Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

UiPath A

UiPath A

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2027 Q1-rapport
29 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q2-rapport
3 sep.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
25 juni
2027 Q1-rapport
28 maj
2026 Q4-rapport
11 mars
2026 Q3-rapport
3 dec. 2025
2026 Q2-rapport
4 sep. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 2 juni
    Jag funderar på vad UiPath har för Edge mot en jätte som Microsoft?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Slutsatsen för marknaden Microsoft vinner på distribution och prissättning eftersom de paketerar Power Automate i befintliga M365-licenser för att fånga de "lättåtkomliga frukterna" av grundläggande kontorsarbetsflöden. UiPath vinner på komplexitet och skala. När ett Fortune 500-företag behöver automatisera ett fragmenterat, rörigt system som involverar SAP, en 20 år gammal bankprogramvara och moderna AI-agenter samtidigt, måste de betala ett premium för UiPath. Denna djupa integration gör UiPath otroligt "klibbigt" – när ett företag bygger sin kärnverksamhet på det är det nästan omöjligt att byta ut det mot Microsoft.
  • 28 maj
    ·
    solid
    29 maj
    ·
    Mycket stabilt. Dippen vid $10,5 var helt enkelt för lockande för att inte lägga till mer idag. Intäktstillväxten helt i linje med förväntningarna. Detta är riktiga människor som gör riktigt arbete för att upprätthålla och växa sin verksamhet. De är extremt väl kompenserade (genomsnittlig aktiebaserad ersättning är $60k per person per år). Floaten krymper fortfarande något. Ingen skuld (praktiskt taget). Alla intäkter som genereras tillhör företaget självt, dess anställda och dess ägare. Jag själv kan ännu inte se hur detta företag skulle underprestera marknaden de kommande åren. Hur skulle det hända? Google äter upp deras lunch? Detta är en genuin fråga, så om du vet hur det kan hända, berätta det för mig också, tack. För ett verkligt företag som faktiskt tjänar riktiga pengar redan så här snabbt i en teknikcykel som sannolikt kommer att vara resten av våra liv med ett framåtblickande P/E som inte är skyhögt? Och för de kortsiktigt vinstorienterade människorna, låt mig uttrycka det så här; vad tror du händer med de 31% av floaten som är blankade när företaget börjar köpa tillbaka sina aktier till dessa rimliga värderingar?
  • 22 maj
    ·
    Lätta pengar att tjäna här
    26 maj
    ·
    DCF vid 8% ger ett rimligt nuvärde på $10-15 per aktie. En betydligt mer lockande DCF-uppskattning med 15% tillväxt de närmaste 10 åren borde se aktiekursen tredubblas. Det är cirka 4000 personer som gör sitt bästa för att vara det rumänska google. Genomsnittlig aktiebaserad ersättning per anställd är $60k per person. Jag antar att dessa människor är högre utbildade än jag, men arbetar förmodligen lika hårt. Ganska lätta pengar faktiskt. Det finns alltid något att hitta.
  • 18 maj
    ·
    Säljer den nu?
    22 maj
    ·
    Definitivt. Helt slut. Kaputt. Ge mig aktierna kamrat och jag ska ge dig det här fina äpplet. Du kan äta äpplet, inte aktierna. Bättre att du ger mig din kusins aktier också så att hon inte heller behöver gå hungrig i ett par timmar.
  • 21 maj
    Inlägget har tagits bort.
    16 maj
    ·
    Snur nu. En av de billigaste inom AI-universumet och har vänt räkenskaperna från minus till plus relativt snabbt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2027 Q1-rapport
29 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 2 juni
    Jag funderar på vad UiPath har för Edge mot en jätte som Microsoft?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Slutsatsen för marknaden Microsoft vinner på distribution och prissättning eftersom de paketerar Power Automate i befintliga M365-licenser för att fånga de "lättåtkomliga frukterna" av grundläggande kontorsarbetsflöden. UiPath vinner på komplexitet och skala. När ett Fortune 500-företag behöver automatisera ett fragmenterat, rörigt system som involverar SAP, en 20 år gammal bankprogramvara och moderna AI-agenter samtidigt, måste de betala ett premium för UiPath. Denna djupa integration gör UiPath otroligt "klibbigt" – när ett företag bygger sin kärnverksamhet på det är det nästan omöjligt att byta ut det mot Microsoft.
  • 28 maj
    ·
    solid
    29 maj
    ·
    Mycket stabilt. Dippen vid $10,5 var helt enkelt för lockande för att inte lägga till mer idag. Intäktstillväxten helt i linje med förväntningarna. Detta är riktiga människor som gör riktigt arbete för att upprätthålla och växa sin verksamhet. De är extremt väl kompenserade (genomsnittlig aktiebaserad ersättning är $60k per person per år). Floaten krymper fortfarande något. Ingen skuld (praktiskt taget). Alla intäkter som genereras tillhör företaget självt, dess anställda och dess ägare. Jag själv kan ännu inte se hur detta företag skulle underprestera marknaden de kommande åren. Hur skulle det hända? Google äter upp deras lunch? Detta är en genuin fråga, så om du vet hur det kan hända, berätta det för mig också, tack. För ett verkligt företag som faktiskt tjänar riktiga pengar redan så här snabbt i en teknikcykel som sannolikt kommer att vara resten av våra liv med ett framåtblickande P/E som inte är skyhögt? Och för de kortsiktigt vinstorienterade människorna, låt mig uttrycka det så här; vad tror du händer med de 31% av floaten som är blankade när företaget börjar köpa tillbaka sina aktier till dessa rimliga värderingar?
  • 22 maj
    ·
    Lätta pengar att tjäna här
    26 maj
    ·
    DCF vid 8% ger ett rimligt nuvärde på $10-15 per aktie. En betydligt mer lockande DCF-uppskattning med 15% tillväxt de närmaste 10 åren borde se aktiekursen tredubblas. Det är cirka 4000 personer som gör sitt bästa för att vara det rumänska google. Genomsnittlig aktiebaserad ersättning per anställd är $60k per person. Jag antar att dessa människor är högre utbildade än jag, men arbetar förmodligen lika hårt. Ganska lätta pengar faktiskt. Det finns alltid något att hitta.
  • 18 maj
    ·
    Säljer den nu?
    22 maj
    ·
    Definitivt. Helt slut. Kaputt. Ge mig aktierna kamrat och jag ska ge dig det här fina äpplet. Du kan äta äpplet, inte aktierna. Bättre att du ger mig din kusins aktier också så att hon inte heller behöver gå hungrig i ett par timmar.
  • 21 maj
    Inlägget har tagits bort.
    16 maj
    ·
    Snur nu. En av de billigaste inom AI-universumet och har vänt räkenskaperna från minus till plus relativt snabbt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q2-rapport
3 sep.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
25 juni
2027 Q1-rapport
28 maj
2026 Q4-rapport
11 mars
2026 Q3-rapport
3 dec. 2025
2026 Q2-rapport
4 sep. 2025

Relaterade värdepapper

2027 Q1-rapport
29 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q2-rapport
3 sep.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
25 juni
2027 Q1-rapport
28 maj
2026 Q4-rapport
11 mars
2026 Q3-rapport
3 dec. 2025
2026 Q2-rapport
4 sep. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 2 juni
    Jag funderar på vad UiPath har för Edge mot en jätte som Microsoft?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Slutsatsen för marknaden Microsoft vinner på distribution och prissättning eftersom de paketerar Power Automate i befintliga M365-licenser för att fånga de "lättåtkomliga frukterna" av grundläggande kontorsarbetsflöden. UiPath vinner på komplexitet och skala. När ett Fortune 500-företag behöver automatisera ett fragmenterat, rörigt system som involverar SAP, en 20 år gammal bankprogramvara och moderna AI-agenter samtidigt, måste de betala ett premium för UiPath. Denna djupa integration gör UiPath otroligt "klibbigt" – när ett företag bygger sin kärnverksamhet på det är det nästan omöjligt att byta ut det mot Microsoft.
  • 28 maj
    ·
    solid
    29 maj
    ·
    Mycket stabilt. Dippen vid $10,5 var helt enkelt för lockande för att inte lägga till mer idag. Intäktstillväxten helt i linje med förväntningarna. Detta är riktiga människor som gör riktigt arbete för att upprätthålla och växa sin verksamhet. De är extremt väl kompenserade (genomsnittlig aktiebaserad ersättning är $60k per person per år). Floaten krymper fortfarande något. Ingen skuld (praktiskt taget). Alla intäkter som genereras tillhör företaget självt, dess anställda och dess ägare. Jag själv kan ännu inte se hur detta företag skulle underprestera marknaden de kommande åren. Hur skulle det hända? Google äter upp deras lunch? Detta är en genuin fråga, så om du vet hur det kan hända, berätta det för mig också, tack. För ett verkligt företag som faktiskt tjänar riktiga pengar redan så här snabbt i en teknikcykel som sannolikt kommer att vara resten av våra liv med ett framåtblickande P/E som inte är skyhögt? Och för de kortsiktigt vinstorienterade människorna, låt mig uttrycka det så här; vad tror du händer med de 31% av floaten som är blankade när företaget börjar köpa tillbaka sina aktier till dessa rimliga värderingar?
  • 22 maj
    ·
    Lätta pengar att tjäna här
    26 maj
    ·
    DCF vid 8% ger ett rimligt nuvärde på $10-15 per aktie. En betydligt mer lockande DCF-uppskattning med 15% tillväxt de närmaste 10 åren borde se aktiekursen tredubblas. Det är cirka 4000 personer som gör sitt bästa för att vara det rumänska google. Genomsnittlig aktiebaserad ersättning per anställd är $60k per person. Jag antar att dessa människor är högre utbildade än jag, men arbetar förmodligen lika hårt. Ganska lätta pengar faktiskt. Det finns alltid något att hitta.
  • 18 maj
    ·
    Säljer den nu?
    22 maj
    ·
    Definitivt. Helt slut. Kaputt. Ge mig aktierna kamrat och jag ska ge dig det här fina äpplet. Du kan äta äpplet, inte aktierna. Bättre att du ger mig din kusins aktier också så att hon inte heller behöver gå hungrig i ett par timmar.
  • 21 maj
    Inlägget har tagits bort.
    16 maj
    ·
    Snur nu. En av de billigaste inom AI-universumet och har vänt räkenskaperna från minus till plus relativt snabbt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm