Q1-rapport
20 dagar sedan
0,07 USD/aktie
Senaste utdelning
10,14 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
3 700
Sälj
Antal
1 253
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
2,88VWAP
Lägst
2,8OmsättningAntal
3,2 Mundefined1 670 501
VWAP
Högst
2,88Lägst
2,8OmsättningAntal
3,2 Mundefined1 670 501
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 29 maj | |
2024 Årsrapport | 29 apr. | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 29 nov. 2024 | |
2024 Årsstämma | 21 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 9 maj·Det USA-noterade Nordic American Tankers har gått med på att sälja ett av sina äldsta fartyg efter att ha lagt till fler moderna fartyg. Företaget uppgav att en överenskommelse hade ingåtts med en icke namngiven köpare för det 150 000 dwt stora Nordic Castor (byggt 2004) för 22,5 miljoner dollar. VesselsValue bedömer fartyget till 26 miljoner dollar. NAT köpte tankfartyget i en en-bloc-affär från Nereus Shipping i Grekland för 29,7 miljoner dollar år 2016. Det norska företaget har fortfarande en suezmax från 2003. NATs VD och grundare Herbjorn Hansson sa: "De första månaderna 2025 har varit den mest aktiva perioden i Nordic American på flera år. "Vägen framåt är uppåt. Utdelning är en prioritet. "Vi förvärvar två eller tre fartyg och säljer några fartyg. "Nordic American har en stark position." Det 160 000 dwt stora Nordic Apollo (byggt 2003) gick till den brittiska ägaren Union Maritime för 23 miljoner dollar i mars. Samma månad bekräftade NAT också ett andra tankfartygsförvärv i snabb följd och säkrade leasingfinansiering för det nya paret med den norska landsmannen Ocean Yield. Företaget köpte en andra suezmax från 2016 från samma köpare som det hade förvärvat ett liknande fartyg i februari. Det uppgavs att båda de sydkoreanskbyggda fartygen kostade i "mellan- till högintervallet 60 miljoner dollar". Företaget identifierade inte något av fartygen, men mäklarrapporter listade att NAT köpte Eastern Pacific Shippings 157 800 dwt stora Goldway och Diamondway (båda byggda 2016) för 68 miljoner dollar styck. Ocean Yield uppgav att de hade köpt de två fartygen och satt dem på åttaåriga bareboat-charter till NAT i en affär som kommer att lägga till 90 miljoner dollar till deras EBITDA-orderbok. Två andra fartyg köptes ut från leasingavtal från Ocean Yield tidigare i år. år. För fjärde kvartalet minskade NAT:s vinst till 1,3 miljoner dollar från de 17,5 miljoner dollar som rapporterades under samma period förra året. Under helåret 2024 minskade vinsten från 98,7 miljoner dollar till 46,6 miljoner dollar. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 15 apr.·Varför en jord är detta inte minst 4$\share? Någon som förklarar för dummy?
- 6 feb.·USA-noterade Nordic American Tankers (NAT) planerar en stor uppgradering av sin flotta i år. Suezmax-specialisten har tagit hjälp av sina långsiktiga finansieringspartners Beal Bank och Ocean Yield för förnyelsen. Verkställande direktören Herbjorn Hansson sa i ett brev till aktieägarna: "Ett stort projekt för 2025 är att förnya och växa vår flotta. Vi planerar att köpa två eller tre fartyg och sälja två eller tre." Det första steget tillkännagavs i januari, med försäljningen av ett 2003-byggt tankfartyg för en kontantinjektion på 22,5 miljoner USD för att stärka balansräkningen. Detta är antingen 160 000 dwt Nordic Apollo eller 150 100 dwt Nordic Pollux, dess två äldsta fartyg. Den icke namngivna köparen i Storbritannien kommer att ta emot leverans under första kvartalet. Beal Bank är en långivare i Dallas, medan Oslo-noterade Ocean Yield är en sale-and-leaseback-finansiär som kontrolleras av private equity-jätten KKR. Hansson sa: "Som alltid drivs vår finansiering av våra huvudmål att prioritera utdelningar och behålla en stabil balansräkning. "Transaktionerna med Beal Bank och Ocean Yield kommer att öka vår likviditet och kraftigt förbättra vår finansiella flexibilitet. "Vi ser fram emot ett mycket aktivt år för NAT." Förra månaden gjorde ägaren också ett avtal om att köpa tillbaka ett modernt fartyg från Ocean Yield. NAT, som kontrollerar 20 suezmax, deklarerade sin köpoption på en icke namngiven 2018-byggd tanker på "gynnsamma villkor från en nära finansieringspartner". Detta är en av trion på 157 000 dwt Nordic Aquarius, Nordic Cygnus eller Nordic Tellus, som drivs av NAT. Fartygen är värda cirka 74 miljoner dollar, enligt VesselsValue. Avyttringen och återköpet var företagets första försäljnings- och köpsteg sedan 2023. NAT sa att det är i "en mycket solid position" och transaktionerna "reflekterar vår finansiella flexibilitet", sa det då. I november rapporterade TradeWinds att NAT hade ett öga på flottans expansion efter att ha publicerat en förbättrad prestanda under tredje kvartalet. Det låste in kontrakt värda 125 miljoner dollar under kvartalet och avsåg att lägga till fler fartyg. "Vi planerar att utöka vår flotta med ett par fartyg, vilket borde ha en positiv inverkan på utdelningen", stod det. NAT har lagt till terminsavtal med oljebolag eftersom de tror att det finns en global "brist" på suezmax. Företaget redovisade en vinst på 8,7 miljoner dollar under tredje kvartalet, vilket slog 7,5 miljoner dollar ett år tidigare. Analytiker sa att en utdelning på 0,04 USD per aktie representerade en utdelning på 100 % på vinsten. NAT:s suezmaxes genererade $30 656 per dag under kvartalet, väl fritt från de $9 000 dagliga driftskostnaderna. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
20 dagar sedan
0,07 USD/aktie
Senaste utdelning
10,14 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 9 maj·Det USA-noterade Nordic American Tankers har gått med på att sälja ett av sina äldsta fartyg efter att ha lagt till fler moderna fartyg. Företaget uppgav att en överenskommelse hade ingåtts med en icke namngiven köpare för det 150 000 dwt stora Nordic Castor (byggt 2004) för 22,5 miljoner dollar. VesselsValue bedömer fartyget till 26 miljoner dollar. NAT köpte tankfartyget i en en-bloc-affär från Nereus Shipping i Grekland för 29,7 miljoner dollar år 2016. Det norska företaget har fortfarande en suezmax från 2003. NATs VD och grundare Herbjorn Hansson sa: "De första månaderna 2025 har varit den mest aktiva perioden i Nordic American på flera år. "Vägen framåt är uppåt. Utdelning är en prioritet. "Vi förvärvar två eller tre fartyg och säljer några fartyg. "Nordic American har en stark position." Det 160 000 dwt stora Nordic Apollo (byggt 2003) gick till den brittiska ägaren Union Maritime för 23 miljoner dollar i mars. Samma månad bekräftade NAT också ett andra tankfartygsförvärv i snabb följd och säkrade leasingfinansiering för det nya paret med den norska landsmannen Ocean Yield. Företaget köpte en andra suezmax från 2016 från samma köpare som det hade förvärvat ett liknande fartyg i februari. Det uppgavs att båda de sydkoreanskbyggda fartygen kostade i "mellan- till högintervallet 60 miljoner dollar". Företaget identifierade inte något av fartygen, men mäklarrapporter listade att NAT köpte Eastern Pacific Shippings 157 800 dwt stora Goldway och Diamondway (båda byggda 2016) för 68 miljoner dollar styck. Ocean Yield uppgav att de hade köpt de två fartygen och satt dem på åttaåriga bareboat-charter till NAT i en affär som kommer att lägga till 90 miljoner dollar till deras EBITDA-orderbok. Två andra fartyg köptes ut från leasingavtal från Ocean Yield tidigare i år. år. För fjärde kvartalet minskade NAT:s vinst till 1,3 miljoner dollar från de 17,5 miljoner dollar som rapporterades under samma period förra året. Under helåret 2024 minskade vinsten från 98,7 miljoner dollar till 46,6 miljoner dollar. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 15 apr.·Varför en jord är detta inte minst 4$\share? Någon som förklarar för dummy?
- 6 feb.·USA-noterade Nordic American Tankers (NAT) planerar en stor uppgradering av sin flotta i år. Suezmax-specialisten har tagit hjälp av sina långsiktiga finansieringspartners Beal Bank och Ocean Yield för förnyelsen. Verkställande direktören Herbjorn Hansson sa i ett brev till aktieägarna: "Ett stort projekt för 2025 är att förnya och växa vår flotta. Vi planerar att köpa två eller tre fartyg och sälja två eller tre." Det första steget tillkännagavs i januari, med försäljningen av ett 2003-byggt tankfartyg för en kontantinjektion på 22,5 miljoner USD för att stärka balansräkningen. Detta är antingen 160 000 dwt Nordic Apollo eller 150 100 dwt Nordic Pollux, dess två äldsta fartyg. Den icke namngivna köparen i Storbritannien kommer att ta emot leverans under första kvartalet. Beal Bank är en långivare i Dallas, medan Oslo-noterade Ocean Yield är en sale-and-leaseback-finansiär som kontrolleras av private equity-jätten KKR. Hansson sa: "Som alltid drivs vår finansiering av våra huvudmål att prioritera utdelningar och behålla en stabil balansräkning. "Transaktionerna med Beal Bank och Ocean Yield kommer att öka vår likviditet och kraftigt förbättra vår finansiella flexibilitet. "Vi ser fram emot ett mycket aktivt år för NAT." Förra månaden gjorde ägaren också ett avtal om att köpa tillbaka ett modernt fartyg från Ocean Yield. NAT, som kontrollerar 20 suezmax, deklarerade sin köpoption på en icke namngiven 2018-byggd tanker på "gynnsamma villkor från en nära finansieringspartner". Detta är en av trion på 157 000 dwt Nordic Aquarius, Nordic Cygnus eller Nordic Tellus, som drivs av NAT. Fartygen är värda cirka 74 miljoner dollar, enligt VesselsValue. Avyttringen och återköpet var företagets första försäljnings- och köpsteg sedan 2023. NAT sa att det är i "en mycket solid position" och transaktionerna "reflekterar vår finansiella flexibilitet", sa det då. I november rapporterade TradeWinds att NAT hade ett öga på flottans expansion efter att ha publicerat en förbättrad prestanda under tredje kvartalet. Det låste in kontrakt värda 125 miljoner dollar under kvartalet och avsåg att lägga till fler fartyg. "Vi planerar att utöka vår flotta med ett par fartyg, vilket borde ha en positiv inverkan på utdelningen", stod det. NAT har lagt till terminsavtal med oljebolag eftersom de tror att det finns en global "brist" på suezmax. Företaget redovisade en vinst på 8,7 miljoner dollar under tredje kvartalet, vilket slog 7,5 miljoner dollar ett år tidigare. Analytiker sa att en utdelning på 0,04 USD per aktie representerade en utdelning på 100 % på vinsten. NAT:s suezmaxes genererade $30 656 per dag under kvartalet, väl fritt från de $9 000 dagliga driftskostnaderna. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
3 700
Sälj
Antal
1 253
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
2,88VWAP
Lägst
2,8OmsättningAntal
3,2 Mundefined1 670 501
VWAP
Högst
2,88Lägst
2,8OmsättningAntal
3,2 Mundefined1 670 501
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 29 maj | |
2024 Årsrapport | 29 apr. | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 29 nov. 2024 | |
2024 Årsstämma | 21 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q1-rapport
20 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 29 maj | |
2024 Årsrapport | 29 apr. | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 29 nov. 2024 | |
2024 Årsstämma | 21 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
0,07 USD/aktie
Senaste utdelning
10,14 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 9 maj·Det USA-noterade Nordic American Tankers har gått med på att sälja ett av sina äldsta fartyg efter att ha lagt till fler moderna fartyg. Företaget uppgav att en överenskommelse hade ingåtts med en icke namngiven köpare för det 150 000 dwt stora Nordic Castor (byggt 2004) för 22,5 miljoner dollar. VesselsValue bedömer fartyget till 26 miljoner dollar. NAT köpte tankfartyget i en en-bloc-affär från Nereus Shipping i Grekland för 29,7 miljoner dollar år 2016. Det norska företaget har fortfarande en suezmax från 2003. NATs VD och grundare Herbjorn Hansson sa: "De första månaderna 2025 har varit den mest aktiva perioden i Nordic American på flera år. "Vägen framåt är uppåt. Utdelning är en prioritet. "Vi förvärvar två eller tre fartyg och säljer några fartyg. "Nordic American har en stark position." Det 160 000 dwt stora Nordic Apollo (byggt 2003) gick till den brittiska ägaren Union Maritime för 23 miljoner dollar i mars. Samma månad bekräftade NAT också ett andra tankfartygsförvärv i snabb följd och säkrade leasingfinansiering för det nya paret med den norska landsmannen Ocean Yield. Företaget köpte en andra suezmax från 2016 från samma köpare som det hade förvärvat ett liknande fartyg i februari. Det uppgavs att båda de sydkoreanskbyggda fartygen kostade i "mellan- till högintervallet 60 miljoner dollar". Företaget identifierade inte något av fartygen, men mäklarrapporter listade att NAT köpte Eastern Pacific Shippings 157 800 dwt stora Goldway och Diamondway (båda byggda 2016) för 68 miljoner dollar styck. Ocean Yield uppgav att de hade köpt de två fartygen och satt dem på åttaåriga bareboat-charter till NAT i en affär som kommer att lägga till 90 miljoner dollar till deras EBITDA-orderbok. Två andra fartyg köptes ut från leasingavtal från Ocean Yield tidigare i år. år. För fjärde kvartalet minskade NAT:s vinst till 1,3 miljoner dollar från de 17,5 miljoner dollar som rapporterades under samma period förra året. Under helåret 2024 minskade vinsten från 98,7 miljoner dollar till 46,6 miljoner dollar. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 15 apr.·Varför en jord är detta inte minst 4$\share? Någon som förklarar för dummy?
- 6 feb.·USA-noterade Nordic American Tankers (NAT) planerar en stor uppgradering av sin flotta i år. Suezmax-specialisten har tagit hjälp av sina långsiktiga finansieringspartners Beal Bank och Ocean Yield för förnyelsen. Verkställande direktören Herbjorn Hansson sa i ett brev till aktieägarna: "Ett stort projekt för 2025 är att förnya och växa vår flotta. Vi planerar att köpa två eller tre fartyg och sälja två eller tre." Det första steget tillkännagavs i januari, med försäljningen av ett 2003-byggt tankfartyg för en kontantinjektion på 22,5 miljoner USD för att stärka balansräkningen. Detta är antingen 160 000 dwt Nordic Apollo eller 150 100 dwt Nordic Pollux, dess två äldsta fartyg. Den icke namngivna köparen i Storbritannien kommer att ta emot leverans under första kvartalet. Beal Bank är en långivare i Dallas, medan Oslo-noterade Ocean Yield är en sale-and-leaseback-finansiär som kontrolleras av private equity-jätten KKR. Hansson sa: "Som alltid drivs vår finansiering av våra huvudmål att prioritera utdelningar och behålla en stabil balansräkning. "Transaktionerna med Beal Bank och Ocean Yield kommer att öka vår likviditet och kraftigt förbättra vår finansiella flexibilitet. "Vi ser fram emot ett mycket aktivt år för NAT." Förra månaden gjorde ägaren också ett avtal om att köpa tillbaka ett modernt fartyg från Ocean Yield. NAT, som kontrollerar 20 suezmax, deklarerade sin köpoption på en icke namngiven 2018-byggd tanker på "gynnsamma villkor från en nära finansieringspartner". Detta är en av trion på 157 000 dwt Nordic Aquarius, Nordic Cygnus eller Nordic Tellus, som drivs av NAT. Fartygen är värda cirka 74 miljoner dollar, enligt VesselsValue. Avyttringen och återköpet var företagets första försäljnings- och köpsteg sedan 2023. NAT sa att det är i "en mycket solid position" och transaktionerna "reflekterar vår finansiella flexibilitet", sa det då. I november rapporterade TradeWinds att NAT hade ett öga på flottans expansion efter att ha publicerat en förbättrad prestanda under tredje kvartalet. Det låste in kontrakt värda 125 miljoner dollar under kvartalet och avsåg att lägga till fler fartyg. "Vi planerar att utöka vår flotta med ett par fartyg, vilket borde ha en positiv inverkan på utdelningen", stod det. NAT har lagt till terminsavtal med oljebolag eftersom de tror att det finns en global "brist" på suezmax. Företaget redovisade en vinst på 8,7 miljoner dollar under tredje kvartalet, vilket slog 7,5 miljoner dollar ett år tidigare. Analytiker sa att en utdelning på 0,04 USD per aktie representerade en utdelning på 100 % på vinsten. NAT:s suezmaxes genererade $30 656 per dag under kvartalet, väl fritt från de $9 000 dagliga driftskostnaderna. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
3 700
Sälj
Antal
1 253
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
2,88VWAP
Lägst
2,8OmsättningAntal
3,2 Mundefined1 670 501
VWAP
Högst
2,88Lägst
2,8OmsättningAntal
3,2 Mundefined1 670 501
Mäklarstatistik
Ingen data hittades