Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Germany
Xetra
14:27:44
Risk
6 av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

8

Sprott Pure Play Copper Miners ETF

21,020 EUR+1,3%(+0,2700)
Köp20,850
Sälj21,020
Spread %0,79%
Omsättning (EUR)45 750
Årlig avgift0,59%
ETFGermanyXetra
Risk
6 av 7
Morningstar Rating
0 stars
Hållbarhet

8

14:27:44

Sprott Pure Play Copper Miners ETF

Senast21,020 EUR
Idag %+1,30%
Idag +/-+0,2700
Köp20,850
Sälj21,020
Spread %0,79%
Omsättning (EUR)45 750
Årlig avgift0,59%

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Allmän information

Risk
?
Hög: 6 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,59%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, råvaror
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Sub-Fund is to track the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to the performance of companies which are active in the copper mining industry and have been assessed for environmental and social characteristics

Exponering

Uppdaterad 2026-06-11

Fördelning

  • Aktier95,2%
  • Övrigt4,5%
  • Kort ränta0,3%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Fyller på lite, kopparbehovet är stort.
  • 25 feb.
    ·
    25 feb.
    ·
    Hej. Skulle ni välja denna ETF eller iShares Copper Miners? Och varför? Är ny med investeringar, så skulle jag gärna vilja ha några råd 😀
    16 apr.
    ·
    16 apr.
    ·
    Mindre USA i denna, vilket jag ser som en styrka i varje ETF.
    3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    De flesta människor tenderar att ha en tung vikt på USA till att börja med. Ur ett diversifieringsperspektiv är alla tillgångar som har USA-tillväxt, utan att vara i USA, ett bra alternativ. Sedan förstås politiska skäl. USA befinner sig i ett tillstånd där tillgångarna kommer med mycket politisk risk. Om amerikanska aktier inte gick så bra i siffror, skulle folk diversifiera mycket mer runt om i världen. USA är fortfarande så ekonomiskt dominant att dess aktier tenderar att fortfarande vara de mest lönsamma. trots många röda flaggor, som inte skulle fungera någon annanstans. Marknaden misslyckas också med att faktorisera in risk korrekt, eftersom den tror att oavsett krisen kommer regeringen att ingripa (med god anledning också)
  • 30 jan.
    ·
    30 jan.
    ·
    Vad är allas åsikt om nedgången? Ska man passa på att köpa mer? Eller sälja innan ytterligare förluster?
    18 mars
    ·
    18 mars
    ·
    Köpa mer
  • 28 jan.
    ·
    28 jan.
    ·
    Använder ni ASK på denna? Går det?
    29 jan.
    ·
    29 jan.
    ·
    I Norge går det med ASK ja.
  • 23 jan.
    ·
    23 jan.
    ·
    Bernstein förutspår att kopparbristen kommer att börja 2027 och gradvis fördjupas till 2050. Efterfrågan kommer att explodera men utbudet kommer att vara begränsat då de befintliga gruvorna utarmas och det är mycket svårt att få tillstånd för nya. En kopparsupercykel är på väg. https://x.com/thexcapitalist/status/2014719443486527756?s=20
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
Hög: 6 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,59%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, råvaror
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Sub-Fund is to track the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to the performance of companies which are active in the copper mining industry and have been assessed for environmental and social characteristics

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-06-11

Fördelning

  • Aktier95,2%
  • Övrigt4,5%
  • Kort ränta0,3%

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Fyller på lite, kopparbehovet är stort.
  • 25 feb.
    ·
    25 feb.
    ·
    Hej. Skulle ni välja denna ETF eller iShares Copper Miners? Och varför? Är ny med investeringar, så skulle jag gärna vilja ha några råd 😀
    16 apr.
    ·
    16 apr.
    ·
    Mindre USA i denna, vilket jag ser som en styrka i varje ETF.
    3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    De flesta människor tenderar att ha en tung vikt på USA till att börja med. Ur ett diversifieringsperspektiv är alla tillgångar som har USA-tillväxt, utan att vara i USA, ett bra alternativ. Sedan förstås politiska skäl. USA befinner sig i ett tillstånd där tillgångarna kommer med mycket politisk risk. Om amerikanska aktier inte gick så bra i siffror, skulle folk diversifiera mycket mer runt om i världen. USA är fortfarande så ekonomiskt dominant att dess aktier tenderar att fortfarande vara de mest lönsamma. trots många röda flaggor, som inte skulle fungera någon annanstans. Marknaden misslyckas också med att faktorisera in risk korrekt, eftersom den tror att oavsett krisen kommer regeringen att ingripa (med god anledning också)
  • 30 jan.
    ·
    30 jan.
    ·
    Vad är allas åsikt om nedgången? Ska man passa på att köpa mer? Eller sälja innan ytterligare förluster?
    18 mars
    ·
    18 mars
    ·
    Köpa mer
  • 28 jan.
    ·
    28 jan.
    ·
    Använder ni ASK på denna? Går det?
    29 jan.
    ·
    29 jan.
    ·
    I Norge går det med ASK ja.
  • 23 jan.
    ·
    23 jan.
    ·
    Bernstein förutspår att kopparbristen kommer att börja 2027 och gradvis fördjupas till 2050. Efterfrågan kommer att explodera men utbudet kommer att vara begränsat då de befintliga gruvorna utarmas och det är mycket svårt att få tillstånd för nya. En kopparsupercykel är på väg. https://x.com/thexcapitalist/status/2014719443486527756?s=20
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
Hög: 6 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    0,59%
  • Tillgångsklass
    Aktier
  • Kategori
    Branschfond, råvaror
  • Basvaluta
    EUR
  • Utdelningspolicy
    Återinvesterande
  • Faktablad
Sammanfattning
The investment objective of the Sub-Fund is to track the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to the performance of companies which are active in the copper mining industry and have been assessed for environmental and social characteristics

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Fyller på lite, kopparbehovet är stort.
  • 25 feb.
    ·
    25 feb.
    ·
    Hej. Skulle ni välja denna ETF eller iShares Copper Miners? Och varför? Är ny med investeringar, så skulle jag gärna vilja ha några råd 😀
    16 apr.
    ·
    16 apr.
    ·
    Mindre USA i denna, vilket jag ser som en styrka i varje ETF.
    3 juni
    ·
    3 juni
    ·
    De flesta människor tenderar att ha en tung vikt på USA till att börja med. Ur ett diversifieringsperspektiv är alla tillgångar som har USA-tillväxt, utan att vara i USA, ett bra alternativ. Sedan förstås politiska skäl. USA befinner sig i ett tillstånd där tillgångarna kommer med mycket politisk risk. Om amerikanska aktier inte gick så bra i siffror, skulle folk diversifiera mycket mer runt om i världen. USA är fortfarande så ekonomiskt dominant att dess aktier tenderar att fortfarande vara de mest lönsamma. trots många röda flaggor, som inte skulle fungera någon annanstans. Marknaden misslyckas också med att faktorisera in risk korrekt, eftersom den tror att oavsett krisen kommer regeringen att ingripa (med god anledning också)
  • 30 jan.
    ·
    30 jan.
    ·
    Vad är allas åsikt om nedgången? Ska man passa på att köpa mer? Eller sälja innan ytterligare förluster?
    18 mars
    ·
    18 mars
    ·
    Köpa mer
  • 28 jan.
    ·
    28 jan.
    ·
    Använder ni ASK på denna? Går det?
    29 jan.
    ·
    29 jan.
    ·
    I Norge går det med ASK ja.
  • 23 jan.
    ·
    23 jan.
    ·
    Bernstein förutspår att kopparbristen kommer att börja 2027 och gradvis fördjupas till 2050. Efterfrågan kommer att explodera men utbudet kommer att vara begränsat då de befintliga gruvorna utarmas och det är mycket svårt att få tillstånd för nya. En kopparsupercykel är på väg. https://x.com/thexcapitalist/status/2014719443486527756?s=20
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Exponering

Uppdaterad 2026-06-11

Fördelning

  • Aktier95,2%
  • Övrigt4,5%
  • Kort ränta0,3%
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm