Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Varför kan jag inte logga in med BankID?

Om BankID inloggningen inte fungerar beror det vanligtvis på nedanstående orsaker

  • Din BankID-applikation är för gammal och behöver uppdateras.

  • Du är under 18 år gammal och har ett speciellt BankID framtaget av din huvudbank. Dessa stöds inte av Nordnet.

  • Du saknar ett mobilt BankID. (Om du har BankID på dator stöds inte det av Nordnet).

  • Ditt konto kan förses med handelsspärr tills dess att du inkommer med kompletterande information eller dokumentation som Nordnet efterfrågar.

    Vanliga kompletteringar som Nordnet kan efterfråga i samband med handelsspärr är följande
    - Uppdatering av kundkännedomsuppgifter
    - Bekräftelse eller uppdatering av dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-post)

Varför måste jag uppdatera mitt BankID?

BankID-applikationen är viktig då den används till att styrka din identitet. Det är därför viktigt att den är uppdaterad då det hela tiden släpps nya förbättrade versioner med säkerhetsuppdateringar. Du ska ha den senaste versionen och helst ska du ha ställt in så att applikationen automatiskt uppdaterar när det finns en ny version. På så sätt får du alltid den senaste versionen med de senaste säkerhetsuppdateringarna.

För information om hur BankID fungerar och hur du kan uppdatera det kan du besöka deras support.