Q2-rapport
84 dagar sedan‧1t 3min
1,00 USD/aktie
Senaste utdelning
1,32 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
113
Sälj
Antal
9
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
313,33VWAP
Lägst
303,96OmsättningAntal
86,9 464 441
VWAP
Högst
313,33Lägst
303,96OmsättningAntal
86,9 464 441
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 okt. 7 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 juli | |
2025 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 29 apr. | |
2024 Årsrapport | 14 feb. | |
2024 Q4-rapport | 28 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 dagar sedan·Jag säkrade nya aktier på en billig försäljning, under 300😀
- 24 sep.·Royal Caribbean Group har säkrat nybyggnadsplatser i ett decennium med ett avtal som även inkluderade en beställning på ett jättefartyg och tecknat en option på ytterligare ett. Det Miami-baserade företaget, den näst största kryssningsoperatören sett till flottstorlek och störst sett till börsvärde, sa att de har nått en överenskommelse med Meyer Turku som säkrar rättigheterna att bygga vid det finska varvet fram till 2036. Det långsiktiga ramavtalet stärker relationen mellan skeppsbyggaren och Royal Caribbean. Den New York-noterade operatören utnyttjade också en option hos Meyer Turku för att beställa det femte fartyget i sin Icon-klass, världens största kryssningsfartyg på 250 000 bruttoton. Affären lägger också till en option på ett sjunde fartyg i Icon-klassen, utöver en befintlig option för det sjätte i serien. Royal Caribbean, lett av VD Jason Liberty, sa att de planerar att använda några av de nyligen reserverade Meyer Turku-platserna för att bygga nästa "banbrytande" klass av fartyg. ”I takt med att vi fortsätter att omformulera framtidens semesterresor är vi glada över att fortsätta samarbeta med Meyer Turku för att utveckla Icon Class – en unik serie i sitt slag som levererar exceptionella semesterupplevelser – och positionera oss för att inleda en ny era av innovation som kommer att omvälva semestersektorn fram till 2036”, sa Liberty i ett uttalande. ”Detta är en spännande tid för vårt företag, och vi är stolta över att lansera denna nya etapp i vår historia med våra uppskattade partners, Meyer Turku, den finska regeringen och det finska sjöfartsklustret.” Royal Caribbean genererade massivt passagerarintresse och premiumpriser med förra årets lansering av sitt Icon of the Seas (byggt 2023) med 5 610 bäddar, det första i klassen. Det följdes av systerfartyget Star of the Seas förra månaden. Icon-klassen Legend of the Seas är planerad att avsegla nästa år, följt av leverans av ett fjärde fartyg 2027. Meyer Turku, lett av VD Casimir Lindholm, har byggt alla fartyg i Icon-klassen. Clarksons Researchs sjöfartsdatabas visar att de utgör varvets hela orderbok. "Med ramavtalet nu undertecknat tillkännager vi vår gemensamma plan för det kommande decenniet i samarbete med Royal Caribbean Group och andra viktiga partners för att bygga fler fartyg i Icon-klassen och driva framtiden för varvsindustrin under det kommande decenniet", sa Lindholm i ett uttalande. "Jag är oerhört stolt över det erkännande som dessa beställningar ger den skickliga personalen på Meyer Turku och den finska sjöfartsindustrins expertis." Ramavtalet med Royal Caribbean har fått applåder från Finlands statsminister Petteri Orpo. "Detta nya ramavtal är utmärkta nyheter för Finland", sa han i ett uttalande. ”Det långvariga samarbetet mellan Royal Caribbean Group och Meyer Turku kommer att fortsätta ha en betydande positiv inverkan på Finlands ekonomi, skapa jobb över hela landet och ge energi åt vårt unika maritima ekosystem.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 29 juli · Ändrad·Nu är jag inte så bra på engelska. Så en sådan redogörelse kan vara svår för mig. Men finns det någon som kan skriva några rader om hösten idag? För just nu läser jag mig igenom tills verksamheten går bra? Tack på förhand :)29 juli·Jag rekommenderar att du laddar upp dokumenten till ChatGPT och ber dem att sammanfatta dem.
- 5 juli·Sedan var det dags att ta av de flesta av dessa. Köpte här under covid-dippningen, en av de som bara var tvungen att köpas under paniken, så jag satsade ganska mycket pengar på den här då. Kvar med en kärnposition som är helt riskfri. Jag säljer inte för att jag är baisseartad eller något, det var planen jag gjorde när jag köpte, och jag följer alltid det jag planerar. För all del kommer det att tryckas så mycket pengar i världen under de närmaste åren att konsumenterna fortfarande kommer att åka på kryssningar. Hoppas att andra också köpte covid-dippningen. Det var en självklarhet. Aktien var tillbaka till priset från recessionens bottennivåer 2009, vilket var helt löjligt och en av de bästa köpmöjligheterna jag har sett sedan jag började investera för 25 år sedan. Pengarna överförs nu till några bra företag där aktierna har fallit i flera år nu. Aktier som: NKE och EL har fått en del av vinsterna här. De har fortfarande några år av uppgång framför sig och det är från de bottnarna som man gör de stora procentsatserna. Tack vare mig finns resten av aktierna nu på banken och kommer att stanna där för alltid.29 juli · Ändrad·Håller med, steg mycket på extremt kort tid, kanske mer uppåt framöver, men det skadar aldrig att ta vinst.för 10 tim sedan·Ja. Det är inte viktigt för mig att följa de sista procenten i en aktie, utan att följa en plan. Vi vet att konsumenten är svagare nu, nya jobb skapas inte längre och dessa råoljebolag har gynnats av ett överflöd av pengar efter alla stimulanser som gavs under 20/21. Det är på väg att ta slut, vi vet också att rörelseresultatet här kommer mycket från lägre oljepriser, som snart kan börja se några bottennoteringar. Medvind kan snabbt förvandlas till motvind.
- 3 juli3 juliVore konstigt om inte Trumps skattesänkningar eldar på konsumtionen och att reseindustrin får en del av den kakan. Dessutom verkar Opec+ bestämt sig för att pumpa mer olja, så stabila eller lägre oljepriser. Europa borde också återhämta sig från den av Ryssland orsakade energikrisen. RCC har nog gjort klart större delen av sin resa, men kanske Norweigian Cruise Line har sin resa kommande åren? Med lägre räntor (globalt), så borde NCL ligga bra till? Dock hyfsat skuldsatt, så inget för den försiktiga.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
84 dagar sedan‧1t 3min
1,00 USD/aktie
Senaste utdelning
1,32 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 dagar sedan·Jag säkrade nya aktier på en billig försäljning, under 300😀
- 24 sep.·Royal Caribbean Group har säkrat nybyggnadsplatser i ett decennium med ett avtal som även inkluderade en beställning på ett jättefartyg och tecknat en option på ytterligare ett. Det Miami-baserade företaget, den näst största kryssningsoperatören sett till flottstorlek och störst sett till börsvärde, sa att de har nått en överenskommelse med Meyer Turku som säkrar rättigheterna att bygga vid det finska varvet fram till 2036. Det långsiktiga ramavtalet stärker relationen mellan skeppsbyggaren och Royal Caribbean. Den New York-noterade operatören utnyttjade också en option hos Meyer Turku för att beställa det femte fartyget i sin Icon-klass, världens största kryssningsfartyg på 250 000 bruttoton. Affären lägger också till en option på ett sjunde fartyg i Icon-klassen, utöver en befintlig option för det sjätte i serien. Royal Caribbean, lett av VD Jason Liberty, sa att de planerar att använda några av de nyligen reserverade Meyer Turku-platserna för att bygga nästa "banbrytande" klass av fartyg. ”I takt med att vi fortsätter att omformulera framtidens semesterresor är vi glada över att fortsätta samarbeta med Meyer Turku för att utveckla Icon Class – en unik serie i sitt slag som levererar exceptionella semesterupplevelser – och positionera oss för att inleda en ny era av innovation som kommer att omvälva semestersektorn fram till 2036”, sa Liberty i ett uttalande. ”Detta är en spännande tid för vårt företag, och vi är stolta över att lansera denna nya etapp i vår historia med våra uppskattade partners, Meyer Turku, den finska regeringen och det finska sjöfartsklustret.” Royal Caribbean genererade massivt passagerarintresse och premiumpriser med förra årets lansering av sitt Icon of the Seas (byggt 2023) med 5 610 bäddar, det första i klassen. Det följdes av systerfartyget Star of the Seas förra månaden. Icon-klassen Legend of the Seas är planerad att avsegla nästa år, följt av leverans av ett fjärde fartyg 2027. Meyer Turku, lett av VD Casimir Lindholm, har byggt alla fartyg i Icon-klassen. Clarksons Researchs sjöfartsdatabas visar att de utgör varvets hela orderbok. "Med ramavtalet nu undertecknat tillkännager vi vår gemensamma plan för det kommande decenniet i samarbete med Royal Caribbean Group och andra viktiga partners för att bygga fler fartyg i Icon-klassen och driva framtiden för varvsindustrin under det kommande decenniet", sa Lindholm i ett uttalande. "Jag är oerhört stolt över det erkännande som dessa beställningar ger den skickliga personalen på Meyer Turku och den finska sjöfartsindustrins expertis." Ramavtalet med Royal Caribbean har fått applåder från Finlands statsminister Petteri Orpo. "Detta nya ramavtal är utmärkta nyheter för Finland", sa han i ett uttalande. ”Det långvariga samarbetet mellan Royal Caribbean Group och Meyer Turku kommer att fortsätta ha en betydande positiv inverkan på Finlands ekonomi, skapa jobb över hela landet och ge energi åt vårt unika maritima ekosystem.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 29 juli · Ändrad·Nu är jag inte så bra på engelska. Så en sådan redogörelse kan vara svår för mig. Men finns det någon som kan skriva några rader om hösten idag? För just nu läser jag mig igenom tills verksamheten går bra? Tack på förhand :)29 juli·Jag rekommenderar att du laddar upp dokumenten till ChatGPT och ber dem att sammanfatta dem.
- 5 juli·Sedan var det dags att ta av de flesta av dessa. Köpte här under covid-dippningen, en av de som bara var tvungen att köpas under paniken, så jag satsade ganska mycket pengar på den här då. Kvar med en kärnposition som är helt riskfri. Jag säljer inte för att jag är baisseartad eller något, det var planen jag gjorde när jag köpte, och jag följer alltid det jag planerar. För all del kommer det att tryckas så mycket pengar i världen under de närmaste åren att konsumenterna fortfarande kommer att åka på kryssningar. Hoppas att andra också köpte covid-dippningen. Det var en självklarhet. Aktien var tillbaka till priset från recessionens bottennivåer 2009, vilket var helt löjligt och en av de bästa köpmöjligheterna jag har sett sedan jag började investera för 25 år sedan. Pengarna överförs nu till några bra företag där aktierna har fallit i flera år nu. Aktier som: NKE och EL har fått en del av vinsterna här. De har fortfarande några år av uppgång framför sig och det är från de bottnarna som man gör de stora procentsatserna. Tack vare mig finns resten av aktierna nu på banken och kommer att stanna där för alltid.29 juli · Ändrad·Håller med, steg mycket på extremt kort tid, kanske mer uppåt framöver, men det skadar aldrig att ta vinst.för 10 tim sedan·Ja. Det är inte viktigt för mig att följa de sista procenten i en aktie, utan att följa en plan. Vi vet att konsumenten är svagare nu, nya jobb skapas inte längre och dessa råoljebolag har gynnats av ett överflöd av pengar efter alla stimulanser som gavs under 20/21. Det är på väg att ta slut, vi vet också att rörelseresultatet här kommer mycket från lägre oljepriser, som snart kan börja se några bottennoteringar. Medvind kan snabbt förvandlas till motvind.
- 3 juli3 juliVore konstigt om inte Trumps skattesänkningar eldar på konsumtionen och att reseindustrin får en del av den kakan. Dessutom verkar Opec+ bestämt sig för att pumpa mer olja, så stabila eller lägre oljepriser. Europa borde också återhämta sig från den av Ryssland orsakade energikrisen. RCC har nog gjort klart större delen av sin resa, men kanske Norweigian Cruise Line har sin resa kommande åren? Med lägre räntor (globalt), så borde NCL ligga bra till? Dock hyfsat skuldsatt, så inget för den försiktiga.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
113
Sälj
Antal
9
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
313,33VWAP
Lägst
303,96OmsättningAntal
86,9 464 441
VWAP
Högst
313,33Lägst
303,96OmsättningAntal
86,9 464 441
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 okt. 7 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 juli | |
2025 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 29 apr. | |
2024 Årsrapport | 14 feb. | |
2024 Q4-rapport | 28 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
84 dagar sedan‧1t 3min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 okt. 7 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 juli | |
2025 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 29 apr. | |
2024 Årsrapport | 14 feb. | |
2024 Q4-rapport | 28 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
1,00 USD/aktie
Senaste utdelning
1,32 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 dagar sedan·Jag säkrade nya aktier på en billig försäljning, under 300😀
- 24 sep.·Royal Caribbean Group har säkrat nybyggnadsplatser i ett decennium med ett avtal som även inkluderade en beställning på ett jättefartyg och tecknat en option på ytterligare ett. Det Miami-baserade företaget, den näst största kryssningsoperatören sett till flottstorlek och störst sett till börsvärde, sa att de har nått en överenskommelse med Meyer Turku som säkrar rättigheterna att bygga vid det finska varvet fram till 2036. Det långsiktiga ramavtalet stärker relationen mellan skeppsbyggaren och Royal Caribbean. Den New York-noterade operatören utnyttjade också en option hos Meyer Turku för att beställa det femte fartyget i sin Icon-klass, världens största kryssningsfartyg på 250 000 bruttoton. Affären lägger också till en option på ett sjunde fartyg i Icon-klassen, utöver en befintlig option för det sjätte i serien. Royal Caribbean, lett av VD Jason Liberty, sa att de planerar att använda några av de nyligen reserverade Meyer Turku-platserna för att bygga nästa "banbrytande" klass av fartyg. ”I takt med att vi fortsätter att omformulera framtidens semesterresor är vi glada över att fortsätta samarbeta med Meyer Turku för att utveckla Icon Class – en unik serie i sitt slag som levererar exceptionella semesterupplevelser – och positionera oss för att inleda en ny era av innovation som kommer att omvälva semestersektorn fram till 2036”, sa Liberty i ett uttalande. ”Detta är en spännande tid för vårt företag, och vi är stolta över att lansera denna nya etapp i vår historia med våra uppskattade partners, Meyer Turku, den finska regeringen och det finska sjöfartsklustret.” Royal Caribbean genererade massivt passagerarintresse och premiumpriser med förra årets lansering av sitt Icon of the Seas (byggt 2023) med 5 610 bäddar, det första i klassen. Det följdes av systerfartyget Star of the Seas förra månaden. Icon-klassen Legend of the Seas är planerad att avsegla nästa år, följt av leverans av ett fjärde fartyg 2027. Meyer Turku, lett av VD Casimir Lindholm, har byggt alla fartyg i Icon-klassen. Clarksons Researchs sjöfartsdatabas visar att de utgör varvets hela orderbok. "Med ramavtalet nu undertecknat tillkännager vi vår gemensamma plan för det kommande decenniet i samarbete med Royal Caribbean Group och andra viktiga partners för att bygga fler fartyg i Icon-klassen och driva framtiden för varvsindustrin under det kommande decenniet", sa Lindholm i ett uttalande. "Jag är oerhört stolt över det erkännande som dessa beställningar ger den skickliga personalen på Meyer Turku och den finska sjöfartsindustrins expertis." Ramavtalet med Royal Caribbean har fått applåder från Finlands statsminister Petteri Orpo. "Detta nya ramavtal är utmärkta nyheter för Finland", sa han i ett uttalande. ”Det långvariga samarbetet mellan Royal Caribbean Group och Meyer Turku kommer att fortsätta ha en betydande positiv inverkan på Finlands ekonomi, skapa jobb över hela landet och ge energi åt vårt unika maritima ekosystem.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 29 juli · Ändrad·Nu är jag inte så bra på engelska. Så en sådan redogörelse kan vara svår för mig. Men finns det någon som kan skriva några rader om hösten idag? För just nu läser jag mig igenom tills verksamheten går bra? Tack på förhand :)29 juli·Jag rekommenderar att du laddar upp dokumenten till ChatGPT och ber dem att sammanfatta dem.
- 5 juli·Sedan var det dags att ta av de flesta av dessa. Köpte här under covid-dippningen, en av de som bara var tvungen att köpas under paniken, så jag satsade ganska mycket pengar på den här då. Kvar med en kärnposition som är helt riskfri. Jag säljer inte för att jag är baisseartad eller något, det var planen jag gjorde när jag köpte, och jag följer alltid det jag planerar. För all del kommer det att tryckas så mycket pengar i världen under de närmaste åren att konsumenterna fortfarande kommer att åka på kryssningar. Hoppas att andra också köpte covid-dippningen. Det var en självklarhet. Aktien var tillbaka till priset från recessionens bottennivåer 2009, vilket var helt löjligt och en av de bästa köpmöjligheterna jag har sett sedan jag började investera för 25 år sedan. Pengarna överförs nu till några bra företag där aktierna har fallit i flera år nu. Aktier som: NKE och EL har fått en del av vinsterna här. De har fortfarande några år av uppgång framför sig och det är från de bottnarna som man gör de stora procentsatserna. Tack vare mig finns resten av aktierna nu på banken och kommer att stanna där för alltid.29 juli · Ändrad·Håller med, steg mycket på extremt kort tid, kanske mer uppåt framöver, men det skadar aldrig att ta vinst.för 10 tim sedan·Ja. Det är inte viktigt för mig att följa de sista procenten i en aktie, utan att följa en plan. Vi vet att konsumenten är svagare nu, nya jobb skapas inte längre och dessa råoljebolag har gynnats av ett överflöd av pengar efter alla stimulanser som gavs under 20/21. Det är på väg att ta slut, vi vet också att rörelseresultatet här kommer mycket från lägre oljepriser, som snart kan börja se några bottennoteringar. Medvind kan snabbt förvandlas till motvind.
- 3 juli3 juliVore konstigt om inte Trumps skattesänkningar eldar på konsumtionen och att reseindustrin får en del av den kakan. Dessutom verkar Opec+ bestämt sig för att pumpa mer olja, så stabila eller lägre oljepriser. Europa borde också återhämta sig från den av Ryssland orsakade energikrisen. RCC har nog gjort klart större delen av sin resa, men kanske Norweigian Cruise Line har sin resa kommande åren? Med lägre räntor (globalt), så borde NCL ligga bra till? Dock hyfsat skuldsatt, så inget för den försiktiga.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
113
Sälj
Antal
9
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
313,33VWAP
Lägst
303,96OmsättningAntal
86,9 464 441
VWAP
Högst
313,33Lägst
303,96OmsättningAntal
86,9 464 441
Mäklarstatistik
Ingen data hittades