Nasdaq Stockholm
18:00:00
Risk
4 av 7
Morningstar Rating
4 stars
Hållbarhet
8

XACT Nordic High Dividend Low Volatility (UCITS ETF) (B1 SEK)
166,52SEK
166,52SEK
Köp0,00
Sälj0,00
Spread %-
Omsättning (SEK)46 113 126
Årlig avgift0,30%
Ingen data hittades.
Orderdjup
Ingen data hittades
Allmän information
Risk
?
Medel: 4 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,30%
- TillgångsklassAktier
- KategoriNorden
- BasvalutaSEK
- UtdelningspolicyUtdelande
- Faktablad
Sammanfattning
Fonden är en börshandlad indexfond vars mål är att följa utvecklingen av indexet Handelsbanken Nordic High Dividend Low Volatility Criteria Index (SEK) i syfte att uppnå en avkastning som så nära som möjligt motsvarar utvecklingen för detta index. Handelsbanken Nordic High Dividend Low Volatility Criteria Index (SEK) består av aktier i nordiska bolag, exklusive de bolag som inte uppfyller indexets hållbarhetskrav, som i relation till den marknad som indexet hänför sig till, uppvisar hög direktavkastning, låg volatilitet och tillräcklig likviditet. Beträffande hållbarhetskrav, se vidare nedan under rubriken hållbarhetskrav i index. Indexets sammansättning är konstruerat i syfte att välja de bolag med högst dividend yield och lägst historisk volatilitet. Enskilda bolags vikt i index sätts proportionellt till en sammanvägning av dessa parametrar samt bolagets likviditet.
1,90 SEK/andel
X-dag 5 maj
4,57 %Direktavk.
Relaterade ETF:er
Exponering
Uppdaterad 2026-05-31
Fördelning
- Aktier99,1%
- Kort ränta0,9%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- 4 juniÄr det rimligt att gå in stort i denna kontra bygga en egen utdelningsportfölj?
- ·4 juniÄr det någon som vet om detta är ett tillfälligt problem? Din order lades inte Handel i denna produkt är för närvarande blockerad eftersom emittenten inte har tillhandahållit den obligatoriska nyckelinformationen (KID) på norska. Vi kan först öppna för handel när emittenten har uppfyllt detta krav. Läs mer här: https://nordnet.no/info/priips-kid4 juniDen är permanent för er från Norge. Handelsbanken (XACT) har inte informationsblad på erat språk och därför får inte ni handla den.
- ·4 juniDenna XACT-fond finns på Nordnets mest handlade ETF-lista, men det finns ingen DK KID, så är det för att ni har handlat via ett nordnet.se-konto eller finns det andra vägar till XACT-fonder?Jag har tänkt detsamma. Jag har hållit ögonen på den i hopp om att den skulle få en svensk KID, men jag tror inte riktigt på det längre. Om man är klassificerad som "professionell investerare" så gäller inte lagkravet om en svensk KID, men det kräver ganska mycket att bli det.
- 14 majGott med utdelningen som trillade in.😀28 majFörutom att du får hela Norden i många sektorer, blir det även lättare/mindre jobb att sätta in pengar till en enda fond, än till kanske upp till 10 eller fler enskilda aktier i den nordiska regionen. Jag förmodar du även vill ha lite i Europa, Asien och kanske USA, Storbritannien el Canada också... Då blir det lätt 50-60 aktier att hålla koll på - ett heltidsjobb där man lätt tappar fokus.
- ·15 apr.Jag klickar på hemsidan här via Nordnet men fonden dyker inte upp. Någon som har en länk?xact.se Men m1ster, du är norskregistrerad, och ETF:en saknar norsk kiid. Du kan tyvärr inte köpa den.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Allmän information
Risk
?
Medel: 4 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,30%
- TillgångsklassAktier
- KategoriNorden
- BasvalutaSEK
- UtdelningspolicyUtdelande
- Faktablad
Sammanfattning
Fonden är en börshandlad indexfond vars mål är att följa utvecklingen av indexet Handelsbanken Nordic High Dividend Low Volatility Criteria Index (SEK) i syfte att uppnå en avkastning som så nära som möjligt motsvarar utvecklingen för detta index. Handelsbanken Nordic High Dividend Low Volatility Criteria Index (SEK) består av aktier i nordiska bolag, exklusive de bolag som inte uppfyller indexets hållbarhetskrav, som i relation till den marknad som indexet hänför sig till, uppvisar hög direktavkastning, låg volatilitet och tillräcklig likviditet. Beträffande hållbarhetskrav, se vidare nedan under rubriken hållbarhetskrav i index. Indexets sammansättning är konstruerat i syfte att välja de bolag med högst dividend yield och lägst historisk volatilitet. Enskilda bolags vikt i index sätts proportionellt till en sammanvägning av dessa parametrar samt bolagets likviditet.
1,90 SEK/andel
X-dag 5 maj
4,57 %Direktavk.
Relaterade ETF:er
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Orderdjup
Ingen data hittades
Exponering
Uppdaterad 2026-05-31
Fördelning
- Aktier99,1%
- Kort ränta0,9%
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- 4 juniÄr det rimligt att gå in stort i denna kontra bygga en egen utdelningsportfölj?
- ·4 juniÄr det någon som vet om detta är ett tillfälligt problem? Din order lades inte Handel i denna produkt är för närvarande blockerad eftersom emittenten inte har tillhandahållit den obligatoriska nyckelinformationen (KID) på norska. Vi kan först öppna för handel när emittenten har uppfyllt detta krav. Läs mer här: https://nordnet.no/info/priips-kid4 juniDen är permanent för er från Norge. Handelsbanken (XACT) har inte informationsblad på erat språk och därför får inte ni handla den.
- ·4 juniDenna XACT-fond finns på Nordnets mest handlade ETF-lista, men det finns ingen DK KID, så är det för att ni har handlat via ett nordnet.se-konto eller finns det andra vägar till XACT-fonder?Jag har tänkt detsamma. Jag har hållit ögonen på den i hopp om att den skulle få en svensk KID, men jag tror inte riktigt på det längre. Om man är klassificerad som "professionell investerare" så gäller inte lagkravet om en svensk KID, men det kräver ganska mycket att bli det.
- 14 majGott med utdelningen som trillade in.😀28 majFörutom att du får hela Norden i många sektorer, blir det även lättare/mindre jobb att sätta in pengar till en enda fond, än till kanske upp till 10 eller fler enskilda aktier i den nordiska regionen. Jag förmodar du även vill ha lite i Europa, Asien och kanske USA, Storbritannien el Canada också... Då blir det lätt 50-60 aktier att hålla koll på - ett heltidsjobb där man lätt tappar fokus.
- ·15 apr.Jag klickar på hemsidan här via Nordnet men fonden dyker inte upp. Någon som har en länk?xact.se Men m1ster, du är norskregistrerad, och ETF:en saknar norsk kiid. Du kan tyvärr inte köpa den.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Allmän information
Risk
?
Medel: 4 av 7
Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
- Årlig avgift0,30%
- TillgångsklassAktier
- KategoriNorden
- BasvalutaSEK
- UtdelningspolicyUtdelande
- Faktablad
Sammanfattning
Fonden är en börshandlad indexfond vars mål är att följa utvecklingen av indexet Handelsbanken Nordic High Dividend Low Volatility Criteria Index (SEK) i syfte att uppnå en avkastning som så nära som möjligt motsvarar utvecklingen för detta index. Handelsbanken Nordic High Dividend Low Volatility Criteria Index (SEK) består av aktier i nordiska bolag, exklusive de bolag som inte uppfyller indexets hållbarhetskrav, som i relation till den marknad som indexet hänför sig till, uppvisar hög direktavkastning, låg volatilitet och tillräcklig likviditet. Beträffande hållbarhetskrav, se vidare nedan under rubriken hållbarhetskrav i index. Indexets sammansättning är konstruerat i syfte att välja de bolag med högst dividend yield och lägst historisk volatilitet. Enskilda bolags vikt i index sätts proportionellt till en sammanvägning av dessa parametrar samt bolagets likviditet.
1,90 SEK/andel
X-dag 5 maj
4,57 %Direktavk.
Relaterade ETF:er
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- 4 juniÄr det rimligt att gå in stort i denna kontra bygga en egen utdelningsportfölj?
- ·4 juniÄr det någon som vet om detta är ett tillfälligt problem? Din order lades inte Handel i denna produkt är för närvarande blockerad eftersom emittenten inte har tillhandahållit den obligatoriska nyckelinformationen (KID) på norska. Vi kan först öppna för handel när emittenten har uppfyllt detta krav. Läs mer här: https://nordnet.no/info/priips-kid4 juniDen är permanent för er från Norge. Handelsbanken (XACT) har inte informationsblad på erat språk och därför får inte ni handla den.
- ·4 juniDenna XACT-fond finns på Nordnets mest handlade ETF-lista, men det finns ingen DK KID, så är det för att ni har handlat via ett nordnet.se-konto eller finns det andra vägar till XACT-fonder?Jag har tänkt detsamma. Jag har hållit ögonen på den i hopp om att den skulle få en svensk KID, men jag tror inte riktigt på det längre. Om man är klassificerad som "professionell investerare" så gäller inte lagkravet om en svensk KID, men det kräver ganska mycket att bli det.
- 14 majGott med utdelningen som trillade in.😀28 majFörutom att du får hela Norden i många sektorer, blir det även lättare/mindre jobb att sätta in pengar till en enda fond, än till kanske upp till 10 eller fler enskilda aktier i den nordiska regionen. Jag förmodar du även vill ha lite i Europa, Asien och kanske USA, Storbritannien el Canada också... Då blir det lätt 50-60 aktier att hålla koll på - ett heltidsjobb där man lätt tappar fokus.
- ·15 apr.Jag klickar på hemsidan här via Nordnet men fonden dyker inte upp. Någon som har en länk?xact.se Men m1ster, du är norskregistrerad, och ETF:en saknar norsk kiid. Du kan tyvärr inte köpa den.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Ingen data hittades
Exponering
Uppdaterad 2026-05-31
Fördelning
- Aktier99,1%
- Kort ränta0,9%





