Varför kan jag inte logga in med BankID?
Om BankID inloggningen inte fungerar beror det vanligtvis på nedanstående orsaker
Din BankID-applikation är för gammal och behöver uppdateras.
Du är under 18 år gammal och har ett speciellt BankID framtaget av din huvudbank. Dessa stöds inte av Nordnet.
Du saknar ett mobilt BankID. (Om du har BankID på dator stöds inte det av Nordnet).
Ditt konto kan förses med handelsspärr tills dess att du inkommer med kompletterande information eller dokumentation som Nordnet efterfrågar.
Vanliga kompletteringar som Nordnet kan efterfråga i samband med handelsspärr är följande
- Uppdatering av kundkännedomsuppgifter
- Bekräftelse eller uppdatering av dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-post)
Varför måste jag uppdatera mitt BankID?
BankID-applikationen är viktig då den används till att styrka din identitet. Det är därför viktigt att den är uppdaterad då det hela tiden släpps nya förbättrade versioner med säkerhetsuppdateringar. Du ska ha den senaste versionen och helst ska du ha ställt in så att applikationen automatiskt uppdaterar när det finns en ny version. På så sätt får du alltid den senaste versionen med de senaste säkerhetsuppdateringarna.
För information om hur BankID fungerar och hur du kan uppdatera det kan du besöka deras support.
Relaterade frågor
- Hur ändrar jag adress?
- Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?
- Hur spärrar jag mitt lösenord?
- Hur beställer jag nya inloggningsuppgifter?
- Hur jobbar Nordnet med säkerhet på internet?
- Hur skyddar jag mina inloggningsuppgifter?
- Går det att välja tid för automatisk utloggning vid inaktivitet?
- Hur ändrar jag namn för mitt bolag?
- Vilken webbläsare stöder Nordnet?