Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

DFDS

DFDS

91,25DKK
+1,33% (+1,20)
Vid stängning
Högst91,50
Lägst89,85
Omsättning
8,7 MDKK
91,25DKK
+1,33% (+1,20)
Vid stängning
Högst91,50
Lägst89,85
Omsättning
8,7 MDKK

DFDS

DFDS

91,25DKK
+1,33% (+1,20)
Vid stängning
Högst91,50
Lägst89,85
Omsättning
8,7 MDKK
91,25DKK
+1,33% (+1,20)
Vid stängning
Högst91,50
Lägst89,85
Omsättning
8,7 MDKK

DFDS

DFDS

91,25DKK
+1,33% (+1,20)
Vid stängning
Högst91,50
Lägst89,85
Omsättning
8,7 MDKK
91,25DKK
+1,33% (+1,20)
Vid stängning
Högst91,50
Lägst89,85
Omsättning
8,7 MDKK
Q2-rapport
67 dagar sedan28min

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
22 798
Sälj
Antal
23 134

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
112--
65--
52--
50--
36--
Högst
91,5
VWAP
90,71
Lägst
89,85
OmsättningAntal
8,7 95 699
VWAP
90,71
Högst
91,5
Lägst
89,85
OmsättningAntal
8,7 95 699

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
4 dagar
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport27 aug.
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport6 maj
2024 Årsstämma24 mars
2024 Q4-rapport21 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad i helvete händer här?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Hoppas du har fler portfolios än vad du kan se 😉
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag har tänkt samma sak. Vi får se!
  • 27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
    27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Tycker du att vi borde vara optimistiska om DFDS, eller vad säger du om den här analysen?
    28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Tack så mycket, jag uppskattar din kommentar och analys.
  • 24 okt.
    ·
    24 okt.
    ·
    Inse det nu för sjutton, innan det är för sent, DFDS med Torben Carlsen i spetsen är ute på djupt vatten med den stora investeringen i Turkiet, det är säkert som amen i kyrkan att de kommer att tas livet av Grimaldi som är stor och har massor av pengar och är familjeägt, de kommer med glädje att krossa dfds som en fluga på en vägg, de har varit ute med det påståendet allt medan Herr Carlsen inte fattar hur man manövrerar dfds i säkert farvatten, det farliga är nu också att på hemmamarknaden där de tidigare satt stabilt har det börjat spricka med stora fall i intäkterna, siffrorna faller drastiskt och fraktvolymen faller samtidigt betydligt, allt medan dfds ökar sin skuld betydligt, och är mycket skuldsatt sedan tidigare, vi bevittnar här ett företag i förfall, och i bästa fall kommer det med nuvarande Direktör, ledning samt Lauritzen fonden som huvudägare inte ens att gå 5 år innan de blir uppköpta billigt, jag har slängt alla mina dfds aktier men varnar andra för detta företag, jag ser inget ljus framåt tyvärr
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    De har tydligen betalat av ungefär 1 miljard danska kronor i NIBD sedan den 1 januari 2025.
  • 13 okt.
    ·
    13 okt.
    ·
    DFDS kommer snart att emittera fler aktier, så att de återstående aktieägarna späds ut. De kommer inte att gå i noll i år heller, och den turkiska verksamheten kostar dem mycket pengar i förskott. Jag är ledsen att säga det, men vi är på väg ner, vänner. Jag har hoppat iland ganska torr, men jag tror att fartyget tar in mycket vatten nu!
    25 okt.
    ·
    25 okt.
    ·
    Tidigare starkt rekommenderad av Lau Svendsen, undrar om någon kommer att sätta stopp för hans vilseledande rekommendationer?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
67 dagar sedan28min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad i helvete händer här?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Hoppas du har fler portfolios än vad du kan se 😉
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag har tänkt samma sak. Vi får se!
  • 27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
    27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Tycker du att vi borde vara optimistiska om DFDS, eller vad säger du om den här analysen?
    28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Tack så mycket, jag uppskattar din kommentar och analys.
  • 24 okt.
    ·
    24 okt.
    ·
    Inse det nu för sjutton, innan det är för sent, DFDS med Torben Carlsen i spetsen är ute på djupt vatten med den stora investeringen i Turkiet, det är säkert som amen i kyrkan att de kommer att tas livet av Grimaldi som är stor och har massor av pengar och är familjeägt, de kommer med glädje att krossa dfds som en fluga på en vägg, de har varit ute med det påståendet allt medan Herr Carlsen inte fattar hur man manövrerar dfds i säkert farvatten, det farliga är nu också att på hemmamarknaden där de tidigare satt stabilt har det börjat spricka med stora fall i intäkterna, siffrorna faller drastiskt och fraktvolymen faller samtidigt betydligt, allt medan dfds ökar sin skuld betydligt, och är mycket skuldsatt sedan tidigare, vi bevittnar här ett företag i förfall, och i bästa fall kommer det med nuvarande Direktör, ledning samt Lauritzen fonden som huvudägare inte ens att gå 5 år innan de blir uppköpta billigt, jag har slängt alla mina dfds aktier men varnar andra för detta företag, jag ser inget ljus framåt tyvärr
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    De har tydligen betalat av ungefär 1 miljard danska kronor i NIBD sedan den 1 januari 2025.
  • 13 okt.
    ·
    13 okt.
    ·
    DFDS kommer snart att emittera fler aktier, så att de återstående aktieägarna späds ut. De kommer inte att gå i noll i år heller, och den turkiska verksamheten kostar dem mycket pengar i förskott. Jag är ledsen att säga det, men vi är på väg ner, vänner. Jag har hoppat iland ganska torr, men jag tror att fartyget tar in mycket vatten nu!
    25 okt.
    ·
    25 okt.
    ·
    Tidigare starkt rekommenderad av Lau Svendsen, undrar om någon kommer att sätta stopp för hans vilseledande rekommendationer?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
22 798
Sälj
Antal
23 134

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
112--
65--
52--
50--
36--
Högst
91,5
VWAP
90,71
Lägst
89,85
OmsättningAntal
8,7 95 699
VWAP
90,71
Högst
91,5
Lägst
89,85
OmsättningAntal
8,7 95 699

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
4 dagar
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport27 aug.
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport6 maj
2024 Årsstämma24 mars
2024 Q4-rapport21 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
67 dagar sedan28min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
4 dagar
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport27 aug.
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport6 maj
2024 Årsstämma24 mars
2024 Q4-rapport21 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad i helvete händer här?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Hoppas du har fler portfolios än vad du kan se 😉
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag har tänkt samma sak. Vi får se!
  • 27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
    27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Tycker du att vi borde vara optimistiska om DFDS, eller vad säger du om den här analysen?
    28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Tack så mycket, jag uppskattar din kommentar och analys.
  • 24 okt.
    ·
    24 okt.
    ·
    Inse det nu för sjutton, innan det är för sent, DFDS med Torben Carlsen i spetsen är ute på djupt vatten med den stora investeringen i Turkiet, det är säkert som amen i kyrkan att de kommer att tas livet av Grimaldi som är stor och har massor av pengar och är familjeägt, de kommer med glädje att krossa dfds som en fluga på en vägg, de har varit ute med det påståendet allt medan Herr Carlsen inte fattar hur man manövrerar dfds i säkert farvatten, det farliga är nu också att på hemmamarknaden där de tidigare satt stabilt har det börjat spricka med stora fall i intäkterna, siffrorna faller drastiskt och fraktvolymen faller samtidigt betydligt, allt medan dfds ökar sin skuld betydligt, och är mycket skuldsatt sedan tidigare, vi bevittnar här ett företag i förfall, och i bästa fall kommer det med nuvarande Direktör, ledning samt Lauritzen fonden som huvudägare inte ens att gå 5 år innan de blir uppköpta billigt, jag har slängt alla mina dfds aktier men varnar andra för detta företag, jag ser inget ljus framåt tyvärr
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    De har tydligen betalat av ungefär 1 miljard danska kronor i NIBD sedan den 1 januari 2025.
  • 13 okt.
    ·
    13 okt.
    ·
    DFDS kommer snart att emittera fler aktier, så att de återstående aktieägarna späds ut. De kommer inte att gå i noll i år heller, och den turkiska verksamheten kostar dem mycket pengar i förskott. Jag är ledsen att säga det, men vi är på väg ner, vänner. Jag har hoppat iland ganska torr, men jag tror att fartyget tar in mycket vatten nu!
    25 okt.
    ·
    25 okt.
    ·
    Tidigare starkt rekommenderad av Lau Svendsen, undrar om någon kommer att sätta stopp för hans vilseledande rekommendationer?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
22 798
Sälj
Antal
23 134

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
112--
65--
52--
50--
36--
Högst
91,5
VWAP
90,71
Lägst
89,85
OmsättningAntal
8,7 95 699
VWAP
90,71
Högst
91,5
Lägst
89,85
OmsättningAntal
8,7 95 699

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades