Q2-rapport
67 dagar sedan‧28min
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
22 798
Sälj
Antal
23 134
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 112 | - | - | ||
| 65 | - | - | ||
| 52 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 36 | - | - |
Högst
91,5VWAP
Lägst
89,85OmsättningAntal
8,7 95 699
VWAP
Högst
91,5Lägst
89,85OmsättningAntal
8,7 95 699
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. 4 dagar |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 6 maj | |
| 2024 Årsstämma | 24 mars | |
| 2024 Q4-rapport | 21 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 29 okt.·Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
- 27 okt.·Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
- 24 okt.·Inse det nu för sjutton, innan det är för sent, DFDS med Torben Carlsen i spetsen är ute på djupt vatten med den stora investeringen i Turkiet, det är säkert som amen i kyrkan att de kommer att tas livet av Grimaldi som är stor och har massor av pengar och är familjeägt, de kommer med glädje att krossa dfds som en fluga på en vägg, de har varit ute med det påståendet allt medan Herr Carlsen inte fattar hur man manövrerar dfds i säkert farvatten, det farliga är nu också att på hemmamarknaden där de tidigare satt stabilt har det börjat spricka med stora fall i intäkterna, siffrorna faller drastiskt och fraktvolymen faller samtidigt betydligt, allt medan dfds ökar sin skuld betydligt, och är mycket skuldsatt sedan tidigare, vi bevittnar här ett företag i förfall, och i bästa fall kommer det med nuvarande Direktör, ledning samt Lauritzen fonden som huvudägare inte ens att gå 5 år innan de blir uppköpta billigt, jag har slängt alla mina dfds aktier men varnar andra för detta företag, jag ser inget ljus framåt tyvärrför 2 dagar sedan·De har tydligen betalat av ungefär 1 miljard danska kronor i NIBD sedan den 1 januari 2025.
- 13 okt.·DFDS kommer snart att emittera fler aktier, så att de återstående aktieägarna späds ut. De kommer inte att gå i noll i år heller, och den turkiska verksamheten kostar dem mycket pengar i förskott. Jag är ledsen att säga det, men vi är på väg ner, vänner. Jag har hoppat iland ganska torr, men jag tror att fartyget tar in mycket vatten nu!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
67 dagar sedan‧28min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 29 okt.·Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
- 27 okt.·Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
- 24 okt.·Inse det nu för sjutton, innan det är för sent, DFDS med Torben Carlsen i spetsen är ute på djupt vatten med den stora investeringen i Turkiet, det är säkert som amen i kyrkan att de kommer att tas livet av Grimaldi som är stor och har massor av pengar och är familjeägt, de kommer med glädje att krossa dfds som en fluga på en vägg, de har varit ute med det påståendet allt medan Herr Carlsen inte fattar hur man manövrerar dfds i säkert farvatten, det farliga är nu också att på hemmamarknaden där de tidigare satt stabilt har det börjat spricka med stora fall i intäkterna, siffrorna faller drastiskt och fraktvolymen faller samtidigt betydligt, allt medan dfds ökar sin skuld betydligt, och är mycket skuldsatt sedan tidigare, vi bevittnar här ett företag i förfall, och i bästa fall kommer det med nuvarande Direktör, ledning samt Lauritzen fonden som huvudägare inte ens att gå 5 år innan de blir uppköpta billigt, jag har slängt alla mina dfds aktier men varnar andra för detta företag, jag ser inget ljus framåt tyvärrför 2 dagar sedan·De har tydligen betalat av ungefär 1 miljard danska kronor i NIBD sedan den 1 januari 2025.
- 13 okt.·DFDS kommer snart att emittera fler aktier, så att de återstående aktieägarna späds ut. De kommer inte att gå i noll i år heller, och den turkiska verksamheten kostar dem mycket pengar i förskott. Jag är ledsen att säga det, men vi är på väg ner, vänner. Jag har hoppat iland ganska torr, men jag tror att fartyget tar in mycket vatten nu!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
22 798
Sälj
Antal
23 134
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 112 | - | - | ||
| 65 | - | - | ||
| 52 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 36 | - | - |
Högst
91,5VWAP
Lägst
89,85OmsättningAntal
8,7 95 699
VWAP
Högst
91,5Lägst
89,85OmsättningAntal
8,7 95 699
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. 4 dagar |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 6 maj | |
| 2024 Årsstämma | 24 mars | |
| 2024 Q4-rapport | 21 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
67 dagar sedan‧28min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. 4 dagar |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 6 maj | |
| 2024 Årsstämma | 24 mars | |
| 2024 Q4-rapport | 21 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 29 okt.·Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
- 27 okt.·Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
- 24 okt.·Inse det nu för sjutton, innan det är för sent, DFDS med Torben Carlsen i spetsen är ute på djupt vatten med den stora investeringen i Turkiet, det är säkert som amen i kyrkan att de kommer att tas livet av Grimaldi som är stor och har massor av pengar och är familjeägt, de kommer med glädje att krossa dfds som en fluga på en vägg, de har varit ute med det påståendet allt medan Herr Carlsen inte fattar hur man manövrerar dfds i säkert farvatten, det farliga är nu också att på hemmamarknaden där de tidigare satt stabilt har det börjat spricka med stora fall i intäkterna, siffrorna faller drastiskt och fraktvolymen faller samtidigt betydligt, allt medan dfds ökar sin skuld betydligt, och är mycket skuldsatt sedan tidigare, vi bevittnar här ett företag i förfall, och i bästa fall kommer det med nuvarande Direktör, ledning samt Lauritzen fonden som huvudägare inte ens att gå 5 år innan de blir uppköpta billigt, jag har slängt alla mina dfds aktier men varnar andra för detta företag, jag ser inget ljus framåt tyvärrför 2 dagar sedan·De har tydligen betalat av ungefär 1 miljard danska kronor i NIBD sedan den 1 januari 2025.
- 13 okt.·DFDS kommer snart att emittera fler aktier, så att de återstående aktieägarna späds ut. De kommer inte att gå i noll i år heller, och den turkiska verksamheten kostar dem mycket pengar i förskott. Jag är ledsen att säga det, men vi är på väg ner, vänner. Jag har hoppat iland ganska torr, men jag tror att fartyget tar in mycket vatten nu!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
22 798
Sälj
Antal
23 134
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 112 | - | - | ||
| 65 | - | - | ||
| 52 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 36 | - | - |
Högst
91,5VWAP
Lägst
89,85OmsättningAntal
8,7 95 699
VWAP
Högst
91,5Lägst
89,85OmsättningAntal
8,7 95 699
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






