Xetra
22:00:35
Risk
av 7
Morningstar Rating
0 stars

HANetf YieldMax Semiconductor Option Income UCITS ETF - Dist
64,21EUR
64,21EUR
Köp63,54
Sälj64,55
Spread %1,56%
Omsättning (EUR)84 478
Årlig avgift0,99%
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Allmän information
Risk
?
: 0 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,99%
- TillgångsklassAktier
- KategoriBranschfond, ny teknik
- BasvalutaEUR
- UtdelningspolicyUtdelande
- Faktablad
Sammanfattning
The Fund aims to achieve capital growth through exposure to a portfolio of equities from the semiconductor industry and income through the associated dividends and option premiums.
1,7162 EUR/andel
X-dag 18 maj
Relaterade ETF:er
Exponering
Uppdaterad 2026-06-19
Fördelning
- Aktier100,4%
- Kort ränta−0,4%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·17 juniMen om chip-aktie-momentumet tappar fart kan det bli ett stort problem för aktiemarknaden.Ja,, när AI poppar blir det en lång paus i efterfrågan på den typen av chips,, men det finns en viss chans att andra marknader,, som gaming och RAM för hemmabruk, kommer att mildra fallet.
- ·20 majUhh så är det snart löningsdag igen,,, $1.998 eller €1,72-ish per aktie. det lovar ju bestämt riktigt fint. De skulle bli utbetalda d.22 men låt oss nu se hur många dagar Nordnet ska behöva med den stora kulramen.Det betyder att de inte gav utdelning, utan faktiskt bara gav dig några av dina pengar tillbaka. Detta har fördelen att du inte behöver betala skatt för att få dina pengar tillbaka. Men det gör att ditt inköpspris faller,, och den dag man säljer aktien, har man tjänat mer som det ska betalas skatt på.
- ·23 apr.Jag måste ärligt erkänna att när jag köpte in mig i den här, och den var helt ny,, helt utan att känna till siffrorna. Trodde jag inte jag nu skulle sitta och önska att jag hade köpt fler.. Jag har den uppe 16% och väntar på de första 2,7% utdelningen,,, Nice!!Så kom min första utdelning, 11,58DKK för var och en av mina 32 aktier :-) Skulle ha köpt fler. Efterklok är fortfarande klok...
- ·14 apr.Uhh, över på HANetf,, står det att vi kan förvänta oss $1.5507 per aktie. för denna första utbetalning,,,, Det är mycket,, mer än jag hade vågat hoppas på.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Allmän information
Risk
?
: 0 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,99%
- TillgångsklassAktier
- KategoriBranschfond, ny teknik
- BasvalutaEUR
- UtdelningspolicyUtdelande
- Faktablad
Sammanfattning
The Fund aims to achieve capital growth through exposure to a portfolio of equities from the semiconductor industry and income through the associated dividends and option premiums.
1,7162 EUR/andel
X-dag 18 maj
Relaterade ETF:er
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Exponering
Uppdaterad 2026-06-19
Fördelning
- Aktier100,4%
- Kort ränta−0,4%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·17 juniMen om chip-aktie-momentumet tappar fart kan det bli ett stort problem för aktiemarknaden.Ja,, när AI poppar blir det en lång paus i efterfrågan på den typen av chips,, men det finns en viss chans att andra marknader,, som gaming och RAM för hemmabruk, kommer att mildra fallet.
- ·20 majUhh så är det snart löningsdag igen,,, $1.998 eller €1,72-ish per aktie. det lovar ju bestämt riktigt fint. De skulle bli utbetalda d.22 men låt oss nu se hur många dagar Nordnet ska behöva med den stora kulramen.Det betyder att de inte gav utdelning, utan faktiskt bara gav dig några av dina pengar tillbaka. Detta har fördelen att du inte behöver betala skatt för att få dina pengar tillbaka. Men det gör att ditt inköpspris faller,, och den dag man säljer aktien, har man tjänat mer som det ska betalas skatt på.
- ·23 apr.Jag måste ärligt erkänna att när jag köpte in mig i den här, och den var helt ny,, helt utan att känna till siffrorna. Trodde jag inte jag nu skulle sitta och önska att jag hade köpt fler.. Jag har den uppe 16% och väntar på de första 2,7% utdelningen,,, Nice!!Så kom min första utdelning, 11,58DKK för var och en av mina 32 aktier :-) Skulle ha köpt fler. Efterklok är fortfarande klok...
- ·14 apr.Uhh, över på HANetf,, står det att vi kan förvänta oss $1.5507 per aktie. för denna första utbetalning,,,, Det är mycket,, mer än jag hade vågat hoppas på.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Allmän information
Risk
?
: 0 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,99%
- TillgångsklassAktier
- KategoriBranschfond, ny teknik
- BasvalutaEUR
- UtdelningspolicyUtdelande
- Faktablad
Sammanfattning
The Fund aims to achieve capital growth through exposure to a portfolio of equities from the semiconductor industry and income through the associated dividends and option premiums.
1,7162 EUR/andel
X-dag 18 maj
Relaterade ETF:er
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·17 juniMen om chip-aktie-momentumet tappar fart kan det bli ett stort problem för aktiemarknaden.Ja,, när AI poppar blir det en lång paus i efterfrågan på den typen av chips,, men det finns en viss chans att andra marknader,, som gaming och RAM för hemmabruk, kommer att mildra fallet.
- ·20 majUhh så är det snart löningsdag igen,,, $1.998 eller €1,72-ish per aktie. det lovar ju bestämt riktigt fint. De skulle bli utbetalda d.22 men låt oss nu se hur många dagar Nordnet ska behöva med den stora kulramen.Det betyder att de inte gav utdelning, utan faktiskt bara gav dig några av dina pengar tillbaka. Detta har fördelen att du inte behöver betala skatt för att få dina pengar tillbaka. Men det gör att ditt inköpspris faller,, och den dag man säljer aktien, har man tjänat mer som det ska betalas skatt på.
- ·23 apr.Jag måste ärligt erkänna att när jag köpte in mig i den här, och den var helt ny,, helt utan att känna till siffrorna. Trodde jag inte jag nu skulle sitta och önska att jag hade köpt fler.. Jag har den uppe 16% och väntar på de första 2,7% utdelningen,,, Nice!!Så kom min första utdelning, 11,58DKK för var och en av mina 32 aktier :-) Skulle ha köpt fler. Efterklok är fortfarande klok...
- ·14 apr.Uhh, över på HANetf,, står det att vi kan förvänta oss $1.5507 per aktie. för denna första utbetalning,,,, Det är mycket,, mer än jag hade vågat hoppas på.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Exponering
Uppdaterad 2026-06-19
Fördelning
- Aktier100,4%
- Kort ränta−0,4%




