt men säkert seglar mot utplåning...med APM:s historia, så verkar det inte realistiskt - och glöm inte att raterna för närvarande stöder en god intjäning i branschen...undrar om inte MS har "räknat fel här" - igen...det tror jag.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Från den 17/6 till den 19/6 steg antalet kortpositioner från 2,92% till 3,17%, och det motsvarar ungefär 35.000 APM aktier. APM:s eget återköpsprogram äter omkring 1000stk dagligen - så inte konstigt att aktien har handlats ner de senaste dagarna. Detta ändrar dock inte att räntorna är stigande, och att APM ser fram emot en förmodligen riktigt fin Q2-rapport - och så vet vi att APM brukar stiga fint inför rapporten...för att sedan falla på dagen när marknaden känner till siffrorna... Allt är naturligtvis ren gissning - överkapacitet? well....det tycker alla analytiker att det är, men i så fall förklarar det inte att räntorna ligger riktigt högt för tillfället. Är Hormuz ensam skyldig till detta? tiden får utvisa... Men jag personligen tror att vi ser APM bryta 19k INNAN rapporten. Det luktar en uppjustering. Och de 35.000 blankade aktierna som har fått kursen ner, de ska ju köpas hem igen...så visst är det business as usual - det går upp och ner i shipping :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm