Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Bra Q3 2025. Det var överraskande för mig att även om containermarknaden växer omkring 4 pct och mindre än tonnage, så ökar headhaul från Östern cirka 7 pct årligen, och det är därför raterna fortfarande är ok. Kort sagt seglar de med fulla fartyg från Östern till västern och många tomma containrar åt andra hållet.
Jag är ingen expert, men såvitt jag förstår kommer den förmodligen inte att betala ut 9-10% igen på länge... De behöver finansiera skulden. Men att köpa den till nuvarande Pris som en värdeaktie (+25-40% på några år) kan vara strategin... Personligen valde jag att inte köpa helt enkelt på grund av risken för inga utdelningar... Om den nuvarande skulle garanteras, skulle jag säkert köpa några.
Men som privatinvesterare, nej. Jag spelar säkert, och kommer att hålla mig till den vanliga pfe, hrl, AGNC, pba, vz, KO typen av blue chip med låg eller medelhög risk och 5-10% utdelning med 20+ års stabila utbetalningar.. Passar helt enkelt min "strong hands long term holding" (+ dca down och ta hem vinst då och då för att hålla Min portfölj något spridd) typ av strategi bättre.
Men notera att jag inte på något sätt är en expert.... Ännu... 😁 Men hittills fungerar det utmärkt.
A-aktien stängde idag 25 kr dyrare än B-aktien. Jag tror inte att det kommer att fortsätta så.
Jag rekommenderar alla som är intresserade av att köpa Maersk att köpa den billigaste. Oavsett om det är A- eller B-aktien.
Ja, det finns många faktorer att ta hänsyn till. Det finns också rösträtt. Och utdelningen har varit densamma och traditionellt sett har A-aktien varit billigast.
Hm, när kommer det att vända? De skriver överallt att Maersk går in i dåliga tider och att aktien kan drabbas, men när kommer det att hända? Vi passerade precis 13 000-strecket idag så det ser inte ut som att det kommer att vända. Har någon en teknisk analys? Eller kan du berätta vad jag ska leta efter?
Jag är väldigt lite intresserad av utdelningsaktier. Jag handlar bara med APM i dagshandel. Mestadels med certifikat, jag är intresserad av europeiska vapenaktier och Nasdaq-aktier. Sedan blir jag av med utdelningar, nästan. NVDA ger 0,02 %. Det kommer att fungera.........
Jag har fullt förtroende för att Maersk också är lite roliga, alla säger sälj sälj, men lagret stannar där det är. Ja, fraktpriserna faller och faller, men många av deras kontrakt är låsta – jag tror att vissa snart kommer att omförhandlas, kanske har priserna blivit normala då.
Men jag tror att deras nya partnerskap med Hapag-Lloyd, grundat 1970, kommer att bli helt fantastiskt.
Så alla kunder kommer att få sina varor i tid och inte 2, 3, 4 veckor senare.
De kommer att bli mycket effektivare och det kommer att gynna kunderna.
Maersk ja SIR.♥️😊
7
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
idag kl. 11:52
∙
Pressmeddelande
Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram
idag kl. 11:52
∙
Pressmeddelande
Transactions in connection with share buy-back program
5 dec. 10:31
∙
Marknadskommentar
Aktier/middag: Novo sørger for lille C25-plus i positivt marked
5 dec. 08:13
∙
Marknadskommentar
Aktier/åbning: Novo i top i rød åbning med Coloplast som bundprop
5 dec. 06:49
∙
Nyhet
Jyske Bank ser ikke Hapag-Lloyd få Israels accept til køb af Zim
5 dec. 06:44
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: Coloplast, Novo og Vestas i fokus i ventet grøn handelsstart
4 dec. 13:47
∙
Nyhet
ZIM stiger efter uppgifter om uppköpsintresse från Hapag-Lloyd - Globes
4 dec. 07:31
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: Carlsberg og bankaktier under lup før ventet positiv start
3 dec. 05:44
∙
Nyhet
Mærsks japanske konkurrenter falder på børsen onsdag
2 dec. 06:23
∙
Nyhet
OVERBLIK: De seneste aktietilbagekøb
1 dec. 16:35
∙
Marknadskommentar
NORDEN: BLANDAT, TIETOEVRY STEG I HELSINGFORS, VINX 30 -0,2%
1 dec. 16:03
∙
Marknadskommentar
Mandagens aktier: GN til tops i grønt C25 efter sidste uges rebalanceringer
1 dec. 10:32
∙
Marknadskommentar
Aktier/middag: Lille fremgang efter sidste uges rebalanceringer
1 dec. 09:36
∙
Pressmeddelande
A.P. Møller - Mærsk A/S – Transactions in connection with share buy-back program
1 dec. 09:36
∙
Pressmeddelande
A.P. Møller - Mærsk A/S – Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram
1 dec. 08:18
∙
Marknadskommentar
Aktier/åbning: Pandora i bunden i rød start på december for C25
1 dec. 07:26
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: DSV og Mærsk under lup før ventet rød start
1 dec. 06:22
∙
Nyhet
Mærsks japanske konkurrenter under pres på styrket yen
1 dec. 05:41
∙
Nyhet
Mærsk får endnu lavere kursmål af JPMorgan der snitter 800 kr. af
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
32 dagar sedan1t 1min
1 120,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
8,40 %Direktavk.
Visa
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
idag kl. 11:52
∙
Pressmeddelande
Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram
idag kl. 11:52
∙
Pressmeddelande
Transactions in connection with share buy-back program
5 dec. 10:31
∙
Marknadskommentar
Aktier/middag: Novo sørger for lille C25-plus i positivt marked
5 dec. 08:13
∙
Marknadskommentar
Aktier/åbning: Novo i top i rød åbning med Coloplast som bundprop
5 dec. 06:49
∙
Nyhet
Jyske Bank ser ikke Hapag-Lloyd få Israels accept til køb af Zim
5 dec. 06:44
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: Coloplast, Novo og Vestas i fokus i ventet grøn handelsstart
4 dec. 13:47
∙
Nyhet
ZIM stiger efter uppgifter om uppköpsintresse från Hapag-Lloyd - Globes
4 dec. 07:31
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: Carlsberg og bankaktier under lup før ventet positiv start
3 dec. 05:44
∙
Nyhet
Mærsks japanske konkurrenter falder på børsen onsdag
2 dec. 06:23
∙
Nyhet
OVERBLIK: De seneste aktietilbagekøb
1 dec. 16:35
∙
Marknadskommentar
NORDEN: BLANDAT, TIETOEVRY STEG I HELSINGFORS, VINX 30 -0,2%
1 dec. 16:03
∙
Marknadskommentar
Mandagens aktier: GN til tops i grønt C25 efter sidste uges rebalanceringer
1 dec. 10:32
∙
Marknadskommentar
Aktier/middag: Lille fremgang efter sidste uges rebalanceringer
1 dec. 09:36
∙
Pressmeddelande
A.P. Møller - Mærsk A/S – Transactions in connection with share buy-back program
1 dec. 09:36
∙
Pressmeddelande
A.P. Møller - Mærsk A/S – Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram
1 dec. 08:18
∙
Marknadskommentar
Aktier/åbning: Pandora i bunden i rød start på december for C25
1 dec. 07:26
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: DSV og Mærsk under lup før ventet rød start
1 dec. 06:22
∙
Nyhet
Mærsks japanske konkurrenter under pres på styrket yen
1 dec. 05:41
∙
Nyhet
Mærsk får endnu lavere kursmål af JPMorgan der snitter 800 kr. af
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Bra Q3 2025. Det var överraskande för mig att även om containermarknaden växer omkring 4 pct och mindre än tonnage, så ökar headhaul från Östern cirka 7 pct årligen, och det är därför raterna fortfarande är ok. Kort sagt seglar de med fulla fartyg från Östern till västern och många tomma containrar åt andra hållet.
Jag är ingen expert, men såvitt jag förstår kommer den förmodligen inte att betala ut 9-10% igen på länge... De behöver finansiera skulden. Men att köpa den till nuvarande Pris som en värdeaktie (+25-40% på några år) kan vara strategin... Personligen valde jag att inte köpa helt enkelt på grund av risken för inga utdelningar... Om den nuvarande skulle garanteras, skulle jag säkert köpa några.
Men som privatinvesterare, nej. Jag spelar säkert, och kommer att hålla mig till den vanliga pfe, hrl, AGNC, pba, vz, KO typen av blue chip med låg eller medelhög risk och 5-10% utdelning med 20+ års stabila utbetalningar.. Passar helt enkelt min "strong hands long term holding" (+ dca down och ta hem vinst då och då för att hålla Min portfölj något spridd) typ av strategi bättre.
Men notera att jag inte på något sätt är en expert.... Ännu... 😁 Men hittills fungerar det utmärkt.
A-aktien stängde idag 25 kr dyrare än B-aktien. Jag tror inte att det kommer att fortsätta så.
Jag rekommenderar alla som är intresserade av att köpa Maersk att köpa den billigaste. Oavsett om det är A- eller B-aktien.
Ja, det finns många faktorer att ta hänsyn till. Det finns också rösträtt. Och utdelningen har varit densamma och traditionellt sett har A-aktien varit billigast.
Hm, när kommer det att vända? De skriver överallt att Maersk går in i dåliga tider och att aktien kan drabbas, men när kommer det att hända? Vi passerade precis 13 000-strecket idag så det ser inte ut som att det kommer att vända. Har någon en teknisk analys? Eller kan du berätta vad jag ska leta efter?
Jag är väldigt lite intresserad av utdelningsaktier. Jag handlar bara med APM i dagshandel. Mestadels med certifikat, jag är intresserad av europeiska vapenaktier och Nasdaq-aktier. Sedan blir jag av med utdelningar, nästan. NVDA ger 0,02 %. Det kommer att fungera.........
Jag har fullt förtroende för att Maersk också är lite roliga, alla säger sälj sälj, men lagret stannar där det är. Ja, fraktpriserna faller och faller, men många av deras kontrakt är låsta – jag tror att vissa snart kommer att omförhandlas, kanske har priserna blivit normala då.
Men jag tror att deras nya partnerskap med Hapag-Lloyd, grundat 1970, kommer att bli helt fantastiskt.
Så alla kunder kommer att få sina varor i tid och inte 2, 3, 4 veckor senare.
De kommer att bli mycket effektivare och det kommer att gynna kunderna.
Maersk ja SIR.♥️😊
7
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
1 178
13 460
Sälj
Antal
13 460
883
Senaste avslut
Visa fler
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
13 460
4
-
-
13 460
7
-
-
13 460
6
-
-
13 460
1
-
-
13 460
1
-
-
Högst
13 490
VWAP
13 386
Lägst
13 220
OmsättningAntal
37,4 2 797
VWAP
13 386
Högst
13 490
Lägst
13 220
OmsättningAntal
37,4 2 797
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
11 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
6 nov.
2025 Q2-rapport
7 aug.
2025 Q1-rapport
8 maj
Årsstämma 2025
18 mars
2024 Q4-rapport
6 feb.
Data hämtas från Quartr, FactSet
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
1 120,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
8,40 %Direktavk.
Visa
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Bra Q3 2025. Det var överraskande för mig att även om containermarknaden växer omkring 4 pct och mindre än tonnage, så ökar headhaul från Östern cirka 7 pct årligen, och det är därför raterna fortfarande är ok. Kort sagt seglar de med fulla fartyg från Östern till västern och många tomma containrar åt andra hållet.
Jag är ingen expert, men såvitt jag förstår kommer den förmodligen inte att betala ut 9-10% igen på länge... De behöver finansiera skulden. Men att köpa den till nuvarande Pris som en värdeaktie (+25-40% på några år) kan vara strategin... Personligen valde jag att inte köpa helt enkelt på grund av risken för inga utdelningar... Om den nuvarande skulle garanteras, skulle jag säkert köpa några.
Men som privatinvesterare, nej. Jag spelar säkert, och kommer att hålla mig till den vanliga pfe, hrl, AGNC, pba, vz, KO typen av blue chip med låg eller medelhög risk och 5-10% utdelning med 20+ års stabila utbetalningar.. Passar helt enkelt min "strong hands long term holding" (+ dca down och ta hem vinst då och då för att hålla Min portfölj något spridd) typ av strategi bättre.
Men notera att jag inte på något sätt är en expert.... Ännu... 😁 Men hittills fungerar det utmärkt.
A-aktien stängde idag 25 kr dyrare än B-aktien. Jag tror inte att det kommer att fortsätta så.
Jag rekommenderar alla som är intresserade av att köpa Maersk att köpa den billigaste. Oavsett om det är A- eller B-aktien.
Ja, det finns många faktorer att ta hänsyn till. Det finns också rösträtt. Och utdelningen har varit densamma och traditionellt sett har A-aktien varit billigast.
Hm, när kommer det att vända? De skriver överallt att Maersk går in i dåliga tider och att aktien kan drabbas, men när kommer det att hända? Vi passerade precis 13 000-strecket idag så det ser inte ut som att det kommer att vända. Har någon en teknisk analys? Eller kan du berätta vad jag ska leta efter?
Jag är väldigt lite intresserad av utdelningsaktier. Jag handlar bara med APM i dagshandel. Mestadels med certifikat, jag är intresserad av europeiska vapenaktier och Nasdaq-aktier. Sedan blir jag av med utdelningar, nästan. NVDA ger 0,02 %. Det kommer att fungera.........
Jag har fullt förtroende för att Maersk också är lite roliga, alla säger sälj sälj, men lagret stannar där det är. Ja, fraktpriserna faller och faller, men många av deras kontrakt är låsta – jag tror att vissa snart kommer att omförhandlas, kanske har priserna blivit normala då.
Men jag tror att deras nya partnerskap med Hapag-Lloyd, grundat 1970, kommer att bli helt fantastiskt.
Så alla kunder kommer att få sina varor i tid och inte 2, 3, 4 veckor senare.
De kommer att bli mycket effektivare och det kommer att gynna kunderna.
Maersk ja SIR.♥️😊
7
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
1 178
13 460
Sälj
Antal
13 460
883
Senaste avslut
Visa fler
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
13 460
4
-
-
13 460
7
-
-
13 460
6
-
-
13 460
1
-
-
13 460
1
-
-
Högst
13 490
VWAP
13 386
Lägst
13 220
OmsättningAntal
37,4 2 797
VWAP
13 386
Högst
13 490
Lägst
13 220
OmsättningAntal
37,4 2 797
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.