Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Varför kan jag inte logga in med BankID?

Det kan finnas flera anledningar till varför inloggning med BankID inte fungerar:
 

  • Är du kund i Nordnet Danmark, Finland eller Norge samtidigt som du är kund i Nordnet Sverige så kommer du enbart kunna använda BankID eller motsvarande eID i landet du först blev kund i. För att logga in i Nordnet Sverige kommer du även framöver behöva använda användarnamn & lösenord alternativt FaceID/TouchID.
     
  • Vid behov av komplettering av information till Nordnet, kan det läggas en spärr som hindrar dig från att använda kontot tills dess att du har inkommit med den information som vi efterfrågar. Vanliga kompletteringar kan vara:

    - Uppdatering av dina kundkännedomsfrågor. 
    - Bekräftelse eller uppdatering av dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-post).

 

  • Du är under 18 år och har ett speciellt BankID framtaget av din huvudbank. Dessa stöds inte av Nordnet.
     
  • Om din BankID-applikation är för gammal och behöver uppdateras.
     

Varför måste jag uppdatera mitt BankID?


BankID-applikationen är viktig då den används till att styrka din identitet. Det är därför viktigt att den är uppdaterad då det hela tiden släpps nya förbättrade versioner med säkerhetsuppdateringar.
 

Vilken version av BankID ska man ha?
 

Du ska ha den senaste versionen och helst ska du ha ställt in så att applikationen automatiskt uppdaterar när det finns en ny version. På så vis får du den senaste versionen med de senaste säkerhetsuppdateringarna. Om du inte kan uppdatera till den senaste versionen bör du åtminstone se till att ha följande versioner (minst):
BankID på fil: 7.12.x.x
Mobilt BankID: 7.26.x.x

För mer information om BankID och hur man uppdaterar BankID, se BankIDs egna support här.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm