Q1-rapport
Endast PDF
54 dagar sedan
Orderdjup
NGM - Nordic SME
Antal
Köp
5 000
Sälj
Antal
1 000
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
66 | AVA | AVA | ||
1 194 | AVA | DDB |
Högst
3,19VWAP
Lägst
3,19OmsättningAntal
0 1 260
VWAP
Högst
3,19Lägst
3,19OmsättningAntal
0 1 260
Mäklarstatistik
Mest köpt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Avanza Bank AB | 6 260 | 5 066 | +1 194 | 5 066 |
Danske Bank A/S | 0 | 1 194 | −1 194 | 0 |
Mest sålt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Danske Bank A/S | 0 | 1 194 | −1 194 | 0 |
Avanza Bank AB | 6 260 | 5 066 | +1 194 | 5 066 |
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 21 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 22 maj | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. | |
2024 Q3-rapport | 19 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 22 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 9 juli·@Shareville: Skrivet på engelska ser ni nedan ännu ett meddelande som skickats till VD idag. Tanken är att sätta så mycket press som möjligt på Jens Eriksson inför nästa kvartalsmeddelande den 21 augusti. Varsågod att vara med och kontakta Jens Eriksson - ju fler som höjer sina röster, desto större är chansen att han kommer att lämna ut underbyggd information till marknaden. Han borde vara säker på att hans historieberättardagar är över........ <xxxx@xxxx.dk> 09/07/2025 10:47 Till: xxxx@xxxx.dk, je@coeginpharma.com Cc: info@coeginpharma.com, erlend@sarsia.com Bäste Jens, Först och främst ska du ha beröm för att du nu använder lämpliga kanaler på den svenska börsen för att informera marknaden om utvecklingen hos Coegin Pharma AB. Transparens är ett viktigt steg framåt, och jag tackar dig för att du tar det ansvaret på allvar. Med detta sagt är marknadens uppfattning om Coegin Pharma AB fortfarande negativ. Trots de senaste tillkännagivandena – såsom den 80-procentiga minskningen av produktionskostnaderna för hårväxtprodukten och presentationen av dess förpackningsprototyp – har marknaden inte reagerat positivt. Aktiekursen fortsätter sin nedåtgående trend, vilket signalerar en brist på förtroende för att dessa uppdateringar innebär meningsfulla framsteg mot kommersialisering och i slutändan ett positivt kassaflöde. Varför är det så? Svaret verkar vara enkelt: marknaden har tröttnat på vad den uppfattar som långvarig berättande snarare än evidensbaserat genomförande. Kostnadsbesparingar och förpackningsdesign är inte i sig bevis på marknadsberedskap eller kommersiell lönsamhet. De tar inte upp de viktigaste farhågorna som investerare har om Coegin Pharma AB:s förmåga att utvecklas till en lönsam startup. Som VD är det nu viktigt att förse marknaden med konkret, evidensbaserad information som styrker företagets förmåga att gå till marknaden. Specifikt behöver intressenter se: - Namn på avtalade partners och distributörer - Den geografiska räckvidden och täckningen av dessa distributionsnätverk - En tydlig och detaljerad tidslinje för produktlansering inklusive specifika milstolpar - Transparent kommunikation gällande företagets finansiella ställning och kommande finansieringsbehov Dessa är grundläggande och förväntade delar av investerarkommunikationen i detta skede av företagets utveckling. Med detta i åtanke uppmanar jag er starkt att skärpa fokus och tydlighet i Coegin Pharma AB:s budskap inför den kommande kvartalsrapporten, som är planerad att publiceras den 21 augusti. Detta är en möjlighet att förändra berättelsen genom konkreta upplysningar som bygger förtroende och visar att företaget går in i en fas av mätbart genomförande. Med vänliga hälsningar, Xxxx Xxxx
- 2 juli2 juli3 juli·Bigfoot, allt är naturligtvis subjektivt och upp till betraktarens öga - på den grunden håller jag inte med om ditt påstående. Jag har haft en position på Coegin Pharma AB i nästan 3 år nu, en position jag byggde upp under den tidigare VD:n, Tore Duvold. Tore Duvold har en medicinsk bakgrund och gick den "kliniska vägen" med sitt uppbyggande av företaget. Plötsligt blev han utkastad av den nuvarande VD:n, som absolut inte har någon bakgrund inom den medicinska världen - och de senaste två åren har den nuvarande VD:n helt försummat ena halvan av företagets portfölj, den kliniska halvan. Den andra halvan, hår och pigmentering, har han under hela sin tid som VD helt enkelt gjort historieberättandet till en nivå där man som investerare borde börja vara försiktig. Detta har setts bland startups så många gånger tidigare, det gäller inte bara Coegin Pharma AB. Jag påstår inte på något sätt att Coegin Pharma AB aldrig kommer att komma ut på marknaden med sin produkt, jag som investerare har själv ett intresse av det! Där Coegin Pharma AB befinner sig just nu (med nuvarande VD och den historia han har uppnått i företaget), är ett pressmeddelande om en 80-procentig minskning av produktionskostnaderna och en fin liten video på en dispenser inte den minsta garanti för att marknaden snart kommer att bevittna en lönsam uppstart. Dessutom måste Coegin Pharma AB tillkännage: - Namngivna distributörer - Geografiska handelsområden - Detaljerad tidsplan - Finansiell situation, inklusive behovet av en nyemission. Tills dess – och mot bakgrund av VD:ns föredragna storytelling- och kommunikationsstrategi – förblir Coegin Pharma AB en "fågel på taket", tyvärr skulle jag kunna tillägga....... (VD:n har knuffat sig in i ett hörn med flera tillkännagivanden om att Coegin Pharma AB kommer att gå ut på marknaden 2025, allt som återstår är att se det hända.)
- 2 juli·Huruvida det finns ett samband mellan mina vädjanden till VD:n och dagens senaste pressmeddelande kommer förmodligen inte att besvaras – och det är också helt irrelevant........ Personligen sitter jag fortfarande obemärkt med min position, reducerad till 1/5 av vad den var. Jag kommer att göra det tills Coegin Pharma AB har uttalat sig via pressmeddelanden: - Hur, med vem och på vilka marknader de lanserar sin hårprodukt. - En tidsplan för deras lansering. - En uppdatering om deras ekonomiska situation, inklusive behovet av en nyemission. Tills det finns klarhet i ovanstående tre punkter förblir Coegin Pharma AB "bara en fågel på taket".2 juli2 juli
- 30 juni · Ändrad·Till er som är närvarande i LinkedIn-communityn, försök att söka upp "Coegin Pharma AB". Det ni ser där är verkligen ett skämt! Varför? Det är ett skämt eftersom VD:n: - å ena sidan tillkännager vad som för honom är inget mindre än en radikal förändring av 40 års erfarenhet inom hårvård. - å andra sidan uppenbarligen inte tycker att hans budskap är tillräckligt viktiga för att informera marknaderna via den svenska börsen. Herregud!!….. Vem försöker VD:n lura? - sig själv? - läsarna på LinkedIn? - marknaden, investerare och aktieägare? …….eller helt enkelt allt ovanstående!?! Jag har bestämt mig, under de senaste veckorna har jag på positiva prisaktionsdagar minskat min position i Coegin Pharma AB till cirka 1/5 av vad den var. Jag är inte den som kommer att ge bort mycket mer pengar när VD:n vid nästa kvartalsrapportering tillkännager ytterligare ett nytt aktieemissionsprogram. Dubbelt förbannat!!…….
- 27 juni·@Shareville: Jag anser att det finns anledning att vara uppmärksam nu som investerare i Coegin Pharma AB. VD:n har idag släppt en kort video på LinkedIn utan att lika gärna informera aktiemarknaden via ett PM. Jag kan inte helt utesluta att jag ser spöken här - men vad i hela friden händer? Se mitt e-postmeddelande nedan som jag skickade ikväll till Coegin Pharma AB: OBS: Allt som skrivs i det här inlägget är gjort med hjälp av engelska. En automatiserad översättning (som den Shareville använder för ändamålet) till ditt lokala språk kan förvränga budskapet i viss mån - läs därför mitt meddelande noggrant innan du drar några förhastade slutsatser. Från: Xxxx Xxxx <xxxx@xxxxdk> Datum: 27 juni 2025 kl. 23:16:57 +02:00 Ämne: Re: Coegin 6 mars PM. Till: <xxxx@xxxx.dk>, <je@coeginpharma.com> Kopia: <info@coeginpharma.com>, <erlend@sarsia.com> Bäste Jens, Jag blev djupt oroad över att se videon du publicerade idag på LinkedIn, där du personligen presenterar förpackningen för Coegin Pharma AB:s kommande hårbehandlingsprodukt – som enligt uppgift är planerad att lanseras i slutet av 2025. Anledningen till min oro är enkel och allvarlig: denna typ av kommunikation, som innehåller potentiellt priskänslig information, har inte samtidigt offentliggjorts för marknaden via lämpliga kanaler på den svenska börsen, där Coegin Pharma AB är noterat. Som du är väl medveten om är publika företag skyldiga att säkerställa att alla investerare har lika tillgång till information. Att selektivt släppa sådant innehåll på sociala medier utan korrekt börsinformation riskerar att bryta mot marknadsregler och kan utsätta Coegin Pharma AB för myndighetsgranskning eller sanktioner för att de inte upprätthåller principerna om rättvis och transparent informationsspridning. Jag kommer att avstå från att uttrycka hela omfattningen av min reaktion på detta trick, men det räcker med att säga att jag blev både förvånad och besviken över tillvägagångssättet. Jag hoppas innerligt – och förväntar mig fullt ut – att dina handlingar som VD utförs med full medvetenhet och godkännande från Coegin Pharma AB:s styrelse. Jag litar på att lämpliga åtgärder kommer att vidtas utan dröjsmål för att åtgärda denna fråga och säkerställa strikt efterlevnad av marknadskommunikationsreglerna framöver. Med vänliga hälsningar, Xxxx Xxxx
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
Endast PDF
54 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 9 juli·@Shareville: Skrivet på engelska ser ni nedan ännu ett meddelande som skickats till VD idag. Tanken är att sätta så mycket press som möjligt på Jens Eriksson inför nästa kvartalsmeddelande den 21 augusti. Varsågod att vara med och kontakta Jens Eriksson - ju fler som höjer sina röster, desto större är chansen att han kommer att lämna ut underbyggd information till marknaden. Han borde vara säker på att hans historieberättardagar är över........ <xxxx@xxxx.dk> 09/07/2025 10:47 Till: xxxx@xxxx.dk, je@coeginpharma.com Cc: info@coeginpharma.com, erlend@sarsia.com Bäste Jens, Först och främst ska du ha beröm för att du nu använder lämpliga kanaler på den svenska börsen för att informera marknaden om utvecklingen hos Coegin Pharma AB. Transparens är ett viktigt steg framåt, och jag tackar dig för att du tar det ansvaret på allvar. Med detta sagt är marknadens uppfattning om Coegin Pharma AB fortfarande negativ. Trots de senaste tillkännagivandena – såsom den 80-procentiga minskningen av produktionskostnaderna för hårväxtprodukten och presentationen av dess förpackningsprototyp – har marknaden inte reagerat positivt. Aktiekursen fortsätter sin nedåtgående trend, vilket signalerar en brist på förtroende för att dessa uppdateringar innebär meningsfulla framsteg mot kommersialisering och i slutändan ett positivt kassaflöde. Varför är det så? Svaret verkar vara enkelt: marknaden har tröttnat på vad den uppfattar som långvarig berättande snarare än evidensbaserat genomförande. Kostnadsbesparingar och förpackningsdesign är inte i sig bevis på marknadsberedskap eller kommersiell lönsamhet. De tar inte upp de viktigaste farhågorna som investerare har om Coegin Pharma AB:s förmåga att utvecklas till en lönsam startup. Som VD är det nu viktigt att förse marknaden med konkret, evidensbaserad information som styrker företagets förmåga att gå till marknaden. Specifikt behöver intressenter se: - Namn på avtalade partners och distributörer - Den geografiska räckvidden och täckningen av dessa distributionsnätverk - En tydlig och detaljerad tidslinje för produktlansering inklusive specifika milstolpar - Transparent kommunikation gällande företagets finansiella ställning och kommande finansieringsbehov Dessa är grundläggande och förväntade delar av investerarkommunikationen i detta skede av företagets utveckling. Med detta i åtanke uppmanar jag er starkt att skärpa fokus och tydlighet i Coegin Pharma AB:s budskap inför den kommande kvartalsrapporten, som är planerad att publiceras den 21 augusti. Detta är en möjlighet att förändra berättelsen genom konkreta upplysningar som bygger förtroende och visar att företaget går in i en fas av mätbart genomförande. Med vänliga hälsningar, Xxxx Xxxx
- 2 juli2 juli3 juli·Bigfoot, allt är naturligtvis subjektivt och upp till betraktarens öga - på den grunden håller jag inte med om ditt påstående. Jag har haft en position på Coegin Pharma AB i nästan 3 år nu, en position jag byggde upp under den tidigare VD:n, Tore Duvold. Tore Duvold har en medicinsk bakgrund och gick den "kliniska vägen" med sitt uppbyggande av företaget. Plötsligt blev han utkastad av den nuvarande VD:n, som absolut inte har någon bakgrund inom den medicinska världen - och de senaste två åren har den nuvarande VD:n helt försummat ena halvan av företagets portfölj, den kliniska halvan. Den andra halvan, hår och pigmentering, har han under hela sin tid som VD helt enkelt gjort historieberättandet till en nivå där man som investerare borde börja vara försiktig. Detta har setts bland startups så många gånger tidigare, det gäller inte bara Coegin Pharma AB. Jag påstår inte på något sätt att Coegin Pharma AB aldrig kommer att komma ut på marknaden med sin produkt, jag som investerare har själv ett intresse av det! Där Coegin Pharma AB befinner sig just nu (med nuvarande VD och den historia han har uppnått i företaget), är ett pressmeddelande om en 80-procentig minskning av produktionskostnaderna och en fin liten video på en dispenser inte den minsta garanti för att marknaden snart kommer att bevittna en lönsam uppstart. Dessutom måste Coegin Pharma AB tillkännage: - Namngivna distributörer - Geografiska handelsområden - Detaljerad tidsplan - Finansiell situation, inklusive behovet av en nyemission. Tills dess – och mot bakgrund av VD:ns föredragna storytelling- och kommunikationsstrategi – förblir Coegin Pharma AB en "fågel på taket", tyvärr skulle jag kunna tillägga....... (VD:n har knuffat sig in i ett hörn med flera tillkännagivanden om att Coegin Pharma AB kommer att gå ut på marknaden 2025, allt som återstår är att se det hända.)
- 2 juli·Huruvida det finns ett samband mellan mina vädjanden till VD:n och dagens senaste pressmeddelande kommer förmodligen inte att besvaras – och det är också helt irrelevant........ Personligen sitter jag fortfarande obemärkt med min position, reducerad till 1/5 av vad den var. Jag kommer att göra det tills Coegin Pharma AB har uttalat sig via pressmeddelanden: - Hur, med vem och på vilka marknader de lanserar sin hårprodukt. - En tidsplan för deras lansering. - En uppdatering om deras ekonomiska situation, inklusive behovet av en nyemission. Tills det finns klarhet i ovanstående tre punkter förblir Coegin Pharma AB "bara en fågel på taket".2 juli2 juli
- 30 juni · Ändrad·Till er som är närvarande i LinkedIn-communityn, försök att söka upp "Coegin Pharma AB". Det ni ser där är verkligen ett skämt! Varför? Det är ett skämt eftersom VD:n: - å ena sidan tillkännager vad som för honom är inget mindre än en radikal förändring av 40 års erfarenhet inom hårvård. - å andra sidan uppenbarligen inte tycker att hans budskap är tillräckligt viktiga för att informera marknaderna via den svenska börsen. Herregud!!….. Vem försöker VD:n lura? - sig själv? - läsarna på LinkedIn? - marknaden, investerare och aktieägare? …….eller helt enkelt allt ovanstående!?! Jag har bestämt mig, under de senaste veckorna har jag på positiva prisaktionsdagar minskat min position i Coegin Pharma AB till cirka 1/5 av vad den var. Jag är inte den som kommer att ge bort mycket mer pengar när VD:n vid nästa kvartalsrapportering tillkännager ytterligare ett nytt aktieemissionsprogram. Dubbelt förbannat!!…….
- 27 juni·@Shareville: Jag anser att det finns anledning att vara uppmärksam nu som investerare i Coegin Pharma AB. VD:n har idag släppt en kort video på LinkedIn utan att lika gärna informera aktiemarknaden via ett PM. Jag kan inte helt utesluta att jag ser spöken här - men vad i hela friden händer? Se mitt e-postmeddelande nedan som jag skickade ikväll till Coegin Pharma AB: OBS: Allt som skrivs i det här inlägget är gjort med hjälp av engelska. En automatiserad översättning (som den Shareville använder för ändamålet) till ditt lokala språk kan förvränga budskapet i viss mån - läs därför mitt meddelande noggrant innan du drar några förhastade slutsatser. Från: Xxxx Xxxx <xxxx@xxxxdk> Datum: 27 juni 2025 kl. 23:16:57 +02:00 Ämne: Re: Coegin 6 mars PM. Till: <xxxx@xxxx.dk>, <je@coeginpharma.com> Kopia: <info@coeginpharma.com>, <erlend@sarsia.com> Bäste Jens, Jag blev djupt oroad över att se videon du publicerade idag på LinkedIn, där du personligen presenterar förpackningen för Coegin Pharma AB:s kommande hårbehandlingsprodukt – som enligt uppgift är planerad att lanseras i slutet av 2025. Anledningen till min oro är enkel och allvarlig: denna typ av kommunikation, som innehåller potentiellt priskänslig information, har inte samtidigt offentliggjorts för marknaden via lämpliga kanaler på den svenska börsen, där Coegin Pharma AB är noterat. Som du är väl medveten om är publika företag skyldiga att säkerställa att alla investerare har lika tillgång till information. Att selektivt släppa sådant innehåll på sociala medier utan korrekt börsinformation riskerar att bryta mot marknadsregler och kan utsätta Coegin Pharma AB för myndighetsgranskning eller sanktioner för att de inte upprätthåller principerna om rättvis och transparent informationsspridning. Jag kommer att avstå från att uttrycka hela omfattningen av min reaktion på detta trick, men det räcker med att säga att jag blev både förvånad och besviken över tillvägagångssättet. Jag hoppas innerligt – och förväntar mig fullt ut – att dina handlingar som VD utförs med full medvetenhet och godkännande från Coegin Pharma AB:s styrelse. Jag litar på att lämpliga åtgärder kommer att vidtas utan dröjsmål för att åtgärda denna fråga och säkerställa strikt efterlevnad av marknadskommunikationsreglerna framöver. Med vänliga hälsningar, Xxxx Xxxx
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
NGM - Nordic SME
Antal
Köp
5 000
Sälj
Antal
1 000
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
66 | AVA | AVA | ||
1 194 | AVA | DDB |
Högst
3,19VWAP
Lägst
3,19OmsättningAntal
0 1 260
VWAP
Högst
3,19Lägst
3,19OmsättningAntal
0 1 260
Mäklarstatistik
Mest köpt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Avanza Bank AB | 6 260 | 5 066 | +1 194 | 5 066 |
Danske Bank A/S | 0 | 1 194 | −1 194 | 0 |
Mest sålt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Danske Bank A/S | 0 | 1 194 | −1 194 | 0 |
Avanza Bank AB | 6 260 | 5 066 | +1 194 | 5 066 |
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 21 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 22 maj | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. | |
2024 Q3-rapport | 19 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 22 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
Endast PDF
54 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 21 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 22 maj | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. | |
2024 Q3-rapport | 19 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 22 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 9 juli·@Shareville: Skrivet på engelska ser ni nedan ännu ett meddelande som skickats till VD idag. Tanken är att sätta så mycket press som möjligt på Jens Eriksson inför nästa kvartalsmeddelande den 21 augusti. Varsågod att vara med och kontakta Jens Eriksson - ju fler som höjer sina röster, desto större är chansen att han kommer att lämna ut underbyggd information till marknaden. Han borde vara säker på att hans historieberättardagar är över........ <xxxx@xxxx.dk> 09/07/2025 10:47 Till: xxxx@xxxx.dk, je@coeginpharma.com Cc: info@coeginpharma.com, erlend@sarsia.com Bäste Jens, Först och främst ska du ha beröm för att du nu använder lämpliga kanaler på den svenska börsen för att informera marknaden om utvecklingen hos Coegin Pharma AB. Transparens är ett viktigt steg framåt, och jag tackar dig för att du tar det ansvaret på allvar. Med detta sagt är marknadens uppfattning om Coegin Pharma AB fortfarande negativ. Trots de senaste tillkännagivandena – såsom den 80-procentiga minskningen av produktionskostnaderna för hårväxtprodukten och presentationen av dess förpackningsprototyp – har marknaden inte reagerat positivt. Aktiekursen fortsätter sin nedåtgående trend, vilket signalerar en brist på förtroende för att dessa uppdateringar innebär meningsfulla framsteg mot kommersialisering och i slutändan ett positivt kassaflöde. Varför är det så? Svaret verkar vara enkelt: marknaden har tröttnat på vad den uppfattar som långvarig berättande snarare än evidensbaserat genomförande. Kostnadsbesparingar och förpackningsdesign är inte i sig bevis på marknadsberedskap eller kommersiell lönsamhet. De tar inte upp de viktigaste farhågorna som investerare har om Coegin Pharma AB:s förmåga att utvecklas till en lönsam startup. Som VD är det nu viktigt att förse marknaden med konkret, evidensbaserad information som styrker företagets förmåga att gå till marknaden. Specifikt behöver intressenter se: - Namn på avtalade partners och distributörer - Den geografiska räckvidden och täckningen av dessa distributionsnätverk - En tydlig och detaljerad tidslinje för produktlansering inklusive specifika milstolpar - Transparent kommunikation gällande företagets finansiella ställning och kommande finansieringsbehov Dessa är grundläggande och förväntade delar av investerarkommunikationen i detta skede av företagets utveckling. Med detta i åtanke uppmanar jag er starkt att skärpa fokus och tydlighet i Coegin Pharma AB:s budskap inför den kommande kvartalsrapporten, som är planerad att publiceras den 21 augusti. Detta är en möjlighet att förändra berättelsen genom konkreta upplysningar som bygger förtroende och visar att företaget går in i en fas av mätbart genomförande. Med vänliga hälsningar, Xxxx Xxxx
- 2 juli2 juli3 juli·Bigfoot, allt är naturligtvis subjektivt och upp till betraktarens öga - på den grunden håller jag inte med om ditt påstående. Jag har haft en position på Coegin Pharma AB i nästan 3 år nu, en position jag byggde upp under den tidigare VD:n, Tore Duvold. Tore Duvold har en medicinsk bakgrund och gick den "kliniska vägen" med sitt uppbyggande av företaget. Plötsligt blev han utkastad av den nuvarande VD:n, som absolut inte har någon bakgrund inom den medicinska världen - och de senaste två åren har den nuvarande VD:n helt försummat ena halvan av företagets portfölj, den kliniska halvan. Den andra halvan, hår och pigmentering, har han under hela sin tid som VD helt enkelt gjort historieberättandet till en nivå där man som investerare borde börja vara försiktig. Detta har setts bland startups så många gånger tidigare, det gäller inte bara Coegin Pharma AB. Jag påstår inte på något sätt att Coegin Pharma AB aldrig kommer att komma ut på marknaden med sin produkt, jag som investerare har själv ett intresse av det! Där Coegin Pharma AB befinner sig just nu (med nuvarande VD och den historia han har uppnått i företaget), är ett pressmeddelande om en 80-procentig minskning av produktionskostnaderna och en fin liten video på en dispenser inte den minsta garanti för att marknaden snart kommer att bevittna en lönsam uppstart. Dessutom måste Coegin Pharma AB tillkännage: - Namngivna distributörer - Geografiska handelsområden - Detaljerad tidsplan - Finansiell situation, inklusive behovet av en nyemission. Tills dess – och mot bakgrund av VD:ns föredragna storytelling- och kommunikationsstrategi – förblir Coegin Pharma AB en "fågel på taket", tyvärr skulle jag kunna tillägga....... (VD:n har knuffat sig in i ett hörn med flera tillkännagivanden om att Coegin Pharma AB kommer att gå ut på marknaden 2025, allt som återstår är att se det hända.)
- 2 juli·Huruvida det finns ett samband mellan mina vädjanden till VD:n och dagens senaste pressmeddelande kommer förmodligen inte att besvaras – och det är också helt irrelevant........ Personligen sitter jag fortfarande obemärkt med min position, reducerad till 1/5 av vad den var. Jag kommer att göra det tills Coegin Pharma AB har uttalat sig via pressmeddelanden: - Hur, med vem och på vilka marknader de lanserar sin hårprodukt. - En tidsplan för deras lansering. - En uppdatering om deras ekonomiska situation, inklusive behovet av en nyemission. Tills det finns klarhet i ovanstående tre punkter förblir Coegin Pharma AB "bara en fågel på taket".2 juli2 juli
- 30 juni · Ändrad·Till er som är närvarande i LinkedIn-communityn, försök att söka upp "Coegin Pharma AB". Det ni ser där är verkligen ett skämt! Varför? Det är ett skämt eftersom VD:n: - å ena sidan tillkännager vad som för honom är inget mindre än en radikal förändring av 40 års erfarenhet inom hårvård. - å andra sidan uppenbarligen inte tycker att hans budskap är tillräckligt viktiga för att informera marknaderna via den svenska börsen. Herregud!!….. Vem försöker VD:n lura? - sig själv? - läsarna på LinkedIn? - marknaden, investerare och aktieägare? …….eller helt enkelt allt ovanstående!?! Jag har bestämt mig, under de senaste veckorna har jag på positiva prisaktionsdagar minskat min position i Coegin Pharma AB till cirka 1/5 av vad den var. Jag är inte den som kommer att ge bort mycket mer pengar när VD:n vid nästa kvartalsrapportering tillkännager ytterligare ett nytt aktieemissionsprogram. Dubbelt förbannat!!…….
- 27 juni·@Shareville: Jag anser att det finns anledning att vara uppmärksam nu som investerare i Coegin Pharma AB. VD:n har idag släppt en kort video på LinkedIn utan att lika gärna informera aktiemarknaden via ett PM. Jag kan inte helt utesluta att jag ser spöken här - men vad i hela friden händer? Se mitt e-postmeddelande nedan som jag skickade ikväll till Coegin Pharma AB: OBS: Allt som skrivs i det här inlägget är gjort med hjälp av engelska. En automatiserad översättning (som den Shareville använder för ändamålet) till ditt lokala språk kan förvränga budskapet i viss mån - läs därför mitt meddelande noggrant innan du drar några förhastade slutsatser. Från: Xxxx Xxxx <xxxx@xxxxdk> Datum: 27 juni 2025 kl. 23:16:57 +02:00 Ämne: Re: Coegin 6 mars PM. Till: <xxxx@xxxx.dk>, <je@coeginpharma.com> Kopia: <info@coeginpharma.com>, <erlend@sarsia.com> Bäste Jens, Jag blev djupt oroad över att se videon du publicerade idag på LinkedIn, där du personligen presenterar förpackningen för Coegin Pharma AB:s kommande hårbehandlingsprodukt – som enligt uppgift är planerad att lanseras i slutet av 2025. Anledningen till min oro är enkel och allvarlig: denna typ av kommunikation, som innehåller potentiellt priskänslig information, har inte samtidigt offentliggjorts för marknaden via lämpliga kanaler på den svenska börsen, där Coegin Pharma AB är noterat. Som du är väl medveten om är publika företag skyldiga att säkerställa att alla investerare har lika tillgång till information. Att selektivt släppa sådant innehåll på sociala medier utan korrekt börsinformation riskerar att bryta mot marknadsregler och kan utsätta Coegin Pharma AB för myndighetsgranskning eller sanktioner för att de inte upprätthåller principerna om rättvis och transparent informationsspridning. Jag kommer att avstå från att uttrycka hela omfattningen av min reaktion på detta trick, men det räcker med att säga att jag blev både förvånad och besviken över tillvägagångssättet. Jag hoppas innerligt – och förväntar mig fullt ut – att dina handlingar som VD utförs med full medvetenhet och godkännande från Coegin Pharma AB:s styrelse. Jag litar på att lämpliga åtgärder kommer att vidtas utan dröjsmål för att åtgärda denna fråga och säkerställa strikt efterlevnad av marknadskommunikationsreglerna framöver. Med vänliga hälsningar, Xxxx Xxxx
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
NGM - Nordic SME
Antal
Köp
5 000
Sälj
Antal
1 000
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
66 | AVA | AVA | ||
1 194 | AVA | DDB |
Högst
3,19VWAP
Lägst
3,19OmsättningAntal
0 1 260
VWAP
Högst
3,19Lägst
3,19OmsättningAntal
0 1 260
Mäklarstatistik
Mest köpt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Avanza Bank AB | 6 260 | 5 066 | +1 194 | 5 066 |
Danske Bank A/S | 0 | 1 194 | −1 194 | 0 |
Mest sålt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Danske Bank A/S | 0 | 1 194 | −1 194 | 0 |
Avanza Bank AB | 6 260 | 5 066 | +1 194 | 5 066 |