Swish.

Överför pengar direkt med mobilen.

Med Swish kan du på ett smidigt och enkelt sätt överföra pengar via appen Swish som är kopplad till BankID.

Du ansluter dig till Swish via din bank och kopplar ditt mobilnummer till ditt bankkonto och så snart du har gjort det kan du börja ta emot pengar via Swish. För att också kunna skicka pengar med Swish behöver du ladda ner Swish-appen i din mobil och aktivera den med Mobilt BankID på samma enhet.

Swisha till ditt konto med tre enkla steg.

  • Logga in på Nordnet.
  • Välj depå att swisha till.
  • Klart! Pengarna sätts in direkt på din depå.

Frågor och svar.

Beloppsgränsen beror på vilka inställningar du har i appen och hos din bank. Varje bank har olika gränser för hur mycket du maximalt får föra över per dygn eller vecka. Dessutom kan du, om du vill göra en större engångsöverföring oftast meddela din bank så får du uppskov. Kolla med din bank för vidare information.

Nej, du kan enbart göra insättningar med Swish.

Du kan använda Swish för att sätta in pengar på följande kontotyper:

  • Investeringssparkonto
  • Kapitalförsäkring
  • Aktie- och fonddepå

Nej, du kan enbart använda det för insättning från annan bank som har stöd för Swish.

När du väljer konto, se till att du har koll på depånumret på det konto du vill göra en insättning till. Du kan se ditt depånummer under fliken "Min ekonomi", till höger om kontotypen, ex. "Investeringssparkonto 17000000".

Om du får ett felmeddelande, säkerställ att följande stämmer:

  • Ditt mobilnummer är kopplat till Swish
  • Du har angivit rätt mobilnummer
  • Du försöker föra över till en kontotyp som stödjer Swish, se vilka kontotyper som stöds i frågan "Vilka konton kan jag Swisha till?" ovan.
  • Du för över när tjänsten är tillgänglig. För mer information om när tjänsten inte är tillgänglig se "Mellan vilka tider kan jag Swisha?"
  • Du har uppdaterat din Swish-app. Om du har version 3.1.5 eller äldre av Swish behöver du uppdatera din app till en nyare version.

Se till att du har appen eller mjukvaran installerad på den enhet du försöker logga in från. Om inte BankID-appen kommer upp automatiskt kan du starta den manuellt. Vänligen observera att BankID inte fungerar på Next Nordnet om du använder Facebook eller Instagrams egna browser. Vid andra felmeddelanden rörande BankID, vänligen se BankID Support.

Alla kunder har som standard tillgång till Nordnet BETA idag. Om du av någon anledning inte kan logga in på Nordnet BETA, vänligen skicka ett meddelande till kundservice i inloggat läge så hjälper de dig.

Mellan 00:55-05:00 CET/CEST är tjänsten inte tillgänglig. Om tjänsten av någon anledning ändå inte fungerar under vanliga tider, kan det bero på temporära problem. Se "Nyheter" på startsidan för aktuell information.

Flytta ditt sparande snabbt och enkelt med vår digitala flyttservice som du når här.